[Schumacher] skulle haft 8titlar egentligen
-
- Inlägg: 149
- Blev medlem: sön sep 16, 2007 17:05
- Ort: Rotebro
[Schumacher] skulle haft 8titlar egentligen
Rätta mig ang år och banor för jag orkar inte kolla upp men alla vet vad jag syftar på.Häkkinen tog titeln av Vilde jack V 98 men 99 tog Mika titeln tack vare Coulthard .Ärlige Schumi ledde stort som vanligt och skulle varva David i Belgiens GP på SPA.David höll sig i idealspåret 2-3kurvor så Schumi fick köra ut i det smutsiga delen på banan då byter Einstein från Skottland ut o Shumi har inte en chans.Att inte David blev bestraffad är för mig en gåta.En given 10poängare blev 0 för Schumi och Titeln gick till den ene av bröderna Einstein i Mercedes.
Varvrekord i Roslagstullsrondellen 2010 Tid 5,838sek.
-
- Inlägg: 977
- Blev medlem: ons okt 08, 2008 00:12
-
- Inlägg: 142
- Blev medlem: mån jul 07, 2008 13:21
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
-
- Inlägg: 1564
- Blev medlem: ons jul 02, 2003 11:03
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
Sant Gevalia, han hade kanske haft färre eller fler...det är ju omöjligt att säga men ordet om är ju använbart
Jag är övertygad om att Senna hade gett schumi en match ett par år till men jag tror inte att senna hade tagit titeln 94-95 och då var ju Benetton så bra.
Sen tog ju inte schumi titeln igen fören 00 och då hade Senna troligtvis slutat men då är vi där igen...OM han inte hade slutat hade schumi kanske inte haft så många titlar men om inte schumi brytit benet, om inte schumi bromsat på sig i monaco och om inte schumis motor kraschat i japan etc.....sånt går ju aldrig att veta. Det finns ju massa om 97 och 98 också men schumi har nog förlorat lika många titlar på "OM som han vunnit så det jämnar nog ut sig...
Jag är övertygad om att Senna hade gett schumi en match ett par år till men jag tror inte att senna hade tagit titeln 94-95 och då var ju Benetton så bra.
Sen tog ju inte schumi titeln igen fören 00 och då hade Senna troligtvis slutat men då är vi där igen...OM han inte hade slutat hade schumi kanske inte haft så många titlar men om inte schumi brytit benet, om inte schumi bromsat på sig i monaco och om inte schumis motor kraschat i japan etc.....sånt går ju aldrig att veta. Det finns ju massa om 97 och 98 också men schumi har nog förlorat lika många titlar på "OM som han vunnit så det jämnar nog ut sig...
-
- Inlägg: 181
- Blev medlem: sön aug 01, 2010 16:14
- Ort: Vasa, Finland
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
åh nej FIA gjorde nog vad de kunde 94 för att Hill skulle vinna men de lyckades ju inte, enda anledningen till att Hill ens kom nära var ju att MS blev avstängd två lopp som HILL vann så i slutändan skipades rättvisa det året. Sen får Hill skylla sig själv eftersom han körde in i MS, 97 fick dock MS skylla sig själv eftersom HAN körde in i Villeneuve och blev stående.
2003 förstår jag inte varför Kimi skulle vara den rättmätiga vinnaren, vad gjorde MS då?
2003 förstår jag inte varför Kimi skulle vara den rättmätiga vinnaren, vad gjorde MS då?
-
- Inlägg: 181
- Blev medlem: sön aug 01, 2010 16:14
- Ort: Vasa, Finland
Adelaide-krocken tycker jag var Schumachers fel, men det där kan man säkert debattera i all evighet...Crazy F1 skrev:åh nej FIA gjorde nog vad de kunde 94 för att Hill skulle vinna men de lyckades ju inte, enda anledningen till att Hill ens kom nära var ju att MS blev avstängd två lopp som HILL vann så i slutändan skipades rättvisa det året. Sen får Hill skylla sig själv eftersom han körde in i MS, 97 fick dock MS skylla sig själv eftersom HAN körde in i Villeneuve och blev stående.
2003 förstår jag inte varför Kimi skulle vara den rättmätiga vinnaren, vad gjorde MS då?
2003 fick han hjälp ut på banan av funktionärerna på Nürburgring, efter incidenten med Montoya. Där fick han de poäng som i slutändan behövdes för att ta hem VM. Fortfarande obegripligt att han och Ferrari kom undan med det.
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
Adelaide---ja som du nämner, åsikterna går i sär.
Angående Nurburgring så fanns det ju en paragraf som sa att om en bil står farligt till så får funktionärerna knuffa bilen ut på banan. Jag vet att detta har hänt vid några tillfällen efter detta också. Var det inte Hamilton bl. a som blev bärgad med kran tom?
Angående Nurburgring så fanns det ju en paragraf som sa att om en bil står farligt till så får funktionärerna knuffa bilen ut på banan. Jag vet att detta har hänt vid några tillfällen efter detta också. Var det inte Hamilton bl. a som blev bärgad med kran tom?
