ITALIENS GP 2011 - AUTODROMO DI MONZA. Lopp 13 av 19
-
- Mr Forza Motorsport
- Inlägg: 8550
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Fjällen
ITALIENS GP 2011 - AUTODROMO DI MONZA. Lopp 13 av 19
Loppets officiella namn: FORMULA 1 GRAN PREMIO SANTANDER D'ITALIA 2011
Banbeskrivning: Autodromo di Monza
Banlängd: 5.793 km, antal varv: 53, startförskjutning: 0.309 km, distans: 306.720 km
Bensinförbrukning 2008: 2.53 kg/varv och 10 kg påverkar varvtiden med cirka 0.38 sekunder
Depåfönster, 53 varv
1 stopp: 27-33
2 stopp: 17-22, 33-41
3 stopp: 11-16, 26-29, 42-46
Tidschema (Bästa tid från 2010 inom parantes)
Fredag 2011-09-09, CEST
Träning 1 10:00-11:30 (J.Button - McLaren 1:23.693)
Träning 2 14:00-15:30 (S.Vettel - Red Bull 1:22.839)
Lördag 2011-09-10, CEST
Träning 3 11:00-12:00 (L.Hamilton - McLaren 1:22.498)
Kvalificering 14:00-15:00 (F.Alonso - Ferrari 1:21.962)
Söndag 2011-09-11, CEST
Lopp 14:00-16:00
Alla 60 segrarna. Klicka på årtalen för kompletta resultat från träningar, kvalificeringar och lopp.
2010: Fernando Alonso - Ferrari # 1:16:24,572
2009: Rubens Barrichello - Brawn GP # 1:16:21,706
2008: Sebastian Vettel - Toro Rosso # 1:26:47,494
2007: Fernando Alonso - McLaren # 1:18:37,806
2006: Michael Schumacher - Ferrari # 1:14:51,975
2005: Juan Pablo Montoya - McLaren # 1:14:28,659
2004: Rubens Barrichello - Ferrari # 1:15:18,4482
2003: Michael Schumacher - Ferrari # 1:14:19,838
2002: Rubens Barrichello - Ferrari # 1:16:19,982
2001: Juan Pablo Montoya - Williams # 1:16:58,4932
2000: Michael Schumacher - Ferrari # 1:27:31,638
1999: Heinz-Harald Frentzen - Jordan # 1:17:02,923
1998: Michael Schumacher - Ferrari # 1:17:09,672
1997: David Coulthard - McLaren # 1:17:04,609
1996: Michael Schumacher - Ferrari # 1:17:43,632
1995: Johnny Herbert - Benetton # 1:18:27,916
1994: Damon Hill - Williams # 1:18:02,754
1993: Damon Hill - Williams # 1:17:07,509
1992: Ayrton Senna - McLaren # 1:18:15,349
1991: Nigel Mansell - Williams # 1:17:54,319
1990: Ayrton Senna - McLaren # 1:17:57,878
1989: Alain Prost - McLaren # 1:19:27,550
1988: Gerhard Berger - Ferrari # 1:17:39,744
1987: Nelson Piquet - Williams # 1:14:47,707
1986: Nelson Piquet - Williams # 1:17:42,889
1985: Alain Prost - McLaren # 1:17:59,451
1984: Niki Lauda - McLaren # 1:20:29,065
1983: Nelson Piquet - Brabham # 1:23:10,880
1982: Rene Arnoux - Renault # 1:22:25,734
1981: Alain Prost - Renault # 1:26:33,897
1979: Jody Scheckter - Ferrari # 1:22:00,220
1978: Niki Lauda - Brabham # 1:07:04,540
1977: Mario Andretti - Lotus # 1:27:50,300
1976: Ronnie Peterson - March # 1:30:35,600
1975: Clay Regazzoni - Ferrari # 1:22:42,600
1974: Ronnie Peterson - Lotus # 1:22:56,600
1973: Ronnie Peterson - Lotus # 1:29:17,000
1972: Emerson Fittipaldi - Lotus # 1:29:58,400
1971: Peter Gethin - BRM # 1:18:12,600
1970: Clay Regazzoni - Ferrari # 1:39:06,880
1969: Jackie Stewart - Matra # 1:39:11,260
1968: Denny Hulme - McLaren # 1:40:14,800
1967: John Surtees - Honda # 1:43:45,000
1966: Ludovico Scarfiotti - Ferrari # 1:47:14,800
1965: Jackie Stewart - BRM # 2:04:52,800
1964: John Surtees - Ferrari # 2:10:51,800
1963: Jim Clark - Lotus # 2:24:19,600
1962: Graham Hill - BRM # 2:29:08,400
1961: Phil Hill - Ferrari # 2:03:13,000
1960: Phil Hill - Ferrari # 2:21:09,200
1959: Stirling Moss - Cooper # 2:04:05,400
1958: Tony Brooks - Vanwall # 2:03:47,800
1957: Stirling Moss - Vanwall # 2:35:03,900
1956: Stirling Moss - Maserati # 2:23:41,300
1955: Juan Manuel Fangio - Mercedes-Benz # 2:25:04,400
1954: Juan Manuel Fangio - Mercedes-Benz # 2:47:47,900
1953: Juan Manuel Fangio - Maserati # 2:49:45,900
1952: Alberto Ascari - Ferrari # 2:50:45,600
1951: Alberto Ascari - Ferrari # 2:42:39,300
1950: Nino Farina - Alfa Romeo # 2:51:17,400
Alla 60 kvalvinnarna. Klicka på årtalen för kompletta resultat från träningar, kvalificeringar och lopp.
