iRacing
-
- Inlägg: 4443
- Blev medlem: sön jul 28, 2002 02:00
- Ort: Norrköping
iRacing
Är det nån här som kör iRacing? Jag tycker det ser bra ut och funderar på att börja köra.
Finns en hel del riktiga racerförare där som man kan få köra mot om man har tur.
http://www.iracing.com/
Finns en hel del riktiga racerförare där som man kan få köra mot om man har tur.
http://www.iracing.com/
Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.
-
- Utvisad
- Inlägg: 8219
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Jag tror Lucky Strike F1 är en riktig fena på det. Han skriver väl inte här längre, men du hittar honom på f1bb, annars har Gösta och Chevan kontakt med honom tror jag.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
Dessutom F1-världens störste fegis.
Dessutom F1-världens störste fegis.
-
- Inlägg: 129
- Blev medlem: tor okt 08, 2009 06:39
Iracing är helt klart det roligaste bil simmet till pc.
Förutsatt att man har en bra ratt ,rekomenderar logitech 25g .
En fördel med spelet är att den inte kräver en värsting dator
för att flyta bra.
Nackdelen med spelet är att man får vara en biten simracer
och vara beredd att träna/rajsa lite varje dag så man håller sig i
form, annars har man inte en chans att hänga med.
Har själv lirat det flesta bil simmen och detta är det bästa so far.
Slår simbins spelen med hästlängder när det gäller bil fysiken
och forcefeedbacken i ratten. Banorna är laser scannade så varenda
lite bit av vägen är indentisk med den riktiga banan och varenda liten
bula överlappning av asfalt känns på ett realistikt sätt i ratten.
Vill du prova på simmet så gå in på denna länken
http://www.radicalsportscars.com/racing/virtual-racing och fyll i formuläret så får du efter ett par dagar 1 gratis månad med radical bilen
och Silverstone banan.
Obs man får ha tålamod i början, då man anvancerar med sin licens
Första bilen man kör är solsticen och jag tyckte den var bra trist att köra
,tyckte den kändes slö, men när man går upp lite i rating och får köra
specracer ford så börjar det roliga
mvh
Förutsatt att man har en bra ratt ,rekomenderar logitech 25g .
En fördel med spelet är att den inte kräver en värsting dator
för att flyta bra.
Nackdelen med spelet är att man får vara en biten simracer
och vara beredd att träna/rajsa lite varje dag så man håller sig i
form, annars har man inte en chans att hänga med.
Har själv lirat det flesta bil simmen och detta är det bästa so far.
Slår simbins spelen med hästlängder när det gäller bil fysiken
och forcefeedbacken i ratten. Banorna är laser scannade så varenda
lite bit av vägen är indentisk med den riktiga banan och varenda liten
bula överlappning av asfalt känns på ett realistikt sätt i ratten.
Vill du prova på simmet så gå in på denna länken
http://www.radicalsportscars.com/racing/virtual-racing och fyll i formuläret så får du efter ett par dagar 1 gratis månad med radical bilen
och Silverstone banan.
Obs man får ha tålamod i början, då man anvancerar med sin licens
Första bilen man kör är solsticen och jag tyckte den var bra trist att köra
,tyckte den kändes slö, men när man går upp lite i rating och får köra
specracer ford så börjar det roliga
mvh
The Dude
-
- Inlägg: 4443
- Blev medlem: sön jul 28, 2002 02:00
- Ort: Norrköping
Tack! Den länken ska jag prova.
Jag har redan en Logitech G25 och jag har skaffat en ny speldator, sen tänkte jag köpa en racingstol på Jula och bygga ihop en racingsimulator.
http://www.jula.se/e-Sales/esa/ItemDeta ... @EQ=328008
Jag har redan en Logitech G25 och jag har skaffat en ny speldator, sen tänkte jag köpa en racingstol på Jula och bygga ihop en racingsimulator.
http://www.jula.se/e-Sales/esa/ItemDeta ... @EQ=328008
thedude skrev:Iracing är helt klart det roligaste bil simmet till pc.
Förutsatt att man har en bra ratt ,rekomenderar logitech 25g .
En fördel med spelet är att den inte kräver en värsting dator
för att flyta bra.
Nackdelen med spelet är att man får vara en biten simracer
och vara beredd att träna/rajsa lite varje dag så man håller sig i
form, annars har man inte en chans att hänga med.
Har själv lirat det flesta bil simmen och detta är det bästa so far.
Slår simbins spelen med hästlängder när det gäller bil fysiken
och forcefeedbacken i ratten. Banorna är laser scannade så varenda
lite bit av vägen är indentisk med den riktiga banan och varenda liten
bula överlappning av asfalt känns på ett realistikt sätt i ratten.
Vill du prova på simmet så gå in på denna länken
http://www.radicalsportscars.com/racing/virtual-racing och fyll i formuläret så får du efter ett par dagar 1 gratis månad med radical bilen
och Silverstone banan.
Obs man får ha tålamod i början, då man anvancerar med sin licens
Första bilen man kör är solsticen och jag tyckte den var bra trist att köra
,tyckte den kändes slö, men när man går upp lite i rating och får köra
specracer ford så börjar det roliga
mvh
Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.
-
- Inlägg: 129
- Blev medlem: tor okt 08, 2009 06:39
Senare ikväll ska jag posta mina ratt inställningar till g25 som
jag har till Iracing.
Fick pilla en del i början för att hitta en bra konfiguration.
Fasen vad gött med racing stol .
Själv kör jag med en Ikea fåtölj ,får duga så länge.
Men som 50 års present till mig själv ska jag fixa
till en race setup med stol etc, det vill säga om 13 år .
jag har till Iracing.
Fick pilla en del i början för att hitta en bra konfiguration.
Fasen vad gött med racing stol .
Själv kör jag med en Ikea fåtölj ,får duga så länge.
Men som 50 års present till mig själv ska jag fixa
till en race setup med stol etc, det vill säga om 13 år .
The Dude
-
- Inlägg: 4443
- Blev medlem: sön jul 28, 2002 02:00
- Ort: Norrköping
1: Hur är det med setupen på bilarna, krävs det mycket jobb för att få till det, eller kan välja fördefinerade setups som typ "fast", "easy", "quali" i NR2003?
Jag är inte så mycket för att hålla på och pilla på setupen. I NR2003 brukar jag alltid köra med "fast" sen gör jag bara små ändringar så det passar min körstil.
2: Om man vill köra mot nån bekant, kan man styra det så man kör i samma race?
Jag är inte så mycket för att hålla på och pilla på setupen. I NR2003 brukar jag alltid köra med "fast" sen gör jag bara små ändringar så det passar min körstil.
2: Om man vill köra mot nån bekant, kan man styra det så man kör i samma race?
Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.
-
- Inlägg: 129
- Blev medlem: tor okt 08, 2009 06:39
------Pepparkvarnen skrev:1: Hur är det med setupen på bilarna, krävs det mycket jobb för att få till det, eller kan välja fördefinerade setups som typ "fast", "easy", "quali" i NR2003?
Jag är inte så mycket för att hålla på och pilla på setupen. I NR2003 brukar jag alltid köra med "fast" sen gör jag bara små ändringar så det passar min körstil.
2: Om man vill köra mot nån bekant, kan man styra det så man kör i samma race?
