KANADAS GP 2011 - CIRCUIT GILLES VILLENEUVE. Lopp 7 av 19
-
- Mr Forza Motorsport
- Inlägg: 8550
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Fjällen
KANADAS GP 2011 - CIRCUIT GILLES VILLENEUVE. Lopp 7 av 19
Loppets officiella namn: FORMULA 1 GRAND PRIX DU CANADA 2011
Banbeskrivning: Circuit Gilles Villeneuve
Banlängd: 4.361 km, antal varv: 70, startförskjutning: 0.000 km, distans: 305.27 km
Bensinförbrukning 2008: 2.11 kg/varv och 10 kg påverkar varvtiden med cirka 0.32 sekunder
Depåfönster, 70 varv
1 stopp: 33-38
2 stopp: 22-30, 46-52
3 stopp: 17-22, 31-37, 47-52
Tidschema (Bästa tid från 2010 inom parantes)
Fredag 2011-06-10, CET
Träning 1 16:00-17:30 (J.Button - McLaren 1:18.127)
Träning 2 20:00-21:30 (S.Vettel - Red Bull 1:16.877)
Lördag 2011-06-11, CET
Träning 3 16:00-17:00 (L.Hamilton - McLaren 1:16.058)
Kvalificering 19:00-20:00 (L.Hamilton - McLaren 1:15.105)
Söndag 2011-06-12, CET
Lopp 19:00-21:00
Alla 31 segrarna. Klicka på årtalen för kompletta resultat från träningar, kvalificeringar och lopp.
2010: Lewis Hamilton - McLaren # 1:33:53,456
2008: Robert Kubica - BMW Sauber # 1:36:24,447
2007: Lewis Hamilton - McLaren # 1:44:11,292
2006: Fernando Alonso - Renault # 1:34:37,308
2005: Kimi Räikkönen - McLaren # 1:32:09,290
2004: Michael Schumacher - Ferrari # 1:28:24,803
2003: Michael Schumacher - Ferrari # 1:31:13,591
2002: Michael Schumacher - Ferrari # 1:33:36,111
2001: Ralf Schumacher - Williams # 1:34:31,522
2000: Michael Schumacher - Ferrari # 1:41:12,313
1999: Mika Häkkinen - McLaren # 1:41:35,727
1998: Michael Schumacher - Ferrari # 1:40:57,355
1997: Michael Schumacher - Ferrari # 1:17:40,646
1996: Damon Hill - Williams # 1:36:03,465
1995: Jean Alesi - Ferrari # 1:44:54,171
1994: Michael Schumacher - Benetton # 1:44:31,887
1993: Alain Prost - Williams # 1:36:41,822
1992: Gerhard Berger - McLaren # 1:37:08,299
1991: Nelson Piquet - Benetton # 1:38:51,490
1990: Ayrton Senna - McLaren # 1:42:56,400
1989: Thierry Boutsen - Williams # 2:01:24,073
1988: Ayrton Senna - McLaren # 1:39:46,618
1986: Nigel Mansell - Williams # 1:42:26,415
1985: Michele Alboreto - Ferrari # 1:46:01,813
1984: Nelson Piquet - Brabham # 1:46:23,748
1983: Rene Arnoux - Ferrari # 1:48:31,838
1982: Nelson Piquet - Brabham # 1:46:39,577
1981: Jacques Laffite - Ligier # 2:01:25,200
1980: Alan Jones - Williams # 1:46:45,530
1979: Alan Jones - Williams # 1:52:06,892
1978: Gilles Villeneuve - Ferrari # 1:57:49,196
Alla 30 kvalvinnarna. Klicka på årtalen för kompletta resultat från träningar, kvalificeringar och lopp.
