Är det deja vu Rubens?
-
Är det deja vu Rubens?
Vad tror ni? Är det deja vu för Rubens eller är han helt enkelt inte tillräckligt snabb? Har Ross fintat pappas pojke att tro att han får köra om segern?
I was misled and that is the way it went
-
- Varnad
-
Re: Är det deja vu Rubens?
Klart han har..Han vet att detta var Rubens sista chans att köra F1 och Rubens har varit lojal innan. Bättre kan man inte ha det som team ägare.Cheever skrev:Vad tror ni? Är det deja vu för Rubens eller är han helt enkelt inte tillräckligt snabb? Har Ross fintat pappas pojke att tro att han får köra om segern?
FIA = Ferrari International Assistance
-
- Moderator
Rubens har inte varit tillräckligt snabb hittills under säsongen. Idag hade han rejset i sina egna händer, som han sade själv, men han var inte snabb nog under de kritiska varven. Om det berodde på honom själv eller på bilen vet vi ännu inte.
Rubens har aldrig varit riktigt raketsnabb i sin karriär. Han har haft problem med de flesta förare han har kört mot. Dock är han stabil och vet hur man ska göra för att vinna även om han inte alltid har kapaciteten att göra det.
Rubens har aldrig varit riktigt raketsnabb i sin karriär. Han har haft problem med de flesta förare han har kört mot. Dock är han stabil och vet hur man ska göra för att vinna även om han inte alltid har kapaciteten att göra det.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
-
- Moderator
Det var alldeles för tidigt i loppet och Brawn kunde heller inte vara säker på hur mcyket Barren skulle tappa för att jag ska tro att det var arrangerat. Aldrig att de hade förlorat konstruktörspoäng medvetet.
-
-
Men Peppe, du tyckte ju inte att Rubens fick köra om det?
Varför skulle man inte ge Jenson "fritt spelrum" han kör vä'l på samma vilkor som Rubens? Först i mål vinner.
Jag försökte i rejstråden hävda att det inte alls var en konspiration och helt naturligt att det blev de strategier det blev. Men nu velar du om det var Planerat eller ej? Då hade jag rätt. Att det inte var självklart att man matchade bara Jenson mot segern. Tack.
Varför skulle man inte ge Jenson "fritt spelrum" han kör vä'l på samma vilkor som Rubens? Först i mål vinner.
Jag försökte i rejstråden hävda att det inte alls var en konspiration och helt naturligt att det blev de strategier det blev. Men nu velar du om det var Planerat eller ej? Då hade jag rätt. Att det inte var självklart att man matchade bara Jenson mot segern. Tack.
-
Jag misstänker att han inte fick det ja?Cheever skrev:Men Peppe, du tyckte ju inte att Rubens fick köra om det?
Om man nu kör om det inom teamet så tycker jag det verkar oerhört dumt av Rubens grabbar att ge bort det gyllene läge man hade i och med ledningen med en tyngre bil. Det brukar vara det perfekta receptet på att vinna rejs.Cheever skrev:Varför skulle man inte ge Jenson "fritt spelrum" han kör vä'l på samma vilkor som Rubens? Först i mål vinner.
Vela och vela, jag kan ju inte bergsäkert säga att det var planerat eller inte, bara spekulera.Cheever skrev: Jag försökte i rejstråden hävda att det inte alls var en konspiration och helt naturligt att det blev de strategier det blev. Men nu velar du om det var Planerat eller ej? Då hade jag rätt. Att det inte var självklart att man matchade bara Jenson mot segern. Tack.
-
- Moderator
Brawn hade ju inga jättemarginaler till de övriga när det första stoppet gjordes och om man på förhand trodde att trestopparen var den snabbaste strategin, varför skulle man då lägga sig på en tvåstoppare när man befann sig i ledning.
-
-
- Moderator
Inte om man trodde att han var snabbare än Rubens på en trestoppare.PeppeF1 skrev:Då riskade man Buttons 2:a plats då?JTarnstrom skrev:Brawn hade ju inga jättemarginaler till de övriga när det första stoppet gjordes och om man på förhand trodde att trestopparen var den snabbaste strategin, varför skulle man då lägga sig på en tvåstoppare när man befann sig i ledning.
-
Men risken var väl att man skulle bli passerade vid depåstoppen då Massa och Vettel var tyngre, genom att göra ett längre stopp för Jenson (som hade en mindre lucka än Rubens) hade risken varit större att tappa till Massa/Vettel?JTarnstrom skrev:Inte om man trodde att han var snabbare än Rubens på en trestoppare.PeppeF1 skrev:Då riskade man Buttons 2:a plats då?JTarnstrom skrev:Brawn hade ju inga jättemarginaler till de övriga när det första stoppet gjordes och om man på förhand trodde att trestopparen var den snabbaste strategin, varför skulle man då lägga sig på en tvåstoppare när man befann sig i ledning.
