Bryter Viasat mot lagen?

Kungaklassen av motorsport...

Stämmer det?

Ja
2
13%
Nej
14
88%

Antal röster: 16

PerP

Bryter Viasat mot lagen?

Inlägg av PerP »

Bryter det vedervärdig företaget ViaSat mot lagen. Vad jag förstått så måste F1 visas i en fri kanal. Men de jävla imbicilla kräken på Viasat visar den på Viasat Motor istället. Det är INTE att jag inte kan betala för mig. Utan det är en princip sak, det känns som att de jävla hästhandlarna kommer att försöka blåsa en. Dessutom så är deras sändnigar en katastrof. Eje och Janne är väl okej, och Frida. men det jag sett på TV SEX är att försöker mjölka tittarna på pengar. Om man byter till BBC så finns det en gubbe som heter något med Humprhys som har ett jättrevligt samtal med Coulktahrdt och Jordan. Också pratar de med förarna. Sedan Brundle vilket jävla geni han är något annat än Ejes montona röst (säher hinteatt Ejs är dålig åp någopt sätt men jag mear att brunldel är mycket bättre. ) Vad kommenattorn hetervet jag inte ,men han är i helvte så bra.

Jag funderar på om man inte kan stämma Viasat, har mejlat med en hästhandlare kallad Ogander´på slutet. Började fråga om deras forum. Och hurvida deras moderatorer hade blivit utsedda. Sedan frågade jag honom om Viastat Motror men idioten slutade svara när jag frågade honom nåhgot dumt.

Föresten kom jag på en lysande ide kan inte Forza brjar visa F1. Jag tänker mig LSF1 som kommentator och någon av forumets verkliga experter som expert. Crazy kan vara programledare. Och så kan TurboF1 vara clown som säger sarkastiska skaer.

Vilken underhållning det skulle vara. Nästan lika bra som BBC.¨
Användarens profilbild
Nigel

Inlägg av Nigel »

Menar du att det skulle vara någon sorts mänsklig rättighet att se Formel 1? Den lagparagrafen skulle jag vilja se!
PerP

Inlägg av PerP »

Samma regler skall gälla för att visa Fotbolls VM, OS mm

TV4 brukar hänvisa till dem. Jag vet inte hur reglernaser ut, därför jag frågar.
Användarens profilbild
Jögga

Inlägg av Jögga »

Nej, någon lag bryter dom inte mot. Det du hänvisar till är hur avtalet mellan FOM och Viasat (TV-bolag) ser ut och jag har svårt att tänka mig att dom bryter mot något så väsentligt. Det vill säga, någon sådan paragraf finns nog inte längre kvar.

Antagligen räcker det att visa kval och eftersändning av rejset i 10:an för att uppfylla kraven på tillgänglighet. Bernie är ju inte den som ser mellan fingrarna på avtalsbrott som bekant.
PerP

Inlägg av PerP »

Hur lång tid har hästhandlarna rättigheter?
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

Till och med 2015.

Att jämföra sändningarna med BBC blir väl inte riktigt rättvist då jag misstänker att antalet tittare och storleken på budgeten är lite större än här. Men visst finns det säkert billiga förändringar man kan göra för att förbättra sändningarna. Var väl ett tag sedan Frida var med nu.
Användarens profilbild
Jögga

Inlägg av Jögga »

BBC är väl snarast att jämföra med SVT i sverige, och SVT förefaller inte intresserade att köpa rättigheter till annat än skidsport längre.

BBC är väl dessutom ett av de TV-bolag med störst budget, åtminstone i Europa, vad jag hört. Man måste komma ihåg att Sverige är ett litet land där motorsport inte är rumsrent, så att ha en så bra bevakning som vi har är nog ändå ett gott betyg trots allt.
PerP

Inlägg av PerP »

Vad jag menar är att Viasat stoppade skiten i en betalkanal och lovade bättre bevakning. De få gånger jag kollat så är det likadant som i TV6. Falska typer helt enkelt.

