Marcus Ericsson
-
- Inlägg: 380
- Blev medlem: fre jan 30, 2004 14:57
- Ort: Västerås - Sweden
Marcus Ericsson
M.E har ingen egen tråd, han är väll vårt nästa f1förare.
När tror ni han kör F1? Tror ni han kör F1?
Bra race senast renderade i en fjärdeplats,.. Hoppas man är mer aggresiv med däcken nästa race!
Startar femma imorgon, härligt!.. Några reflektioner?
När tror ni han kör F1? Tror ni han kör F1?
Bra race senast renderade i en fjärdeplats,.. Hoppas man är mer aggresiv med däcken nästa race!
Startar femma imorgon, härligt!.. Några reflektioner?
-
- Inlägg: 8583
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Så länge man inte är i F1 håller man till på forumets bakgård
https://f1.tauzero.se/phpBB3/viewtopic.php?t=5830
https://f1.tauzero.se/phpBB3/viewtopic.php?t=5830
I was misled and that is the way it went
-
- Inlägg: 3718
- Blev medlem: fre dec 02, 2005 22:47
- Ort: Spånga
tyvärr så tror jag inte att "M.E" har någon schjans.
Jag tror mer på Felix Rosenqvist, billigt försvar säg det bara men så är det-
Jag tror mer på Felix Rosenqvist, billigt försvar säg det bara men så är det-
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Marcus Ericsson är i dagsläget den enda svenska förare med en realistisk F1-chans.
Om han i sin andra GP2-säsong i år slåss om titeln, och allra helst också tar den, kommer han ha stora chanser att köra F1. Han har redan sen tidigare haft konkreta uppvaktanden från tre till fyra F1-stall.
Tyvärr kommer det med största säkerhet att handla om en eller annan form av finansiell uppbackning för en F1-sits även om han vinner GP2. Men han har en bra finansiell uppbackning bakom sig för att det inte kan vara omöjligt.
Felix Rosenqvist är i dag långt, långt från F1. Han är utan tvekan duktig förare, men har ännu inte resultaten och den finansiella uppbackningen som krävs för att han ska vara realistiskt F1-aktuell som det ser ut idag.
Om han i sin andra GP2-säsong i år slåss om titeln, och allra helst också tar den, kommer han ha stora chanser att köra F1. Han har redan sen tidigare haft konkreta uppvaktanden från tre till fyra F1-stall.
Tyvärr kommer det med största säkerhet att handla om en eller annan form av finansiell uppbackning för en F1-sits även om han vinner GP2. Men han har en bra finansiell uppbackning bakom sig för att det inte kan vara omöjligt.
Felix Rosenqvist är i dag långt, långt från F1. Han är utan tvekan duktig förare, men har ännu inte resultaten och den finansiella uppbackningen som krävs för att han ska vara realistiskt F1-aktuell som det ser ut idag.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 3718
- Blev medlem: fre dec 02, 2005 22:47
- Ort: Spånga
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
-
- Inlägg: 3718
- Blev medlem: fre dec 02, 2005 22:47
- Ort: Spånga
På Felix så klart Det är väl bättre med två F1 hopp en ett, eller?LuckyStrike1 skrev:På vad?platt skrev:Men vi kan hoppas i alla fall
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
-
- Varnad
- Inlägg: 9645
- Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
- Ort: Stockholms skärgård
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Nja, på den tiden var faktiskt biltillverkarna redan det dominerande inslaget i F1 och antalet förare som behövde ha finansiering för sina sitsar var minimalt.Crazy F1 skrev:Tyvärr är det pengar som styr för det mesta...titta på Björn, han körde tom fredagstester utan att få en racesits. Hade han haft pengarna så hade han garanterat kört ett par lopp iaf.
Då krävdes kontrakt med tillverkarna snarare än finansiering.
