Tror Sauber kommer få det svårt fr o m 2004 om de inte kan skaffa nya motorer till den säsongen.
Motortillverkarna måste ju tillverka en motor som håller för hela helgen och då antar jag att de stall som använder t ex ett år gamla motorer kommer få det mycket mycket svårt den säsongen. Jag antar att Ferrari inte kommer ge dem möjlighet att få deras nya motor...
Finns det fler stall som kör med gamla motorer den här säsongen? Känns som om den nya motorregeln kommer försätta vissa stall i fler svårigheter än regeln ger fördelar.
Sauber - Backtracker igen 2004?
-
- Mr Forza Motorsport
- Inlägg: 8550
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Fjällen
Ibland undrar man om FIA överhuvudtaget har någon kompetens! Inte blir det mycket billigare att alla ska tvingas konstruera om sina motorer för att de ska hålla längre. Det lär gå åt många sköna stålar i alla testbänkar.
De små stallen har alltid förlorat mest när nya regler införts. Toppstallen satsar lika mycket pengar ändå på motorerna, oavsett om de ska hålla 350 eller 800 km.
Nej tvinga istället alla motortillverkare att de måste kunna leverera sina motorer till minst två stall. Det skulle vara ett lyft för alla stallen utom de största. Man skulle kanske tvingas sätta ett pristak på dem, men varför inte?
De små stallen har alltid förlorat mest när nya regler införts. Toppstallen satsar lika mycket pengar ändå på motorerna, oavsett om de ska hålla 350 eller 800 km.
Nej tvinga istället alla motortillverkare att de måste kunna leverera sina motorer till minst två stall. Det skulle vara ett lyft för alla stallen utom de största. Man skulle kanske tvingas sätta ett pristak på dem, men varför inte?
-
- Inlägg: 797
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: 08 land :)
On 2002-03-28 17:21, Pastis wrote:
Ibland undrar man om FIA överhuvudtaget har någon kompetens! Inte blir det mycket billigare att alla ska tvingas konstruera om sina motorer för att de ska hålla längre. Det lär gå åt många sköna stålar i alla testbänkar.
De små stallen har alltid förlorat mest när nya regler införts. Toppstallen satsar lika mycket pengar ändå på motorerna, oavsett om de ska hålla 350 eller 800 km.
Nej tvinga istället alla motortillverkare att de måste kunna leverera sina motorer till minst två stall. Det skulle vara ett lyft för alla stallen utom de största. Man skulle kanske tvingas sätta ett pristak på dem, men varför inte?
Det skulle inte funka heller. Varför ska dom då plöja ner massa pengar när dom måste sälja en uppsättning motorer till ett annat stall? Eller du kanske syftar på 1 år gamla motorer?
-
- Mr Forza Motorsport
- Inlägg: 8550
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Fjällen
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
-
- Inlägg: 215
- Blev medlem: fre feb 22, 2002 01:00
Tycker inte Sauber är backtrackers längre, skulle snarare ge dem epitetet mittfältare
Vad jag menar var att de stall som kommer köra med gamla motorer 2004 kommer att få finna sig i att hamna tio placeringar längre bak oftare än andra vilket ju knappast kan ses som särskilt produktivt för sporten.
De och MacLaren för MacLaren lär väl inte kunna få ordning på sina motorer. Det är ju bara två år dit...
Vad jag menar var att de stall som kommer köra med gamla motorer 2004 kommer att få finna sig i att hamna tio placeringar längre bak oftare än andra vilket ju knappast kan ses som särskilt produktivt för sporten.
De och MacLaren för MacLaren lär väl inte kunna få ordning på sina motorer. Det är ju bara två år dit...