STORBRITANNIENS GP 2010 - SILVERSTONE. Lopp 10 av 19
-
- Mr Forza Motorsport
- Inlägg: 8502
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Fjällen
STORBRITANNIENS GP 2010 - SILVERSTONE. Lopp 10 av 19
Loppets officiella namn: 2010 FORMULA 1 SANTANDER BRITISH GRAND PRIX
Banbeskrivning: Silverstone
Banlängd: 5.901 km, antal varv: 52, startförskjutning: 0.105 km, distans: 306.747 km
Bensinförbrukning 2008: 2.45 kg/varv och 10 kg påverkar varvtiden med cirka 0.36 sekunder
Depåfönster, 52 varv
1 stopp: 32-35
2 stopp: 21-30, 40-45
3 stopp: 16-22, 32-37, 46-50
Tidschema (Bästa tid från 2009 inom parantes)
Fredag 2010-07-09, CET
Träning 1 11:00-12:30 (S.Vettel - Red Bull 1:19.400)
Träning 2 15:00-16:30 (S.Vettel - Red Bull 1:19.456)
Lördag 2010-07-10, CET
Träning 3 11:00-12:00 (N.Rosberg - Williams 1:18.899)
Kvalificering 14:00-15:00 (S.Vettel - Red Bull 1:19.509)
Söndag 2010-07-11, CET
Lopp 14:00-16:00
Alla 43 segrarna. Klicka på årtalen för kompletta resultat från träningar, kvalificeringar och lopp.
2009: Sebastian Vettel - Red Bull # 1:22:49,328
2008: Lewis Hamilton - McLaren # 1:39:09,440
2007: Kimi Räikkönen - Ferrari # 1:21:43,074
2006: Fernando Alonso - Renault # 1:25:51,927
2005: Juan Pablo Montoya - McLaren # 1:24:29,588
2004: Michael Schumacher - Ferrari # 1:24:42,700
2003: Rubens Barrichello - Ferrari # 1:28:34,554
2002: Michael Schumacher - Ferrari # 1:31:45,015
2001: Mika Häkkinen - McLaren # 1:25:33,770
2000: David Coulthard - McLaren # 1:28:50,108
1999: David Coulthard - McLaren # 1:32:30,144
1998: Michael Schumacher - Ferrari # 1:47:02,450
1997: Jacques Villeneuve - Williams # 1:28:01,665
1996: Jacques Villeneuve - Williams # 1:33:00,874
1995: Johnny Herbert - Benetton # 1:34:35,093
1994: Damon Hill - Williams # 1:30:03,640
1993: Alain Prost - Williams # 1:25:38,189
1992: Nigel Mansell - Williams # 1:25:42,991
1991: Nigel Mansell - Williams # 1:27:35,479
1990: Alain Prost - Ferrari # 1:18:30,999
1989: Alain Prost - McLaren # 1:19:22,131
1988: Ayrton Senna - McLaren # 1:33:16,367
1987: Nigel Mansell - Williams # 1:19:11,780
1985: Alain Prost - McLaren # 1:18:10,436
1983: Alain Prost - Renault # 1:24:39,780
1981: John Watson - McLaren # 1:26:54,800
1979: Clay Regazzoni - Williams # 1:26:11,170
1977: James Hunt - McLaren # 1:31:46,060
1975: Emerson Fittipaldi - McLaren # 1:22:05,000
1973: Peter Revson - McLaren # 1:29:18,500
1971: Jackie Stewart - Tyrrell # 1:31:31,500
1969: Jackie Stewart - Matra # 1:55:55,600
1967: Jim Clark - Lotus # 1:59:25,600
1965: Jim Clark - Lotus # 2:05:25,400
1963: Jim Clark - Lotus # 2:14:09,600
1960: Jack Brabham - Cooper # 2:04:24,600
1958: Peter Collins - Ferrari # 2:09:04,200
1956: Juan Manuel Fangio - Ferrari # 2:59:47,000
1954: Jose Frolian Gonzalez - Ferrari # 2:56:14,000
1953: Alberto Ascari - Ferrari # 2:50:00,000
1952: Alberto Ascari - Ferrari # 2:44:11,000
1951: Jose Frolian Gonzalez - Ferrari # 2:42:18,200
1950: Nino Farina - Alfa Romeo # 2:13:23,600
Alla 43 kvalvinnarna. Klicka på årtalen för kompletta resultat från träningar, kvalificeringar och lopp.
