Mexico 2010
-
Mexico 2010
Kul start på rallyt. Efter 3 sträckor ligger Petter först med kvarvarande Cittror på rad. Fordarna kommer sen. För tidigt att dra nån riktig slutsats.
Kimi blåste av på första sträckan och skadade bilen men fortsatte, stannade på andra sträckan.
Kul start gör Ken Block som om jag fattat rätt gör sin första WRC start i en Ford Focus.
Kimi blåste av på första sträckan och skadade bilen men fortsatte, stannade på andra sträckan.
Kul start gör Ken Block som om jag fattat rätt gör sin första WRC start i en Ford Focus.
Detta inlägg är kontrollerat av FRA.
-
Re: Mexico 2010
"RÄIKKÖNEN K. / LINDSTRÖM K". "We hit the rock and bent the steering. We fix it on the road section, but loose connection rod and also fuel pump connection on stage two."Nisse skrev:Kul start på rallyt. Efter 3 sträckor ligger Petter först med kvarvarande Cittror på rad. Fordarna kommer sen. För tidigt att dra nån riktig slutsats.
-
-
-
Viaspratt Motor, men tills dess endast live på:platt skrev:Kan man se det på någon kanal?
http://www.wrc.com
I was misled and that is the way it went
-
Tack! men hackigt och bara i en hytt. vänta jag hör Kimi nu tror jagCheever skrev:Viaspratt Motor, men tills dess endast live på:platt skrev:Kan man se det på någon kanal?
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
-
Om han knuffade omkull reportern, var sur och inte lät sig interjuvas så var det Kimi, inte annarsplatt skrev:Tack! men hackigt och bara i en hytt. vänta jag hör Kimi nu tror jagCheever skrev:Viaspratt Motor, men tills dess endast live på:platt skrev:Kan man se det på någon kanal?
-
Hör du något så kan det omöjligt vara Kimi.platt skrev:Tack! men hackigt och bara i en hytt. vänta jag hör Kimi nu tror jagCheever skrev:Viaspratt Motor, men tills dess endast live på:platt skrev:Kan man se det på någon kanal?
-
NÄ Fan! Det var grannarnaNisse skrev:Hör du något så kan det omöjligt vara Kimi.platt skrev:Tack! men hackigt och bara i en hytt. vänta jag hör Kimi nu tror jagCheever skrev: Viaspratt Motor, men tills dess endast live på:
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
-
Efter SS5 så leder fortfarande Petter komfortabelt Citroen gänget. Ford verkar inte riktigt hänga med.
För att glädja en del så har Kimi dykt upp igen och presterar respektabla tider, men åker nu längre bak i fältet vilket inte direkt missgynnar. Se bara på Petter som har lite samma sits.
Block håller samma tempo som Wilsson vilket imponerar lite på mig, eftersom jag har förutfattade meningar. Trots allt är det första gången i ett riktigt rally, eller har han kört rally tidigare?
För att glädja en del så har Kimi dykt upp igen och presterar respektabla tider, men åker nu längre bak i fältet vilket inte direkt missgynnar. Se bara på Petter som har lite samma sits.
Block håller samma tempo som Wilsson vilket imponerar lite på mig, eftersom jag har förutfattade meningar. Trots allt är det första gången i ett riktigt rally, eller har han kört rally tidigare?
-
Efter SS6 ser det ut som tidigare. Ford gänget hänger inte med.
Att det inte är en nackdel att att starta längre bak i fältet innebär att mitt tips är att Loeb plockar hem det här lätt, Petter får det svårare när han får starta tidigare i fältet.
Latvala drar ifrån Miko och vill nog inte spela andrafiolen under resten av säsongen.
Block har tappat för första gången i dag miss/bilproblem vet ej.
För de som bryr sig dök Kimi upp med en tid som placera sig strax efter Wilsson.
Att det inte är en nackdel att att starta längre bak i fältet innebär att mitt tips är att Loeb plockar hem det här lätt, Petter får det svårare när han får starta tidigare i fältet.
Latvala drar ifrån Miko och vill nog inte spela andrafiolen under resten av säsongen.
Block har tappat för första gången i dag miss/bilproblem vet ej.
För de som bryr sig dök Kimi upp med en tid som placera sig strax efter Wilsson.
-
-
Men ditt Spångaoffer:platt skrev:Kan du inte lägga upp länken så vi också kan se?!!! SNÄLLA!
http://www.wrc.com/jsp/index.jsp?lnk=40 ... lly_id=MEX
Det är allt som finns. Typ.
-
Du din Högdals top var det alltCheever skrev:Men ditt Spångaoffer:platt skrev:Kan du inte lägga upp länken så vi också kan se?!!! SNÄLLA!
http://www.wrc.com/jsp/index.jsp?lnk=40 ... lly_id=MEX
Det är allt som finns. Typ.
