STCC 2011

All racing med "standardbilar".
Användarens profilbild
Bopper

STCC 2011

Inlägg av Bopper »

Ovanligt tyst från LuckyStrike1 på Forza's forum sista tiden. Men han har väl fullt upp med att skriva nyheter åt WestCoast Racing :wink:

Tråkigt med Richard Göransson. Hoppas han snart är tillbaka.
Keep on Boppin´
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Är det någon (ex. LS1) som har info om vad som hände eller kanske en Youtube länk kanske.
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

Video.
Fyrfaldiga STCC-mästaren Richard Göransson blir borta minst halva säsongen från STCC efter den dramatiska olyckan i säsongsstarten på Jyllandsringen i Danmark. Det var på det näst sista varvet som Richard Göransson for av på banans snabbaste parti och rätt in i en betongmur i slutet av start- och målrakan. Han var vid medvetande och togs direkt till sjukhus i Århus där läkarna konstaterade frakturer på två ryggkotor. Med på sjukhuset i Århus är Richards pappa, teamets presschef Ola Lennström och teamets tredjeförare Fredrik Lestrup.

Richard mår efter omständigheterna väl och tog sina första försiktiga steg på söndag förmiddag. Läkarna har konstaterat frakturer på två ryggkotor och uppskattar rehabiliteringstiden till minst tre månader. Det betyder att Richard Göransson inte kommer att återvända till racingbilen förrän tidigast i slutet av augusti. Teamchef Dick Jönsson Wigroth återvände till Sverige sent igår kväll.
– Det är självklart tråkigt att Richard ser ut att vara borta i så lång tid men det är glädjande att vi nu har fått mer besked, säger han. Det var en allvarlig olycka och både bilen och Richard utsattes för enorma krafter. Att han inte blev allvarligare skadad än han blev är ett gott kvitto på hur säkra de här bilarna är. Vi lider med Richard och stöttar honom till fullo nu och i hans kommande rehabilitering, avslutar Dick.

Richard Göransson transporteras förhoppningsvis hem till Sverige på onsdag. WestCoast Racing kommer under närmsta veckan att göra en teknisk utredning om olycksorsaken och utarbeta en plan för teamets fortsatta STCC-säsong.
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Inget roligt det där.

Aftonbladet har en liten film som inte ger så mycket men LS1 är med på bild så han vet nog :wink: http://www.aftonbladet.se/sportbladet/m ... 2927891.ab
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
Användarens profilbild
Pepparkvarnen

Inlägg av Pepparkvarnen »

kan man köpa biljetter på plats på lördagen eller måste man köpa dom i förväg?

Det står "Köp dina biljetter här: (mer information kommer inom kort)" men det verkar inte komma nån info.

http://www.stcc.se/1109/
Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Man kan köpa på plats.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Pepparkvarnen

Kanon!
Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.
Användarens profilbild
Pepparkvarnen

Nu har man varit och sett STCC också, det var ju ganska kul, men de måste helt klart ta bort ljuddämparna på bilarna.

Sen tror jag att jag såg Tärnström också, han gick precis förbi mig pratandes i telefon och försökte se viktig ut.
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Jag med var ochså där men ingen LS1 ingen peppar och ingen tärna men jag fick hålla i en Camaro det fick inte du pepparn eller?
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Jag hade som vanligt en fulltecknad dag med pressreleaser, uppdateringar, onboardkameror och det ena med det fjärde. Men om du hade ringt hade vi ju träffats.

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

LuckyStrike1 skrev:Jag hade som vanligt en fulltecknad dag med pressreleaser, uppdateringar, onboardkameror och det ena med det fjärde. Men om du hade ringt hade vi ju träffats.
Jag är en blyg och tillbaka dragen typp så jag håller mig till sms andet :wink:
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

I was misled and that is the way it went
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Cheever skrev:Nu börjar det likna något :up:
http://www.stcc.se/379/?tx_ttnews[tt_ne ... 254390b16d
Jätte roligt men är Mantorp struket då? Följer Camaro, JTCC mm. med eller blir det Mantorp för dom 23,24 sep?
Användarens profilbild
Bopper

Inlägg av Bopper »

Bild
Keep on Boppin´
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Det är på tiden att man får in lite seriösa hästar på den där grusgropen. Asflatera nu direkt de nya nationalarenorna så man kan gå på lite hygglig racing i sthlmsområdet.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

platt skrev:
Cheever skrev:Nu börjar det likna något :up:
http://www.stcc.se/379/?tx_ttnews[tt_ne ... 254390b16d
Jätte roligt men är Mantorp struket då? Följer Camaro, JTCC mm. med eller blir det Mantorp för dom 23,24 sep?
Nej ingen Mantorpsavslutning, resten får du fråga Tärnström om ;)

Vi får väl se om det blir ett startfält först.
http://www.touringcartimes.com/article.php?id=6216

Frågan är om det är taktik som vanligt när Janne Storkäft är i farten och om STCC synar eller ger med sig.
I was misled and that is the way it went
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Det är en hel del som kommer att hända de närmsta månaderna som ska bli klart innan det är dags att fundera på Solvalla.

Det Cheever länkade till är bara en av de stora grejerna som är på gång och som kan leda till en bättre framtid i svensk motorsport.