2010: Lewis Hamilton - McLaren # 1:15,105
2008: Lewis Hamilton - McLaren # 1:17,886
2007: Lewis Hamilton - McLaren # 1:15,707
2006: Fernando Alonso - Renault # 1:14,942
2005: Jenson Button - BAR # 1:15,217
2004: Ralf Schumacher - Williams # 1:12,275
2002: Juan Pablo Montoya - Williams # 1:12,836
2001: Michael Schumacher - Ferrari # 1:15,782
2000: Michael Schumacher - Ferrari # 1:18,439
1999: Michael Schumacher - Ferrari # 1:19,298
1998: David Coulthard - McLaren # 1:18,213
1997: Michael Schumacher - Ferrari # 1:18,095
1996: Damon Hill - Williams # 1:21,059
1995: Michael Schumacher - Benetton # 1:27,661
1994: Michael Schumacher - Benetton # 1:26,178
1993: Alain Prost - Williams # 1:18,987
1992: Ayrton Senna - McLaren # 1:19,775
1991: Riccardo Patrese - Williams # 1:19,837
1990: Ayrton Senna - McLaren # 1:20,399
1989: Alain Prost - McLaren # 1:20,973
1988: Ayrton Senna - McLaren # 1:21,681
1986: Nigel Mansell - Williams # 1:24,118
1985: Elio de Angelis - Lotus # 1:24,567
1984: Nelson Piquet - Brabham # 1:25,442
1983: Rene Arnoux - Ferrari # 1:28,729
1982: Didier Pironi - Ferrari # 1:27,509
1981: Nelson Piquet - Brabham # 1:29,211
1980: Nelson Piquet - Brabham # 1:27,328
1979: Alan Jones - Williams # 1:29,892
1978: Jean-Pierre Jarier - Lotus # 1:38,015
© Forza Motorsport 1998 - 2011. Det är förbjudet att kopiera detta upplägg och data utan tillstånd från Forza Motorsport.
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
Jag har en känsla att 7umis sju vinster inte kommer hjälpa honom ett dugg detta året
Som vanligt blir det väl RB i pole men jag tror faktiskt att Hamilton vinner loppet, det pojken är nog revanschsugen som satan och Webber är ju totalt kass, i den bilen borde han vara mycket snabbare och hans tåg gick nog förra året.
Som vanligt blir det väl RB i pole men jag tror faktiskt att Hamilton vinner loppet, det pojken är nog revanschsugen som satan och Webber är ju totalt kass, i den bilen borde han vara mycket snabbare och hans tåg gick nog förra året.
-
- Inlägg: 257
- Blev medlem: mån jun 02, 2008 08:48
- Ort: Nyköping
Webber har inte varit riktigt i slag sedan hans skada i höstas (som han mörkade för teamet), tror dock att det mest beror på svårigheter att anpassa körningen till de ständigt varierade greppet Pirellidäcken ger.Crazy F1 skrev:Jag har en känsla att 7umis sju vinster inte kommer hjälpa honom ett dugg detta året
Som vanligt blir det väl RB i pole men jag tror faktiskt att Hamilton vinner loppet, det pojken är nog revanschsugen som satan och Webber är ju totalt kass, i den bilen borde han vara mycket snabbare och hans tåg gick nog förra året.
När däcken har optimalt grepp är han med i toppen, sen med full tank och grepp som varierar under sin livscykel lyckas han inte lika bra.
-
- Inlägg: 925
- Blev medlem: mån feb 28, 2005 16:51
Får även för mig att McLaren-bilen gillar banans karaktär mer än vad Red Bull gör. Hårda inbromsningar kombinerat med långa rakor är väl inte det bästa för RB.Crazy F1 skrev:Jag har en känsla att 7umis sju vinster inte kommer hjälpa honom ett dugg detta året
Som vanligt blir det väl RB i pole men jag tror faktiskt att Hamilton vinner loppet, det pojken är nog revanschsugen som satan och Webber är ju totalt kass, i den bilen borde han vara mycket snabbare och hans tåg gick nog förra året.
Ferrari.
-
- Inlägg: 440
- Blev medlem: mån sep 14, 2009 22:41
-
- Inlägg: 615
- Blev medlem: lör jul 05, 2008 15:55
- Ort: Härnösand
Totalt kass är väl att ta i lite väl.Crazy F1 skrev:Jag har en känsla att 7umis sju vinster inte kommer hjälpa honom ett dugg detta året
Som vanligt blir det väl RB i pole men jag tror faktiskt att Hamilton vinner loppet, det pojken är nog revanschsugen som satan och Webber är ju totalt kass, i den bilen borde han vara mycket snabbare och hans tåg gick nog förra året.
Jag tycker Webber gjorde en grym uppkörning i Kina (18:e till 3:e) och hade racet varit några varv längre hade han antagligen vunnit.
Kändes som några av de grymma körningar han gjorde 2010.
I Sepang körde han ju upp sig rätt bra också.
Däremot tycker jag han är riktigt dålig på att starta...han förstör ju sina chanser direkt i starterna.
Skulle vilja se honom starta och ligga bakom Vettel åtminstone i något race.
Då tror jag att han skulle kunna börja vinna igen.
Tyvärr verkar Webber inte få ordning på Pirelli-däcken riktigt heller.
Han är ju riktigt snabb i racen men däcken tar ju slut för honom alldeles för fort.
Red Bull gives you wings - from Webber to Vettel
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
okej , kass kanske var lite väl hårt men han får det inte att stämma, precis som Massa. Det är många förare som har svårt med däcken, förra året var det schumi men då var det ju de nya smala bridgestonedäcken som han hade problem med nu har vissa problem med det låga greppet i årets däck. Det kan inte vara lätt att vara förare idag med olika regler och förutsättningar från år till år men det är väl det som skiljer männen från mössen
-
- Inlägg: 615
- Blev medlem: lör jul 05, 2008 15:55
- Ort: Härnösand
Beroende på vilken körstil man har så passar väl däcken lite olika.Crazy F1 skrev:okej , kass kanske var lite väl hårt men han får det inte att stämma, precis som Massa. Det är många förare som har svårt med däcken, förra året var det schumi men då var det ju de nya smala bridgestonedäcken som han hade problem med nu har vissa problem med det låga greppet i årets däck. Det kan inte vara lätt att vara förare idag med olika regler och förutsättningar från år till år men det är väl det som skiljer männen från mössen
Massa och Webber verkar helt klart ha problem att få till det.
De verkar däremot inte ha samma problem.
Webber kan ju vara riktigt snabb på däcken under racen men tyvärr
sliter han ut dem för fort.
Webber har ju 4 av 6 snabbaste varv hittills så han kan köra fort med dem men han måste få de att hålla bättre.
Massa har väl däremot inte varit så snabb heller med däcken.
Han ligger längre ifrån Alonso än Webber är från Vettel.
Hur som helst hoppas jag att både Webber och Massa löser sina problem.
Red Bull gives you wings - from Webber to Vettel
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
Ja det är intressant det här med körstil, det kändes inte som att någon av förarna hade problem med de gamla bridgestonedäcken men det känns som att problemet för många började när de smalnade ner framdäcken förra året men det kanske inte är så konstigt eftersom det skapar mindre grepp i framvagnen vilket säkerligen leder till mer understyrning. Dock så borde ju en sådan som Coulthard trivits som fisken i vattnet med dessa däck
-
- Inlägg: 2469
- Blev medlem: fre sep 14, 2007 17:30
- Ort: Sveriges sydligaste stad
Fick läst idag att det tydligen ska vara 2 DRS-Zoner i detta lopp.
MEN BARA EN AKTIVERINGSZON
Så om bil A ligger 1 sek bakom bil B så kan bil A andvända DRS för att köra om i zon 1.. Sen när dom kommer till zon 2 så kan bil A andvända DRS igen och dra ifrån mer från bil B som inte får andvända sin DRS för han låg före i aktiveringszonen
Är detta rätt?
Jag hoppas någon kan dementera detta och säga att det inte stämmer
MEN BARA EN AKTIVERINGSZON
Så om bil A ligger 1 sek bakom bil B så kan bil A andvända DRS för att köra om i zon 1.. Sen när dom kommer till zon 2 så kan bil A andvända DRS igen och dra ifrån mer från bil B som inte får andvända sin DRS för han låg före i aktiveringszonen
Är detta rätt?
Jag hoppas någon kan dementera detta och säga att det inte stämmer
FIA = Ferrari International Assistance
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
-
- Varnad
- Inlägg: 9645
- Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
- Ort: Stockholms skärgård
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Delvis.olag skrev:Fick läst idag att det tydligen ska vara 2 DRS-Zoner i detta lopp.
MEN BARA EN AKTIVERINGSZON
Så om bil A ligger 1 sek bakom bil B så kan bil A andvända DRS för att köra om i zon 1.. Sen när dom kommer till zon 2 så kan bil A andvända DRS igen och dra ifrån mer från bil B som inte får andvända sin DRS för han låg före i aktiveringszonen
Är detta rätt?
Jag hoppas någon kan dementera detta och säga att det inte stämmer
Aktiveringszonen är innan hårnålen.
Sen får bilen bakom aktivera sin DRS på den långa bakrakan innan chikanen och depåinfarten.
Om han inte kommer om där får han en ny chans att aktivera sin DRS på start/mål efter sista chikanen.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 615
- Blev medlem: lör jul 05, 2008 15:55
- Ort: Härnösand
-
- Inlägg: 5539
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Du verkar ha rätt, se helgens banritning:olag skrev:Fick läst idag att det tydligen ska vara 2 DRS-Zoner i detta lopp.
MEN BARA EN AKTIVERINGSZON
Så om bil A ligger 1 sek bakom bil B så kan bil A andvända DRS för att köra om i zon 1.. Sen när dom kommer till zon 2 så kan bil A andvända DRS igen och dra ifrån mer från bil B som inte får andvända sin DRS för han låg före i aktiveringszonen
Är detta rätt?
Jag hoppas någon kan dementera detta och säga att det inte stämmer
http://www.fia.com/en-GB/mediacentre/f1 ... ircuit.pdf
Avståndet mäts i utgången av hårnålen, aktiveringszon 1 börjar en bit in på rakan, aktiveringszon 2 börjar efter chikanen ut på start-och-mål.
Om bil A kör om bil B på rakan finns det nog inget system som förhindrar bil A från att använda DRS på nästa raka också.
Och bil B kan förstås inte använda DRS i zon 2 om den inte haft en bil C framför sig nere i hårnålen.
Men det är kul med omkörningar.
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Fast det är väl sagt att man inte får använda det på start/mål om man redan använt det på raksträckan innan och då kört om. Och systemet för att förhindra det är ju samma system som förhindrar föraren att använda DRS på andra ställen på en bana ...ANFRAN skrev:Du verkar ha rätt, se helgens banritning:olag skrev:Fick läst idag att det tydligen ska vara 2 DRS-Zoner i detta lopp.
MEN BARA EN AKTIVERINGSZON
Så om bil A ligger 1 sek bakom bil B så kan bil A andvända DRS för att köra om i zon 1.. Sen när dom kommer till zon 2 så kan bil A andvända DRS igen och dra ifrån mer från bil B som inte får andvända sin DRS för han låg före i aktiveringszonen
Är detta rätt?
Jag hoppas någon kan dementera detta och säga att det inte stämmer
http://www.fia.com/en-GB/mediacentre/f1 ... ircuit.pdf
Avståndet mäts i utgången av hårnålen, aktiveringszon 1 börjar en bit in på rakan, aktiveringszon 2 börjar efter chikanen ut på start-och-mål.
Om bil A kör om bil B på rakan finns det nog inget system som förhindrar bil A från att använda DRS på nästa raka också.
Och bil B kan förstås inte använda DRS i zon 2 om den inte haft en bil C framför sig nere i hårnålen.
Men det är kul med omkörningar.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 5539
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Vet inte, jag hittar inget som säger att det skulle vara så...LuckyStrike1 skrev:Fast det är väl sagt att man inte får använda det på start/mål om man redan använt det på raksträckan innan och då kört om. Och systemet för att förhindra det är ju samma system som förhindrar föraren att använda DRS på andra ställen på en bana ...
Charlie Whiting nämner inget om det här.
Q: Why the decision to have a two-zone DRS in Canada?
CW: In Melbourne we didn’t have quite enough length on the longest straight. A driver could get closer to the car in front, going into Turn One; closer than he would have been. It would have been good to allow him to use it again between turns two and three. That’s the principle behind it. If we think we have enough distance [on one straight] we may not use it at all.
(...) We do not think there is anywhere suitable here [in Barcelona, or in Monaco]. It needs to be consecutive straights [when using one detection point] because it becomes more complicated. The further apart [the zones] are, the more likelihood there is of a change of conditions between the drivers.
http://www.formula1.com/news/interviews ... 12060.html
-
- Inlägg: 5539
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Paddy Lowe bekräftar olags farhågor. Intervjuad i förrgår...
I think the role of DRS will play out mostly in the initial straight from the hairpin, and that the second straight may just aid with performance. I mean in theory, if you’ve overtaken on the first straight, ironically the guy ahead will be able to continue to use his DRS on the second straight, even though he’s only just overtaken, to open up a bigger gap. I think we’ll just have to see how that pans out.
http://www.formula1.com/news/interviews ... 12144.html
-
- Inlägg: 3027
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Ankeborg
LuckyStrike1 skrev:Fast det är väl sagt att man inte får använda det på start/mål om man redan använt det på raksträckan innan och då kört om. Och systemet för att förhindra det är ju samma system som förhindrar föraren att använda DRS på andra ställen på en bana ...ANFRAN skrev:Du verkar ha rätt, se helgens banritning:olag skrev:Fick läst idag att det tydligen ska vara 2 DRS-Zoner i detta lopp.
MEN BARA EN AKTIVERINGSZON
Så om bil A ligger 1 sek bakom bil B så kan bil A andvända DRS för att köra om i zon 1.. Sen när dom kommer till zon 2 så kan bil A andvända DRS igen och dra ifrån mer från bil B som inte får andvända sin DRS för han låg före i aktiveringszonen
Är detta rätt?
Jag hoppas någon kan dementera detta och säga att det inte stämmer
http://www.fia.com/en-GB/mediacentre/f1 ... ircuit.pdf
Avståndet mäts i utgången av hårnålen, aktiveringszon 1 börjar en bit in på rakan, aktiveringszon 2 börjar efter chikanen ut på start-och-mål.
Om bil A kör om bil B på rakan finns det nog inget system som förhindrar bil A från att använda DRS på nästa raka också.
Och bil B kan förstås inte använda DRS i zon 2 om den inte haft en bil C framför sig nere i hårnålen.
Men det är kul med omkörningar.
Push and try.
Detta inlägg är kontrollerat av FRA.
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
-
- Inlägg: 1364
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Vimmerby
"168m before corner 12" Vilken kurva 12?ANFRAN skrev: Du verkar ha rätt, se helgens banritning:
http://www.fia.com/en-GB/mediacentre/f1 ... ircuit.pdf
Vad ska man då kalla raksträckan mellan kurva 7 & 8?
Keep on Boppin´
-
- Inlägg: 863
- Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34
-
- Inlägg: 440
- Blev medlem: mån sep 14, 2009 22:41
Ifall Schumi är en sekund bakom Rosberg är det ju egentligen inget konstigt med tanke på den gamles oduglighet. Nu är det dock bara träning. Så den enda slutsatsen man kan dra var att det inte var så bra för Webber för han fick inte träna. Tidernas betydelse kommer först i kvalet. Man kan ju tex gissa att Vettel trivs med tanke på resultaten från sista träningen.
Annars får vi vänta till kvalet.
Annars får vi vänta till kvalet.
-
- Inlägg: 5539
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Man ser ju kurvan klart och tydligt! En rikigt hårig fullfartshöger.Bopper skrev:"168m before corner 12" Vilken kurva 12?ANFRAN skrev: Du verkar ha rätt, se helgens banritning:
http://www.fia.com/en-GB/mediacentre/f1 ... ircuit.pdf
Vad ska man då kalla raksträckan mellan kurva 7 & 8?
Mellan kurva 7 och 8 finns kurvorna 7,1 och 7,5 och 7,8.
-
- Inlägg: 5539
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
-
- Inlägg: 259
- Blev medlem: fre okt 19, 2007 17:14
- Ort: Uppsala
-
- Inlägg: 259
- Blev medlem: fre okt 19, 2007 17:14
- Ort: Uppsala
När de filmar in förare i depån inför kvalet, där sitter de framför LCD skärmar och kollar.
En sak har jag märkt att Schumi hälsar till oss live !
Han pussar med handen och vinkar till !
Det har jag sett flera ggr i år. Har ni inte märkt det ?
Det har aldrig hänt under hans storhetstiden förut ! ( har sett i många år )
Han är mjuk och har det kul ! Jag tycker han utnyttjar tiden av F1 på kul.
Bättre att nya talanger får komma fram...de står och väntar på F1 stolar...
En sak har jag märkt att Schumi hälsar till oss live !
Han pussar med handen och vinkar till !
Det har jag sett flera ggr i år. Har ni inte märkt det ?
Det har aldrig hänt under hans storhetstiden förut ! ( har sett i många år )
Han är mjuk och har det kul ! Jag tycker han utnyttjar tiden av F1 på kul.
Bättre att nya talanger får komma fram...de står och väntar på F1 stolar...
-
- Inlägg: 259
- Blev medlem: fre okt 19, 2007 17:14
- Ort: Uppsala
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Han är manager åt Paul di Resta.REP skrev:Oj nu såg jag inspelning av kvalet att där står Lewis Hamilton pappa står hos Force India Stallet !
Vet ni vad som hänt ?
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 3111
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
Sant perP, schumi var ju i stort sett lika snabb som Nico idag och det är väl inte vanligt så kanske har gamlingen gjort ett litet dödsryck, han hade ju även mekaniska problem på sitt sista varv och det kostade kanske de där 50 hundradelarna men det var jävligt tight mellan Nico, Michael och Jenson den saken är klar.
Imorgon verkar det dock bli ett blött race så det där extra settet däck har de nog inte mycket för i Merceders.
Imorgon verkar det dock bli ett blött race så det där extra settet däck har de nog inte mycket för i Merceders.
-
- Inlägg: 2469
- Blev medlem: fre sep 14, 2007 17:30
- Ort: Sveriges sydligaste stad
Man visar inte mittfälltsbilar så mycket i bild...Så han måste ta till alla knep för att synas i bild så han nöjer sina sponsorerREP skrev:När de filmar in förare i depån inför kvalet, där sitter de framför LCD skärmar och kollar.
En sak har jag märkt att Schumi hälsar till oss live !
Han pussar med handen och vinkar till !
Det har jag sett flera ggr i år. Har ni inte märkt det ?
Det har aldrig hänt under hans storhetstiden förut ! ( har sett i många år )
Han är mjuk och har det kul ! Jag tycker han utnyttjar tiden av F1 på kul.
Bättre att nya talanger får komma fram...de står och väntar på F1 stolar...
FIA = Ferrari International Assistance
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
Jag tror personligen att han är en mjukare person nu och det är därför han vinkar, dock så är han ju inte är lika snabb, även om han hängt med Rosberg i år, iaf i raceen, det strå ju trots allt bara 3-2 till nico där och Schumi var ju före då han bröt sist.
