Ja, inte är det hela världen om Bahrains GP blir inställt. Den banan har ju aldrig producerat några speciellt intressanta lopp. F1-premiären ska vara i Australien!
Tycker mest synd om Marcus och GP2-förarna som missar 4 race.
Men å andra sidan har ju aldrig Marcus kört i Bahrain, så det kanske inte är nån större förlust.
Jag tycker mest synd om mig själv, om jag missar Bahrain så missar jag två lopp i rad. När Australien går så sitter jag i en bil och förhoppnings viss med hela ben den här gången.
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
Vi minns väl alla vilket antiklimax Bahrains GP var förra året? Man åkte på led och kände på däckslitaget. Risken är ju stor att det blir samma igen med ny däcksituation igen.
Fredrik i Trollhättan skrev:Vi minns väl alla vilket antiklimax Bahrains GP var förra året? Man åkte på led och kände på däckslitaget. Risken är ju stor att det blir samma igen med ny däcksituation igen.
Det scenariot kommer inte att uppstå i år det lovar jag, det som hände föra säsongen handlade om oro angående vikten inte nya däck.
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
Fredrik i Trollhättan skrev:Vi minns väl alla vilket antiklimax Bahrains GP var förra året? Man åkte på led och kände på däckslitaget. Risken är ju stor att det blir samma igen med ny däcksituation igen.
Det scenariot kommer inte att uppstå i år det lovar jag, det som hände föra säsongen handlade om oro angående vikten inte nya däck.
Ok. Jag trodde det avvaktande beteendet förra året berodde på att man var osäker på hur däcken skulle reagera på full bränslelast.
Så du tror man kommer dra iväg i ett nagelbitande race? Jag röstar nog på att man kommer avvakta lite försiktigt från sin startposition...
Det är ju rent hypotetiskt eftersom jag tror och hoppas att det inte blir något race i Bahrain.
Men förutom att banan i sig inte är så himla upphetsande så kommer man nog äve i år att avvakta. I år är det nämligen nya däck och ingen vet hur Pirellidäcken uppför sig i race mer än att de slits ännu snabbare än Bridgestonedäcken. Räkna därför med ett första avvaktande race även denna gång.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Det är ju rent hypotetiskt eftersom jag tror och hoppas att det inte blir något race i Bahrain.
Men förutom att banan i sig inte är så himla upphetsande så kommer man nog äve i år att avvakta. I år är det nämligen nya däck och ingen vet hur Pirellidäcken uppför sig i race mer än att de slits ännu snabbare än Bridgestonedäcken. Räkna därför med ett första avvaktande race även denna gång.
Himla tur att dom hoppar över det 1:a avvaktande racet och startar med det 2:a i full fart
Däckslitaget blir säkert väldigt avgörande i år. 3 stoppare blir nog inte ovanligt.
Här har man gått omkring och blivit jäkla sugen på att det ska dra igång, visst är Bahrains GP kanske inte det roligaste loppet, men det ger ändå en fingervisning om var stallen står, så ställs det in..
Trist start på säsongen, men å andra sidan så blir det desto roligare i Australien, bra bana att börja med.
Och som nämnts tidigare, flytta gärna över något ökenrace till sydamerika, där finns det en naturlig koppling till racing och inte bara pengar som ökenstaterna fyller BE,s fickor med. Avslutning i Brasileien och ett mellanstop i Argentina hade smakat fågel..
BMW is no longer the shit - Renault is the new shit.. ;o)
Ja vad fan jag är super taggad, i Baharin skulle man ju få se på den stora "upgraden" som Merccan skulle ha men nu får man vänta två veckor till innan man blir besviken
Det som jag är mest besviken över är att min efterlängtade söndags ute öl försvann samtidigt
Åk till sthm Platt till ett ställe som heter Moldau, de har de största snittlarna i Sverige tror jag och många goda ölsorter, där kan du dränka dina sorger
platt skrev:Det som jag är mest besviken över är att min efterlängtade söndags ute öl försvann samtidigt
Jag hade precis samma tanke
Vi behöver inte ställa in för ett litet inbördeskrig.