2010: Fernando Alonso - Ferrari # 1:21,962
2009: Lewis Hamilton - McLaren # 1:24,066
2008: Sebastian Vettel - Toro Rosso # 1:37,555
2007: Fernando Alonso - McLaren # 1:21,997
2006: Kimi Räikkönen - McLaren # 1:21,484
2005: Kimi Räikkönen - McLaren # 1:20,878
2004: Rubens Barrichello - Ferrari # 1:20,089
2003: Michael Schumacher - Ferrari # 1:20,963
2002: Juan Pablo Montoya - Williams # 1:20,264
2001: Juan Pablo Montoya - Williams # 1:22,216
2000: Michael Schumacher - Ferrari # 1:23,770
1999: Mika Häkkinen - McLaren # 1:22,432
1998: Michael Schumacher - Ferrari # 1:25,289
1997: Jean Alesi - Benetton # 1:22,990
1996: Damon Hill - Williams # 1:24,204
1995: David Coulthard - Williams # 1:24,462
1994: Jean Alesi - Ferrari # 1:23,844
1993: Alain Prost - Williams # 1:21,179
1992: Nigel Mansell - Williams # 1:22,221
1991: Ayrton Senna - McLaren # 1:21,114
1990: Ayrton Senna - McLaren # 1:22,533
1989: Ayrton Senna - McLaren # 1:23,720
1988: Ayrton Senna - McLaren # 1:25,974
1987: Nelson Piquet - Williams # 1:23,460
1986: Teo Fabi - Benetton # 1:24,078
1985: Ayrton Senna - Lotus # 1:25,084
1984: Nelson Piquet - Brabham # 1:26,584
1983: Riccardo Patrese - Brabham # 1:29,122
1982: Mario Andretti - Ferrari # 1:28,473
1981: Rene Arnoux - Renault # 1:33,467
1979: Jean-Pierre Jabouille - Renault # 1:34,580
1978: Mario Andretti - Lotus # 1:37,520
1977: James Hunt - McLaren # 1:38,080
1976: Jacques Laffite - Ligier # 1:41,350
1975: Niki Lauda - Ferrari # 1:32,240
1974: Niki Lauda - Ferrari # 1:33,160
1973: Ronnie Peterson - Lotus # 1:34,800
1972: Jacky Ickx - Ferrari # 1:35,650
1971: Chris Amon - Matra # 1:22,400
1970: Jacky Ickx - Ferrari # 1:24,140
1969: Jochen Rindt - Lotus # 1:25,480
1968: John Surtees - Honda # 1:26,070
1967: Jim Clark - Lotus # 1:28,500
1966: Mike Parkes - Ferrari # 1:31,300
1965: Jim Clark - Lotus # 1:35,900
1964: John Surtees - Ferrari # 1:37,400
1963: John Surtees - Ferrari # 1:37,300
1962: Jim Clark - Lotus # 1:40,350
1961: Wolfgang von Trips - Ferrari # 2:46,300
1960: Phil Hill - Ferrari # 2:41,400
1959: Stirling Moss - Cooper # 1:39,700
1958: Stirling Moss - Vanwall # 1:40,500
1957: Stuart Lewis-Evans - Vanwall # 1:42,400
1956: Juan Manuel Fangio - Ferrari # 2:42,600
1955: Juan Manuel Fangio - Mercedes-Benz # 2:46,500
1954: Juan Manuel Fangio - Mercedes-Benz # 1:59,000
1953: Alberto Ascari - Ferrari # 2:02,700
1952: Alberto Ascari - Ferrari # 2:05,700
1951: Juan Manuel Fangio - Alfa Romeo # 1:53,200
1950: Juan Manuel Fangio - Alfa Romeo # 1:58,600
© Forza Motorsport 1998 - 2011. Det är förbjudet att kopiera detta upplägg och data utan tillstånd från Forza Motorsport.
