Bojkott av Bahrains GP 2011

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Bojkott av Bahrains GP 2011

Inlägg av Pastis »

Jag är glad att jag inte längre bryr mig om Formel 1, men att återinföra Bahrains GP är ett av de värsta felen man gjort och jag kan inte vara stillatigande! Regimen meddelar nu att läkare och sjuksköterskor som vårdade de sårade aktivisterna efter kravallerna kommer att ställas inför militärdomstol!

Och denna mödarregim stöder alltså Formel 1 organisatorerna? Jag kommer inte att uppdatera Forzas kalender eller lägga in resultat för enligt mig existerar inte Bahrains GP i årets kalender...

http://sverigesradio.se/sida/artikel.as ... el=4489609
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Kan bara hålla med dig här, känns helt orimligt att ha det loppet och förare och team verkar tycka samma sak så för vems skull kör man?
Användarens profilbild
Cheever

Re: Bojkott av Bahrains GP 2011

Inlägg av Cheever »

Pastis skrev:Jag kommer inte att uppdatera Forzas kalender eller lägga in resultat för enligt mig existerar inte Bahrains GP i årets kalender...

http://sverigesradio.se/sida/artikel.as ... el=4489609
:up:
I was misled and that is the way it went
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Webber håller med:
http://www.markwebber.com/on-the-track- ... rand-prix/
“My opinion is unchanged since I was first asked about this in late February. Even though a decision has been made, I’ll be highly surprised if the Bahrain Grand Prix goes ahead this year.

“In my personal opinion, the sport should have taken a much firmer stance earlier this year rather than constantly delaying its decision in hope of being able to re-schedule it in 2011. It would have sent a very clear message about F1’s position on something as fundamental as human rights and how it deals with moral issues. It’s obvious that the parties involved have struggled to reach a decision but sadly I feel that they still haven’t made the right one. Like it or not, F1 and sport in general isn’t above having a social responsibility and conscience. I hope F1 is able to return to Bahrain eventually but now isn’t the right time.

“As a competitor I do not feel at all comfortable going there to compete in an event when, despite reassurances to the contrary, it seems inevitable that it will cause more tension for the people of that country. I don’t understand why my sport wishes to place itself in a position to be a catalyst for that.”
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Cheever skrev:Webber håller med:
http://www.markwebber.com/on-the-track- ... rand-prix/
“My opinion is unchanged since I was first asked about this in late February. Even though a decision has been made, I’ll be highly surprised if the Bahrain Grand Prix goes ahead this year.

“In my personal opinion, the sport should have taken a much firmer stance earlier this year rather than constantly delaying its decision in hope of being able to re-schedule it in 2011. It would have sent a very clear message about F1’s position on something as fundamental as human rights and how it deals with moral issues. It’s obvious that the parties involved have struggled to reach a decision but sadly I feel that they still haven’t made the right one. Like it or not, F1 and sport in general isn’t above having a social responsibility and conscience. I hope F1 is able to return to Bahrain eventually but now isn’t the right time.

“As a competitor I do not feel at all comfortable going there to compete in an event when, despite reassurances to the contrary, it seems inevitable that it will cause more tension for the people of that country. I don’t understand why my sport wishes to place itself in a position to be a catalyst for that.”
Bra!

Fler är oroade och jag tror faktiskt att de får backa... http://www.autosport.com/news/report.php/id/92034

Hur kan SBF och FIA dra ned motorsporten i detta träsk? Har god lust att ringa Lars Österlind som är vice ordförande i World Council och fråga hur han och SBF kan gå med på detta? Men eftersom jag slutat med detta så skiter jag i det...
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Jaha, här sitter det kollektiva världssamvetet och smider ränkor igen?
Detta är inte fotboll, detta är en respektabel sport och ge FAAN i att politisera min sport!
I samtliga länder utom kanske Monaco och Kanada finns problem som INTE är F1s sak att lösa. Kan man köra i Kina och turkiet så kan man köra i Bahrain för till syvende och sist så gäller "money talks, bullshit walks".
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Jari skrev:Jaha, här sitter det kollektiva världssamvetet och smider ränkor igen?
Detta är inte fotboll, detta är en respektabel sport och ge FAAN i att politisera min sport!
I samtliga länder utom kanske Monaco och Kanada finns problem som INTE är F1s sak att lösa. Kan man köra i Kina och turkiet så kan man köra i Bahrain för till syvende och sist så gäller "money talks, bullshit walks".
Nej Jari, du har fel.