1. En del bilar har inga setup möjligheter alls och en del bilar
kan man pilla sönder fullständigt. Det finns ett par default setuper
Rookie och advanced till de bilar som man kan ändra på och de fungerar
ok, iaf till Skip barbern som jag kör. Men sedan kan man ladda hem setuper som andra har gjort finns på i racings forum sida om man letar
och sen finns det så klart en del web sidor också bl.a
http://www.teamredline.co.uk/download.p ... &track=All
http://iracerstuff.com/
på denna länken http://www.fast-apex.com/videos.html är det bara skippy setups ,dom har jag kört med passar min körstil
Jag är inte mkt för att pilla heller nuförtiden, i och med att man har så lite tid för detta så vill jag helst träna/köra race
2. Tyvärr inte än men om 3-4 veckor kan man man skapa egna ligor
mot en viss kostnad då står iracing för server driften.
Här är ett urklipp från utvecklarna
"There is no cost for any member who wants to join an Org. The only charge is the $9 per season to become an iRacing Organizer and the Organizer also pays $1 for every race he schedules. This should serve to limit Orgs to Organizers - members who are serious about their Organization(s). .
En säsong är 12 race ,så det blir 21 dollar för en säsong.
Vi får se hur det blir om några veckor.
Vi pratar lite om detta på ssr hemsida. Kan nog bli en liga lite
längre fram. Annars kan skapa en egen liga. Det gäller bara
få ihop 20-30 pers så man får full grid ,blir roligare om man är många.
kostnaden blir 1 dollar per person .
Dessa ratt inställningar kör jag med,Obs detta är en smak sak
men om du ska prova liret så kan du börja med dessa och sedan pilla
lite själv.
Rattutslag 900 grader
Allmän effektstyrka 107%
Fjädrings effekt och tröghetseffekt 0%
på båda.
Centreringsfjädringen avstängd
och spelinställningar i kryssat.
I själva spelet har jag ställt i forcefeedbacken
mellan 6-11 beroende vilken bil jag kör
Puh långt inlägg men hoppas det hjälper dig på traven
Dags o rajsa ,vi hörs
Mvh
The Dude
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Nu har jag testat iRacing. Det första intrycket är att det kommer att ta ett tag innan det bir roligt. Känns som man får jobba rätt hårt i början för att komma någonstans.
Spellobbyn känns rätt förvirrande i början och lämnar en del att önska i form av guidning, men det kommer väl.
Väl ute på banan (i Solsticen) väntar utmaningen. Det gick rätt fort att komma upp i fart (körde 1.08 på Lime Rock efter en 6-7 varv) men det som skiljer från exempelvis Simbin är att det är mycket svårare att reda ut misstag. Även marginalen för att göra misstag är mindre. Det räcker med ett hjul på en kurb för att bakänden ska komma farande och då finns det en tröghet i momentet som gör att det är väldigt svårt att hämta hem.
1.08, alltså, medan en del andra som var ute på banan låg på 1.03-1.04 (vilket jag antar är rätt snabbt) och det kändes som att jag hade ungefär två sekunder att kapa om jag hade klämt en 20 varv till. Hur fan man ska komma ned i 1.03 veta fan, då ingenting fick ändras i setuperna.
Pluspoäng för att man har byggt ett system som fostrar föraren. Det ges poäng om man kör av eller beter sig som en idiot på banan. Förhoppningsvis sållar det bort de värsta dårarna.
På minuskontot hamnar kostnaden. Nya banor och bilar kostar pengar och det är inga småpengar vi talar om. Det går lätt att lägga ned tusentals spänn på iRacing. Jag kommer nog att säga upp min prenumeration efter första månaden, men vem vet, jag kanske hinner ändra mig.
GTR2 funkar fortfarande som sim enligt min mening. iRacing kanske har en bättre simuleringsmodell men det är ändå så att i en jämförelse med verkligheten så tappar alla simulatorer. Det blir mest vetskapen om att den ena modellen är bättre än den andra som gnager i bakhuvudet.
Spellobbyn känns rätt förvirrande i början och lämnar en del att önska i form av guidning, men det kommer väl.
Väl ute på banan (i Solsticen) väntar utmaningen. Det gick rätt fort att komma upp i fart (körde 1.08 på Lime Rock efter en 6-7 varv) men det som skiljer från exempelvis Simbin är att det är mycket svårare att reda ut misstag. Även marginalen för att göra misstag är mindre. Det räcker med ett hjul på en kurb för att bakänden ska komma farande och då finns det en tröghet i momentet som gör att det är väldigt svårt att hämta hem.
1.08, alltså, medan en del andra som var ute på banan låg på 1.03-1.04 (vilket jag antar är rätt snabbt) och det kändes som att jag hade ungefär två sekunder att kapa om jag hade klämt en 20 varv till. Hur fan man ska komma ned i 1.03 veta fan, då ingenting fick ändras i setuperna.
Pluspoäng för att man har byggt ett system som fostrar föraren. Det ges poäng om man kör av eller beter sig som en idiot på banan. Förhoppningsvis sållar det bort de värsta dårarna.
På minuskontot hamnar kostnaden. Nya banor och bilar kostar pengar och det är inga småpengar vi talar om. Det går lätt att lägga ned tusentals spänn på iRacing. Jag kommer nog att säga upp min prenumeration efter första månaden, men vem vet, jag kanske hinner ändra mig.
GTR2 funkar fortfarande som sim enligt min mening. iRacing kanske har en bättre simuleringsmodell men det är ändå så att i en jämförelse med verkligheten så tappar alla simulatorer. Det blir mest vetskapen om att den ena modellen är bättre än den andra som gnager i bakhuvudet.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 129
- Blev medlem: tor okt 08, 2009 06:39
Tjenis JTarnstrom .
Så du kom igång och rajsa .
Jag hade samma uppfattning från början tog väl en vecka
innan jag fastnade för spelet. Som jag skrev innan så tycker
jag solsticen är bra trist att köra. Men när du kommer över 3.0
i Sr så får du köra race med spec racern. Den tyckte jag var
kul bil, och när man kommer upp i Sr 4.0 får man köra Skip barbern
som jag tycker är ännu roligare. Jag tyckte också gränssnittet
var bökigt i början, men nu tycker jag den är helt suverän när man
vet hur det fungerar. Visst kostar det en del pengar med bilar och banor
men man köper det man vill ha. Jag föredrar och köra road
banor så jag har inte köpt några ovaler alls. Bilar är alltid kul att
prova men jag har tagit mig i kragen och inte inhandlat mer ett par bilar.
I och med att vissa bilar får man bara köra med te.x A licens
så vill jag inte lägga pengar och köpa en sådan förrän jag får köra race
med den. Men visst närmare 600- 1000 kr får man nog lägga ut första året. Ska man ha allt så blir det massa pengar, men jag har bara
köpt de banor som vi kör i Skippy serien ,tror det var 2 st banor.
Och för att vara med i serie behöver man inte ha alla banor
man får deltaga ändå. Dock blir det så att man vill ju köra alla banor
och då bränner man lite cash. Dock tycker jag banorna är väl dyra
Tycker de kunde kosta max 10$.
Själv så kommer jag inte gå tillbaka till simbin spelen då jag nu efter en viss tids uppehåll provade några race och tyckte det kändes platt,funderade hur i h-e jag kunde lira de spelen 1 år i sträck
men iof är det ett tecken på ett bra spel men nu när jag vant mig
vid Iracing så kändes det tyvärr inte rätt längre. Simbin behöver
jobba på ff till sina spel . Iracing är helt klart svårare än simbin
spelen och man har inte mkt marginaler,men det finner jag som en utmaning,det är både på gott och ont.