Björn Wirdheim föll på att han dels inte tog chansen att kanske tänka lite på sig själv i några fredagstester och sätta en bra tid då och då som andra fredagstestare gjort, dels för att det helt enkelt inte fanns en öppning. Enda chansen var Jaguar och när de såldes till Red Bull försvann den chansen då Red Bull hade egna kontrakterade förare klara.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 8583
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Inte för att jag inte håller med dig ang fredagstesterna, för det gör jag. Han var för lojal kan man tycka. Men jag har precis för mig att jag hörde från ganska initierade källor (nej inte bara från Örnulf ) att om det bara hade funnits ett visst mått av flis hade Björn haft en racesits. Sen hade det självklart inte vart en sits att vinna VM med, men en att bygga på kanske.LuckyStrike1 skrev:Nja, på den tiden var faktiskt biltillverkarna redan det dominerande inslaget i F1 och antalet förare som behövde ha finansiering för sina sitsar var minimalt.Crazy F1 skrev:Tyvärr är det pengar som styr för det mesta...titta på Björn, han körde tom fredagstester utan att få en racesits. Hade han haft pengarna så hade han garanterat kört ett par lopp iaf.
Då krävdes kontrakt med tillverkarna snarare än finansiering.
Björn Wirdheim föll på att han dels inte tog chansen att kanske tänka lite på sig själv i några fredagstester och sätta en bra tid då och då som andra fredagstestare gjort, dels för att det helt enkelt inte fanns en öppning. Enda chansen var Jaguar och när de såldes till Red Bull försvann den chansen då Red Bull hade egna kontrakterade förare klara.
I was misled and that is the way it went
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Jo, då fanns det väl ett eller max två team som finansierade en stor del av sin verksamhet genom förare.
Men bara två säsonger senare var även de teamen borta och kort efter det trädde F1 in i en period av noll förare som hade budget med sig till team. En period som tog slut förra säsongen och återgick till en blandning.
Alx Danielsson hade ju en Super Aguri-sits på gång, "allt" som krävdes var väl ett par hundra miljoner eller någon sådan galen summa.
Men bara två säsonger senare var även de teamen borta och kort efter det trädde F1 in i en period av noll förare som hade budget med sig till team. En period som tog slut förra säsongen och återgick till en blandning.
Alx Danielsson hade ju en Super Aguri-sits på gång, "allt" som krävdes var väl ett par hundra miljoner eller någon sådan galen summa.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 8583
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 5539
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
-
- Inlägg: 61
- Blev medlem: fre sep 26, 2008 23:41
-
- Inlägg: 977
- Blev medlem: ons okt 08, 2008 00:12
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
ANFRAN skrev:Alltså nästan femhundratusen miljarder kronor?!Cheever skrev:Om jag kommer ihåg rätt var det $5 miljoner i Björns fall.
Det är mycket pengar.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 8583
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Ja, och det skulle inte förvåna mig om det ligger lite sanning i detCrazy F1 skrev:Ryktet säger ju även att det var Björns pappa som sabbade allt eftersom han krävde en racesits för sonen och inte en testförarroll.
Pite, han blev väl arg på allt? Jag tror att det var någon som retade honom lite bara, men det var på ett numera nedlagt forum och inte här om jag kommer ihåg rätt.
I was misled and that is the way it went
-
- Inlägg: 61
- Blev medlem: fre sep 26, 2008 23:41
Minns bara att jag var så förbluffad över hans reaktion, att det var lite skämskuddevarning på det hela.Cheever skrev:Ja, och det skulle inte förvåna mig om det ligger lite sanning i detCrazy F1 skrev:Ryktet säger ju även att det var Björns pappa som sabbade allt eftersom han krävde en racesits för sonen och inte en testförarroll.
Pite, han blev väl arg på allt? Jag tror att det var någon som retade honom lite bara, men det var på ett numera nedlagt forum och inte här om jag kommer ihåg rätt.
-
- Inlägg: 414
- Blev medlem: fre sep 19, 2008 20:23
- Ort: Uppsala
Vi har ju Hansens lille pöjk att hoppas på om ett par år eller så..
Vad gäller ME så har han kanske bara nu i år på sig att visa var han hör hemma.. Det är ju en jäkla tuff serie där alla kämpar med kniven mot strupen och misstag som förra året funkar inte en gång till.. Dessutom är ju knappsat någon framskjuten placering någon garanti för någonting. Kolla bara på hur många som varit uppe och nosat på F1 bara för att petas bort lika fort igen..