-
- Inlägg: 863
- Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
-
- Inlägg: 863
- Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34
-
- Inlägg: 985
- Blev medlem: lör sep 01, 2007 13:59
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Traditionellt brukar man ju säga att bilar som är starka på Spa också är starka på Monza. Två motorbanor som även om de har väldigt olika karaktär brukar gynna samma sorts bilar, dvs bilar med motorstyrka och hög toppfart.
Många trodde ju att McLaren skulle vara starkast på Spa men ändå gick Red Bull och vann dubbelt.
Jag tror att även Monza är en bana som är en av Red Bulls svagaste i år men med tanke på att de gick och vann på Spa vete sjutton ...
Det blir nog ytterligare en kamp mellan Red Bull, McLaren och Ferrari. Än så länge har Red Bull 100 % pole position ...
Många trodde ju att McLaren skulle vara starkast på Spa men ändå gick Red Bull och vann dubbelt.
Jag tror att även Monza är en bana som är en av Red Bulls svagaste i år men med tanke på att de gick och vann på Spa vete sjutton ...
Det blir nog ytterligare en kamp mellan Red Bull, McLaren och Ferrari. Än så länge har Red Bull 100 % pole position ...
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 985
- Blev medlem: lör sep 01, 2007 13:59
-
- Inlägg: 421
- Blev medlem: mån maj 05, 2008 16:02
Som jag ser det är McLaren långsamma i första halvan av loppen, med tung bil,,Jögga skrev:Jag gissar att RB får det aningen svårare på Monza, men Pole är väl vikt för dom.
McLaren såg ovanligt långsamma ut på SPA, och om det inte var fel utväxling eller annat tekniskt problem får dom jobbigt på Monza också.
,,men snabba på slutet..
Så tycker jag det har sett ut hela säsongen.
Lewis kunde nog utmanat Vettel på Spa om han varit kvar i loppet..
Saknar de gamla mästarna...
-
- Inlägg: 3718
- Blev medlem: fre dec 02, 2005 22:47
- Ort: Spånga
Jag hoppas verkligen att McLaren sköter sig nu på Monza och sopar banan med dom andra nu när man ska bevittna det live.
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
-
- Inlägg: 863
- Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34
-
- Inlägg: 977
- Blev medlem: ons okt 08, 2008 00:12
-
- Inlägg: 590
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
Det var Hamilton som inte kom om fast han körde med öppen DRS. Så McLaren är nog rätt körda på Monza.Krassegrand skrev:Njae! jag tänkte helt enkelt på att McLaren har så bra toppfart under tävlingarna! Vem var det som knappt kom ifatt på Kemmel-rakan fast han hade DRSen öppen medan McLaren-bilen inte hade det. (Det kan ha varit Massa)
Räkna istället med att tex Mercedes eller Sauber kommer gå bra då de haft hög topp fart.
-
- Inlägg: 985
- Blev medlem: lör sep 01, 2007 13:59
-
- Inlägg: 863
- Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34
Just det så var det! Men Button hade väl inga svårigheter att komma om senare? Det kan vara som Lenny skrev att McLaren är snabbare vid slutet av loppet.Silverkatten skrev:Det var Hamilton som inte kom om fast han körde med öppen DRS. Så McLaren är nog rätt körda på Monza.Krassegrand skrev:Njae! jag tänkte helt enkelt på att McLaren har så bra toppfart under tävlingarna! Vem var det som knappt kom ifatt på Kemmel-rakan fast han hade DRSen öppen medan McLaren-bilen inte hade det. (Det kan ha varit Massa)
Räkna istället med att tex Mercedes eller Sauber kommer gå bra då de haft hög topp fart.
Har följt F1 sedan 70-talet!
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
Tror Merceders får det tufft här med de långa snabba kurvorna i lesmo...Har för mig att det gick rätt dåligt här förra året...
Maclaren borde dock kunna vara rätt snabba här.
FÖrresten, behövs det verkligen två DRS zoner???? Känns ju som att det inte borde behövas över start och mål om jag säger så...
Maclaren borde dock kunna vara rätt snabba här.
FÖrresten, behövs det verkligen två DRS zoner???? Känns ju som att det inte borde behövas över start och mål om jag säger så...
-
- Inlägg: 985
- Blev medlem: lör sep 01, 2007 13:59
-
- Inlägg: 440
- Blev medlem: mån sep 14, 2009 22:41
Om Schumacher fortsätter att kvala bedrövlig men rejsa helt okej så borde väl två DRS passa honom bra?Crazy F1 skrev:
FÖrresten, behövs det verkligen två DRS zoner???? Känns ju som att det inte borde behövas över start och mål om jag säger så...
Förövrigt är årets RedBull bil bättre balanserat än fiolårets, mindre överlägsen på svepande kurvbanor men numera bäst på motorbanor också. Det är bara att ställa sig upp och applådera Newey och Vettel. Webber kan också få applåder då han insett sin roll som en Kovalainen eller Massa (habil andreförare som bara kan vinna om försteföraren klantar till det).
Hoppas dock på att Button eller Alonso vinner. Men om man får drömma vore ju Koba högst på prispallen trevligt.
-
- Inlägg: 985
- Blev medlem: lör sep 01, 2007 13:59
-
- Inlägg: 863
- Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34
Jag tror att det som har gjort mest för antalet omkörningar iår är att däcken är så olika bra. De mjukare blir tydligen bara sämre och sämre tills de kommer till "the cliff" och då blir de sämre än det hårdare däcket som man i alla fall måste köra på för att man oftast får slut på de mjukare däcken.
1 till 1,5 sekunders skillnad mellan det hårdare och mjukare är för mycket tycker jag. Jag tycker inte om däckreglerna iår. Det är inte kul när bilarna halkar omkring på däck som är upp emot ett par sekunder långsammare i slutet av tävlingen.
Särskilt ogillar jag att man tvingar fram ett depå-stopp genom att kräva att man kör på båda däckkvaliteterna.
Med både DRS och KERS så borde man få tillräckligt med omkörningar på banan utan att tvinga in bilarna i depån.
Men, det är bara min åsikt!
1 till 1,5 sekunders skillnad mellan det hårdare och mjukare är för mycket tycker jag. Jag tycker inte om däckreglerna iår. Det är inte kul när bilarna halkar omkring på däck som är upp emot ett par sekunder långsammare i slutet av tävlingen.
Särskilt ogillar jag att man tvingar fram ett depå-stopp genom att kräva att man kör på båda däckkvaliteterna.
Med både DRS och KERS så borde man få tillräckligt med omkörningar på banan utan att tvinga in bilarna i depån.
Men, det är bara min åsikt!
Har följt F1 sedan 70-talet!
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Fast nu är det ju som det brukar vara, alla kör på samma typ av däck vid samma tillfälle i racen och strategierna är väldigt lika. Så har jag upplevt det.
Däremot har KERS och DRS bidragit till fler omkörningar. Tyvärr har det väl lite väl stora inslag av artificiell racing men det är så det blir när man försöker kombinera två saker som inte går så bra ihop - mycket omkörningar och underhållande racet med aerodynamiskt avancerade formelbilar med kort bromssträcka.
Däremot har KERS och DRS bidragit till fler omkörningar. Tyvärr har det väl lite väl stora inslag av artificiell racing men det är så det blir när man försöker kombinera två saker som inte går så bra ihop - mycket omkörningar och underhållande racet med aerodynamiskt avancerade formelbilar med kort bromssträcka.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 985
- Blev medlem: lör sep 01, 2007 13:59
-
- Inlägg: 863
- Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34
Det kan vara att det oftast är så men nu senast så kom Schumis ifatt Rosberg i slutet och kunde med sin mjuka däck lätt komma ifatt och om. Det är kanske så att eftersom de som startar sämre än plats 10 kan välja vilket däck de startar på så är det när bra förare/stall hamnar där som det blir så tydligt. Button, också nu senast. Dessutom blev det ju en del omkörningar i början när Mercedes var snabba i ett varv och sen tappade när däcken blev mer slitna.LuckyStrike1 skrev:Fast nu är det ju som det brukar vara, alla kör på samma typ av däck vid samma tillfälle i racen och strategierna är väldigt lika. Så har jag upplevt det.