Ha det gött
Mvh
Så du kom igång och rajsa .
Jag hade samma uppfattning från början tog väl en vecka
innan jag fastnade för spelet. Som jag skrev innan så tycker
jag solsticen är bra trist att köra. Men när du kommer över 3.0
i Sr så får du köra race med spec racern. Den tyckte jag var
kul bil, och när man kommer upp i Sr 4.0 får man köra Skip barbern
som jag tycker är ännu roligare. Jag tyckte också gränssnittet
var bökigt i början, men nu tycker jag den är helt suverän när man
vet hur det fungerar. Visst kostar det en del pengar med bilar och banor
men man köper det man vill ha. Jag föredrar och köra road
banor så jag har inte köpt några ovaler alls. Bilar är alltid kul att
prova men jag har tagit mig i kragen och inte inhandlat mer ett par bilar.
I och med att vissa bilar får man bara köra med te.x A licens
så vill jag inte lägga pengar och köpa en sådan förrän jag får köra race
med den. Men visst närmare 600- 1000 kr får man nog lägga ut första året. Ska man ha allt så blir det massa pengar, men jag har bara
köpt de banor som vi kör i Skippy serien ,tror det var 2 st banor.
Och för att vara med i serie behöver man inte ha alla banor
man får deltaga ändå. Dock blir det så att man vill ju köra alla banor
och då bränner man lite cash. Dock tycker jag banorna är väl dyra
Tycker de kunde kosta max 10$.
Själv så kommer jag inte gå tillbaka till simbin spelen då jag nu efter en viss tids uppehåll provade några race och tyckte det kändes platt,funderade hur i h-e jag kunde lira de spelen 1 år i sträck
men iof är det ett tecken på ett bra spel men nu när jag vant mig
vid Iracing så kändes det tyvärr inte rätt längre. Simbin behöver
jobba på ff till sina spel . Iracing är helt klart svårare än simbin
spelen och man har inte mkt marginaler,men det finner jag som en utmaning,det är både på gott och ont.
Ha det gött
Mvh
The Dude
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Thedude (är du densamme som på rejsa?),
kan man köra enstaka race eller är det bara i en serie som man kan tävla? Har inte riktigt fattat det där.
Ska köra hårt den här månaden så får vi se om det blir någon fortsättning. Jag kan i och för sig förstå att det kostar. Målgruppen är inte så förbaskat stor och servicen man erbjuder är rätt exklusiv så ska det gå ihop så vill det nog till att man tar betalt.
kan man köra enstaka race eller är det bara i en serie som man kan tävla? Har inte riktigt fattat det där.
Ska köra hårt den här månaden så får vi se om det blir någon fortsättning. Jag kan i och för sig förstå att det kostar. Målgruppen är inte så förbaskat stor och servicen man erbjuder är rätt exklusiv så ska det gå ihop så vill det nog till att man tar betalt.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 129
- Blev medlem: tor okt 08, 2009 06:39
JTarnstrom skrev:Thedude (är du densamme som på rejsa?),
kan man köra enstaka race eller är det bara i en serie som man kan tävla? Har inte riktigt fattat det där.
Ska köra hårt den här månaden så får vi se om det blir någon fortsättning. Jag kan i och för sig förstå att det kostar. Målgruppen är inte så förbaskat stor och servicen man erbjuder är rätt exklusiv så ska det gå ihop så vill det nog till att man tar betalt.
Nix det är någon annan.
Jag har drt som signatur annars, men den var upptagen på detta forum.
Jepp man kan köra enstaka race och man är inte tvungen att köra
hela serien. Bara hoppa in där man känner för.
Serien pågår i 12 veckor. Varje Tisdag byts bana och man har möjlighet
att kvala vissa tider. Kvalen brukar vara 1 g timmen och racen
börjar varannan timme,man får deltaga hur många gånger
som helst, vilket jag tycker är suveränt. Då jag som småbarns förälder
inte alltid har tid och köra race viss dag viss tid som det är för det
mesta. Dom har ett avancerat poäng system som känner av
hur duktiga förare är i racen och ger poäng efter detta.
Så vinner man ett race med sope förare får man inte så mkt poäng som om man vinner ett race med duktiga förare. första 3 racen på varje
säsong kör alla mot alla och efter hur man har placerat sig
så hamnar man i en division 1-10 ,sedan blir det så att när man kör
race så hamnar man med likvärdiga förare för att få jämna race.
Dock händer det att det kanske bara är div 1-3 förare som joinar
samma race som du ska köra då får du köra mot dom och det
kan vara hopplöst att försöka haka på. Kör man ingen kval tid på en bana
så hamnar man sist på gridden i varje race. Nu är det näst sista
racet som körs så om 3 veckor börjar nästa säsong. om 2 veckor
blir 1 veckas uppehåll med nya releaser av bilar och fun race under hela veckan som inte påverkar sr . Jag hoppas som släpper corvetten.
Via den här länken kan du kolla iracing vart du än är om du vill kolla
forum eller något annat https://members.iracing.com/membersite/login.jsp
gå in på reference och läs igenom user guide och sporting code
så får du en bild hur det ser ut.
samt på forum sidan har du iracing staff announcements
har du vad som pågår med spelet, där finns en tabell som
visar vilka tider racen körs
testa denna länken
http://members.iracing.com/iforum/threa ... 3&tstart=0
Dags o Knega
Mvh
The Dude
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Tack för all info, det är uppskattat!
Jag ska kolla igenom lite mer ikväll.
Jag ska kolla igenom lite mer ikväll.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 129
- Blev medlem: tor okt 08, 2009 06:39
Glömde nämna att newbie bilarna solstice och legends rookie ,
racen går varje timme. Men de andra racen varannan timme.
hmm vad finns det mer att berätta. Jo just det
i options menyn när man är inne spelet finns spotter
man kan aktivera ,då är det visst någon gubbe
som bablar om bränsle bilar runt omkring dig.
Jag har faktiskt inte aktiverat den ,men har hört
att många tycker den är bra,lite som det är i f1
att team chefen bablar fattar jag det som.
Har inte själv lirat spelet mer än ett par månader
så jag är ganska newbie själv så det finns säkert en hel del
mer grejer. I deras forum sida finns massa info.
Dock tycker jag deras forum sida suger. Väldigt
mkt skräp.Där finns en hel del att förbättra.
Hoppas det blir riktigt bra med nya release om några
veckor ang detta att man kan skapa egna ligor.
Jag är lite sugen att dra igång nåt, tycker inte det behöver
vara mega seriöst utan mer att man skulle köra funrace
och någon enklare poäng system. Tänk om man kunde
locka med Jari Och Enzo, vilka heta diskussioner det skulle
vara på forumet .
Just nu tycker jag det är roligast att köra openwheeler
men ser fram emot corvetten som borde komma i nästa release
då är det dags att dra av 15$ på kontot. Tycker både jettan och solsticen
är lite för klena motormässigt.
Mvh
racen går varje timme. Men de andra racen varannan timme.
hmm vad finns det mer att berätta. Jo just det
i options menyn när man är inne spelet finns spotter
man kan aktivera ,då är det visst någon gubbe
som bablar om bränsle bilar runt omkring dig.
Jag har faktiskt inte aktiverat den ,men har hört
att många tycker den är bra,lite som det är i f1
att team chefen bablar fattar jag det som.
Har inte själv lirat spelet mer än ett par månader
så jag är ganska newbie själv så det finns säkert en hel del
mer grejer. I deras forum sida finns massa info.
Dock tycker jag deras forum sida suger. Väldigt
mkt skräp.Där finns en hel del att förbättra.
Hoppas det blir riktigt bra med nya release om några
veckor ang detta att man kan skapa egna ligor.
Jag är lite sugen att dra igång nåt, tycker inte det behöver
vara mega seriöst utan mer att man skulle köra funrace
och någon enklare poäng system. Tänk om man kunde
locka med Jari Och Enzo, vilka heta diskussioner det skulle
vara på forumet .
Just nu tycker jag det är roligast att köra openwheeler
men ser fram emot corvetten som borde komma i nästa release
då är det dags att dra av 15$ på kontot. Tycker både jettan och solsticen
är lite för klena motormässigt.
Mvh
The Dude
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Solsticen handlar mest om att bromsa så lite som möjligt. Lime Rock var roligare än Laguna Seca i och med att kurvorna på Lime Rock kan tas lite snabbare. Jag hade problem med att hitta en bra inställning på bromspedalen. Bromsarna ville gärna låsa sig bara jag nuddade vid pedalen. Det går väl att ordna misstänker jag.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 129
- Blev medlem: tor okt 08, 2009 06:39
JTarnstrom skrev:Solsticen handlar mest om att bromsa så lite som möjligt. Lime Rock var roligare än Laguna Seca i och med att kurvorna på Lime Rock kan tas lite snabbare. Jag hade problem med att hitta en bra inställning på bromspedalen. Bromsarna ville gärna låsa sig bara jag nuddade vid pedalen. Det går väl att ordna misstänker jag.
Prova att kalibrera ratt o pedal i windows innan du startar dina bilspel.
Jag måste göra det varje gång jag startar datorn
annars blir det av o på med ratten. i Om det inte hjälper
kan du ändra i options fliken när du väl är inne i spelet
mvh
Senast redigerad av thedude den ons okt 14, 2009 21:11, redigerad totalt 1 gång.
The Dude
-
- Inlägg: 4443
- Blev medlem: sön jul 28, 2002 02:00
- Ort: Norrköping
Jag ska försöka få igång mina grejer till helgen. Fram till dess ska jag träna genom att köra cup-bilarna på Infinion i NR2003. Jag har kört alldeles för mycket ovaler sista tiden.
Sen när det går att skapa ligor i Iracing så vore det riktigt kul med en Forza-liga. Drömmen vore ju Jari och Enzo på samma bana, om de törs.
Sen när det går att skapa ligor i Iracing så vore det riktigt kul med en Forza-liga. Drömmen vore ju Jari och Enzo på samma bana, om de törs.
Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
1.06.04 på Lime Rock. Nu börjar bilen kännas rolig att köra. 1.05 är definitivt ingen omöjlighet. Behövs bara lite mer precision. Flera av kurvorna bör gå att ta med betydligt högre fart än vad jag tar dem. Tyvärr verkar mitt grafikkort vara på väg att packa ihop. Tio, femton minuter in i alla spel börjar det dyka upp polygoner och artifakter... Det får bli ett nytt. Dock är den senaste generationens budgetkort bättre än mitt lyxkort från 2006.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 129
- Blev medlem: tor okt 08, 2009 06:39
verkar som Iracing har sänkt priserna
på banor och bilar samt abbonemang.
Har bara skuggläst infon.
urklipp från iracing
iRacing Announces Added Features, Lower Prices: Private Hosted Racing & Race Participation Program Introduced; Annual Subscription Cost Cut 37%; New Public Site Unveiled
BEDFORD, MA (October 15, 2009) – Members of iRacing.com’s popular motorsport simulation service will now enjoy additional features as well as lower subscription and content prices. The new pricing structure, which decreases the cost of an annual membership by 37%, goes into effect immediately. The new features, including private-hosted sessions and a program that awards credits for regular race participation, commence with the November 3rd start of iRacing’s 2009 - Season 4.
The announcement was made by Tony Gardner, iRacing’s president, who said the increased value for members was made possible by the service’s remarkable growth since membership was opened to the general public in August, 2008. Gardner also announced a brand new version of iRacing’s public Web site (www.iracing.com) designed to introduce prospective members to the inexpensive fun of online racing with authentic virtual versions of popular race cars and tracks.
“More than 15,000 people have joined iRacing.com since we fully opened our doors 15 months ago,” Gardner said. “Because our membership has grown rapidly, we are able to both lower prices and increase features. We anticipate that by adding value, we’ll increase the enjoyment of our current members and bring even more new members into our community.
“We are committed to making iRacing a thrilling experience for current and new members. The larger the membership, the better the racing will be for everyone. We believe that lowering our prices will open the doors to whole new segments of the racing community.”
Lower Prices
iRacing.com offers a variety of subscriptions, ranging from month-by-month to a new two-year plan that reduces the monthly cost of membership to less than $7.50. Additional content is also available beyond the three cars and seven tracks that come with every subscription. In each case, the new price is lower than its predecessor. A summary of the price reductions:
Subscription Term Old Price New Price % Reduced Monthly
1 month $ 19.00 $ 14.00 -26% $ 14.00
3 Month $ 50.00 $ 36.00 -28% $ 12.00
6 month $ 90.00 $ 60.00 -33% $ 10.00
1 Year $ 156.00 $ 99.00 -37% $ 8.25
2 Year $ 179.00 $ 7.46
Cars $15.00 $ 11.95 -20%
Long Tracks $20.00 & $25.00 $14.95 -25% & -40%
Short Tracks $15.00 $11.95 -20%
Members who have recently purchased additional content are protected by a pair of price-guarantee programs. Any member who has bought content (cars and tracks) within the 30 days preceding the new pricing will receive within 14 days via e-mail a code for iRacing credit for the full amount of the difference between the old and new prices. Similarly, members who have purchased content between 31 and 90 days from the onset of the new pricing will receive a credit for 50% of the difference between the old and the new prices.
Racing Participation Program
Finally, the new Race Participation Program, an earned credit of up to $40.00 per year ($10.00 per 12-week season) will be available to all iRacing members regardless of subscription type, replaces the previous subscription purchase incentive program. Existing quantity purchase discounts of up to an additional 25% remain in effect.
“We want to encourage our members to race more frequently, and we’re going to reward them for doing so,” Gardner said in making the announcement. “Really, it’s a win-win deal for our members. People enjoy racing against other drivers, and bigger fields just add to the fun and make the racing better. Someone who takes full advantage of the ‘Credit for Race Participation Program’ will earn $40 per year.”
The details of the “Credit for Race Participation Program” are as follows:
• To qualify for iRacing credits a driver must participate in eight different race weeks in the course of a normal 12-week season in an individual official iRacing series. (Only Race Sessions in Official Series Count; sessions in Pro and Rookie series do NOT count, nor do sessions in Week 13.)
• For the purpose of the “Credit for Race Participation Program” a driver satisfies the participation requirement by scoring championship points in his or her race session, and completing at least 50% of the number of laps completed by the class winner. Races with an odd number of laps will be truncated. e.g. If the winner of an individual’s car class completes 17 laps other members of that class need to complete only eight rather than nine laps.
• In the case of a race with no finishers, the race will still count as an official session for the purposes of this program. Drivers who complete 50% of the laps completed by the driver in that class who has completed the highest number of laps will receive participation credit.
