Inför 2011

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
Krassegrand

Inlägg av Krassegrand »

LuckyStrike1 skrev:Njuta av att en diktatur mindre fyller på F1:s kassakista.
:up: :wink:
Har följt F1 sedan 70-talet!
Användarens profilbild
Zwonk

Inlägg av Zwonk »

Ja, inte är det hela världen om Bahrains GP blir inställt. Den banan har ju aldrig producerat några speciellt intressanta lopp. F1-premiären ska vara i Australien!
Användarens profilbild
Bopper

Inlägg av Bopper »

Tycker mest synd om Marcus och GP2-förarna som missar 4 race.
Men å andra sidan har ju aldrig Marcus kört i Bahrain, så det kanske inte är nån större förlust.
Keep on Boppin´
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Jag tycker mest synd om mig själv, om jag missar Bahrain så missar jag två lopp i rad. När Australien går så sitter jag i en bil och förhoppnings viss med hela ben den här gången.
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
Fredrik i Trollhättan

Inlägg av Fredrik i Trollhättan »

Vi minns väl alla vilket antiklimax Bahrains GP var förra året? Man åkte på led och kände på däckslitaget. Risken är ju stor att det blir samma igen med ny däcksituation igen.
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Fredrik i Trollhättan skrev:Vi minns väl alla vilket antiklimax Bahrains GP var förra året? Man åkte på led och kände på däckslitaget. Risken är ju stor att det blir samma igen med ny däcksituation igen.
Det scenariot kommer inte att uppstå i år det lovar jag, det som hände föra säsongen handlade om oro angående vikten inte nya däck.
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
Fredrik i Trollhättan

platt skrev:
Fredrik i Trollhättan skrev:Vi minns väl alla vilket antiklimax Bahrains GP var förra året? Man åkte på led och kände på däckslitaget. Risken är ju stor att det blir samma igen med ny däcksituation igen.
Det scenariot kommer inte att uppstå i år det lovar jag, det som hände föra säsongen handlade om oro angående vikten inte nya däck.
Ok. Jag trodde det avvaktande beteendet förra året berodde på att man var osäker på hur däcken skulle reagera på full bränslelast.
Så du tror man kommer dra iväg i ett nagelbitande race? Jag röstar nog på att man kommer avvakta lite försiktigt från sin startposition...
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

platt skrev:
Det är ju rent hypotetiskt eftersom jag tror och hoppas att det inte blir något race i Bahrain.

Men förutom att banan i sig inte är så himla upphetsande så kommer man nog äve i år att avvakta. I år är det nämligen nya däck och ingen vet hur Pirellidäcken uppför sig i race mer än att de slits ännu snabbare än Bridgestonedäcken. Räkna därför med ett första avvaktande race även denna gång.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Bahrains GP är nu officiellt inställt. Bra det.
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Utmärkt start på säsongen! :o
Bild
Användarens profilbild
Silverkatten

Inlägg av Silverkatten »

Bra då kan man göra något kul och spännande istället, titta på torkande färg kanske?
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

Inställt och inställt, uppskjutet på obestämd tid verkar det som att man ska se det som. Blir det av i år lär väl 6:e november ligga nära till hands.
Geer

Inlägg av Geer »

LuckyStrike1 skrev:
platt skrev:
Det är ju rent hypotetiskt eftersom jag tror och hoppas att det inte blir något race i Bahrain.

Men förutom att banan i sig inte är så himla upphetsande så kommer man nog äve i år att avvakta. I år är det nämligen nya däck och ingen vet hur Pirellidäcken uppför sig i race mer än att de slits ännu snabbare än Bridgestonedäcken. Räkna därför med ett första avvaktande race även denna gång.
Himla tur att dom hoppar över det 1:a avvaktande racet och startar med det 2:a i full fart ;-)

Däckslitaget blir säkert väldigt avgörande i år. 3 stoppare blir nog inte ovanligt.
Fredrik i Trollhättan

ANFRAN skrev:Bahrains GP är nu officiellt inställt. Bra det.
Hörde det. Fortfarande ingen information på formula1.com. Märkligt. Trodde det var det officiella organet...
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Fram för fler lopp i mellanöstern...

Nä, gör som Dakar och flytta till Sydamerika, Argentinas GP vore skoj igen :up:
I was misled and that is the way it went
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Fredrik i Trollhättan skrev:
ANFRAN skrev:Bahrains GP är nu officiellt inställt. Bra det.
Hörde det. Fortfarande ingen information på formula1.com. Märkligt. Trodde det var det officiella organet...
Du kan ladda om sidan nu. ;)
Användarens profilbild
Petrol

Inlägg av Petrol »

Här har man gått omkring och blivit jäkla sugen på att det ska dra igång, visst är Bahrains GP kanske inte det roligaste loppet, men det ger ändå en fingervisning om var stallen står, så ställs det in..

Trist start på säsongen, men å andra sidan så blir det desto roligare i Australien, bra bana att börja med.

Och som nämnts tidigare, flytta gärna över något ökenrace till sydamerika, där finns det en naturlig koppling till racing och inte bara pengar som ökenstaterna fyller BE,s fickor med. Avslutning i Brasileien och ett mellanstop i Argentina hade smakat fågel.. :lol:
BMW is no longer the shit - Renault is the new shit.. ;o)
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Ja vad fan jag är super taggad, i Baharin skulle man ju få se på den stora "upgraden" som Merccan skulle ha men nu får man vänta två veckor till innan man blir besviken :wink:
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Det som jag är mest besviken över är att min efterlängtade söndags ute öl försvann samtidigt :evil:
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Åk till sthm Platt till ett ställe som heter Moldau, de har de största snittlarna i Sverige tror jag och många goda ölsorter, där kan du dränka dina sorger :)
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

platt skrev:Det som jag är mest besviken över är att min efterlängtade söndags ute öl försvann samtidigt :evil:

Jag hade precis samma tanke :D

Vi behöver inte ställa in för ett litet inbördeskrig.
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Cheever skrev:
platt skrev:Det som jag är mest besviken över är att min efterlängtade söndags ute öl försvann samtidigt :evil:

Jag hade precis samma tanke :D

Vi behöver inte ställa in för ett litet inbördeskrig.
Du tänker bara positiva tankar du, det har du rätt i :up: . Men ska man inte ta ett simulerat kval på lördagen då?
Användarens profilbild
Krassegrand

Inlägg av Krassegrand »

platt skrev:Du tänker bara positiva tankar du, det har du rätt i :up: . Men ska man inte ta ett simulerat kval på lördagen då?
Vilken tid blir det? :D
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Krassegrand skrev:
platt skrev:Du tänker bara positiva tankar du, det har du rätt i :up: . Men ska man inte ta ett simulerat kval på lördagen då?
Jo absolut.

Jag tror det blir en fullängds racesimulering, fast eventuellt på lördagen då :up:
Användarens profilbild
Krassegrand

Inlägg av Krassegrand »

Cheever skrev:
Krassegrand skrev:
Jo absolut.

Jag tror det blir en fullängds racesimulering, fast eventuellt på lördagen då :up:
Vi kör på det!
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Lewis Hamilton jämför den med den fruktansvärda bilen i från 2009.
Detta låter inte så bra, framförallt för mina surt förvärvad pengar jag har satsat på MacLaren :evil:
Användarens profilbild
Krassegrand

Inlägg av Krassegrand »

platt skrev:
Detta låter inte så bra, framförallt för mina surt förvärvad pengar jag har satsat på MacLaren :evil:
Jag är inte riktigt med här, tycker han att McLaren-bilen är dålig i år?

Jörgen
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Krassegrand skrev:
platt skrev:
Jag är inte riktigt med här, tycker han att McLaren-bilen är dålig i år?

Jörgen
Uppenbart!
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/m ... 8653950.ab
Användarens profilbild
Krassegrand

Inlägg av Krassegrand »

OK!
Tack!
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

De lät inte fullt lika negativa i originalet.
"When I first jumped in it (the car) the first reaction was not 'Wow, we're going to blow everyone away'. No," Button told Reuters after a day of filming and giving high-speed 'taxi rides' in McLaren's new MP4-12C sportscar at an airfield circuit in southern England.

"I don't think anyone would have felt that because it's got a lot less downforce, the (Pirelli) tyres are working very differently to the previous (Bridgestone) tyre," he added, attributing much of the difference to regulation changes since last season.

"But there's nothing that really scares me about the car in a negative way, so there's a lot we can improve with this car through general set-up work."

(---)

Hamilton said the new car was closer to the 2009 one, a chassis that started the season off the pace before rapid improvement, than his 2008 title-winning one in terms of grip due to the new tyres and changed regulations.

However, it was a lot easier to handle.

"The '09 was terrible because the car was hopping, three-wheeling through corners, it was locking up, and it had no downforce," said Hamilton.

"This doesn't lock up, it doesn't three-wheel and it handles really nice, better than last year's car, but it just doesn't have as much downforce...so that's where it feels weak.

"Hopefully we've got some more downforce coming onto the car before the first race."

http://uk.reuters.com/article/2011/03/0 ... 2W20110302
Användarens profilbild
Eightball

Inlägg av Eightball »

Jahapp!

Bara att vänta på Australien, då :(
Skönt ifs att ordningen är återställd....

Vilken "svensk" är platsen i HRT eventuellt vikt för?

