På väg till Barcelonas/Kataloneins GP
-
På väg till Barcelonas/Kataloneins GP
Min kära sambo hade den goda idén att ge mig en resa till Barcelona och F1 loppet där i 30 års- present.
Dock har varken hon eller jag någon koll på vilka biljetter man ska köpa till loppet. Tänkte då att detta forum måste vara en bra källa till kunskap. Var får man bäst valuta för pengarna?
Räcker det att köpa general admission? Vad får man då?
Detta är mitt första GP, och hennes.
Barcelona har jag besökt flera gånger förut men inte för att se ett GP.
Tacksam för tips
/Johan
Dock har varken hon eller jag någon koll på vilka biljetter man ska köpa till loppet. Tänkte då att detta forum måste vara en bra källa till kunskap. Var får man bäst valuta för pengarna?
Räcker det att köpa general admission? Vad får man då?
Detta är mitt första GP, och hennes.
Barcelona har jag besökt flera gånger förut men inte för att se ett GP.
Tacksam för tips
/Johan
-
-
- Mr Forza Motorsport
-
- Varnad
-
Vi var där 2006 och satt på C-läktaren, var bra men sen dess är ju banan ombyggd. En kompis var där -08 ? när Heikki körde rakt fram i kurvan innan bakrakan, de satt utmed rakan utan läktare och tyckte det var bättre än där vi satt på C-läktaren.
Blir nog kul att komma dit med Alonso i Ferrari, var helt fantastisk stämning när vi var där!
Blir nog kul att komma dit med Alonso i Ferrari, var helt fantastisk stämning när vi var där!
"Those who risk nothing, do nothing, achieve nothing, become nothing."
David Jefferies 1972 - 2003
David Jefferies 1972 - 2003
-
NU åker vi
Tjo hoo! Någon stor källa till info var väl för mkt att hoppas.
Några sista minuten förslag, tips eller råd?
Hörselskydd har vi förstått men ej ordnat, blir väl dyrt på plats.
Köpt enklaste biljetterna men då får man stå lite var stans som jag förstår.
Men var är bäst?
Nu åker vi.
Några sista minuten förslag, tips eller råd?
Hörselskydd har vi förstått men ej ordnat, blir väl dyrt på plats.
Köpt enklaste biljetterna men då får man stå lite var stans som jag förstår.
Men var är bäst?
Nu åker vi.
-
Hörselskydd? Försök få tag på såna här musik- och simöronproppar på något apotek. De har dugit bra för mig – man slipper bli lomhörd och man kan samtidigt prata med varandra på läktaren utan att skrika. Och så låter motorljudet ungefär som det ska, fast svagare.
-
Om man är lomhörd så duger det utan, för mig iallafallANFRAN skrev:Hörselskydd? Försök få tag på såna här musik- och simöronproppar på något apotek. De har dugit bra för mig – man slipper bli lomhörd och man kan samtidigt prata med varandra på läktaren utan att skrika. Och så låter motorljudet ungefär som det ska, fast svagare.
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
-
Banans officiella sida är trasig, men enligt F1GrandPrixTours.com ger general admission-biljetterna tillträde till det rödfärgade området, "Pelouse".
Inte så mycket att välja på alltså, om uppgifterna stämmer. Jag har aldrig varit i Barcelona, men jag gissar att Campsa-kurvan är roligare att stå vid än Wurth. Sträckan mellan Renault och Seat brukar väl inte vara särskilt utmanande eller kul. Har ni tur kan ni stå vid Campsa och få en skymt av bilarna i både Wurth och La Caixa. Det är i alla fall vad jag hade satsat på.
Inte så mycket att välja på alltså, om uppgifterna stämmer. Jag har aldrig varit i Barcelona, men jag gissar att Campsa-kurvan är roligare att stå vid än Wurth. Sträckan mellan Renault och Seat brukar väl inte vara särskilt utmanande eller kul. Har ni tur kan ni stå vid Campsa och få en skymt av bilarna i både Wurth och La Caixa. Det är i alla fall vad jag hade satsat på.
-
Va?platt skrev:Om man är lomhörd så duger det utan, för mig iallafallANFRAN skrev:Hörselskydd? Försök få tag på såna här musik- och simöronproppar på något apotek. De har dugit bra för mig – man slipper bli lomhörd och man kan samtidigt prata med varandra på läktaren utan att skrika. Och så låter motorljudet ungefär som det ska, fast svagare.
-
Dina proppar! jag är ganska skral i mina lurar så det blir vare sig bättre eller sämreANFRAN skrev:Va?platt skrev:Om man är lomhörd så duger det utan, för mig iallafallANFRAN skrev:Hörselskydd? Försök få tag på såna här musik- och simöronproppar på något apotek. De har dugit bra för mig – man slipper bli lomhörd och man kan samtidigt prata med varandra på läktaren utan att skrika. Och så låter motorljudet ungefär som det ska, fast svagare.
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
-
-
Ni måste skojaJögga skrev:Va?platt skrev:Dina proppar! jag är ganska skral i mina lurar så det blir vare sig bättre eller sämreANFRAN skrev: Va?
-
-
-
-
Förlåt, du vet sen timme och dåligt själ förtroende när det gäller skrift. Då hänger man inte med i skämten, men det är okejJögga skrev:Inte alls, jag gjorde ett tafatt försök att skoja med hörselskydd/skral i lurarna. Ett misslyckande kan man säga, men antagligen ett resultat av den relativt sena timmen.platt skrev:Är det min dyslexi som ni driver med eller är klockan för mycket
-
-
Det är okej, Jag är på bättrings vägen och snart kan jag gå ingen utan stöd och det är inget skämt jag lovarANFRAN skrev:Oj oj. Difteri är ju verkligen inte att leka med. Hoppas du är på bättringsvägen snart.platt skrev:Är det min dyslexi som ni driver med eller är klockan för mycket
/Lomhörd
(Där var poängen: lomhörd! Fast det är jag ju inte på riktigt, jag bara låtsades. Hahaha.)
-
-
Nu ska jag och frun åka till Barcelona. Vi tänker titta på fredagens tidsträningen för vi ska flyga hem fredag natt. Tåg till Circuito de Catalunya är enkel. Jag vill fråga er här forum hur är det med dagens läktarna ? Eftersom det är fredag så borde det väl inga problem köpa biljetter när man kommer dit ?Averell skrev:Vi var där 2006 och satt på C-läktaren, var bra men sen dess är ju banan ombyggd. En kompis var där -08 ? när Heikki körde rakt fram i kurvan innan bakrakan, de satt utmed rakan utan läktare och tyckte det var bättre än där vi satt på C-läktaren.
Tipsa gärna till mig vilken läktaren eller gräsmatta passar oss bra. Jag kommer filma med iPhone 4 för att få in lljjuuddett.....
-
- Varnad