• For the purposes of this program a driver may participate at any series for which he or she is eligible. (e.g. A driver holding an A license may participate in B, C, or D level races.)
• Payouts are $4.00 iRacing credit per official C or D level series and $7.00 iRacing credit per official A or B level series. Maximum credit per season is $10.00.
• iRacing Credits earned under this program will be calculated during Week 13 of that season. A promotion code will be generated for the proper amount of credit for each member and then e-mailed to the member prior to the start of next season.
“By both reducing and restructuring our prices, we’re encouraging our members to have more fun by racing more frequently, with more cars on more tracks, thereby increasing the value of their memberships,” Gardner said.
Hosted Private Sessions
As a new option in addition to the official weekly schedules of more than 15 regular rookie, regular and pro series, iRacing will now offer its members hosted private sessions.
For a single $3.00 hosting fee any iRacing member may organize a private race, using a variety of cars and tracks in the iRacing inventory, which is open to any other iRacing members, without additional charge and regardless of their license level.
At the option of the organizer these race and/or test sessions may be open to any iRacing member or made private through use of a password issued to a group of members of the organizer’s choosing. While the race organizer may maintain a point structure for a series of these events, a member’s official iRating and Safety Rating are not affected by the results of any hosted private session.
Gardner noted that the creation of hosted private sessions opened the service up to a large group of online racers who preferred racing in a private-league format.
“A lot of sim racers have organized their own leagues – groups of friends who like to race together,” Gardner said. “Our existing structure organizes races basically according to skill level, which is what our current members want. From the start we planned to eventually add private racing to the mix. We believe that the private league racers will join the service to take advantage of this new functionality, but will also try out our structured racing, like it, and add that to their schedules.”
New Web Site
With the advent of each new 12-week season iRacing.com updates its Members Web site with new features and functionality, the place where iRacers go to race, socialize and keep up with all things iRacing. For prospective members who want to learn more about the iRacing service and community, an all-new version of the company’s Public Web site has been launched today. Reflecting what’s been learned in the 15 months since the service opened to the public, the new site provides a clearer and more complete introduction to the fun of iRacing and affords an easy way to become a member.
Mvh
på banor och bilar samt abbonemang.
Har bara skuggläst infon.
urklipp från iracing
iRacing Announces Added Features, Lower Prices: Private Hosted Racing & Race Participation Program Introduced; Annual Subscription Cost Cut 37%; New Public Site Unveiled
BEDFORD, MA (October 15, 2009) – Members of iRacing.com’s popular motorsport simulation service will now enjoy additional features as well as lower subscription and content prices. The new pricing structure, which decreases the cost of an annual membership by 37%, goes into effect immediately. The new features, including private-hosted sessions and a program that awards credits for regular race participation, commence with the November 3rd start of iRacing’s 2009 - Season 4.
The announcement was made by Tony Gardner, iRacing’s president, who said the increased value for members was made possible by the service’s remarkable growth since membership was opened to the general public in August, 2008. Gardner also announced a brand new version of iRacing’s public Web site (www.iracing.com) designed to introduce prospective members to the inexpensive fun of online racing with authentic virtual versions of popular race cars and tracks.
“More than 15,000 people have joined iRacing.com since we fully opened our doors 15 months ago,” Gardner said. “Because our membership has grown rapidly, we are able to both lower prices and increase features. We anticipate that by adding value, we’ll increase the enjoyment of our current members and bring even more new members into our community.
“We are committed to making iRacing a thrilling experience for current and new members. The larger the membership, the better the racing will be for everyone. We believe that lowering our prices will open the doors to whole new segments of the racing community.”
Lower Prices
iRacing.com offers a variety of subscriptions, ranging from month-by-month to a new two-year plan that reduces the monthly cost of membership to less than $7.50. Additional content is also available beyond the three cars and seven tracks that come with every subscription. In each case, the new price is lower than its predecessor. A summary of the price reductions:
Subscription Term Old Price New Price % Reduced Monthly
1 month $ 19.00 $ 14.00 -26% $ 14.00
3 Month $ 50.00 $ 36.00 -28% $ 12.00
6 month $ 90.00 $ 60.00 -33% $ 10.00
1 Year $ 156.00 $ 99.00 -37% $ 8.25
2 Year $ 179.00 $ 7.46
Cars $15.00 $ 11.95 -20%
Long Tracks $20.00 & $25.00 $14.95 -25% & -40%
Short Tracks $15.00 $11.95 -20%
Members who have recently purchased additional content are protected by a pair of price-guarantee programs. Any member who has bought content (cars and tracks) within the 30 days preceding the new pricing will receive within 14 days via e-mail a code for iRacing credit for the full amount of the difference between the old and new prices. Similarly, members who have purchased content between 31 and 90 days from the onset of the new pricing will receive a credit for 50% of the difference between the old and the new prices.
Racing Participation Program
Finally, the new Race Participation Program, an earned credit of up to $40.00 per year ($10.00 per 12-week season) will be available to all iRacing members regardless of subscription type, replaces the previous subscription purchase incentive program. Existing quantity purchase discounts of up to an additional 25% remain in effect.
“We want to encourage our members to race more frequently, and we’re going to reward them for doing so,” Gardner said in making the announcement. “Really, it’s a win-win deal for our members. People enjoy racing against other drivers, and bigger fields just add to the fun and make the racing better. Someone who takes full advantage of the ‘Credit for Race Participation Program’ will earn $40 per year.”
The details of the “Credit for Race Participation Program” are as follows:
• To qualify for iRacing credits a driver must participate in eight different race weeks in the course of a normal 12-week season in an individual official iRacing series. (Only Race Sessions in Official Series Count; sessions in Pro and Rookie series do NOT count, nor do sessions in Week 13.)
• For the purpose of the “Credit for Race Participation Program” a driver satisfies the participation requirement by scoring championship points in his or her race session, and completing at least 50% of the number of laps completed by the class winner. Races with an odd number of laps will be truncated. e.g. If the winner of an individual’s car class completes 17 laps other members of that class need to complete only eight rather than nine laps.
• In the case of a race with no finishers, the race will still count as an official session for the purposes of this program. Drivers who complete 50% of the laps completed by the driver in that class who has completed the highest number of laps will receive participation credit.
• For the purposes of this program a driver may participate at any series for which he or she is eligible. (e.g. A driver holding an A license may participate in B, C, or D level races.)
• Payouts are $4.00 iRacing credit per official C or D level series and $7.00 iRacing credit per official A or B level series. Maximum credit per season is $10.00.
• iRacing Credits earned under this program will be calculated during Week 13 of that season. A promotion code will be generated for the proper amount of credit for each member and then e-mailed to the member prior to the start of next season.
“By both reducing and restructuring our prices, we’re encouraging our members to have more fun by racing more frequently, with more cars on more tracks, thereby increasing the value of their memberships,” Gardner said.
Hosted Private Sessions
As a new option in addition to the official weekly schedules of more than 15 regular rookie, regular and pro series, iRacing will now offer its members hosted private sessions.
For a single $3.00 hosting fee any iRacing member may organize a private race, using a variety of cars and tracks in the iRacing inventory, which is open to any other iRacing members, without additional charge and regardless of their license level.
At the option of the organizer these race and/or test sessions may be open to any iRacing member or made private through use of a password issued to a group of members of the organizer’s choosing. While the race organizer may maintain a point structure for a series of these events, a member’s official iRating and Safety Rating are not affected by the results of any hosted private session.