Kod: Markera allt

23 	Ej bekräftad	SWE	HRT-Cosworth
Kan ju inte vara aktuellt för HRT med "mackan", eller???
Håll med om att det ser knepigt ut....
"This is the internet, where men are men, women are men, and little girls are FBI agents."

http://forum.rolfro.netai.net/
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Jag gissar att den är vikt för Pastis. :D
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

ANFRAN skrev:Jag gissar att den är vikt för Pastis. :D
Antagligen :D
Fredrik i Trollhättan

Är det inte lite underligt att HRT ännu inte har meddelat vem som ska köra den andra bilen? Jag menar säsongen skulle ju ha startat nästa helg. Hur svårt kan det vara?
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

HRT har nog bara svårt att bestämma sig för vilket av alla fantastiska alternativ de ska satsa på. Det är väl lite samma problem som Socialdemokraterna tampas med.
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Bra liknelse där :up: En överraskning skulle sitta fint. I båda fallen.
Fredrik i Trollhättan

Om det ska vara liknelser med sossarna letar man väl efter en förare som saknar körkort men som är populär bland mekanikerna. Alla förare som hört sig för med intresse är automatiskt diskade.
Användarens profilbild
Eightball

Inlägg av Eightball »

ANFRAN skrev:Jag gissar att den är vikt för Pastis. :D
De kanske stämmer :D
Nåja, dom har lite större tidsfrist nu....
"This is the internet, where men are men, women are men, and little girls are FBI agents."

Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Merceders har gått ut och sagt att de behöver hitta en sekund....jag kan ju säga att om de lyckas med det så måste det vara tidernas uppgradderingspaket....stor chans....inte.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Det är lugnt, de har tidernas bästa bilutvecklare i sitt team som nästan på egen hand gjorde Ferraris bilar dominerande. Så det borde ju vara en smal sak att hitta en sekund till med så bra feedback och ingenjörskunnande tillgängligt i ena förarcockpiten ...
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Zwonk

Inlägg av Zwonk »

Förslagen på hur man ska förbättra underhållningen i racen blir allt mer bisarra. Ecclestone har tydligen föreslagit att man skulle kunna införa "artificial wet races". :o Gubben måste verkligen vara senil.
Användarens profilbild
Krassegrand

Inlägg av Krassegrand »

Zwonk skrev:Förslagen på hur man ska förbättra underhållningen i racen blir allt mer bisarra. Ecclestone har tydligen föreslagit att man skulle kunna införa "artificial wet races". :o Gubben måste verkligen vara senil.
Ja det vore till och med bättre att bygga in alla banor så att man slipper regnet helt!
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Vart är sporten påväg egentligen, vi slår tv rekord och ändå pratar de om att det måste göra allt intressantare, snart så kommer det säkert föreslå att teamcheferna bestämmer när det ska ske om körningar och att de kan sitta med en radiostyrd fjärrkontroll och köra bilen då de vill :down:
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Zwonk skrev:Förslagen på hur man ska förbättra underhållningen i racen blir allt mer bisarra. Ecclestone har tydligen föreslagit att man skulle kunna införa "artificial wet races". :o Gubben måste verkligen vara senil.
Jag tror faktiskt att han börjar bli det. I fjol såg jag några inslag där BBC hade haffat Bernie helt oförberedd i paddocken och han var ovanligt svamlig.
Användarens profilbild
Eightball

Inlägg av Eightball »

ANFRAN skrev:
Jag tror faktiskt att han börjar bli det. I fjol såg jag några inslag där BBC hade haffat Bernie helt oförberedd i paddocken och han var ovanligt svamlig.
Har nog tyck i flera år att "Äckelsten" är en liten, onödig gubbe.....

Det där med regn i alla race, sista perioden, är ju helt vansinnigt :-?

Snacka om egocentrisk, dåre :o

Användarens profilbild
rejsbo

Inlägg av rejsbo »

"radiostyrd fjärrkontroll"....
Den va bra.... :up:
Hejja den som vinner...
Tack Viasat motor.
Gamla gubbar blir som nya.
Användarens profilbild
PC:

Inlägg av PC: »

Få se nu... vad är det Bernie vill ha? Alternativspår och skiftande väglag.

Det finns ju redan en sån tävlingsform. Rallycross... :idea:
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
Användarens profilbild
Eightball

Inlägg av Eightball »

PC: skrev:Få se nu... vad är det Bernie vill ha? Alternativspår och skiftande väglag.

'
Yupp! :D :D

Användarens profilbild
Krassegrand

Inlägg av Krassegrand »

PC: skrev:Få se nu... vad är det Bernie vill ha? Alternativspår och skiftande väglag.

Men det kan kanske locka tillbaka Kimi!
Fredrik i Trollhättan

Är det inte lite märkligt att man hela tiden vill förändra F1 så den liknar andra motorklasser?