STCC 2009
-
STCC 2009
Såg lite sandsäcksracing på VS-Motor. Man har ju satsat rätt bra på att få till en rejäl täckning av loppen. Nu är det säkert premiärnerver och blir bättre men Frida kändes lite osäker i rollen att leda hela programmet å andra sidan har hon ju inte mycket hjälp. Vem kom på att ha den pajasen i rutan? Han själv?
En del missar från produktionshåll men det är säkert bara lite erfarenhet och inkörning som behövs.
En del missar från produktionshåll men det är säkert bara lite erfarenhet och inkörning som behövs.
I was misled and that is the way it went
-
Re: STCC 2009
Du menar Hubbe eller?Cheever skrev:Vem kom på att ha den pajasen i rutan? Han själv?
-
Re: STCC 2009
Såg du någon annan pajas med mikrofon irra omkringPeppeF1 skrev:Du menar Hubbe eller?Cheever skrev:Vem kom på att ha den pajasen i rutan? Han själv?
-
-
-
-
Jag blev positivt överraskad, inte sett ett STCC race på flera år men detta var riktigt skoj och sändningen klart godkänd
Idel kända röster var det också en avdankad Volvomek i speakertornat och hans gamle far med ryggsäcken inget verkar ha förändrats men racingen var bra om än litta kort.
Hubbe ja, han är lite för mycket Stockholmare så det blir lätt för mycket
Idel kända röster var det också en avdankad Volvomek i speakertornat och hans gamle far med ryggsäcken inget verkar ha förändrats men racingen var bra om än litta kort.
Hubbe ja, han är lite för mycket Stockholmare så det blir lätt för mycket
Jag är inte ung nog för att veta allt...
-
- Moderator
Förklarar kanske varför jag gillar Hubbe
Klockren kommentar till Dick, att han kanske skulle få lite riktig sex med morsan.
Näe, rumsren är han inte, Hubbe, men han lät inte Dick komma undan när det gällde Rudholms avkörning. Han undrade vad det var för mystisk kraft som drog ut bilen i det gröna.
Tyckte sändningen var rätt dålig med många tekniska missar. Frida var betydligt mer osäker än i F1-sändningarna och bilderna förmedlade inte speciellt mycket fart. Tänkte under sändningen att det här hade Maceus gjort bättre, men så visade det sig att det var han som ansvarade för produktionen. Det betyder i alla fall att det kommer att bli bättre.
Klanen Nilsson funkar alldeles utmärkt.
Klockren kommentar till Dick, att han kanske skulle få lite riktig sex med morsan.
Näe, rumsren är han inte, Hubbe, men han lät inte Dick komma undan när det gällde Rudholms avkörning. Han undrade vad det var för mystisk kraft som drog ut bilen i det gröna.
Tyckte sändningen var rätt dålig med många tekniska missar. Frida var betydligt mer osäker än i F1-sändningarna och bilderna förmedlade inte speciellt mycket fart. Tänkte under sändningen att det här hade Maceus gjort bättre, men så visade det sig att det var han som ansvarade för produktionen. Det betyder i alla fall att det kommer att bli bättre.
Klanen Nilsson funkar alldeles utmärkt.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
-
Kan jag hålla med om men det var också det enda Hubbe sa som var bra under hela sändningen.JTarnstrom skrev:men han lät inte Dick komma undan när det gällde Rudholms avkörning. Han undrade vad det var för mystisk kraft som drog ut bilen i det gröna.
Salo, om du kategoriserar sedelförfalskaren som stockholmare är jag äkta skåning, bara så du vet...
Thomas? Är det han som kommenterar det som inte händer, du och jag med en flaska skåne under bältet hade gjort det bättre, för att inte tala om Tärnström...
-
Så stor och duktig som han är så måste han bara vara Stockholmare ser inget alternativCheever skrev:Salo, om du kategoriserar sedelförfalskaren som stockholmare är jag äkta skåning, bara så du vet...
Yes han var/är mekare på Volvo, samma verkstad som jag jobba på och hans far var personalchef så man hade det inte så lätt alltidCheever skrev:Thomas? Är det han som kommenterar det som inte händer, du och jag med en flaska Skåne under bältet hade gjort det bättre, för att inte tala om Tärnström...