Vad gäller ME så har han kanske bara nu i år på sig att visa var han hör hemma.. Det är ju en jäkla tuff serie där alla kämpar med kniven mot strupen och misstag som förra året funkar inte en gång till.. Dessutom är ju knappsat någon framskjuten placering någon garanti för någonting. Kolla bara på hur många som varit uppe och nosat på F1 bara för att petas bort lika fort igen..
BMW is no longer the shit - Renault is the new shit.. ;o)
-
- Inlägg: 149
- Blev medlem: sön sep 16, 2007 17:05
- Ort: Rotebro
Angående Pappa Örnulf
Jo mina herrar vid en testkörning på fredagen vid ett race(kommer ej ihåg året men i början av 2000talet körde testförarna på fredagarna då)så läckte det in soppa i förarsitsen i Jaguaren så Björn blev dränkt från arslet o neråt.Farsan blev helt galen på mekarna(Han var känd även under Björns kart-tid för att 1,2mm stubin så inte många andra föräldrar vågade ha synpunkter på hanses grabbs körning.Jo en grej till hände i Kart-serien (USA) ochså.Jag tror farsan efter ett par misslyckade depåstopp(när Björn låg ruggigt bra till in i Depå)skällde ut 4-5 spansktalande mexikanare på halvtaskig engelska.Sen var det tack och hej även där.IL Padre Wirdheim är inte 1.65 som Hamiltons far utan stor som ett hus så det hörs rejält likt Jussi Björling när han säger vad han tycker.Man kan säkert googla på Wirdheim och få datum och år samt mer info.Men nu 2011 tar Wirdis hem Nipponbucklan hoppas jag för det är en bra chaffis.Det funkar nog bättre med farsan och Japsen än med Mexarna.Men ska jag vara helt ärlig tror jag 7-8 japaner står i Givakt när Pappa kommer in i Garaget.
Senast redigerad av aikaik den sön feb 20, 2011 22:04, redigerad totalt 1 gång.
Varvrekord i Roslagstullsrondellen 2010 Tid 5,838sek.
-
- Inlägg: 590
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
-
- Inlägg: 149
- Blev medlem: sön sep 16, 2007 17:05
- Ort: Rotebro
-
- Inlägg: 3718
- Blev medlem: fre dec 02, 2005 22:47
- Ort: Spånga
För grabben? Han är ju 31 bast, är man pappas lila grabb då?aikaik skrev:Ja helt klart skulle han släppt grabben tidigare.Måste ha varit jobbigt att ha farsan med hela tiden med plånboken.Men han ger 100% för grabben.Han lär ha sagt att bra grabbar ska ha bra grejjer.
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
-
- Inlägg: 149
- Blev medlem: sön sep 16, 2007 17:05
- Ort: Rotebro
Det var inte bara Pappa som pröjjsade---
http://www.smp.se/sport/wikell-stammer- ... 380923).gm
Blåmarkera hela raden även (380923).gm högerklicka o välj kopiera för sedan mus-pilen till huvudadressfältet längst upp på din bildskärm.högerklicka sedan i detta fält och välj klistra in.Tryck sedan på din Enterknapp och läs lite gammal skåpmat.Jag utbildar Kommunalanställda i Nybörjardatakunskap/Hållbus
http://www.smp.se/sport/wikell-stammer- ... 380923).gm
Blåmarkera hela raden även (380923).gm högerklicka o välj kopiera för sedan mus-pilen till huvudadressfältet längst upp på din bildskärm.högerklicka sedan i detta fält och välj klistra in.Tryck sedan på din Enterknapp och läs lite gammal skåpmat.Jag utbildar Kommunalanställda i Nybörjardatakunskap/Hållbus
Senast redigerad av aikaik den sön feb 20, 2011 22:43, redigerad totalt 4 gånger.
Varvrekord i Roslagstullsrondellen 2010 Tid 5,838sek.