2009: Sebastian Vettel - Red Bull # 1:19,509
2008: Heikki Kovalainen - McLaren # 1:21,049
2007: Lewis Hamilton - McLaren # 1:19,997
2006: Fernando Alonso - Renault # 1:20,253
2005: Fernando Alonso - Renault # 1:19,905
2004: Kimi Räikkönen - McLaren # 1:18,233
2003: Rubens Barrichello - Ferrari # 1:21,209
2002: Juan Pablo Montoya - Williams # 1:18,998
2001: Michael Schumacher - Ferrari # 1:20,447
2000: Rubens Barrichello - Ferrari # 1:25,703
1999: Mika Häkkinen - McLaren # 1:24,804
1998: Mika Häkkinen - McLaren # 1:23,271
1997: Jacques Villeneuve - Williams # 1:21,598
1996: Damon Hill - Williams # 1:26,875
1995: Damon Hill - Williams # 1:28,124
1994: Damon Hill - Williams # 1:24,960
1993: Alain Prost - Williams # 1:19,006
1992: Nigel Mansell - Williams # 1:18,965
1991: Nigel Mansell - Williams # 1:20,939
1990: Nigel Mansell - Ferrari # 1:07,428
1989: Ayrton Senna - McLaren # 1:09,099
1988: Gerhard Berger - Ferrari # 1:10,133
1987: Nelson Piquet - Williams # 1:07,110
1985: Keke Rosberg - Williams # 1:05,591
1983: Rene Arnoux - Ferrari # 1:09,462
1981: Rene Arnoux - Renault # 1:11,000
1979: Alan Jones - Williams # 1:11,880
1977: James Hunt - McLaren # 1:18,490
1975: Tom Pryce - Shadow # 1:19,360
1973: Ronnie Peterson - Lotus # 1:16,300
1971: Clay Regazzoni - Ferrari # 1:18,100
1969: Jochen Rindt - Lotus # 1:20,800
1967: Jim Clark - Lotus # 1:25,300
1965: Jim Clark - Lotus # 1:30,800
1963: Jim Clark - Lotus # 1:34,400
1960: Jack Brabham - Cooper # 1:34,600
1958: Stirling Moss - Vanwall # 1:39,400
1956: Stirling Moss - Maserati # 1:41,000
1954: Juan Manuel Fangio - Mercedes-Benz # 1:45,000
1953: Alberto Ascari - Ferrari # 1:48,000
1952: Nino Farina - Ferrari # 1:50,000
1951: Jose Frolian Gonzalez - Ferrari # 1:43,400
1950: Nino Farina - Alfa Romeo # 1:50,800
© Forza Motorsport 1998 - 2010. Det är förbjudet att kopiera detta upplägg och data utan tillstånd från Forza Motorsport.
-
- Inlägg: 260
- Blev medlem: tis jun 21, 2005 10:21
- Ort: Märsta
-
- Inlägg: 5539
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Att det gick så mycket snabbare 1979 än 1977 berodde kanske på ground effect-bilarna? Att det gick långsammare 1991 berodde på banan.rejsbo skrev:Vad var det för speciellt mellan 1979 och 1990, eftersom det gick så mycket fortare runt banan då??
Var banan kortare, eller var det fria hästkrafter??
1975 to 1986: with the Woodcote Chicane in place to reduce speeds through Woodcote Corner.
1987 to 1990: with the Bridge Chicane in place to reduce speeds through Woodcote Corner.
1991 to 1993: Redesigned track (every corner except for Woodcote & Abbey is redesigned), incorporating the new Becketts, Vale, Priory and Luffield corner complexes and elevation changes throughout the track.
