Sebastian Vettel

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
Fontler

Sebastian Vettel

Inlägg av Fontler »

Här har vi en förare med en lysande karriär framför sig, när han igår tog sin och stallets första pole så visade han vart skåpet skulle stå.

Men när han senare idag körde ett felfritt race och vann med marginal över alla storstallen så visade han att han har en framtid i F1 och kommer göra ett namn som sätter spår.

Redan i sitt första race någonsin hade han kort stund ledningen och blev då den yngsta föraren någonsin som haft ledningen i ett F1 lopp så visade han klass. Men nu när han går som yngsta förare någonsin att VINNA ett race... han kommer avancera bland stallen och bli en het potatis.

Jag vill bara säga att jag har respekt för Vettel och känner mig säker i att han kommer ha en långlivad karriär i F1, han har det som andra unga förare t.ex Hamilton inte har... Ödmjukhet. Schumacher hade det och han är den störste någonsin, om några år kommer vi kanske t.o.m. säga Schumacher vem? För när vi pratar om F1 kan vi prata om Sebastian Vettel
Användarens profilbild
menthol

Inlägg av menthol »

Visst körde han kanon både idag och igår, all heder till honom för det, men jag skulle gärna vilja se honom i ett vanligt kval och i ett torrt race innan jag ropar hej.
Men det är ju hyfsat konsekvent ändå. Sitter du i en Ferrari så får du böter, men sitter du i en McLaren så tappar du placering eller blir diskad.
Kan någon på fullt allvar verkligen påstå att Ferrari inte är gynnade av FIA?
-AndersF1
Användarens profilbild
Kuopio

Inlägg av Kuopio »

menthol skrev:Visst körde han kanon både idag och igår, all heder till honom för det, men jag skulle gärna vilja se honom i ett vanligt kval och i ett torrt race innan jag ropar hej.
Valencia?
Användarens profilbild
menthol

Inlägg av menthol »

Kuopio skrev:
menthol skrev:Visst körde han kanon både idag och igår, all heder till honom för det, men jag skulle gärna vilja se honom i ett vanligt kval och i ett torrt race innan jag ropar hej.
Valencia?
Minnet är kort... Tja, en sjätteplats är ju bra, tänkte mer på pallplaceringar annars.
Men det är ju hyfsat konsekvent ändå. Sitter du i en Ferrari så får du böter, men sitter du i en McLaren så tappar du placering eller blir diskad.
Kan någon på fullt allvar verkligen påstå att Ferrari inte är gynnade av FIA?
-AndersF1
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Som sagt, han har stora chanser att lyckas. :up:

Men som gammal ringräv, avvaktar jag ett tag till. Det är först när det blir motgångar som man ser vilket virke en förare har. Om man har en bil som kanske passar en själv perfekt, ja då är det lätt (allt är relativt) att se ut som en världsmästare.

Men det är kul att så många nya förare är på gång. Bra också om Tyskland får fram en framtidsman, det stärker Europas chanser för att behålla fler lopp.
Bild
Användarens profilbild
Eau Rouge

Inlägg av Eau Rouge »

menthol skrev:
Kuopio skrev:
Valencia?
Minnet är kort... Tja, en sjätteplats är ju bra, tänkte mer på pallplaceringar annars.
Toro Rosso-bilen är väl inte kapabel till det?

Regnet idag neutraliserade förhållandena mellan topp-teamen och midfield-teamen och det blir mer förarförmåga som avgör. Jag tycker detta är ett gott tecken på att Vettel har en ganska stor portion med talang för det här med F1.
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Vettel verkar utan tvekan vara den trevligaste föraren tillsammans med Kovalainen av toppförarna.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Användarens profilbild
Depeche

Inlägg av Depeche »

JTarnstrom skrev:Vettel verkar utan tvekan vara den trevligaste föraren tillsammans med Kovalainen av toppförarna.
Ja Vettel verkar vara en väldigt sympatisk och trevlig kille.
Jättekul att han fick vinna.
Ska bli kul att se honom i Red Bull tillsammans med Webber nästa säsong.
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Vettel var väldigt arrogant med sitt hostande under presskonferansen.
IMS-1999

Inlägg av IMS-1999 »

Pastis skrev:Som sagt, han har stora chanser att lyckas. :up:

Men som gammal ringräv, avvaktar jag ett tag till. Det är först när det blir motgångar som man ser vilket virke en förare har. Om man har en bil som kanske passar en själv perfekt, ja då är det lätt (allt är relativt) att se ut som en världsmästare.