Med en flaska Skåne under bältet så flyter allt mycket bättre, så visst skulle vi kunna prata sönder en TV sändning inga problem
-
De får tydligen skicka springpojkar till Italien för att ta hem förarnas overaller.
Jävligt fegt av "budkillen" att inte våga checka in bagaget utan fegisen tog med sig det ombord som handbagage.
http://www.stcc.se/379/?tx_ttnews%5Btt_ ... d9cd144abe
Jävligt fegt av "budkillen" att inte våga checka in bagaget utan fegisen tog med sig det ombord som handbagage.
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
-
Han spökar överallt nu för tiden.Gösta skrev:De får tydligen skicka springpojkar till Italien för att ta hem förarnas overaller.
A1GP-sändningar och nu overalltransportör.
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
I.Kilmister
-
-
Är det han som brukar lämna kommentarer i "walkie-talkie"?Salo skrev:Idel kända röster var det också en avdankad Volvomek i speakertornat och hans gamle far med ryggsäcken inget verkar ha förändrats men racingen var bra om än litta kort.
Synd att inte Frida var med denna helg... Men med tanke på hur Johan (?) skötte sig så kanske det var lika bra utan "programledare".
Keep on Boppin´
-
-
- Utvisad
-
Klantigt av Thed Björk!
Om han finåkt i mål på andra plats så hade han säkrat mästerskapet. Han borde ha släppt förbi Dahlgren som kört upp sig från sista plats och ville vinna loppet till varje pris. Dahlgren kör inte för mästerskapet.
Att bevaka en första plats med näbbar och klor gör man i början av säsongen.
Mästerskapet lever vidare.
Om han finåkt i mål på andra plats så hade han säkrat mästerskapet. Han borde ha släppt förbi Dahlgren som kört upp sig från sista plats och ville vinna loppet till varje pris. Dahlgren kör inte för mästerskapet.
Att bevaka en första plats med näbbar och klor gör man i början av säsongen.
Mästerskapet lever vidare.
I.Kilmister
I.Kilmister
-
- Moderator
Eh, Björk hade nog släppt men har den bakomvarande bestämt sig för att torpedera så kan man nog inte göra mycket åt den saken. Fyra billängders avstånd på rakan är inte, har aldrig varit, ett omkörningsläge på Knutstorp.
-
Jag tyckte inte det såg ut som en torpedering. Dahlgren låg nästan jämsides när dom krokar ihop.
Hade Björk tagit en vidare sväng så hade dom klarat sig bägge två.
(Lite roligt när Hubbe gratulerar Engström efteråt och frågar om E hade något att göra med startkraschen och E svarar "Nää, jo lite kanske")
Hade Björk tagit en vidare sväng så hade dom klarat sig bägge två.
(Lite roligt när Hubbe gratulerar Engström efteråt och frågar om E hade något att göra med startkraschen och E svarar "Nää, jo lite kanske")
I.Kilmister
I.Kilmister
-
- Moderator
Visst, med den farten kommer Dahlgren att ligga sida vid sida med Björk nån gång men när han komemr fyra billängder bakifrån så innebär det att han har en fart som inte är anpassad för att ta kurvan öht. Betänk att Björk tar kurvan i idealspåret och hans hastighet genom kurvan är potentiellt högre än den som är möjlig att hålla från ett sämre ingångsspår, så inser du att Dahlgren aldrig hade en tanke på att ta sig igenom kurvan. Han blev desperat när han insåg att mästerskapssegern höll på att försvinna när Björk gled ifrån honom och han tog den sista chansen att stoppa honom. Jäkligt osportsligt. Jag förmodar att tävlingsledningen har tittat på telemetrin från bilarna. Där bör framgå bromspunkter och hastigheter. Björk fisåkte inte utan höll normalt hög hastighet. Då finns ingen chans att ligga så långt bakom och få fäste för en omkörning. Enda gångerna jag har sett omkörningar från så långt bakomvarande avstånd har varit i sportvagnsracing, men där beror det på skillnader i fart, vikt och bromsprestanda.
-
-
Yes här är uppgifterna.JTarnstrom skrev:Jag förmodar att tävlingsledningen har tittat på telemetrin från bilarna. Där bör framgå bromspunkter och hastigheter.