Hälsningar
http://en.wikipedia.org/wiki/Silverstone_Circuit
Och så lite ombordbilder:
1979 (?): http://www.youtube.com/watch?v=3j9osgUunXk
1987: http://www.youtube.com/watch?v=m3iLdY1FfQo
1991: http://www.youtube.com/watch?v=BFdfUaJFDtw
-
- Inlägg: 260
- Blev medlem: tis jun 21, 2005 10:21
- Ort: Märsta
-
- Inlägg: 215
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Rydsnäs
-
- Mr Forza Motorsport
- Inlägg: 8502
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Fjällen
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
-
- Inlägg: 8574
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Mr Forza Motorsport
- Inlägg: 8502
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Fjällen
-
- Inlägg: 8574
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Precis Jag var på Spa första F1-loppet, det regnade tre eller fyra gånger på åtta timmar.Pastis skrev:Vem brydde sig om regn på sitt premiärlopp? Bara ljudet och vibrationerna från motorer och växlingar var en upplevelse värd allt annat. Grattis till att förlora "oskulden", du kommer inte att bli besviken!
Kommer fortfarande ihåg ljudet från Salos Yamaha som var den första F1-motor jag hörde live.
I was misled and that is the way it went
-
- Inlägg: 5539
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Själv stod jag här (satellitbild) första gången jag hörde en F1-motor live. Hela första fredagsträningen stod jag där, om jag minns rätt, och stirrade in i den här muren (gatuvy).
Man kan förstås fråga sig varför man står på en landsväg 400 meter från depån i Monza när F1-helgen har dragit igång. Förklaringen är emellertid lika enkel som väntad: en viss Artur R hade glömt skicka ett fax.
Men än idag har jag fina minnesbilder från det andra träningspasset; då hade jag tagit mig upp på läktaren mittemot depån och där var det lite finare akustik. Stött ihop med Murray Walker hade jag gjort också, strax innan träningen, i en trång trappa, bara han och jag. Eller jag stirrade nog på honom och han såg ut att undra vem jag var och vad fan jag ville. Han såg gammal ut.
Man kan förstås fråga sig varför man står på en landsväg 400 meter från depån i Monza när F1-helgen har dragit igång. Förklaringen är emellertid lika enkel som väntad: en viss Artur R hade glömt skicka ett fax.
Men än idag har jag fina minnesbilder från det andra träningspasset; då hade jag tagit mig upp på läktaren mittemot depån och där var det lite finare akustik. Stött ihop med Murray Walker hade jag gjort också, strax innan träningen, i en trång trappa, bara han och jag. Eller jag stirrade nog på honom och han såg ut att undra vem jag var och vad fan jag ville. Han såg gammal ut.
-
- Inlägg: 215
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Rydsnäs
Jo, vädret är ju alltid osäkert. Men varför skulle det va svårt att ta sig ut till banan när det regnar? Hoppas du har felJapp så länge det inte regnar för då är banan inte lätt att ta sig ut till
Vi tänkte åka till Spa igentligen.
Men det passade bra med Silverstone. Det är ju semester på semestern och det är ju inte fel med ett par extra dar i London.
Jag har ju sett historisk F1 på Anderstorp ett par gånger, det lät brutalt.
Men de varvade väl knappast ur de motorerna.
-
- Inlägg: 8574
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Blev inte du utkastad ur depån en gång också?ANFRAN skrev:Själv stod jag här (satellitbild) första gången jag hörde en F1-motor live. Hela första fredagsträningen stod jag där, om jag minns rätt, och stirrade in i den här muren (gatuvy).
Man kan förstås fråga sig varför man står på en landsväg 400 meter från depån i Monza när F1-helgen har dragit igång. Förklaringen är emellertid lika enkel som väntad: en viss Artur R hade glömt skicka ett fax.
Men än idag har jag fina minnesbilder från det andra träningspasset; då hade jag tagit mig upp på läktaren mittemot depån och där var det lite finare akustik. Stött ihop med Murray Walker hade jag gjort också, strax innan träningen, i en trång trappa, bara han och jag. Eller jag stirrade nog på honom och han såg ut att undra vem jag var och vad fan jag ville. Han såg gammal ut.
-
- Inlägg: 5539
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Jo, men det var inte förrän på söndagen... (Arbetsuppgifterna som hade uppgetts på faxet stämde inte överens med den så kallade verkligheten och därför tyckte de inte att jag hade där att göra. Och jag var en usel skådis, det var nog det som avgjorde saken.)AndersF1 skrev:Blev inte du utkastad ur depån en gång också?
-
- Inlägg: 2468
- Blev medlem: fre sep 14, 2007 17:30
- Ort: Sveriges sydligaste stad
-
- Inlägg: 8574
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Att gå i Monzaparken på väg till banan med en brie-macka och en öl i näven och höra hur dom startar upp i depån är en upplevelseolag skrev:Mitt första lopp var en upplevelse..
Mitt bagage försvan....
Forza flaggan blev sargad och hålig.
Men resesällskapet var kanon och guiden vi hade visste allt om hur man får F1 till en bra upplevelse...
Men vinnarn på Silverstone blir bil 1 och 2
I was misled and that is the way it went
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
Cheever, de var jag också med om! Fan vad jag undrade vad det var som lät sen efter några minuter insåg jag att de var bilarna, gissa om ett leende spred sig över ansiktet då
Koffe: Nej men förr var vägarna rätt dåliga och det fanns bara en väg in och ut och den var helt sönderkörd av lera och sånt shit men jag tror nog att de har fixat den så det ska nog gå bra.
Koffe: Nej men förr var vägarna rätt dåliga och det fanns bara en väg in och ut och den var helt sönderkörd av lera och sånt shit men jag tror nog att de har fixat den så det ska nog gå bra.
-
- Inlägg: 3718
- Blev medlem: fre dec 02, 2005 22:47
- Ort: Spånga
Jag har börjat tänka?
Som vanligt så skitter det sig sitter som vanligt i en bil jäkel under silverstone
Loppet får ja se men träningen och kvalet blir det si och så med, men ja räknar med att man får lite sms i år också.
Eller har ja fel! Ska ja behöva se loppet i ovisshet
Som vanligt så skitter det sig sitter som vanligt i en bil jäkel under silverstone
Loppet får ja se men träningen och kvalet blir det si och så med, men ja räknar med att man får lite sms i år också.
Eller har ja fel! Ska ja behöva se loppet i ovisshet
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
-
- Inlägg: 3718
- Blev medlem: fre dec 02, 2005 22:47
- Ort: Spånga
Olag! bättre reseledare än Cheevan kan man inte ha tror jag, jag gör gärna om det. Det var för jäkla skojolag skrev:Mitt första lopp var en upplevelse..
Mitt bagage försvan....
Forza flaggan blev sargad och hålig.
Men resesällskapet var kanon och guiden vi hade visste allt om hur man får F1 till en bra upplevelse...
Men vinnarn på Silverstone blir bil 1 och 2
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
-
- Inlägg: 3027
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Ankeborg
-
- Inlägg: 8574
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Vilken affärsidé, jag ska genast byta karriärCrazy F1 skrev: Annars ser jag en fin bild framför mig på en man i keps för korta byxor med hängslen samt en kall öl i ena handen som skriker åt passagerarna att snart är det dags för århundradets lopp och det visas bara hos Cheevans f1resor
Eftersom du smörar så Platt blir du inte utan uppdateringar på väg ner
I was misled and that is the way it went
-
- Inlägg: 2468
- Blev medlem: fre sep 14, 2007 17:30
- Ort: Sveriges sydligaste stad
Håller medplatt skrev:Olag! bättre reseledare än Cheevan kan man inte ha tror jag, jag gör gärna om det. Det var för jäkla skojolag skrev:Mitt första lopp var en upplevelse..
Mitt bagage försvan....
Forza flaggan blev sargad och hålig.
Men resesällskapet var kanon och guiden vi hade visste allt om hur man får F1 till en bra upplevelse...
Men vinnarn på Silverstone blir bil 1 och 2
FIA = Ferrari International Assistance
-
- Inlägg: 3718
- Blev medlem: fre dec 02, 2005 22:47
- Ort: Spånga
-
- Inlägg: 3718
- Blev medlem: fre dec 02, 2005 22:47
- Ort: Spånga
Ett tips! inför Silverstone
1.a LH
2.a JB
3.a Mr. Alonso
Ha en trevlig sommar, nu försvinner jag ett tag och jag ska ha det samma.
1.a LH
2.a JB
3.a Mr. Alonso
Ha en trevlig sommar, nu försvinner jag ett tag och jag ska ha det samma.
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
-
- Inlägg: 414
- Blev medlem: fre sep 19, 2008 20:23
- Ort: Uppsala
Vet inte om mitt tips är bättre, men att ha Janne Blomqvist som tvåa är väl lite väl magstarkt.platt skrev:Ett tips! inför Silverstone
1.a LH
2.a JB
3.a Mr. Alonso
Ha en trevlig sommar, nu försvinner jag ett tag och jag ska ha det samma.
1,a LH
2,a S Wettel
3,a Kubica
BMW is no longer the shit - Renault is the new shit.. ;o)
-
- Inlägg: 8574
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Yamamoto in i HRT istället för Bruno Senna till Silverstone.
Mer info ang bytet imorgon tydligen.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/85082
Mer info ang bytet imorgon tydligen.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/85082
I was misled and that is the way it went
-
- Inlägg: 5539
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
-
- Inlägg: 8574
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 414
- Blev medlem: fre sep 19, 2008 20:23
- Ort: Uppsala
Ska bli kul att följa Webber & Vettel i kvalet. Vettels gamla chassi under Webbers försorg och Vettel i nytt.. Med tanke på Webbers rutin så tror jag och hoppas att han kör skiten ur Vettel..
McLaren och då främst LH kommer att ligga på RBR så det ryker om det och sedan kommer det nog att krigas mellan Ferrari, Renault och Mercdes om platserna bakom, såvida inte Sutil skyndar sig mer än de andra.. Han växer i mina ögon och han kommer nog fortsätta växa inom F1 också..
McLaren och då främst LH kommer att ligga på RBR så det ryker om det och sedan kommer det nog att krigas mellan Ferrari, Renault och Mercdes om platserna bakom, såvida inte Sutil skyndar sig mer än de andra.. Han växer i mina ögon och han kommer nog fortsätta växa inom F1 också..
BMW is no longer the shit - Renault is the new shit.. ;o)
-
- Inlägg: 1021
- Blev medlem: fre mar 04, 2005 17:13
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
-
- Inlägg: 414
- Blev medlem: fre sep 19, 2008 20:23
- Ort: Uppsala
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
Drygt 2 tiondelar mellan Ros o schumi, e påminner mer om det avståndet de var innan, Valencia och canada. Frågan är bara om deräcker för Q3. Williams och forceindia ser ut att ha fart och får maccarna lite mer fart så är det kört för Merceders.
Min kära bensinleverantör, jag har en hand till mitt förfogande så de kommer bli många förkortningar och stavfel i 4 veckor, sen är jag fortfarande hög på morfinen de gav mig Har även fått med mig en förpackning extra ifall det gör mycket ont, som tur är har jag legat lågt med dem ännu. Jag tänkte att jag väntar till efterkvalet om det går åt skogen för MS. Frågan är dock om jag drogerna gör nån nytta då?
Min kära bensinleverantör, jag har en hand till mitt förfogande så de kommer bli många förkortningar och stavfel i 4 veckor, sen är jag fortfarande hög på morfinen de gav mig Har även fått med mig en förpackning extra ifall det gör mycket ont, som tur är har jag legat lågt med dem ännu. Jag tänkte att jag väntar till efterkvalet om det går åt skogen för MS. Frågan är dock om jag drogerna gör nån nytta då?
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
Mellan Rosberg på 5e plats och Delarosa på 9 skiljer det EN TIONDEL!!! Rätt jämnt om man säger så....det kommer bli ett stentuftkval och en bra träff kan sätta dig på topp fem medan en dålig kan leda till att du får starta i miitten av fältet. Jag som är skummitlover är iaf glad av att de verkar vara jämnare mellan dem och det känns mer som att det är väl så här det ska vara, helst till gamlingens fördel men vi vet ju att han trots att hanär gammal och slö har gjort rätt bra starter i år.
Jag var lite snabb, tiderna hade visst inte uppdaterats klart orkar inte skriva om igen. Jämnt verkar det ändå vara.
Jag var lite snabb, tiderna hade visst inte uppdaterats klart orkar inte skriva om igen. Jämnt verkar det ändå vara.
-
- Inlägg: 925
- Blev medlem: mån feb 28, 2005 16:51
Red Bull kommer vara duktigt överlägsna här. Frågan är vem det inbördes blir som tar segern, verkar vara tämligen jämnt mellan Vettel & Webber.
Alonso i Ferrarin ser inte så dum heller, men jag har ju jäkligt svårt att se hur han skall kunna utmana RB.
McLaren får inte till det och är väl de som varit av mest av alla Abbey?
Alonso i Ferrarin ser inte så dum heller, men jag har ju jäkligt svårt att se hur han skall kunna utmana RB.
McLaren får inte till det och är väl de som varit av mest av alla Abbey?
Ferrari.
-
- Inlägg: 414
- Blev medlem: fre sep 19, 2008 20:23
- Ort: Uppsala
Har Paul sagt det?Eau Rouge skrev:Red Bull kommer vara duktigt överlägsna här. Frågan är vem det inbördes blir som tar segern, verkar vara tämligen jämnt mellan Vettel & Webber.
Alonso i Ferrarin ser inte så dum heller, men jag har ju jäkligt svårt att se hur han skall kunna utmana RB.
McLaren får inte till det och är väl de som varit av mest av alla Abbey?
BMW is no longer the shit - Renault is the new shit.. ;o)
-
- Inlägg: 615
- Blev medlem: lör jul 05, 2008 15:55
- Ort: Härnösand
-
- Inlägg: 925
- Blev medlem: mån feb 28, 2005 16:51
-
- Inlägg: 615
- Blev medlem: lör jul 05, 2008 15:55
- Ort: Härnösand
Hörde just att de säger medel startposition.Crazy F1 skrev:o nu e de 5-6 i q2 fan man kan inte lita på något, de svänger ju som satan!
Depeche, hur menar du?
Men det tycker jag är lite ointressant.
Borde vara bättre att ta medel på kvalresultaten.
De räknar alltså in nedflyttningar i medelsiffran.
De sa tex att Vettel är överlägset bäst med 1.9 och de räknar sedan med Webbers växellådsbyte i Kanada och ger honom resultatet 7 där när han i själva verkat kvalat in som 2:a
Tycker personligen att kvalresultaten borde vara mer intressant att räkna medel på.
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
Jaja okej.
Jaha Rosberg nu 5a o schumi 10, jävligt dåligt q3 av honom, hade han kört lika fort som han gjorde i q2 så hade han ju stått brevid Nico så jag undrar vad han höll på med? Så de var han som tappade mest i q3 av alla, varför kan han inte hålla ihop alla tre kvalen ! Nån sa att schumi inte hade några mjuka däck kvar i q3, kan det stämma, jag tänkte inte på färgen på däcken, gjorde nån annan det?
Kan man tappa balansen mellan q2 och q3 bara för att man byter däck?
Button har de inte kul och man måste ju säga att Hamilton gör ett bra jobb precis som Rosberg, han hittade några tiondelar till i q3.
Ska bli intressant att se hur strten blir i mon eftersom de inte är någon lång bromssträcka in i första kurvan.
REB BULL är överlägsna och ingen kommer hänga med dem i mon även om de inte kommer vara så överlägset som de är nu.
Jaha Rosberg nu 5a o schumi 10, jävligt dåligt q3 av honom, hade han kört lika fort som han gjorde i q2 så hade han ju stått brevid Nico så jag undrar vad han höll på med? Så de var han som tappade mest i q3 av alla, varför kan han inte hålla ihop alla tre kvalen ! Nån sa att schumi inte hade några mjuka däck kvar i q3, kan det stämma, jag tänkte inte på färgen på däcken, gjorde nån annan det?
Kan man tappa balansen mellan q2 och q3 bara för att man byter däck?
Button har de inte kul och man måste ju säga att Hamilton gör ett bra jobb precis som Rosberg, han hittade några tiondelar till i q3.
Ska bli intressant att se hur strten blir i mon eftersom de inte är någon lång bromssträcka in i första kurvan.
REB BULL är överlägsna och ingen kommer hänga med dem i mon även om de inte kommer vara så överlägset som de är nu.
-
- Inlägg: 615
- Blev medlem: lör jul 05, 2008 15:55
- Ort: Härnösand