Har följt F1 sedan 70-talet!
-
- Inlägg: 985
- Blev medlem: lör sep 01, 2007 13:59
Skillnaden för MS var ju att stallet glömt att skruva fast höger bakhjul på kvalet, så han fick starta sist. Strategin var då förstås att klara sig helskinnad första varven och sen köra så länge som möjligt på det bättre däcket.
Topp 10 måste ju starta på det set dom kvalade, så där blir dom ju mer låsta i strategin och det blir följa John.
Topp 10 måste ju starta på det set dom kvalade, så där blir dom ju mer låsta i strategin och det blir följa John.
-
- Inlägg: 590
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
-
- Inlägg: 985
- Blev medlem: lör sep 01, 2007 13:59
Åtminstone vill dom ta sig till Q3. Att starta tia eller åtta kan kvitta om man med tiondeplatsen kan spara däck, vilket vi har sett under året.Crazy F1 skrev:fast jag tror inte att någon av förarna hellre struntar i kvalet för att ha däck kvar...så jag tror inte att det är optimalt. Det bygger ju på att man snabbt kommer om ett tiotal bilar som MS gjorde...
Men ingen kastar ju in handduken frivilligt á la Schumi.
-
- Inlägg: 863
- Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34
-
- Inlägg: 421
- Blev medlem: mån maj 05, 2008 16:02
Bruno bekräftad för resten av säsongen
http://uk.eurosport.yahoo.com/02092011/ ... -2011.html
Snabb från dag 1.. gott tecken,,
,,har vi väl inte sett sen Lewis debutsäsong, även om den nog är lite unik historiskt sett..
http://uk.eurosport.yahoo.com/02092011/ ... -2011.html
Snabb från dag 1.. gott tecken,,
,,har vi väl inte sett sen Lewis debutsäsong, även om den nog är lite unik historiskt sett..
Saknar de gamla mästarna...
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Snabb från dag 1?
Nja, jag vet inte om man kan säga att Sennas debutsäsong i HRT förra året bar tecken av att vara snabb från dag 1. Inte heller hans säsonger i GP2 för den delen.
Inte direkt som när Villeneuve och Hamilton debuterade i F1 ... där kan man prata om snabb från dag 1.
Nja, jag vet inte om man kan säga att Sennas debutsäsong i HRT förra året bar tecken av att vara snabb från dag 1. Inte heller hans säsonger i GP2 för den delen.
Inte direkt som när Villeneuve och Hamilton debuterade i F1 ... där kan man prata om snabb från dag 1.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 985
- Blev medlem: lör sep 01, 2007 13:59
Han fick väl godkänt på SPA trots allt. Åtminstone av mig.
Visserligen en blunder i starten, men han kvalade bra och kom i mål på ledarvarvet.
Men någon Hamilton/Villenueve är han väl inte, tveksamt material inräknat. Kanske han är en late bloomer? Han har dock ett antal lopp på sig att göra intryck, så vi får väl se hur nära Petrov han kan komma.
Appropå bra premiärsäsonger så vore det skoj om nån kunde kliva in och tangera Baghettis rekord från 1961, men det lär väl inte hända.
Visserligen en blunder i starten, men han kvalade bra och kom i mål på ledarvarvet.
Men någon Hamilton/Villenueve är han väl inte, tveksamt material inräknat. Kanske han är en late bloomer? Han har dock ett antal lopp på sig att göra intryck, så vi får väl se hur nära Petrov han kan komma.
Appropå bra premiärsäsonger så vore det skoj om nån kunde kliva in och tangera Baghettis rekord från 1961, men det lär väl inte hända.
-
- Inlägg: 590
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
Nu är det ju verkligen inte alla för unnat att få börja sin F1 karriär i bilar av den klass som Villeneuve och Hamilton fick. Särskilt Williamsen som Villeneuve fick var ju totalt överlägsen allt annat och det var ju bara en fråga vem av dess förare som skulle vinna.LuckyStrike1 skrev:Snabb från dag 1?