-
- Inlägg: 8574
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Mycket kan man lasta [Schumacher] för, men inte just den incidenten som var helt korrekt enligt reglementet och inte konstig på minsta vis.Zwonk skrev:
2003 fick han hjälp ut på banan av funktionärerna på Nürburgring, efter incidenten med Montoya. Där fick han de poäng som i slutändan behövdes för att ta hem VM. Fortfarande obegripligt att han och Ferrari kom undan med det.
I was misled and that is the way it went
-
- Inlägg: 181
- Blev medlem: sön aug 01, 2010 16:14
- Ort: Vasa, Finland
-
- Inlägg: 8574
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Grejen är den att jag såg Gene bli utputtad på samma sätt på Imola året innan tror jag det var. Så jo, det hade hänt även om det var någon annan.Zwonk skrev:Grejen är den att hade det varit någon annan än Schumacher i en Ferrari hade de knappast fått hjälp ut på banan. Kan förstå att man knuffar ut en bil som står farligt till, men han borde ha blivit svartflaggad efteråt.
Tro mig, jag hackar på [Schumacher] så fort jag kan, men den här incidenten är det inget märkligt med.
I was misled and that is the way it went
-
- Inlägg: 5539
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
En till berömd knuff: http://www.youtube.com/watch?v=OOOgfsc5wc4#t=99s
-
- Inlägg: 181
- Blev medlem: sön aug 01, 2010 16:14
- Ort: Vasa, Finland
Okej då, jag ger mig på den punkten! Men säger reglerna verkligen att man får fortsätta tävla efter att ha fått hjälp från funktionärerna på det där sättet? Är ju en idiotisk regel i så fall.Cheever skrev: Grejen är den att jag såg Gene bli utputtad på samma sätt på Imola året innan tror jag det var. Så jo, det hade hänt även om det var någon annan.
Tro mig, jag hackar på [Schumacher] så fort jag kan, men den här incidenten är det inget märkligt med.
-
- Inlägg: 8574
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 8574
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Zwonk skrev:Okej då, jag ger mig på den punkten! Men säger reglerna verkligen att man får fortsätta tävla efter att ha fått hjälp från funktionärerna på det där sättet? Är ju en idiotisk regel i så fall.Cheever skrev: Grejen är den att jag såg Gene bli utputtad på samma sätt på Imola året innan tror jag det var. Så jo, det hade hänt även om det var någon annan.
Tro mig, jag hackar på [Schumacher] så fort jag kan, men den här incidenten är det inget märkligt med.
Jepp man får fortsätta tävla.
I was misled and that is the way it went
-
- Inlägg: 149
- Blev medlem: sön sep 16, 2007 17:05
- Ort: Rotebro
Det finns tydliga regler
Det finns en regel som säger att man får knuffa igång om det går för att undvika kollision vid ex efter en raka i en kurva och det var ju precis så det var.Det var för långt för en kran ca 100m och man ansåg att det var av säkerhetsskäl och tidsbrist man säkerhetskuffade Kungen av F1 ttill depå.(Nu klarade sig Schumi med livet i behåll eft avtryckningen av Montoya)Ferarri använde sig av denna regel vid det speciella tillfället punkt slut.
Varvrekord i Roslagstullsrondellen 2010 Tid 5,838sek.
-
- Inlägg: 181
- Blev medlem: sön aug 01, 2010 16:14
- Ort: Vasa, Finland
Så om bilen lämnar att stå på ett farligt ställe har man rätt att få hjälp ut på banan och fortsätta tävla, men inte om man lämnar på ett ofarligt ställe? Låter ju jättekonstigt. Om jag minns rätt förstod inte kommentatorerna heller var det var frågan om när Skomakaren fick köra vidare.Cheever skrev:
Jepp man får fortsätta tävla.
Regeln BORDE vara att föraren måste kunna ta sig ut på banan av egen kraft för att få fortsätta. Tycker jag i alla fall. I och för sig är det ju inte ovanligt med idiotiska regler när det är F1 vi snackar om!
-
- Inlägg: 3718
- Blev medlem: fre dec 02, 2005 22:47
- Ort: Spånga
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
Japp Hamilton blev upplyft med en kran.
Jag tycker att det är en bra regel, står föraren illa och det är lätt att knuffa ut bilen så varför inte, om föraren dock kört fast långt inne i en sandfålla så är det ju skillnad men om bilen har ett par hjul kvar på banan så känns det ju både säkrare och framför allt som en snabbare lösning att knuffa till den.
Jag tycker att det är en bra regel, står föraren illa och det är lätt att knuffa ut bilen så varför inte, om föraren dock kört fast långt inne i en sandfålla så är det ju skillnad men om bilen har ett par hjul kvar på banan så känns det ju både säkrare och framför allt som en snabbare lösning att knuffa till den.
-
- Inlägg: 149
- Blev medlem: sön sep 16, 2007 17:05
- Ort: Rotebro
I racing är regler solklara
Precis så tolkade den helt neutrala tävlingsledningen fallet.Att knuffa ut bilen tog 20sek .det är sällan en helt intakt fungerande bil står med 2 framhjul på banan med chassit på kurbsen och spinnande bakhjul.Kommer nog aldrig hända igen.5 rattmuffar till funkisen som jag tror inte ens hejjade på Schumi.
Varvrekord i Roslagstullsrondellen 2010 Tid 5,838sek.