Kimi ska köra mer rally!
-
- Varnad
Kimi ska köra mer rally!
Efter en fin insats i sitt första rally för några veckor sen ska Kimi nu också köra en deltävling i det finska mästerskapet i Mikkeli, St Michels.
Tävlinge går nästa helg och hans insatser och chanser medöms som hyggliga enligt Bosse som är imponerad av Kimis förmågor med så lite erfarenhet.
Tävlinge går nästa helg och hans insatser och chanser medöms som hyggliga enligt Bosse som är imponerad av Kimis förmågor med så lite erfarenhet.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
-
-
Var såg du de? Inte på viasat eller?Nisse skrev:Blev lite impad av Kimi som hade hyffsad fart i Artic till skillnad från en del andra.
Ser gärna mer av Kimi ute i skogen.
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
-
-
Jag lovar, tyst som mussen som fiser annars så är jag avensjuk på dig.Nisse skrev:Hade lite koll via nätet och konstaterade att Kimi inte skämde ut sig till skillnad från vad en del andra gjort.
Så det kan vara kul att se vad han presterar nästa gång.
Säg inget till Jari men jag har åkt några Ralli SM Men bara som co.driver
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
-
- Varnad
-
-
- Varnad
Rapport från St Michelsrallyt:
Kimi låg och slogs om sjätte plats i allmänna klassen när han åkte ut i samma dike som proffsen brukar kunna göra på sträckan Hankastenmaa och förlorade över sju minuter där.
Med en totaltid strax över 8 minuter i mål slutade han på 23:dje plats och med tanke på att det utan utkörningen kunnat bli riktigt bra har han börjat sikta på nästa rally.
I kalendern finns nästa FM-deltävling i Joensuu den sjunde och åttonde mars och det skulle kunna gå att ställa upp där då Kimi testar med Ferrari i Jerez 1-2 mars och 9-10 i Barcelona.
Kimi är i alla fall sugen och verkar ha fått blodad tand för det här med rally.
Bilen han kör med är en framhjulsdriven Fiat Grande Punto.
Kimi låg och slogs om sjätte plats i allmänna klassen när han åkte ut i samma dike som proffsen brukar kunna göra på sträckan Hankastenmaa och förlorade över sju minuter där.
Med en totaltid strax över 8 minuter i mål slutade han på 23:dje plats och med tanke på att det utan utkörningen kunnat bli riktigt bra har han börjat sikta på nästa rally.
I kalendern finns nästa FM-deltävling i Joensuu den sjunde och åttonde mars och det skulle kunna gå att ställa upp där då Kimi testar med Ferrari i Jerez 1-2 mars och 9-10 i Barcelona.
Kimi är i alla fall sugen och verkar ha fått blodad tand för det här med rally.
Bilen han kör med är en framhjulsdriven Fiat Grande Punto.
-
-
-
- Varnad
Självklart!Gösta skrev:En Italiensk bil! Det förklarar avåkningen!hazze skrev:Bilen han körde är en Grande Punto S2000
4wd är jag rätt så säker på
Att jag inte tänkte på det.
Ska bli kul att se honom spöa Ekström nån dag när han blivit lite varm i kläderna.
Tyckte det såg bra ut och han körde riktigt fort mellan varven.
-
- Utvisad
Det såg bra ut, men han slutade på 23e plats.
låter som programmerarnas ursäkt: "Förutom att det inte fungerar ser det bra ut."
Jag personligen tycker Kimi borde arbeta mer för att komma ikapp sin stallkamrat i F1 istället för att fjanta runt i lokala gärdsgårdsserier... när han ändå ska få pisk menar jag.
låter som programmerarnas ursäkt: "Förutom att det inte fungerar ser det bra ut."
Jag personligen tycker Kimi borde arbeta mer för att komma ikapp sin stallkamrat i F1 istället för att fjanta runt i lokala gärdsgårdsserier... när han ändå ska få pisk menar jag.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
Dessutom F1-världens störste fegis.
Dessutom F1-världens störste fegis.
-
Enda rimliga anledningen till att Kimi lägger ner så mycket tid på rally är att han förbereder sig för säsongen 2010...
Eftersom det blir för dyrt att bryta kontraktet helt och hållet gör Luca Montezemolo en rockad och flyttar över Kimi till koncernbrodern Fiat nästa år. Det blir förvisso en väldigt dyr rallyförare, men med Alonso och Massa i F1-bilarna kör man snart in de förlorade pengarna igen!
Eftersom det blir för dyrt att bryta kontraktet helt och hållet gör Luca Montezemolo en rockad och flyttar över Kimi till koncernbrodern Fiat nästa år. Det blir förvisso en väldigt dyr rallyförare, men med Alonso och Massa i F1-bilarna kör man snart in de förlorade pengarna igen!