Nja, jag vet inte om man kan säga att Sennas debutsäsong i HRT förra året bar tecken av att vara snabb från dag 1. Inte heller hans säsonger i GP2 för den delen.
Inte direkt som när Villeneuve och Hamilton debuterade i F1 ... där kan man prata om snabb från dag 1.
-
- Inlägg: 985
- Blev medlem: lör sep 01, 2007 13:59
-
- Inlägg: 421
- Blev medlem: mån maj 05, 2008 16:02
Nu tror jag nog Lucky syftade på "pappa" Gilles,, eller "vilde Ville", som han kallades i början..Silverkatten skrev:Nu är det ju verkligen inte alla för unnat att få börja sin F1 karriär i bilar av den klass som Villeneuve och Hamilton fick. Särskilt Williamsen som Villeneuve fick var ju totalt överlägsen allt annat och det var ju bara en fråga vem av dess förare som skulle vinna.LuckyStrike1 skrev:Snabb från dag 1?
Nja, jag vet inte om man kan säga att Sennas debutsäsong i HRT förra året bar tecken av att vara snabb från dag 1. Inte heller hans säsonger i GP2 för den delen.
Inte direkt som när Villeneuve och Hamilton debuterade i F1 ... där kan man prata om snabb från dag 1.
När sedemera hans son började i Formula 1, var han ju mitt i karriären med mästartiteln i Cart under bältet,, knappast en rookie.. ,,dessutom i fältets överlägset bästa bil.
Jo förresten,, var inte HRT-n en GP2-a?,, det trodde jag..
Saknar de gamla mästarna...
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Nja, HRT:n var väl snarare en omodern F3:a vad gäller tekniken ...
Men rookie i F1 är man när man kör sin första säsong i F1. Alla som kommer dit har stor eööer större erfarenhet av racing i andra kategorier. Det faller sig ju liksom naturligt.
Senna var både rookie och inte särskilt snabb förra säsongen.
Men rookie i F1 är man när man kör sin första säsong i F1. Alla som kommer dit har stor eööer större erfarenhet av racing i andra kategorier. Det faller sig ju liksom naturligt.
Senna var både rookie och inte särskilt snabb förra säsongen.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 421
- Blev medlem: mån maj 05, 2008 16:02
Berger läser mina tankar..
http://www.planetf1.com/news/3213/71537 ... d-Hamilton
Couldn't agree more..
http://www.planetf1.com/news/3213/71537 ... d-Hamilton
Couldn't agree more..
Saknar de gamla mästarna...
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
-
- Inlägg: 3718
- Blev medlem: fre dec 02, 2005 22:47
- Ort: Spånga
-
- Inlägg: 863
- Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34
-
- Inlägg: 1564
- Blev medlem: ons jul 02, 2003 11:03
Som sagt. Ha de kul! Själv fick jag möjligheten att välja som 40-årspresent att antingen åka till Monza eller ta en formelbilskurs på Svista. Som gammal racer så kunde jag inte göra annat än att sätta mig i en räserbil när tillfälle gavs... Fast jag hade sååå gärna velat känna atmosfären på Monza!Krassegrand skrev:Trevlig resa!platt skrev:Hej då! snart åker jag
Hoppas att det blir ett bra rejs!
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
-
- Inlägg: 863
- Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34
-
- Inlägg: 3027
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Ankeborg
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
Tror inte det, Rosberg räknar nog med att ligga ute längre och försöker hänga på så gott det går sen då de andra går in och måste sätta på hårda däck så ligger han ute och gör några kanonvarv och går förbi. Allt beror ju på om det blir 1 eller 2 stopp. Blir det bara ett stopp är det nog struntsamma men om det är två så har han nog en fördel.
-
- Inlägg: 863
- Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34
-
- Inlägg: 863
- Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34
-
- Inlägg: 440
- Blev medlem: mån sep 14, 2009 22:41
Ah, ni tänker så. Känns ju som att han kommer att tappa mycket placeringar i början, men DRS kanske löser det. Att tänka i andra banor verkar ju vara något Mercedes behöver göra för bilen är ju allt för dåligKrassegrand skrev:Ja jag tror att det kan vara en fördel att starta på de hårdare däcken när bilen är fulltankad och väger som mest. De mjukare däcken borde fungera bättre när bilen är lättare.