-
Finns ett forum som heter
http://paradise.motorsportforum.com/forums/index.php
där det finns lite att läsa om rally
http://paradise.motorsportforum.com/forums/index.php
där det finns lite att läsa om rally
-
Efter dag 1
Petter leder Citroengänget med Latvalla på 5:e platsen som ledare av Fordgänget.
Kimi försvann från listan igen på näst sista sträckan men träffade väll ett gäng supportrar och eftersom han redan tappat nån halvtimme tyckte han att det var lika bra och stanna för att skriva lite autografer och dela ut några gratisdricka.
Ser fram emot en ny dag med kamp mellan de 3-4 första.
Senaste nytt är att Kimi rullade och är borta.
Petter leder Citroengänget med Latvalla på 5:e platsen som ledare av Fordgänget.
Kimi försvann från listan igen på näst sista sträckan men träffade väll ett gäng supportrar och eftersom han redan tappat nån halvtimme tyckte han att det var lika bra och stanna för att skriva lite autografer och dela ut några gratisdricka.
Ser fram emot en ny dag med kamp mellan de 3-4 första.
Senaste nytt är att Kimi rullade och är borta.
-
-
Som vanligt är jag fel ute.
Kimi skall tydligen starta om i morgon efter superrallyreglerna.
Är då nån/några timmar efter täten, inte lätt att behöva almanacka för att hålla reda på hur mycket finnpojken ligger efter täten.
Negro frottola ligger nog inte för Kimi tror däremot att nån riktigt
Finsk Tango skulle passa bättre.
Är då nån/några timmar efter täten, inte lätt att behöva almanacka för att hålla reda på hur mycket finnpojken ligger efter täten.
-
Kanske enredig Varg tassNisse skrev:Som vanligt är jag fel ute.
-
- Varnad
-
-
-
Blir kul översättning med google...
Mexiko VM Rally sjunde särskilda provkört av Kimi Räikkönen inte fortsätta längre rallyn lördag i en super rally regel gör.
Räikkönen körde ner en bergssluttning och rajunnäköisesti blir sex gånger genom taket runt. Han och en andreförare Kaj Lindström stallet överlevde oskadda. Citroën C4 skadades dock värdelös.
- Den största besvikelsen är att vi inte kan fortsätta. Jag hade velat göra så mycket som möjligt, beklagar Raikkonen.
- Men jag är övertygad om att vi kommer att bli starkare nästa lopp. Trots besvikelsen jag trivs riktigt bra ralliseikkailussani, försäkrar Kimi.
Nästa World Rally Championship körs i mars och april på tur i Jordanien.
Titta på videon Räikkönen kör ut från läktaren MTV3
http://www.mtv3.fi/urheilu/ralli/uutise ... 03/1072159
Mexiko VM Rally sjunde särskilda provkört av Kimi Räikkönen inte fortsätta längre rallyn lördag i en super rally regel gör.
Räikkönen körde ner en bergssluttning och rajunnäköisesti blir sex gånger genom taket runt. Han och en andreförare Kaj Lindström stallet överlevde oskadda. Citroën C4 skadades dock värdelös.
- Den största besvikelsen är att vi inte kan fortsätta. Jag hade velat göra så mycket som möjligt, beklagar Raikkonen.
- Men jag är övertygad om att vi kommer att bli starkare nästa lopp. Trots besvikelsen jag trivs riktigt bra ralliseikkailussani, försäkrar Kimi.
Nästa World Rally Championship körs i mars och april på tur i Jordanien.
Titta på videon Räikkönen kör ut från läktaren MTV3
http://www.mtv3.fi/urheilu/ralli/uutise ... 03/1072159
Hejja den som vinner...
Tack Viasat motor.
Gamla gubbar blir som nya.
Tack Viasat motor.
Gamla gubbar blir som nya.
-
Efter SS10
Loeb trycker på lite och halverade avståndet till Petter som fortfarande leder.
Petter, Loeb, Ogier, Latvalla, Mikko och Henning är ordningen just nu.
Sordo, Wilsson och Block har försvunnit.
Petter har lite svårare att hänga med nu när han inte får åka längre bak i fälltet. Latvalla och Hirvonen följde Loeb på sträckan men var 10-12 sek efter och Petter tappade 17 sek .
Loeb trycker på lite och halverade avståndet till Petter som fortfarande leder.
Petter, Loeb, Ogier, Latvalla, Mikko och Henning är ordningen just nu.
Sordo, Wilsson och Block har försvunnit.
Petter har lite svårare att hänga med nu när han inte får åka längre bak i fälltet. Latvalla och Hirvonen följde Loeb på sträckan men var 10-12 sek efter och Petter tappade 17 sek .
-
-
-
- Varnad