Men det är kul att så många nya förare är på gång. Bra också om Tyskland får fram en framtidsman, det stärker Europas chanser för att behålla fler lopp.
Håller med om att man ska bevisa sig även i motgångar. Men vi pratar ju faktiskt om Minadri här. Vettels seger smäller därför mycket högre än t.ex när Hamilton vann sitt fösta lopp i Kanada förra året.
If everything seems under control, you're just not going fast enough.
(Mario Andretti)
Användarens profilbild
Patrik L

Inlägg av Patrik L »

Ger också ett moget o intelligent intryck. Känns lätt att önska killen all välgång framöver.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Sami skrev:Vettel var väldigt arrogant med sitt hostande under presskonferansen.
Jag tyckte också att det lät lite tillgjort :up: :wink:
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
Fontler

Inlägg av Fontler »

Där skulle jag vilja ta Hamilton som ett exempel, han blev direkt inkastad i ett topp stall och haft rent flyt sen dess... Eftersom Vettel får jobba sig upp till de högre stallen så har han bättre chans att klara sig i de långa loppet "om man ska leka lite med ord ;)"
Användarens profilbild
Fontler

Inlägg av Fontler »

Sami skrev:Vettel var väldigt arrogant med sitt hostande under presskonferansen.
Jag tyckte precis tvärt om.

Han drack och fick det i fel strupe, men han visade hänsyn och flyttade undan mikrofonen när han hostade... kan hända vem som helst.
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Fontler skrev:

Där skulle jag vilja ta Hamilton som ett exempel, han blev direkt inkastad i ett topp stall och haft rent flyt sen dess... Eftersom Vettel får jobba sig upp till de högre stallen så har han bättre chans att klara sig i de långa loppet "om man ska leka lite med ord ;)"
Du, det är nästan så jag hoppas du har rätt! Hamilton har blivit ett irritationsmoment. Han borde bli nedtryck i skorna och få jobba sig tillbaka till toppen igen. Då får han kanske min fulla respekt. Då har han också förhoppningsvis blivit ödmjukare och insett att det finns andra förare på banan...
Bild
Användarens profilbild
Fontler

Inlägg av Fontler »

IMS-1999 skrev:

Håller med om att man ska bevisa sig även i motgångar. Men vi pratar ju faktiskt om Minadri här. Vettels seger smäller därför mycket högre än t.ex när Hamilton vann sitt fösta lopp i Kanada förra året.

Minardi är borta sen länge ;) Toro Rosso heter det nu mera :P
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Fontler skrev:

Han drack och fick det i fel strupe, men han visade hänsyn och flyttade undan mikrofonen när han hostade... kan hända vem som helst.
Nej, fy fan, det var bland det mest oförskämda jag hört. Kunde inte låta de andra prata utan gjorde allt för att förstöra för dem genom att låtsas hosta. Lagom till han skulle prata igen så var allt bra. Ville uppenbarligen inte alls dela med sig av äran - höjden av arrogans.
Användarens profilbild
Fontler

Inlägg av Fontler »

AndersF1 skrev:
Fontler skrev:

Nej, fy fan, det var bland det mest oförskämda jag hört. Kunde inte låta de andra prata utan gjorde allt för att förstöra för dem genom att låtsas hosta. Lagom till han skulle prata igen så var allt bra. Ville uppenbarligen inte alls dela med sig av äran - höjden av arrogans.
Jag tycker du borde kolla på presskonferensen igen... uppenbarligen får han vätska i fel strupe och börjar hosta, han visar bra hänsyn när han flyttar undan micken som sagt. och självklart är han nervös första gången han sitter där på topp 3
Användarens profilbild
Fontler