Vi pratar knappast politik här, bara sunt förnuft.
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Jari, vi vet redan att du har pengakomplex... men det finns viktigare saker här i världen, väx upp så kanske du inser det.

Håller med om att Kina är mycket tveksamt land och skulle jag få bestämma skulle inte heller de ha ett GP.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

I KIna råder summariska avrättningar och fler dör i veckan än som har dött i oroligheterna i Bahrain (6 stycken?).
I Brasilien tar brottsligheten i Sao Paulo under en säsong några hundra/tusen liv och racet körs mitt i en favelavariant, i Turkiet har kurder jagats och dödats sen... jaaadu. osv.
Sluta elda på och använd F1 som ett politiskt slagträ. Det är en nobel sport som körs och finansieras för mitt höga nöjes skull och jo, jag ska se även Bahrains GP.
Om jag inte helt missminner mig så har jag nog sagt nån gång att de kan atombomba flera såna där regioner, asfaltera dem och köra F1 där i stället, så då får jag väl stå för den åsikten?
Jag är inte säker på att revolution alltid är av godo, jfr t.ex Haitis utveckling de senaste 200 åren.
Om jag inte missminner mig ligger trattskallartna ytterligare 400 år efter i evolutionen, men det är fan inte mitt problem och jag tänker inte åta mig uppgiften åt dem. Jag har fullt upp med mitt eget liv.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Pastis skrev:Jari, vi vet redan att du har pengakomplex... men det finns viktigare saker här i världen, väx upp så kanske du inser det.

Håller med om att Kina är mycket tveksamt land och skulle jag få bestämma skulle inte heller de ha ett GP.
Lyssnar du på svensk kommunistmedia ska inget land som bryter mot de mänskliga rättigheterna få ha F1, inte heller Sverige.
Användarens profilbild
Silverkatten

Inlägg av Silverkatten »

Jag stödjer din bojkott av Bahrains GP. Naturligtvis ska inte en så grym regim belönas med ett sånt här arrangemang, särskilt inte med tanke på hur hårt knuten regimen är till själva evenemanget.

Kanske skulle ett race inte heller köras i Kina. Men jag tycker ändå det finns grader i h*t och jag har känslan av att racen i Kina och Turkiet inte är lika hårt kopplade till staten och förtryckarna som i Bahrain där det närmast är en familjen angelägenhet (som i Monaco, typ).

Att dra in USA, Storbritannien mm mer på en oförståelse av vad demokrati är och hur viktig den är. Något som jag nyligen såg i en undersökning att 25% av ungdomarna inte gör.
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Absolut så finns det ju andra race på kartan som man kan diskutera men det känns som att det varit så tydligt och högaktuellt med problemen här så därför är jag emot loppet. Hade det t. ex varit massavrättningar på himmelska fridens torg så är jag övertygad om att många skulle varit motståndare att köra där i år.