Det material som nu läggs fram är fakta utdragen från datalogging i Dahlgren och Björks bilar och den visar bland annat på följande skillnader:
- Vid omkörningsförsöket bromsar Dahlgren 14 meter senare än tidigare varv.
- Vid sammanstötningen har Björk en hastighet av 84 km/h, Dahlgren kör 92 km/h.
- På det aktuella varvet är skillnaden mellan Björk och Dahlgren 0,519 sekunder vilket vid aktuell hastighet på ca. 150 km/h. motsvarar ca. 21 meter.
- Vid bromspunkten når bilarna ca. 200 km/h och då motsvarar samma tidsdifferns ca. 27 meter förutsatt att bilarna gått lika fort fram till kurvan.
- Thed Björk bromsar på samma meter som tidigare varv.
- Dahlgren ligger varvet innan omkörningsförsöket 0,457 sekunder efter Björk.
- Varvet innan det skiljer det 0,607 och innan det 0,329 sekunder.
-
Intressant, man undrar om Knoll&Tott från Renault har vart i Skåne och haft ett litet möte med Dahlgren innan loppet.Salo skrev:Yes här är uppgifterna.JTarnstrom skrev:Jag förmodar att tävlingsledningen har tittat på telemetrin från bilarna. Där bör framgå bromspunkter och hastigheter.
Det material som nu läggs fram är fakta utdragen från datalogging i Dahlgren och Björks bilar och den visar bland annat på följande skillnader:
- Vid omkörningsförsöket bromsar Dahlgren 14 meter senare än tidigare varv.
- Vid sammanstötningen har Björk en hastighet av 84 km/h, Dahlgren kör 92 km/h.
- På det aktuella varvet är skillnaden mellan Björk och Dahlgren 0,519 sekunder vilket vid aktuell hastighet på ca. 150 km/h. motsvarar ca. 21 meter.
- Vid bromspunkten når bilarna ca. 200 km/h och då motsvarar samma tidsdifferns ca. 27 meter förutsatt att bilarna gått lika fort fram till kurvan.
- Thed Björk bromsar på samma meter som tidigare varv.
- Dahlgren ligger varvet innan omkörningsförsöket 0,457 sekunder efter Björk.
- Varvet innan det skiljer det 0,607 och innan det 0,329 sekunder.
Tyckte inte att det var en solklar torpedering av döma av tv-bilderna, men med den telemetrin är det ju knappast något snack.
Dahlgren körde Björk av banan.
-
- Moderator
Jag kan förstå om man inte ser avkörningen av Björk som speciellt uppenbar men första böjen på KNutstorp är lite speciell. Det är nästan en dubbel apex och om en omkörning ska lyckas måsta man vara uppe jämsides med föraren på utsidan redan före den första tangeringspunkten. Om man kollar lite repriser på tidigare lopp så ser man klart och tydligt hur en omkörning brukar se ut. Fartskillnaden mellan Björk och Dahlgren kanske framstår som liten men med 8 km/h högre fart vid den sista tangeringspunkten är det nog att betrakta som fysiskt omöjligt att ta sig igenom kurvan. Björk körde ju på inget sätt långsammare än tidigare varv och om Dahlgren kunde ha så mycket högre fart genom kurvorna hade han ju haft varvtider som hade slagit de andra med hästlängder.
-
-
-
-
Här kan man snacka mer uppkört än om Button vinner F1-VM, tur som en tokig hade han Rustad.
Kul att Mattias kom tvåa
Tur i oturen var ju att det var Göransson som körde av Thed i karambolaget i början, hade kunnat bli riktigt jobbigt om det hade vart en Volvo Även om Thed sa något om han blev knuffad av Rustad precis innan.
Kul att Mattias kom tvåa
Tur i oturen var ju att det var Göransson som körde av Thed i karambolaget i början, hade kunnat bli riktigt jobbigt om det hade vart en Volvo Även om Thed sa något om han blev knuffad av Rustad precis innan.
-
-
I SVERIGE HÅLLER VI PÅ VOLVO PUNKT SLUT.
Vad är det jag läser.Även om Volvo ägs av Europeiska företag och största delen av Jänkara så har vi ägare i här hemma kvar och fortfarande största delen av produktionen i Sverige.Inte ett enda ont ord om vår Nationalklenod eller dess förare.
Varvrekord i Roslagstullsrondellen 2010 Tid 5,838sek.