Gardner noted that the creation of hosted private sessions opened the service up to a large group of online racers who preferred racing in a private-league format.
“A lot of sim racers have organized their own leagues – groups of friends who like to race together,” Gardner said. “Our existing structure organizes races basically according to skill level, which is what our current members want. From the start we planned to eventually add private racing to the mix. We believe that the private league racers will join the service to take advantage of this new functionality, but will also try out our structured racing, like it, and add that to their schedules.”
New Web Site
With the advent of each new 12-week season iRacing.com updates its Members Web site with new features and functionality, the place where iRacers go to race, socialize and keep up with all things iRacing. For prospective members who want to learn more about the iRacing service and community, an all-new version of the company’s Public Web site has been launched today. Reflecting what’s been learned in the 15 months since the service opened to the public, the new site provides a clearer and more complete introduction to the fun of iRacing and affords an easy way to become a member.
Mvh
The Dude
-
- Inlägg: 129
- Blev medlem: tor okt 08, 2009 06:39
JTarnstrom skrev:1.06.04 på Lime Rock. Nu börjar bilen kännas rolig att köra. 1.05 är definitivt ingen omöjlighet. Behövs bara lite mer precision. Flera av kurvorna bör gå att ta med betydligt högre fart än vad jag tar dem. Tyvärr verkar mitt grafikkort vara på väg att packa ihop. Tio, femton minuter in i alla spel börjar det dyka upp polygoner och artifakter... Det får bli ett nytt. Dock är den senaste generationens budgetkort bättre än mitt lyxkort från 2006.
Tjenis.
Så du börjar hitta känslan .
En del tycker solsticen är kul. Men jag fastnade aldrig för den
utan när jag kom över 4.0 i sr så började jag köra skippyn
och håller på med den än.
Angående grafikkort så har jag också funderat att byta denna
Jag har inga problem med grafiken men fläkten väsnas
som bara den, låter som en dammsugare.Har ett geforce 7900 gtx kort.
Funderar att byta till denna ,med passiv kylning
https://www.inet.se/datorkomponenter/gr ... b/5408472/
Har dock aldrig kört med radeon kort,men den är nog inte bättre eller
sämre än geforce korten.kortet som är länkad är ca 3 gr bättre som mitt geforce kort.
men som sagt prestandan duger gott med den jag har ,bara ljudet stör.
Du kanske ska byta/ominstallera dina drivrutiner till kortet,ifall
du inte redan har gjort det.
Mvh
Senast redigerad av thedude den tor okt 15, 2009 21:01, redigerad totalt 1 gång.
The Dude
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Vad lustigt, jag har ett 7900gtx och har tittat just på det ATI-kortet du länkade till.
Jodå, har ominstallerat drivisar och annat men det verkar vara hårdvarufel.
Jodå, har ominstallerat drivisar och annat men det verkar vara hårdvarufel.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 4443
- Blev medlem: sön jul 28, 2002 02:00
- Ort: Norrköping
Extrem realism.
http://www.youtube.com/watch?v=rZqxO3Cijlc
http://www.youtube.com/watch?v=rZqxO3Cijlc
Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Jag gillar iRacing mer och mer. Konceptet med kval, där kvaltiden gäller för alla race man ställer upp i är bra. Känns som om det alltid finns något att göra när man loggar på.
Kapade till 1.05,3. Det är sista och första (iinbromsningen) böjen som jag tappar mest i. 1.04,5 nästa gång. Tog mina första poäng idag. Körde ett race med ett tiotal andra förare. Startade som tvåa, kom iväg som etta och höll ledningen första varvet. Polemannen kom på insidan in i första böj och jag som inte ville ställa till något för någon annan i racedebuten tog ett brett spår... Lite för brett. Slutade med bogsering. Trots det slutade jag fyra efter en stark uppkörning (slutade på samma varv som segraren vilket säger mig att de övriga måste ha gjort en radda med misstag under racet. Jag gjorde bara ett. Hade jag gett fan i att köra av s hade jag nog vunnit). Normalt sett gör jag väldigt få misstag. Även om jag sällan är den allra snabbaste så brukar jag plocka många placeringar på att jag aldrig hetsar. Jag är som Heidfeld. Därför tror jag att iRacing gynnar mig jämfört med andra simmar. Har aldrig gillat att boxa mig fram som många andra gör.
Kapade till 1.05,3. Det är sista och första (iinbromsningen) böjen som jag tappar mest i. 1.04,5 nästa gång. Tog mina första poäng idag. Körde ett race med ett tiotal andra förare. Startade som tvåa, kom iväg som etta och höll ledningen första varvet. Polemannen kom på insidan in i första böj och jag som inte ville ställa till något för någon annan i racedebuten tog ett brett spår... Lite för brett. Slutade med bogsering. Trots det slutade jag fyra efter en stark uppkörning (slutade på samma varv som segraren vilket säger mig att de övriga måste ha gjort en radda med misstag under racet. Jag gjorde bara ett. Hade jag gett fan i att köra av s hade jag nog vunnit). Normalt sett gör jag väldigt få misstag. Även om jag sällan är den allra snabbaste så brukar jag plocka många placeringar på att jag aldrig hetsar. Jag är som Heidfeld. Därför tror jag att iRacing gynnar mig jämfört med andra simmar. Har aldrig gillat att boxa mig fram som många andra gör.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
För övrigt verkar problemen med grafikkortet vara lösta. Kortet har blivit för varmt. Jag öppnade upp sidoluckan och öppnade fönstret (har väldigt varmt i arbetsrummet och då gick det alldeles utmärkt att spela. Det står åtminstone fem maskiner där och alstrar värme. En bra fläkt på rätt ställe löser förmodligen problemet permanent.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 129
- Blev medlem: tor okt 08, 2009 06:39
Vad Gött JTarnstrom att grafikproblemet har löst sig.
det är bra tider du kör med , tror aldrig jag kom ner
i några 04-05 tider,under min korta solstice karriär.
har för mig att du kan förbättra din sr genom att köra
Time attack, dock är det betydligt roligare att köra mot andra.
Själv så körde jag Skippy race igår på Sebring.
Grymt rolig och utmanande bana. När du har kommit
i 4.0 i sr så rekommenderar jag att prova skip barbern.
Den har en grymt go FF ,nästan som att köra gokart om man
pillat till ff inställingarna rätt. Visst är det mindre wreckers
i Iracing, dock har jag märkt att desto längre in på säsongen
jag har kommit desto mer chanser tar folk och ibland hamnar
man i klistret utan att man egentligen gjort nåt, ligger på strax över
2 i race incident ,men skulle nog legat på 1 om det hade varit mina
egna misstag som gällde. Har hört dock att i det högre serierna
som finns så kör folk med mer respekt.
Mvh
det är bra tider du kör med , tror aldrig jag kom ner
i några 04-05 tider,under min korta solstice karriär.
har för mig att du kan förbättra din sr genom att köra
Time attack, dock är det betydligt roligare att köra mot andra.
Själv så körde jag Skippy race igår på Sebring.
Grymt rolig och utmanande bana. När du har kommit
i 4.0 i sr så rekommenderar jag att prova skip barbern.
Den har en grymt go FF ,nästan som att köra gokart om man
pillat till ff inställingarna rätt. Visst är det mindre wreckers
i Iracing, dock har jag märkt att desto längre in på säsongen
jag har kommit desto mer chanser tar folk och ibland hamnar
man i klistret utan att man egentligen gjort nåt, ligger på strax över
2 i race incident ,men skulle nog legat på 1 om det hade varit mina
egna misstag som gällde. Har hört dock att i det högre serierna
som finns så kör folk med mer respekt.