Eller tänker jag galet?
-
Om det hade varit under sista stoppet som de hade slarvat lite med Rubens så hade jag tvivlat. Eller hade de strulat så att Rubens kom ut precis bakom Button så hader jag tvivlat. Men nu, de riskerar ju faktiskt att Rubens kommer helt efter, utan att veta att Button är säker segrare. De hade helt enkelt kunnat ge bort poäng till Vettel (tex).
Jag tror det var så att de verkligen trodde på en trestoppare, innan start. Men att de under första stinten märkte att det förmodligen skulle vara snabbare med två stopp.
Och tre stopp var ju inte helt fel. Jag menar Rubens kom ju ändå tvåa?
Jag tror det var så att de verkligen trodde på en trestoppare, innan start. Men att de under första stinten märkte att det förmodligen skulle vara snabbare med två stopp.
Och tre stopp var ju inte helt fel. Jag menar Rubens kom ju ändå tvåa?
-
-
-
-
- Varnad
De såg ut att tanka upp bilen för 49 varv med tio kvar medan Button bara nehövde tanka för 9,5 varv så...Cheever skrev:Än en gång har farbror Ross hängt ett drivankare i baken på stackars Rubens
Allvarligt, jag fattar inte hur han kan missa att komma bakom Button hur lyckas han egentligen?
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
-
- Varnad
-
Spelar knappast någon roll, han klantar sig ändå. Men nej han lär nog inte få köra om JB men att lyckas ta sig till den situationen att han blir bilen före och hamnar i det läget att han tappar en plats är förmodligen bara Rubens i dagens fält som klarar, har man gått i Schumachers skola så.Jari skrev:Menar du på fullt allvar att han hade fått köra om?Cheever skrev:Visst dom hade lite problem i depån, men det är fan fortfarande en bedrift att vara efter JB.
-
Det där var väl inget att tjäbbla om! Rubens är mycket rutinerad på att komma efter sin stallkamrat. Det behövs inga stallorder över radion. Rubens instruktioner är att trycka på den rosa knappen när det är ca 10 varv kvar. Där finns en hälsning från Ross. "Rubens you know why you are here and you know what to do. Now, be a good boy"
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
-
Rubens tog starten före Webber, Webber vann eftersom Rubens helt enkelt inte kunde matcha Webbers fart. Tror inte att det blivit annorlunda med en två-stopps strategi eftersom däcken tog ordentligt med stryk och Brawn-bilen fungerar inte bra med vissa däck. Elfte snabbaste tid under loppet säger sitt tycker jag.
Uttalandet från honom mot stalledningen är inte det första av den klassen, han gjorde några liknande hos Ferrari vilket man inte gör ostraffat. Det har inte bara Rubens fått erfara utan även Alain Prost.
Om nu strulet i depån var arrangerat eller inte det låter jag vara osagt utan låter andra mer konspiratoriskt lagda personer diskutera. Rubens är inte snabb nog, utan mer en typisk hjälpryttare till försteföraren oavsett stall.
Inte gnäller Gustav Larsson för att ligger på 33 plats i Tour de France, han kör för stallet så att det kan placera sig så bra som möjligt.
Uttalandet från honom mot stalledningen är inte det första av den klassen, han gjorde några liknande hos Ferrari vilket man inte gör ostraffat. Det har inte bara Rubens fått erfara utan även Alain Prost.
Om nu strulet i depån var arrangerat eller inte det låter jag vara osagt utan låter andra mer konspiratoriskt lagda personer diskutera. Rubens är inte snabb nog, utan mer en typisk hjälpryttare till försteföraren oavsett stall.
Inte gnäller Gustav Larsson för att ligger på 33 plats i Tour de France, han kör för stallet så att det kan placera sig så bra som möjligt.
-
Hittade denna bild på frikipedia:
http://www.frikipedia.co.uk/images/a/ad/MSnRBsoccer.jpg
Rubens och Michael Schumacher
http://www.frikipedia.co.uk/images/a/ad/MSnRBsoccer.jpg
Rubens och Michael Schumacher
-
http://www.autosport.com/news/report.php/id/96405
Massa ger Barrichello rådet att sluta, fint. Men vem ska ge Massa samma råd?
-
Nu är det så här. Massa har en baktanke med sitt utalande....Cheever skrev:http://www.autosport.com/news/report.php/id/96405
Om Barri slutar så kan Massa ta över Barris sponsorer. Och då har Massa säkrat sin plats i F1 som en betalförare. Då ingen normal team chef skulle vilja betala Massa för att framföra deras bil
FIA = Ferrari International Assistance
-
Olag. Super bra formulerat och tyvärr sant troligen, båda två borde dra sig till baks och göra något annat för sina pengar.
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "