Camping World Truck Series

The American zone...
Användarens profilbild
Cheever

Camping World Truck Series

Inlägg av Cheever »

15:e i debuten och bara ett besök i muren vad jag såg. Inte så illa med tanke på att Papis var med och plockade av bilar. Helt otroligt att den mannen tillåts att vara på en motorbana.
I was misled and that is the way it went
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Vem? Kimi? eller Papis?
Ska jag vara helt ärlig tror jag Kimi kör bättre full än Papis nykter =)
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Jari skrev:Vem? Kimi? eller Papis?
Ska jag vara helt ärlig tror jag Kimi kör bättre full än Papis nykter =)
Kimi kom 15:e, och Pappiskallen har alltid kört som om han alltid vore onykter.
Användarens profilbild
Pepparkvarnen

Inlägg av Pepparkvarnen »

Kimi var riktigt bra, och nu verkar det som att han kommer att köra Nationwide racet nästa vecka också.
Raikkonen could run Charlotte Nationwide race: UPDATE: Kyle Busch fessed up. His comments earlier Friday weren't the whole truth, when he said he wouldn't field a Nationwide car for Kimi Raikkonen next week. "I don't own it," Busch said with a sly smile after winning Friday night's North Carolina Education Lottery 200 Camping World Truck Series race at Charlotte. Who does own it, Busch wouldn't reveal, after admitting the car was a Toyota. "You'll find out next week," he said. In his first news conference with NASCAR reporters, Raikkonen mentioned that he expected to drive in the Nationwide race at Charlotte. When asked about it, Busch was circumspect. "We don't have a Nationwide Series license [at Kyle Busch Motorsports], and our crew guys aren't licensed for the Nationwide Series or anything," Busch said. "It would have to be with somebody else." Clever, but the not whole story, as it turned out. Accordingly, you can expect to see Raikkonen behind the wheel of a Toyota on May 28 -- in a car to be named later.(Sporting News/NASCAR.com)(5-21-2011)
UPDATE: The pieces to the Kimi Raikkonen Nationwide Series puzzle are coming together. FOXSports.com has learned that the car is being assembled by Kyle Busch Motorsports but the owner points will come from Joe Nemechek's #87 entry, registered under NEMCO Motorsports, which is currently 19th in the NASCAR Nationwide Series points standings. The crew will come from NEMCO with additional support from KBM employees. NEMCO will provide transporter, equipment and back up car for the race. Raikkonen finished 15th in his NASCAR Camping World Truck debut. The 2007 Formula One champion was approved to compete in next Saturday's Nationwide Series race prior to Friday night's event.(Fox Sports)(5-21-2011)

http://jayski.com/nationwide/nationwide.htm
Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Jari har helt rätt! Max Papis är och förblir en galen marodör!
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Dags för en test i högsta serien:

http://www.autosport.com/news/report.php/id/91697

I Robbys bil, kanske passar ;)
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Får redan byta namn på tråden till Nationwide:
LÖRDAGSKVÄLLEN ÄR RÄDDAD! Viasat Motor sänder Nationwideracet Top Gear 300 från Charlotte Motor Speedway med Kimi Räikkönen på startlinjen! Sändningen startar 20.00! See ya!
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Cheever skrev:Får redan byta namn på tråden till Nationwide:
LÖRDAGSKVÄLLEN ÄR RÄDDAD! Viasat Motor sänder Nationwideracet Top Gear 300 från Charlotte Motor Speedway med Kimi Räikkönen på startlinjen! Sändningen startar 20.00! See ya!
Kör ha nu på lördag?
Fan jag som ska ut!
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
Användarens profilbild
SunnyRikard

Inlägg av SunnyRikard »

Gött, en späckad motorhelg med GP2, Nationwide, F1, Indy500 och NASCAR
Meningen med livet: Att ha jävligt skôjj!!!
http://www.racedog.ws/Motorcalendar.htm
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

SunnyRikard skrev:Gött, en späckad motorhelg med GP2, Nationwide, F1, Indy500 och NASCAR
:up:
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Kimi slutade 27:a i Nationwide. För jämförelse slutade Danica Patrick 35:a och Montoya 11:a i sina resp. Nationwidedebuter.

Kimi klagade på att han hade det varmt om fötterna i bilen. Dessutom snackade han mycket om vattnet, att dricksflaskan var för liten och att dricksvattnet tog slut för fort. OBS! Inget skämt, radiokanalerna från bilarna var fria att lyssna på för alla den här helgen.

Kimis kommande race i USA är nu osäkra. Dealen med Kyle Busch gällde för totalt fem race men Kimi har bara betalat för två och Kyle Busch har avbrutit deras avtal i väntan på att Kimi ska betala det som är avtalat.

Det pratas om Road Course på Sonoma i Sprint Cup men dels är det ont om lediga platser i något av teamet, dels är det oklart om Kimi har budget för att köra med tanke på att han inte lyckats betala Kyle Busch det som var planerat.

Ett halfhyfsat försök av Kimi får väl sägas.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Men din bil går bra?
Jag har hittat många fästingar på katten i år, hur går det med era?
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Jag säger som Kimi: "No. My Finnish is fine, I am from Finland. Do you have any water?"