Mvh
The Dude
-
- Inlägg: 129
- Blev medlem: tor okt 08, 2009 06:39
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Ska prova nån oval vid tillfälle. Jag kollade lite ovalrace på YouTube men det ser ut som om även de mer avancerade förarna råkar ut för olyckor. Det är ju tätt mellan bilarna. Spontant ser det roligare ut att lägga krut på roadraces. Nu väntar helgen och då lär det inte bli så mycket åka av. Lättare i veckorna då frugan går och lägger sig extremt tidigt. Inte så att jag behöver tillstånd men det är trevligare att umgås när man har tid för det.
För övrigt har jag letat som en dåre efter Nascar 2003 som Pepparkvarnen har. Den drogs tillbaka av licensskäl och lär nog aldrig släppas i budgetform. Lär vara bra.
För övrigt har jag letat som en dåre efter Nascar 2003 som Pepparkvarnen har. Den drogs tillbaka av licensskäl och lär nog aldrig släppas i budgetform. Lär vara bra.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Kom igen nu, Pepparkvarnen, och regga dig på iRacing. Det verkar vara mödan värt. Online funkar spelet bättre än något annat spel jag har provat.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 4443
- Blev medlem: sön jul 28, 2002 02:00
- Ort: Norrköping
Jag ska det, men jag måste rigga upp nya datorn och jag har inte tid med det innan helgen.JTarnstrom skrev:Kom igen nu, Pepparkvarnen, och regga dig på iRacing. Det verkar vara mödan värt. Online funkar spelet bättre än något annat spel jag har provat.
Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.
-
- Inlägg: 129
- Blev medlem: tor okt 08, 2009 06:39
Nästa säsongs schema är upplagd på denna länken
http://members.iracing.com/iforum/threa ... 8&tstart=0
Obs bara för Iracing medlemmar.
Radicalen har nedgraderats från B till C licens så den
kan D licens ägare med SR 4.0 köra.
Samt kommer efterlängtade Corvette releasen.
Bara o köra några race felfritt Tarnstrom Så kan du inom
en månad köra Skippy och Radical race.
Kan ju bara säga från egen del att jag kom upp i Sr väldigt
fort då jag kanske inte vann loppen men körde utan misstag
då går Sr upp fort, så hold your car on the track.
Har glömt och nämna att setuper finns det gott om
på iracing forumet, jag har dock hittat mina på de länkar
som jag bifogade innan. Och som nämnt innan
testa att aktivera spottern i options menyn i spelet,tror den låg
i ljud fliken.
Mvh
http://members.iracing.com/iforum/threa ... 8&tstart=0
Obs bara för Iracing medlemmar.
Radicalen har nedgraderats från B till C licens så den
kan D licens ägare med SR 4.0 köra.
Samt kommer efterlängtade Corvette releasen.
Bara o köra några race felfritt Tarnstrom Så kan du inom
en månad köra Skippy och Radical race.
Kan ju bara säga från egen del att jag kom upp i Sr väldigt
fort då jag kanske inte vann loppen men körde utan misstag
då går Sr upp fort, så hold your car on the track.
Har glömt och nämna att setuper finns det gott om
på iracing forumet, jag har dock hittat mina på de länkar
som jag bifogade innan. Och som nämnt innan
testa att aktivera spottern i options menyn i spelet,tror den låg
i ljud fliken.
Mvh
The Dude
-
- Inlägg: 3718
- Blev medlem: fre dec 02, 2005 22:47
- Ort: Spånga
-
- Inlägg: 4443
- Blev medlem: sön jul 28, 2002 02:00
- Ort: Norrköping
-
- Inlägg: 3718
- Blev medlem: fre dec 02, 2005 22:47
- Ort: Spånga
Fy fan, det är jag för snål förPepparkvarnen skrev:Jepp, i den här ligan finns det bara paydrivers.platt skrev:En liten fråga från en som inte kan det där med spel. Ska man pröjsa för att köra? det här ni snackar om.
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
-
- Inlägg: 129
- Blev medlem: tor okt 08, 2009 06:39
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Jag ser fram emot att få ta steget upp från Solsticen. Dock finns en hel del att lära innan jag är fullt konkurrenskraftig. Körde ett par race i helgen. Fortfarande ingen pallplats. Jag låg väldigt bra till, fyra, i ett race med väldigt duktigt motstånd (startade sjua. De övriga hade kvaltider på 1.04) men blev rammad vid ett optimistiskt omkörningsförsök. Synd.
Det är väldigt hög disciplin i racen annars. Fajter kan pågå under många varv utan närkontakt. Det är kul.
Satte nytt kvalbästa med 1,05.05. Ett tuppfjät från att gå under den magiska gränsen. Det gäller att jobba med bromsen, ställa upp bilen exakt rätt, då går det att ligga på utan att behöva lyfta foten från gasen helt och hållet någon gång under varvet.
Det är väldigt hög disciplin i racen annars. Fajter kan pågå under många varv utan närkontakt. Det är kul.
Satte nytt kvalbästa med 1,05.05. Ett tuppfjät från att gå under den magiska gränsen. Det gäller att jobba med bromsen, ställa upp bilen exakt rätt, då går det att ligga på utan att behöva lyfta foten från gasen helt och hållet någon gång under varvet.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 4443
- Blev medlem: sön jul 28, 2002 02:00
- Ort: Norrköping
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Och när frugan undrar så tar du bort ratten och säger att du vill visa ungarna hur en skolbänk såg ut på din tid.Pepparkvarnen skrev:Jag hann nästan klart med min racingsimulator. Det är bara fronten och lite färg som saknas.
Snyggt bygge! Själv sitter jag i en Eames-stol och kör.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 3027
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Ankeborg
-
- Inlägg: 8027
- Blev medlem: mån apr 19, 2004 17:07
- Ort: Solna
Va faaaan. Har du inte testat den i en vindtunnel?Pepparkvarnen skrev:Jag hann nästan klart med min racingsimulator. Det är bara fronten och lite färg som saknas.
Du sitter för högt, bälte saknas!!
Men för f-n pepparkvarnen, det där kan du göra bättre!!!!
Kolla här!
http://img.alibaba.com/photo/105620067/ ... or_toy.jpg
http://www.ballertoys.com/skin/frontend ... otator.jpg
http://www.instablogsimages.com/images/ ... yYw_48.jpg
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
-
- Inlägg: 4443
- Blev medlem: sön jul 28, 2002 02:00
- Ort: Norrköping
Jo, de var ju fina, men det får bli nästa bygge.Gösta skrev:Va faaaan. Har du inte testat den i en vindtunnel?Pepparkvarnen skrev:Jag hann nästan klart med min racingsimulator. Det är bara fronten och lite färg som saknas.
Du sitter för högt, bälte saknas!!
Men för f-n pepparkvarnen, det där kan du göra bättre!!!!
Kolla här!
http://img.alibaba.com/photo/105620067/ ... or_toy.jpg
http://www.ballertoys.com/skin/frontend ... otator.jpg
http://www.instablogsimages.com/images/ ... yYw_48.jpg
Min har jag byggt enbart för att sitta så bra som möjligt, förut fick jag så satans ont i nacken och axlarna efter nån timma att det inte gick att köra.