Det smartaste Viasat kunde göra vore att köpa BBC sändningen och tillhandahålla oss den. Då skulle jag betala med gläjde eftersom jag vet att en del av pengarna tillför BBC och inte hästhandlaren Ogander. Dessutom blir det ju en bättre sändning. Annars får jag väl fortsätta att streama med skiftande kvalite.

Verkade svårare än jag trodde med Satelit TV från Astra
Fredrik i Trollhättan

Inlägg av Fredrik i Trollhättan »

Även om TV4 bryter mot avtalet om sändningsrättigheter så kan du ju inte stämma dom. För vad?
Användarens profilbild
ANFRAN

Re: Bryter Viasat mot lagen?

Inlägg av ANFRAN »

PerP skrev:Vad kommenattorn hetervet jag inte ,men han är i helvte så bra.
Så in i helvete bra på att få en att sakna James Allen, Murray Walker, Ben Edwards och Janne Blomqvist, det är vad han är bra på, Jonathan Legard.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

ANFRAN skrev:
PerP skrev:Vad kommenattorn hetervet jag inte ,men han är i helvte så bra.
Så in i helvete bra på att få en att sakna James Allen, Murray Walker, Ben Edwards och Janne Blomqvist, det är vad han är bra på, Jonathan Legard.
Japp, Ben och John is the shit! Men tro mig Janne och Eje håller världsklass, liksom de finska teamen.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
Krassegrand

Inlägg av Krassegrand »

PerP skrev:Det smartaste Viasat kunde göra vore att köpa BBC sändningen och tillhandahålla oss den.
Det var en bra idé!
Hoppas att Viasat nappar, då kanske jag till och med kommer att betala för att se F1 på Viasat.

BBCs sändningar är mycket bra.
Har följt F1 sedan 70-talet!
PerP

Inlägg av PerP »

ANFRAN skrev: Jonathan Legard.
Så hette han ja. En utmärkt referent helt enkelt, liksom Brundle är en grym expert. Dessutom är deras röster ljuv musik att lyssna på.

Som sagt skulle Viasat tillhandahålla den sändningen så skulle jag köpa deras kanal. Men eftersom de bara försöker lura sina kunder hela tiden så NEJ TACK.

Okej reklamavbrotten var ju lite småjobbiga på sexan, men de var korta och man missade sällan något eftersom de var mellan depåstoppen eller vid SC.

Någon annan storsatsning har Viasat inte gjort.
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

PerP skrev: Föresten kom jag på en lysande ide kan inte Forza brjar visa F1. Jag tänker mig LSF1 som kommentator och någon av forumets verkliga experter som expert. Crazy kan vara programledare. Och så kan TurboF1 vara clown som säger sarkastiska skaer.

Vilken underhållning det skulle vara. Nästan lika bra som BBC.¨

Det har redan hänt, inte i F1 men väl i andra klasser. Forzas samlade expertis har kommenterat motorsport i TV vid ett flertal tillfällen, sen fick JB monopol, och tur var väl det ;)

ANFRAN, glömde du han den förste, vad hette han? Allard Kalf? Han var inte infödd britt va, pratade lite mysko.

Jag vet inte men att klaga på Viasat (förutom deras smyghöjningar, förbannade parasiter :argh: ) om man kommer ihåg tv4-tiden är som att klaga på att man blir blöt när man badar. Det skall klagas, hur fan det än är.
Hela sändningar utan reklamavbrott och med en intresserad kommentator, det vill jag ha och det har jag och mer därtill. Sen kan man knappast begära att anti-motorsportkanalernas kanal SVT skall köpa in F1-VM. Svt har ett samhällsansvar och köper in det man tycker sig ha råd med för licenspengarna, det vill säga skidåkning som bara vi i norden intresserar oss för.
I was misled and that is the way it went
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Cheever skrev:ANFRAN, glömde du han den förste, vad hette han? Allard Kalf? Han var inte infödd britt va, pratade lite mysko.
Nej då, jag glömde inte Allard Kalff, jag har bara insett att Ben Edwards var fan så mycket bättre. :D

Allard Kalff var förresten holländare och hade varit räserförare själv om jag minns rätt. Och titta, här gör han en Perstad/Aschberg!
http://www.youtube.com/watch?v=iripuTi1fEs
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Richard Nicholls glömde jag däremot. Fast han var väl inte heller så kul.
Användarens profilbild
Blomman

Inlägg av Blomman »

Nej, vi bryter inte mot lagen....