-
- Inlägg: 3718
- Blev medlem: fre dec 02, 2005 22:47
- Ort: Spånga
För komplicerat för migaikaik skrev:Det var inte bara Pappa som pröjjsade--- Högerklicka o välj kopiera.Klistra in i huvudadressfältet sedan
http://www.smp.se/sport/wirdheim-ska-be ... 539825).gm
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
-
- Inlägg: 149
- Blev medlem: sön sep 16, 2007 17:05
- Ort: Rotebro
Mer gammal skåpmat
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/m ... e395695.ab
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/m ... e395695.ab
Varvrekord i Roslagstullsrondellen 2010 Tid 5,838sek.
-
- Inlägg: 380
- Blev medlem: fre jan 30, 2004 14:57
- Ort: Västerås - Sweden
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
GP2 är huvudserien.
GP2 Asien är en "vinterserie" som kör i Asien under vintermånaderna och då med den äldre GP2-bilen. Men i år kör man med den helt nya GP2-bilen både i GP2 Asia och GP2.
GP2 Asien är en "vinterserie" som kör i Asien under vintermånaderna och då med den äldre GP2-bilen. Men i år kör man med den helt nya GP2-bilen både i GP2 Asia och GP2.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 3718
- Blev medlem: fre dec 02, 2005 22:47
- Ort: Spånga
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
-
- Inlägg: 3718
- Blev medlem: fre dec 02, 2005 22:47
- Ort: Spånga
Inte för och inte nästa år men i år, Same shit?LuckyStrike1 skrev:Inte om man läser vad jag skrev.platt skrev:Med andra ord GP2 som GP2 same shit.
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
-
- Inlägg: 414
- Blev medlem: fre sep 19, 2008 20:23
- Ort: Uppsala
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
-
- Inlägg: 3111
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Visst är det en enhetsserie men det skiljer nog en hel del i resurser inom stallen att få fram de bästa inställningarna, hittills har det mesta tytt på att iSport var inte stort lyft jämfört med Supernova.
Helgen såhär långt har inte varit så lyckad då Mackan åkte på magsjuka i torsdagskväll och sedan tabbade sig på träning 1 vilket gjorde att han hade 4 varvs erfaranhet av banan inför kvalet medan motståndet gjort 30-40 varv.
Han kan nog repa mod inför dagens lopp.
Helgen såhär långt har inte varit så lyckad då Mackan åkte på magsjuka i torsdagskväll och sedan tabbade sig på träning 1 vilket gjorde att han hade 4 varvs erfaranhet av banan inför kvalet medan motståndet gjort 30-40 varv.
Han kan nog repa mod inför dagens lopp.
-
- Inlägg: 149
- Blev medlem: sön sep 16, 2007 17:05
- Ort: Rotebro
Ingen har tidigare haft sådan uppbackning som Mackan.E
Det är dags nu.Marcus har en "gloria" ovanför sitt huvud och det kommer att gå bra för grabben.En vinst 2010 och jag är nästan 100% säker att han tar Topp3 placering idag.Inte sedan Lill-Lövis har vi haft bättre uppbackning av en Förare.Det är ju hela Svedalas största profiler som backar upp Kalven och tidsramen ligger på 3år 2010-2012 så det är till 90% klart.Resterande 10 beror på Mackan själv och han brinner för sitt körande så jag tror han sitter likt Bräck på en jävla vilja så det blir åka av i GP2.
Varvrekord i Roslagstullsrondellen 2010 Tid 5,838sek.
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Det hänger väldigt mycket på teamet också, framför allt i enhetsserier. I GP2 är det ett par team som har haft det där lilla extra och ett försprång, iSport är ett av dem.Crazy F1 skrev:RÄtta mig gärna om jag har fel men är inte bilarna i G)2 likadana? I så fall hänger det väl nästan bara på föraren eller? Jag fattar självklart att man kan göra lite småinställningar på bilarna men i grund och botten är det samma material antar jag och då ser det inte bra ut om han inte presterar.
Så valet av team är kritiskt i GP2.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 414
- Blev medlem: fre sep 19, 2008 20:23
- Ort: Uppsala
Verkar inte vara något fel på bilen, han gör ju snabba varv när han har fritt omkring sig.. Lite samma problem som Vettel, allt är bra så länge han slipper köra om eller bli omkörd..