Nu har jag gjort så att jag sitter med nästan exakt samma körställning som i min BMW.
Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Jag tror att iRacing kan få problem med det stora deltagarantalet framöver. Jag märker redan nu att man blir lätt anonym i sammanhanget. Det är så många förare och det är inte alltid man känner igen namnen på de man kör på. Det tyckte jag kunde vara trevligt när jag körde GPL eller GTL att man kände igen några namn och därför hoppade med i vissa tävlingar. Man visste vem man slog eller fick stryk av, så att säga. Letar man efter sig själv på iRacing hittar man sig själv på typ plats 653 av ett par tusen deltagare. Det blir svårt att känna sig som en vinnare och det är något jag tror att de måste adressera. Det måste finnas möjlighet för deltagarna att köra i ett lite mindre avgränsat universum och på en nivå där de kan vara konkurrenskraftiga.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 129
- Blev medlem: tor okt 08, 2009 06:39
JTarnstrom skrev:Jag tror att iRacing kan få problem med det stora deltagarantalet framöver. Jag märker redan nu att man blir lätt anonym i sammanhanget. Det är så många förare och det är inte alltid man känner igen namnen på de man kör på. Det tyckte jag kunde vara trevligt när jag körde GPL eller GTL att man kände igen några namn och därför hoppade med i vissa tävlingar. Man visste vem man slog eller fick stryk av, så att säga. Letar man efter sig själv på iRacing hittar man sig själv på typ plats 653 av ett par tusen deltagare. Det blir svårt att känna sig som en vinnare och det är något jag tror att de måste adressera. Det måste finnas möjlighet för deltagarna att köra i ett lite mindre avgränsat universum och på en nivå där de kan vara konkurrenskraftiga.
Håller med dig. Blir förhoppningsvis lite bättre nästa release när
man kan deltaga i privata serier. Saknar mina SSR polare som
jag har rejsat med innan. Tycker även att alla serier som
finns borde ha en forum ikon på respektive serie sida där man
kan diskutera senaste racet/setuper etc. Forum delen
i Iracing tycker jag suger, den är bra plottrig.
Pepparkvarnen snygg racing setup du har fixat
Mvh
The Dude
-
- Inlägg: 129
- Blev medlem: tor okt 08, 2009 06:39
JTarnstrom skrev:Jag ser fram emot att få ta steget upp från Solsticen. Dock finns en hel del att lära innan jag är fullt konkurrenskraftig. Körde ett par race i helgen. Fortfarande ingen pallplats. Jag låg väldigt bra till, fyra, i ett race med väldigt duktigt motstånd (startade sjua. De övriga hade kvaltider på 1.04) men blev rammad vid ett optimistiskt omkörningsförsök. Synd.
Det är väldigt hög disciplin i racen annars. Fajter kan pågå under många varv utan närkontakt. Det är kul.
Satte nytt kvalbästa med 1,05.05. Ett tuppfjät från att gå under den magiska gränsen. Det gäller att jobba med bromsen, ställa upp bilen exakt rätt, då går det att ligga på utan att behöva lyfta foten från gasen helt och hållet någon gång under varvet.
Såg att din SR är uppe i 3,5 du kan börja köra Spec racern.
Jag tyckte den var kul ,dock började jag köra
Skip barbern direkt när jag hade kommit till 4.0 i SR.
Tänk inte på det där att du inte är konkurrens
kraftig. Fysiken är väldigt olika i bilarna.Jag tyckte jag körde som
en kratta med Solsticen. Men nu när jag kör skippyn
så går det riktigt bra, helt annan väg information man får
gentemot solsticen. Det samma gäller spec racern.
Mvh
The Dude
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Fysiken verkar helt otrolig i iRacing. Jag testade Legendskärran på en oval och det var en upplevelse som överensstämde väl med mina erfarenheter från en riktig sådan. När det släpper börjar den ibland studsa och det var precis så det kändes även i iRacing. Men det är kul att bilarna skiljer sig åt. Så ska det vara. Jag ska nog gå direkt på Skippyn när jag får möjlighet så vi kan ses ute på bananthedude skrev:
Såg att din SR är uppe i 3,5 du kan börja köra Spec racern.
Jag tyckte den var kul ,dock började jag köra
Skip barbern direkt när jag hade kommit till 4.0 i SR.
Tänk inte på det där att du inte är konkurrens
kraftig. Fysiken är väldigt olika i bilarna.Jag tyckte jag körde som
en kratta med Solsticen. Men nu när jag kör skippyn
så går det riktigt bra, helt annan väg information man får
gentemot solsticen. Det samma gäller spec racern.
Mvh
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 129
- Blev medlem: tor okt 08, 2009 06:39
JTarnstrom skrev:Fysiken verkar helt otrolig i iRacing. Jag testade Legendskärran på en oval och det var en upplevelse som överensstämde väl med mina erfarenheter från en riktig sådan. När det släpper börjar den ibland studsa och det var precis så det kändes även i iRacing. Men det är kul att bilarna skiljer sig åt. Så ska det vara. Jag ska nog gå direkt på Skippyn när jag får möjlighet så vi kan ses ute på bananthedude skrev:
Såg att din SR är uppe i 3,5 du kan börja köra Spec racern.
Jag tyckte den var kul ,dock började jag köra
Skip barbern direkt när jag hade kommit till 4.0 i SR.
Tänk inte på det där att du inte är konkurrens
kraftig. Fysiken är väldigt olika i bilarna.Jag tyckte jag körde som
en kratta med Solsticen. Men nu när jag kör skippyn
så går det riktigt bra, helt annan väg information man får
gentemot solsticen. Det samma gäller spec racern.
Mvh
Hoppa på Skippy racet som går denna vecka om du hinner
få upp sr till 4.0 . Kul bana kul bil.Har precis kört lite träning då racen
börjar imorgon. Original setupen är helt ok. Testade även en annan
som från denna kille
http://www.fast-apex.com/videos.html
,lite smak sak med setuperna, körde ungefär samma tider.
Men de känns lite olika.
Skippyn är helt klart min favorit bil. Även om jag går upp till C klass
nästa vecka ska jag nog köra nästa säsong med skippyn
bara för det är makalöst roligt.Nästa säsong har dom ändrat
till lite andra banor,tror det blir ännu roligare.Dock blir det några man får köpa. Detta pga önskemål från folk som kör i ligan. Det är många
pro a,b och c racers i skippy ligan.
Tror jag ska köra radical också. Det lilla jag har kört den
tycker jag den verkar också s-kul. Den har dock inte blivit poppis
bl.a iracers av någon anledning. Även Corvetten kommer jag nog att
köra ,om jag bara får upp min rating lite.
Natti
The Dude
-
- Inlägg: 4443
- Blev medlem: sön jul 28, 2002 02:00
- Ort: Norrköping
-
- Inlägg: 129
- Blev medlem: tor okt 08, 2009 06:39
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Ja, jävlar! Jag måste nog visa frugan den här bilden. Det ger mig några frihetsgrader mer, så att säga, när hon ser hur illa andra har det.Pepparkvarnen skrev:Sådär, nu är simulatorn klar. Testen på Lowes Motor Speedway gick bra.
Nu ska jag se om jag klarar att registrera mig på iRacing också.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Utvisad
- Inlägg: 789
- Blev medlem: lör mar 20, 2004 14:01
-
- Inlägg: 4443
- Blev medlem: sön jul 28, 2002 02:00
- Ort: Norrköping