....men vi finns numer på www.facebook.com/viasatmotorsverige

Besök gärna....

J Watson
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Ojoj, nu borde man dela upp sig i flera småjaris för att hinna förgrymma folk överallt =)
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Det räcker som det är Jari ;)
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Cheever skrev:Det räcker som det är Jari ;)
Jamen Viasatforumet då?
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Gud bevare dem :wink:
Användarens profilbild
REP

Inlägg av REP »

Titta på RTL Live och ladda ner BBC dagen efter så får man heltäckande Formel 1 gratis :lol:
Användarens profilbild
Krassegrand

Inlägg av Krassegrand »

REP skrev:Titta på RTL Live och ladda ner BBC dagen efter så får man heltäckande Formel 1 gratis :lol:
Man kan se BBC direkt gratis men då bryter man själv mot lagen (om man inte befinner sig i GB)

Jörgen
Användarens profilbild
REP

Inlägg av REP »

Krassegrand skrev:
REP skrev:Titta på RTL Live och ladda ner BBC dagen efter så får man heltäckande Formel 1 gratis :lol:
Man kan se BBC direkt gratis men då bryter man själv mot lagen (om man inte befinner sig i GB)

Jörgen
Häpp !
Lagen ? Du kan skaffa VPN England och betala för det. Då är det helt lagligt ! (det finns inga lagar om detta området)
Användarens profilbild
Krassegrand

Inlägg av Krassegrand »

REP skrev:
Krassegrand skrev:

Jörgen
Häpp !
Lagen ? Du kan skaffa VPN England och betala för det. Då är det helt lagligt ! (det finns inga lagar om detta området)
Intressant!
PerP

Inlägg av PerP »

Varför har Legard fått sparken?

Brundle är ju en duktig refferent också men Legard är lite bättre än Coulthardt.

Förövrigt så har jag kollat upp saken och det verkar som om Viasat måste visa i en frikanal, men att "sammandraget" räknas.
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Har de kickat Legard? Han var ju rätt bra ändå, det enda dåliga var att han alltid avbröt Brudle, att han ofta talade om helt oväsentliga saker, att han var fruktansvärt tråkig att lyssna på och att sällan visste vad han pratade om. :D

Men Brundle som huvudkommentator och Coulthard som expert alltså? Hmm.
Användarens profilbild
REP

Inlägg av REP »

Lyssna hellre på Lauda på RTL !

Gratis är det på satellit !
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

ANFRAN skrev:Har de kickat Legard? Han var ju rätt bra ändå, det enda dåliga var att han alltid avbröt Brudle, att han ofta talade om helt oväsentliga saker, att han var fruktansvärt tråkig att lyssna på och att sällan visste vad han pratade om. :D

Men Brundle som huvudkommentator och Coulthard som expert alltså? Hmm.
Det fungerar rätt bra faktiskt, och Brundle är klart bättre än Legard så det är ett steg framåt. Rätt stort steg framåt också.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Krassegrand

Inlägg av Krassegrand »

REP skrev:Lyssna hellre på Lauda på RTL !

Gratis är det på satellit !
Det är ju på tyska!:P
Men det verkar vara en bra sändning om man bara förstod vad de sa!
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Brudle är alltså Martin Brundle, F1-kommentator och före detta F1-förare.
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

ANFRAN skrev:Brudle är alltså Martin Brundle, F1-kommentator och före detta F1-förare.
Jaså han :D

Glömmer aldrig när han kom till ett lopp och hade tryckt upp t-shirts med texten "I was run over by Senna" och sen Sennas logo-S med däckspår, som han stolt bar på gridden inann loppet, Ayrton var måttligt road, åtmistone på TV.