Jag tror schumi vill vinna men han tycker nog inte att han har mer att bevisa för någon, 7 titlar talar sitt eget språk oavsett om många tycker att han förstör sitt rykte genom att köra nu igen. Jag tror inte att han bryr sig faktiskt, han älskar att köra bil och är tillräckligt snabb för att tillföra något till teamet, inte minst på den kommersiella biten. Det är väl inget fel i att göra det man tycker om och får man möjligheten så är det väl klart man ska ta den.
Jag tror schumi vill vinna men han tycker nog inte att han har mer att bevisa för någon, 7 titlar talar sitt eget språk oavsett om många tycker att han förstör sitt rykte genom att köra nu igen. Jag tror inte att han bryr sig faktiskt, han älskar att köra bil och är tillräckligt snabb för att tillföra något till teamet, inte minst på den kommersiella biten. Det är väl inget fel i att göra det man tycker om och får man möjligheten så är det väl klart man ska ta den.
-
- Inlägg: 299
- Blev medlem: ons okt 15, 2008 09:15
- Ort: Stockholms utmarker
-
- Inlägg: 259
- Blev medlem: fre okt 19, 2007 17:14
- Ort: Uppsala
-
- Inlägg: 259
- Blev medlem: fre okt 19, 2007 17:14
- Ort: Uppsala
-
- Inlägg: 8583
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 259
- Blev medlem: fre okt 19, 2007 17:14
- Ort: Uppsala
-
- Inlägg: 3718
- Blev medlem: fre dec 02, 2005 22:47
- Ort: Spånga
-
- Inlägg: 259
- Blev medlem: fre okt 19, 2007 17:14
- Ort: Uppsala
-
- Inlägg: 3718
- Blev medlem: fre dec 02, 2005 22:47
- Ort: Spånga
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
Nigel, klart jag gör, jag måste ju inbilla mig själv
SÅ JÄVLA ILLA!!! De blir bara mesigare och mesigare i F!, förr hade de aldrig kört en start bakom SC och det var ju fan knappt blött!
Nu så har de visst Redflaggat det och det kan jag väl gå med på men MERCEDERS är idioter, precis som Ferrari med Alonso. Om man nu vet att det är skur på g varför sätter man på Intermediates då? Schumi var ju fan inne då det regnade och rosberg varvet innan! ;Alosno likaså, den enda som var smart var massa. Men nu får man ju göra allting igen på bilarna, ändra de där reglerna!
SÅ JÄVLA ILLA!!! De blir bara mesigare och mesigare i F!, förr hade de aldrig kört en start bakom SC och det var ju fan knappt blött!
Nu så har de visst Redflaggat det och det kan jag väl gå med på men MERCEDERS är idioter, precis som Ferrari med Alonso. Om man nu vet att det är skur på g varför sätter man på Intermediates då? Schumi var ju fan inne då det regnade och rosberg varvet innan! ;Alosno likaså, den enda som var smart var massa. Men nu får man ju göra allting igen på bilarna, ändra de där reglerna!
-
- Inlägg: 440
- Blev medlem: mån sep 14, 2009 22:41
-
- Inlägg: 863
- Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34
-
- Inlägg: 863
- Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
Jävligt bra taktik i så fall, här borde ju Brawn som var den stora mästertaktikern se och lära men även blådårarna i Ferrari. De borde ju kunnat räkna ut att de skulle bli rödflagg när det regna så mycket.
Är det någon som vet hur det funkar med två timmarsregeln när det rödflaggas? Räknas tiden eller har vi stoppat tiden? Annars är det ju bara 23 min kvar...
Är det någon som vet hur det funkar med två timmarsregeln när det rödflaggas? Räknas tiden eller har vi stoppat tiden? Annars är det ju bara 23 min kvar...