Okej att F1 inte ska lägga sig i politik men visst fan är det politik i sporten, både i vad förarna säger, vad FIA beslutar och alla regeländringar som är till " för miljöns skull". Jävligt tröttsamt om någon frågar mig!
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Om man nu ska protestera och ställa in Bahrains GP, då måste jag fråga varför skapade man ett race i ett land som har styre som Bahrain från första början.
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
Fredrik i Trollhättan

Inlägg av Fredrik i Trollhättan »

På nyheterna sa man att sjukvårdspersonalen var anklagade för att ha "hjälpt" skadade att avlida för att få regimens övervåld framstå som än mer grovt.
Användarens profilbild
Silverkatten

Inlägg av Silverkatten »

platt skrev:Om man nu ska protestera och ställa in Bahrains GP, då måste jag fråga varför skapade man ett race i ett land som har styre som Bahrain från första början.
Jo och det är väl en av anledningarna till att de inte kan ställa in helt... den andra anledningen är så klart pengar. Jag antar att det kostar en hel del om ett GP inte körs som ersättning till diverse aktörer, tex Viasat.
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

så sant.
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Jari skrev:Detta är inte fotboll, detta är en respektabel sport och ge FAAN i att politisera min sport!
Det går för fan inte att politisera F1 mer än vad FIA gör nu!
En terrorregim trugar och vädjar till FIA att tävlingen trots allt ska bli av för att världen ska se hur fredligt landet är. Och FIA bugar och bockar och ställer upp på detta – och skickar ut ett pressmeddelande som talar om försoning och enande i Bahrain.
Det är vidrigt! :evil:

Jag orkar inte skriva mer om det här nu, jag har redan skrivit en halv uppsats i ämnet på F1bb.
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Fredrik i Trollhättan skrev:På nyheterna sa man att sjukvårdspersonalen var anklagade för att ha "hjälpt" skadade att avlida för att få regimens övervåld framstå som än mer grovt.
Det låter väl mer trovärdigt om man varierar åtalspunkterna litegrann...

Justitieministern är förresten son till kungen. Premiärministern är kungens farbror. Samtliga ledamöter i oppositionspartiet har nyligen lämnat parlamentet.

För övrigt har en fjärdedel av personalstyrkan vid kungahusets Bahrain International Circuit avskedats efter protesterna i våras. Eller avskedats och avskedats, säkerhetstjänsten ska ha stormat in på kontoret, prickat av namn från en lista och tagit med sig dem inte skulle vara kvar. En av dem som hämtades har flytt landet och lämnat följande redogörelse:
http://www.independent.co.uk/news/world ... 92868.html

Men annars väl läget ganska bra i Bahrain, i alla fall enligt regimen och FIA.
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Det verkar dock som att FIA inte var beredda på dessa protester så vi får väl se vad som händer.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

ANFRAN skrev:
Jari skrev:Detta är inte fotboll, detta är en respektabel sport och ge FAAN i att politisera min sport!
Det går för fan inte att politisera F1 mer än vad FIA gör nu!
En terrorregim trugar och vädjar till FIA att tävlingen trots allt ska bli av för att världen ska se hur fredligt landet är. Och FIA bugar och bockar och ställer upp på detta – och skickar ut ett pressmeddelande som talar om försoning och enande i Bahrain.
Det är vidrigt! :evil:

Jag orkar inte skriva mer om det här nu, jag har redan skrivit en halv uppsats i ämnet på F1bb.
Det där är inte sanningen, såvida man inte nöjer sig med en aftonbladetversion av densamme.
FIAs beslut är enhälligt efter det att en delegation varit i landet och pratat med alla inklusive den sk oppositionen som enhälligt anser att det bästa för landet är att hålla rejset. Det gynnar alla, inte bara makthavarna.
Att sätta sig på höga politiska hästar gör inte F1 en tjänst för det är inte deras uppgift och så fort det finns oegentligheter i ett land är det fan inte F1s sak att lösa det eller hota med bojkotter, för i så fall kära världsförbättrare (bakom era datorskärmar) skulle vi inte kunna köra nåt rejs alls.
F1 styrs inte av en populistisk pöbel och bara det faktum at Max Mesig fördömer beslutet att köra där anser jag är skäl nog att göra det.
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Jari skrev:Det där är inte sanningen, såvida man inte nöjer sig med en aftonbladetversion av densamme.
FIAs beslut är enhälligt efter det att en delegation varit i landet och pratat med alla inklusive den sk oppositionen som enhälligt anser att det bästa för landet är att hålla rejset. Det gynnar alla, inte bara makthavarna.
Visst, visst. FIA talade även med Tariq Jalil Mohammed al-Saffar på bahrainska National Institute of Human Rights. Här kan man läsa om både honom och institutet:
PRESS STATEMENT ON THE ESTABLISHMENT OF THE “NATIONAL HUMAN RIGHTS INSTITUTION” IN BAHRAIN:
NGOs consider this a non-independent government-backed organization and will continue demanding the formation of an independent national instition. The choice of members appointed by royal order to the committee of this organization poses serious questions on the credibility and independence of this organization and the NGOs these members are associated with.

http://www.wluml.org/ar/node/6334
För övrigt kan inte ens Jean Todt svara på om WMSC:s beslut verkligen var enhälligt.
Fredrik i Trollhättan

ANFRAN skrev:
Fredrik i Trollhättan skrev:På nyheterna sa man att sjukvårdspersonalen var anklagade för att ha "hjälpt" skadade att avlida för att få regimens övervåld framstå som än mer grovt.
Det låter väl mer trovärdigt om man varierar åtalspunkterna litegrann...
Något politiskt inkorrekt åsikt kanske men jag stör mig på den något naiva grundinställningen att "demokratiaktivister" alltid är de goda och regimer alltid representerar det onda. Jag väljer att hålla mig neutral.
Har en kollega från Egypten som har släkt kvar i Kairo. Rapporter därifrån säger att fler och fler vill ha tillbaka Mubarak.
Användarens profilbild
Silverkatten

Inlägg av Silverkatten »

Självklart står man alltid upp för demokratin, annars är man förmodligen ung (enligt undersökning) eller rätt korkad.
Naturligtvis kan det vara "lag och ordning" i en diktatur men det är absolut inte värt det, aldrig.
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Nu har Carlos Gracias rapport från Bahrain läckt ut.
For Immediate Release:
June 7, 2011

FIA Report on Bahrain Leaked, Sham Report Says “No Human Rights Violated"
Avaaz calls for reverse of FIA decision on Bahrain

*Leaked FIA Report on Bahrain available for download at http://avaaz.org/fia_report*
* Video of attacks on Bahraini protesters after June 1 lifting of emergency law available at http://revolutionreports.avaaz.org/post ... rgency-law*

London, UK - Today, the global campaigning organization Avaaz released a leaked copy of the FIA Bahrain report which informed Formula One’s decision Friday to go ahead with the race despite human rights concerns. Following a government-sponsored PR tour through Bahrain, FIA Commissioner Carlos Gracia concluded in his report that there is an “atmosphere of total calm and stability,” that “life in Bahrain is completely normal again,” and that “no human rights were violated,” contradicting numerous accounts of brutal repression and violence against doctors, nurses, and citizens.

Ricken Patel, Executive Director at Avaaz said:
“Reading the FIA’s Bahrain report is like stepping into the Twilight Zone. While FIA's sham report says that no human rights have been violated, at least 31 Bahrain citizens have been killed and hundreds more tortured and imprisoned. Formula One based their decision to race in Bahrain on this dangerously irresponsible report, a decision now universally opposed by the F1 teams. Formula One must pull out of Bahrain immediately or have their reputation forever tarnished.”

The report details Gracia’s visit to Bahrain in late May during which he visited only with government bodies, did not confer with credible human rights groups, and did not talk with injured people, torture victims, or families of the people who have died.

Maryam Al-Khawaja, from the independent Bahrain Center for Human Rights, on seeing the report today, said “the report is disastrously unbalanced. The FIA has chosen to turn a blind eye to the ongoing violations in Bahrain. The government should allow independent human rights groups to do their work in Bahrain.”

Independent journalists and human rights organizations confirm that at least 31 people have been killed since the protests began on 14th February 2011, and more than 800 arrests have been made, including 108 members of the Grand Prix Circuit’s permanent staff. At a trial yesterday of 47 Bahraini medical staff who were arrested for treating injured people at protests, it was revealed that detainees are being tortured.

450,000 people from around the world have signed the Avaaz petition calling on teams not to race in “brutal Bahrain” this year at: http://www.avaaz.org/en/no_f1_in_brutal_bahrain/

http://www.avaaz.org/act/media.php?press_id=251
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

En bahrainier (bakom proxy), som skriver på Autosports forum, föreslår att man tittar på de här CNN-inslagen när man har läst FIA-rapporten. :)

11 april 2011: Reportern pratar med människorättsaktivisten Nabeel Rajab, blir fängslad av militären, intagen till förhör och får därefter fortsätta sitt journalistiska arbete med en ledsagare från regeringen. Utrikesministern svarar på frågor.
http://www.youtube.com/watch?v=cDgpCoEt0n8

12 april 2011: Material som filmades innan reportern fängslades. Hon pratar med Nabeel Rajab och människor i huvudstadens utkanter som utsatts för regimens våld och inte vågar uppsöka landets enda sjukhus.
http://www.youtube.com/watch?v=pPH3FI6xb1E
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Ehhh
http://www.autosport.com/news/report.php/id/92069

Mycket kan man säga om Bernie, men han vänder kappan lika snabbt som en gris blinkar.
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Cheever skrev:Ehhh
http://www.autosport.com/news/report.php/id/92069

Mycket kan man säga om Bernie, men han vänder kappan lika snabbt som en gris blinkar.
Dags för Bernie att inse att det är dags att sluta nu!
Bild
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Jari skrev: Sluta elda på och använd F1 som ett politiskt slagträ. Det är en nobel sport .

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Barrichello kan få en liten :up: för att han vad han tycker, även om han inte är lika tydlig som Mark Webber.
"During the season, there was talk we could have it after one or two races but as the problem progressed I really thought there was no way for us to get back to Bahrain," Barrichello told Reuters on Wednesday.

"So it was a shock when I saw that we kind of accepted as Formula One to go back there."

http://www.reuters.com/article/2011/06/ ... 7X20110609
Användarens profilbild
Pepparkvarnen

Inlägg av Pepparkvarnen »

Det bästa vore att kolonisera de där skitländerna så kanske det skulle bli lite ordning.
Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Med tanke på succén i Libyen, Afghanistan mm så skulle jag avråda från dylika koloniseringsförsök. Förresten finns det inget av intresse där. Bara öken och en enorm hetta. Knappt ens att en ödla skulle vilja bo i dessa länder. För mig får dom gärna köra loppen nån annanstans.
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Lemon skrev:Med tanke på succén i Libyen, Afghanistan mm så skulle jag avråda från dylika koloniseringsförsök. Förresten finns det inget av intresse där. Bara öken och en enorm hetta. Knappt ens att en ödla skulle vilja bo i dessa länder. För mig får dom gärna köra loppen nån annanstans.
Enda anledningen att det går lite segt är att man måste tassa omkring mjukt som i bajs runt alla hemmaopinioner och vara politiskt korrekta hela tiden.
Hiroshima och Nagasaki gav upp på 2 minuter...
Anfran, jag håller med om att den politiska fasaden utåt i Bahrain stinker, men synar man vad alla länder står för, men egentligen levererar blir resultatet samma.
F1s problem är dock inte att lösa problemet med att länder bryter mot mänskliga rättigheter för det gör ALLA!
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Lemon skrev:Med tanke på succén i Libyen, Afghanistan mm så skulle jag avråda från dylika koloniseringsförsök. Förresten finns det inget av intresse där. Bara öken och en enorm hetta. Knappt ens att en ödla skulle vilja bo i dessa länder. För mig får dom gärna köra loppen nån annanstans.
Du om någon borde veta att kampanjer av såna där slag tar tid, om man nu inte krigar mot Grenada vill säga...
Fredrik i Trollhättan