Den här säsongen är hans chans att visa var han vill jobba i framtiden, på vilken nivå - vore ju kul om han kunde få en chans i F1 - kanske!!
Den här säsongen är hans chans att visa var han vill jobba i framtiden, på vilken nivå - vore ju kul om han kunde få en chans i F1 - kanske!!
BMW is no longer the shit - Renault is the new shit.. ;o)
-
- Inlägg: 149
- Blev medlem: sön sep 16, 2007 17:05
- Ort: Rotebro
korrekt
Perfekt gämförelse där med Vettel.Sådana grabbar kallas enginebrains.Kortfattat.Båda två dränks inte direkt i studieskulder.Men ge dom en bil och det går undan.En varning bara ej 2 Einstein i samma team då spricker det direkt.
Varvrekord i Roslagstullsrondellen 2010 Tid 5,838sek.
-
- Inlägg: 380
- Blev medlem: fre jan 30, 2004 14:57
- Ort: Västerås - Sweden
-
- Inlägg: 380
- Blev medlem: fre jan 30, 2004 14:57
- Ort: Västerås - Sweden
-
- Inlägg: 1364
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Vimmerby
Test är test och tävling är tävling. Visst är det bra att ligga högt upp under testerna, men kanske mest när man letar en styrning.
Det är under racen han ska visa vad han går för. Asien-serien blev ju lite avskalad, men han kom väl 6:a i serien och Bird 12:a
Senaste testen i Barcelona var väl inte så imponerande. Bird var ju ganska långt före på förmiddagspasset, sen vet jag inte vad som hände på eftermiddagen för då var ju Marcus långt före Bird.
Men ändå 4:a i sista passet
Det är under racen han ska visa vad han går för. Asien-serien blev ju lite avskalad, men han kom väl 6:a i serien och Bird 12:a
Senaste testen i Barcelona var väl inte så imponerande. Bird var ju ganska långt före på förmiddagspasset, sen vet jag inte vad som hände på eftermiddagen för då var ju Marcus långt före Bird.
Men ändå 4:a i sista passet
Keep on Boppin´
-
- Inlägg: 3111
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Kan inte ha varit särskilt stora förhoppningar då om du dömer ut honom för att han bara har 3-5 i snabbast i stallet på försäsongstesterna. Som Bopper säger så gick det hyfsat i Asien-serien där han spöade Bird i Abu Dhabi medan bägge nollade på Imola efter en kollision.Fp730a skrev:Ja, eller så fort jag hörde att M.E skulle få chansen i iSport.
-
- Inlägg: 380
- Blev medlem: fre jan 30, 2004 14:57
- Ort: Västerås - Sweden
-
- Inlägg: 149
- Blev medlem: sön sep 16, 2007 17:05
- Ort: Rotebro
Sanningens ögonblick
Snart orkar jag inte beröva er sanningen längre.Anledningen till att Sverige inte har fått o ej får samt heller inte inom synbar framtid någon stjärna el F1-förare är följande.Efter att ha haft 4 förare inom Kart som kört sen 2004 orkar jag inte blunda för att man enkom låter förare som från 11årsåldern kostar 200,000-500,00kr/säsong belönas med ett fåtal så kallade Talangplatser i Svenska bilsportförbundets regi.Gämför med våra krökande grannar med nylonstumpor i Finland.Där låter man dom 20 bästa 12-15åringarna göra upp på neutrala Kart-banor med kartar o motorer som är lika .Man klockar tiderna i kurviga partier och på så vis får fram rätt flickor o grabbar.(Vissa motorer för 40-60,000kr går som fan på rakor o tar igen 1-3sek)Vi i Sverige får inte fram krigande förare som skulle kunna såga av sin högra arm för en seger utan Djursholmsungar som gnäller på allt och ryggar i duellerna.Markus hoppas jag är en förare som inte köpt till sig segrar utan är van med att köra med sämre bilar men med en offervilja och tårar i ögonen kämpa till sista blodsdroppen för en pallplats.Jag hoppas hoppas hoppas
Varvrekord i Roslagstullsrondellen 2010 Tid 5,838sek.