Formula One 2009

Här diskuteras spel som bland annat anknyter till motorsport.
Användarens profilbild
Tervo

Formula One 2009

Inlägg av Tervo »

Kommer lanseras nån gång under säsong säger rykterna på spelsiterna men inget är bekräftat.

Kommer säkerligen komma till PC men även 360 och Ps3 nu när Codemaster äger rättigheterna.

Banorna är laserprintade för att vara så realistiska som möjligt.

Kommer stödja Logitech G25 full ut och kommer vara det F1 spelet som går att ställa in i "fullsim" även på konsollerna. <----Återstår att se om så blir fallet, givetvis skulle det vara trevligt.

Även Gran Turismo 5 sägs släppas till Juni i år om allt går enligt planerna, har redan väntat i 2 år på spelet så nu får det gärna komma.
Formula One is the Ignite in Life!
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

De har nog avvaktat för att PS3:orna inte sålt så bra somd e hade tänkt.
Till och med jag har ju väntat.
Å andra sidan, den som väntar på GT väntar alltid för länge.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
Tervo

Inlägg av Tervo »

Jari skrev:De har nog avvaktat för att PS3:orna inte sålt så bra somd e hade tänkt.
Haha, jo så är det.

Jari, Ps3 har faktiskt sålt jättebra i Europa sedan 80gb disken kom till maskinen och priset ströps lite.

Jag råkar faktiskt veta att omkodningen till Ps3 är en mycket svårare och långsammare process än till exempelvis 360.

Som du kanske märkt så finns det inga uppladdade titlar på nätet som går att spela på ps3 som det finns till wii och 360.

Det är anledningen varför Sony inte får licenser till så många spel som Microsoft får till Boxen.

Och att flera av de stora titlarna vill vara så petiga att bara ett perfekt spel duger gör inte att spelet kommer ut snabbare på marknaden precis.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Jari skrev:De har nog avvaktat för att PS3:orna inte sålt så bra somd e hade tänkt.
Om man istället lyssnar till Sony och inte till Jari så låter det så här:

"PlayStation 3 sales, in particular, were better than what Sony expected. In fact, they are around 30% better than projected and 100% higher than last year,"

Detta från november 2008.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Dessutom F1-världens störste fegis.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Jag vet att många väntar på rätt tillfälle att köpa plattformen.
Min egen story är att en massa annat fått gå före och jag vill inte köpa på kredit.
Fisketeamet Muumin Trolling bjuder på fiskeresa för alla Forzas medlemmar en dag i sommar, så håll helgerna öppna. =)
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Vänta och vänta på bästa plattformen Ja du dyrt är det, då får man gör som min son han går in till en av vår grannar som jobbar med datorer med sin x box och kommer hem med en grunka med spel som räcker livet ut. Det är ju ett alternativ. Jag som förälder uppskattar inte grejen efter som jag ska moralisera ansvar för livet och samhällets ansvar :D
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Är det bara det du oroar dig för ska du ha dator och PS3 =)
Ungar är dyra som fan, men PS3 är den nya bilbanan...
Användarens profilbild
Tervo

Inlägg av Tervo »

platt skrev: Jag som förälder uppskattar inte grejen efter som jag ska moralisera ansvar för livet och samhällets ansvar :D

Exakt vad vill du moralisera?
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Tervo skrev:
platt skrev: Jag som förälder uppskattar inte grejen efter som jag ska moralisera ansvar för livet och samhällets ansvar :D

Exakt vad vill du moralisera?
Va ?
Moralisera
Om du tillverkar en grej vill du inte ha betalt för den?
Om jag gör det jag gör ett jobb och inte får betalt för det, så skulle du få ont i huvudet av det om jag hade gjort jobb åt dig men inte fått betalt.
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
Användarens profilbild
Tervo

Inlägg av Tervo »

platt skrev: Va ?
Moralisera
Om du tillverkar en grej vill du inte ha betalt för den?
Om jag gör det jag gör ett jobb och inte får betalt för det, så skulle du få ont i huvudet av det om jag hade gjort jobb åt dig men inte fått betalt.
Ok, nu hänger jag med. Rätt är rätt helt enkelt.

Trodde nästan för ett ögonblick att du tog åt dig personligen.

MVH Tervo
Användarens profilbild
Tervo

Inlägg av Tervo »

Nya rykten om spelet.

Kommer släppas till de sista loppen i årets kalender på ps3.

PC-utgåvan släpps mycket tidigare. Än en gång skapar Sony´s maskiner problem för att spelen måste kodas om så den tar spelet. *suck*

Aja, man får härda ut.
kanotisten

Inlägg av kanotisten »

Länge sen man hörde något om detta spel! Någon som vet om och när det kommer?
Användarens profilbild
Jögga

Inlägg av Jögga »

kanotisten skrev:Länge sen man hörde något om detta spel! Någon som vet om och när det kommer?
Ja, Codemasters :D
F1 2010 will be released September 2010 for Xbox 360, PlayStation 3 and Games for Windows.
kanotisten

Inlägg av kanotisten »

OK! Kanske dags för mig att köpa mitt livs första spelkonsol då! Min fem år gamla laptop lär knappast funka med det spelet..