Du tänker bara positiva tankar du, det har du rätt i . Men ska man inte ta ett simulerat kval på lördagen då?
Lewis Hamilton jämför den med den fruktansvärda bilen i från 2009.
Detta låter inte så bra, framförallt för mina surt förvärvad pengar jag har satsat på MacLaren
"When I first jumped in it (the car) the first reaction was not 'Wow, we're going to blow everyone away'. No," Button told Reuters after a day of filming and giving high-speed 'taxi rides' in McLaren's new MP4-12C sportscar at an airfield circuit in southern England.
"I don't think anyone would have felt that because it's got a lot less downforce, the (Pirelli) tyres are working very differently to the previous (Bridgestone) tyre," he added, attributing much of the difference to regulation changes since last season.
"But there's nothing that really scares me about the car in a negative way, so there's a lot we can improve with this car through general set-up work."
(---)
Hamilton said the new car was closer to the 2009 one, a chassis that started the season off the pace before rapid improvement, than his 2008 title-winning one in terms of grip due to the new tyres and changed regulations.
However, it was a lot easier to handle.
"The '09 was terrible because the car was hopping, three-wheeling through corners, it was locking up, and it had no downforce," said Hamilton.
"This doesn't lock up, it doesn't three-wheel and it handles really nice, better than last year's car, but it just doesn't have as much downforce...so that's where it feels weak.
"Hopefully we've got some more downforce coming onto the car before the first race."
Är det inte lite underligt att HRT ännu inte har meddelat vem som ska köra den andra bilen? Jag menar säsongen skulle ju ha startat nästa helg. Hur svårt kan det vara?
HRT har nog bara svårt att bestämma sig för vilket av alla fantastiska alternativ de ska satsa på. Det är väl lite samma problem som Socialdemokraterna tampas med.
Om det ska vara liknelser med sossarna letar man väl efter en förare som saknar körkort men som är populär bland mekanikerna. Alla förare som hört sig för med intresse är automatiskt diskade.
Merceders har gått ut och sagt att de behöver hitta en sekund....jag kan ju säga att om de lyckas med det så måste det vara tidernas uppgradderingspaket....stor chans....inte.
Det är lugnt, de har tidernas bästa bilutvecklare i sitt team som nästan på egen hand gjorde Ferraris bilar dominerande. Så det borde ju vara en smal sak att hitta en sekund till med så bra feedback och ingenjörskunnande tillgängligt i ena förarcockpiten ...
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Förslagen på hur man ska förbättra underhållningen i racen blir allt mer bisarra. Ecclestone har tydligen föreslagit att man skulle kunna införa "artificial wet races". Gubben måste verkligen vara senil.
Zwonk skrev:Förslagen på hur man ska förbättra underhållningen i racen blir allt mer bisarra. Ecclestone har tydligen föreslagit att man skulle kunna införa "artificial wet races". Gubben måste verkligen vara senil.
Ja det vore till och med bättre att bygga in alla banor så att man slipper regnet helt!
Vart är sporten påväg egentligen, vi slår tv rekord och ändå pratar de om att det måste göra allt intressantare, snart så kommer det säkert föreslå att teamcheferna bestämmer när det ska ske om körningar och att de kan sitta med en radiostyrd fjärrkontroll och köra bilen då de vill
Zwonk skrev:Förslagen på hur man ska förbättra underhållningen i racen blir allt mer bisarra. Ecclestone har tydligen föreslagit att man skulle kunna införa "artificial wet races". Gubben måste verkligen vara senil.
Jag tror faktiskt att han börjar bli det. I fjol såg jag några inslag där BBC hade haffat Bernie helt oförberedd i paddocken och han var ovanligt svamlig.
Jag tror faktiskt att han börjar bli det. I fjol såg jag några inslag där BBC hade haffat Bernie helt oförberedd i paddocken och han var ovanligt svamlig.
Har nog tyck i flera år att "Äckelsten" är en liten, onödig gubbe.....
Det där med regn i alla race, sista perioden, är ju helt vansinnigt
Snacka om egocentrisk, dåre
"This is the internet, where men are men, women are men, and little girls are FBI agents."