Silverkatten skrev:Självklart står man alltid upp för demokratin, annars är man förmodligen ung (enligt undersökning) eller rätt korkad.
Naturligtvis kan det vara "lag och ordning" i en diktatur men det är absolut inte värt det, aldrig.
Ta av dig dom svenska glasögonen när du betraktar världen.
Undersökningen du menar handlar om svenska ungdomar. Ett otroligt bra betyg till sverige som samhälle.
"Står du upp" för vem som helst som själv deklarerar sig vara "demokratianhängare"? Snacka om korkat och politiskt korrekt.
Eller korkad?
Användarens profilbild
Pepparkvarnen

Inlägg av Pepparkvarnen »

Det är bara för att de försöker kriga "humant" och det funkar inte, ska man kriga så ska man använda de resurserna som krävs för att vinna, då blir det inte så jävla långdraget och mindre människor blir lidande.

Att skicka krigsflygplan till en konflikt men sen inte låta dom skjuta ner fienden hjälper ingen utan är enbart korkat, men det är ju iofs vad man kan vänta sig av en ryggradslös politiker som Reinfeldt.
Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Det blir bara värre och värre detta, nu skyller Todt på Bernie:
Todt makes it clear in the letter that he believes the blame for the current situation lies not with the FIA but with Ecclestone having not sorted out the situation satisfactorily before last week's World Motor Sport Council meeting.
Lite underhållande detta att se hur deras beslut biter dom i ändan och alla skyller på alla.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/92093

Man undrar ju hur såta vänner Bernie och JT är efter detta. Vet iofs inte hur tjenis dom var innan, men knappast i luven som detta på varandra?
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Undrar om de blivit förblindade av "the Swedish model", eller om det rent av är Alsterlind som tagit till orda på de där mötena? :D
Vilka oegentligheter tycker ni F1 ska ta ställning mot?
Mutor som statsdrivande system, brottsligor som rånar allt och alla, även deltagare, lokala borgmästare som tar tillfället i akt och driver omfattande bordellverksamhet och människohandel i samband med F1, summariska avrättningar av politiska dissidenter, nedslagning av våldsamma demonstrationer med dödligt våld, eller en lång lista av andra problem man kan adressera?
Kicka Bernie NU! Han har gjort F1 otillgängligt för en massa människor när han tar för hutlöst betalt för TV-rättigheterna vilket leder till att allt snart går på betal-tv.
En kanal som Eurosport, med duktiga kommentatorer skulle göra mer för sporten och betydligt fler skulle investera i det sporten egentligen borde nå ut till dvs fansen. Det är den stora massan fans ensamma som kan ge inkomsterna i längden, för om inte de finns, finns inte heller de stora sponsorerna.
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Äh det är ju som vanligt överallt, alla skyller på varandra, det gör chefen på mitt jobb med då hon gjort fel. Det är aldrig hennes fel :D
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Har du en kvinna som sef?
:D
Hälsa att även kvinnor kan! Göra fel alltså =)
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Ja det har jag och hon är INTE populär och dessutom råfeminist så jag tror inte att jag ska påtala det, så vidare inte du vill försörja mig sen Jari :D
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Jaha då var det klart att det inte blir något lopp.....det var som fan.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Crazy F1 skrev:Ja det har jag och hon är INTE populär och dessutom råfeminist så jag tror inte att jag ska påtala det, så vidare inte du vill försörja mig sen Jari :D
Jag kan bränna ut en mixskiva med det bästa av Eddie Meduza till dig som inlägg i debatten. Lägg den i hennes brevlåda anonymt vetja
Användarens profilbild
REP

Inlägg av REP »

Fotbollen har också stora problem med regim och bojkott.
Det är samma problem med F1 som har många länder att köra.

Man ska jämställa samma problem som fotboll VM o kval till VM liksom F1 !

Sport måste särskilja från POLITIK !

Ett land regim Kina är lika mycket som Bahrains, det är inget skillnad.

Kör på bara FIA ! Vad gör det om hundra år för vi vanliga som gillar F1