Inlägg av Fontler »

Pastis skrev:
Fontler skrev:

Du, det är nästan så jag hoppas du har rätt! Hamilton har blivit ett irritationsmoment. Han borde bli nedtryck i skorna och få jobba sig tillbaka till toppen igen. Då får han kanske min fulla respekt. Då har han också förhoppningsvis blivit ödmjukare och insett att det finns andra förare på banan...
Jag skiter i om Hamilton vinner mästerskapet i år eller inte.. Mclaren borde göra sig av med honom så han får köra för ett lägre stall.. t.ex Honda :P
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Fontler skrev:
AndersF1 skrev:
Fontler skrev: Jag tyckte precis tvärt om.

Jag tycker du borde kolla på presskonferensen igen... uppenbarligen får han vätska i fel strupe och börjar hosta, han visar bra hänsyn när han flyttar undan micken som sagt. och självklart är han nervös första gången han sitter där på topp 3
Äh. Grejen var att han snackade så mycket att han blev torr i halsen och till slut kunde han inte få fram ett ljud. Det var då han började hosta och dricka citronsaft. Men det är väl så det går när man sitter och breder ut sig i direktsändning och tror att man är viktigast i världen...
Användarens profilbild
Fontler

Inlägg av Fontler »

ANFRAN skrev:
Fontler skrev:
AndersF1 skrev: Nej, fy fan, det var bland det mest oförskämda jag hört. Kunde inte låta de andra prata utan gjorde allt för att förstöra för dem genom att låtsas hosta. Lagom till han skulle prata igen så var allt bra. Ville uppenbarligen inte alls dela med sig av äran - höjden av arrogans.
Äh. Grejen var att han snackade så mycket att han blev torr i halsen och till slut kunde han inte få fram ett ljud. Det var då han började hosta och dricka citronsaft. Men det är väl så det går när man sitter och breder ut sig i direktsändning och tror att man är viktigast i världen...
Du tror inte de har NÅGONTING med ovana att göra? eller nervositet?

Jag kan säga med 100% säkerhet att han inte tror för en sekund att han är bäst, utan han sa oavbrutet det att de hade bara en bra helg och det mesta gick deras väg.

ps, jag blev imponerad av hur bra hans engelska var för att vara tysk.
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Fontler skrev: Du tror inte de har NÅGONTING med ovana att göra? eller nervositet?

Jag kan säga med 100% säkerhet att han inte tror för en sekund att han är bäst, utan han sa oavbrutet det att de hade bara en bra helg och det mesta gick deras väg.

För att inte tala om svenska.
Hej Sebastian, nu avslöjade du dig allt. (ingen annan än Vettel själv kan ju veta med 100% säkerhet vad han tänker).
Så det räcker inte med att du förstör presskonferensen och kräver allt ljus på dig, utan nu surfar du runt på diverse F1-forum och startar hyllningstopics om dig själv också, där du t.o.m. klagar på oss som genomskådade ditt presskonferenstrick.
Otroligt dåligt och nog det absolut värsta egentrippande jag hört talas om.
Hamiltons arrogans har inte en chans.
Användarens profilbild
Fontler

Inlägg av Fontler »

AndersF1 skrev:
Fontler skrev: Du tror inte de har NÅGONTING med ovana att göra? eller nervositet?

För att inte tala om svenska.
Hej Sebastian, nu avslöjade du dig allt. (ingen annan än Vettel själv kan ju veta med 100% säkerhet vad han tänker).
Så det räcker inte med att du förstör presskonferensen och kräver allt ljus på dig, utan nu surfar du runt på diverse F1-forum och startar hyllningstopics om dig själv också, där du t.o.m. klagar på oss som genomskådade ditt presskonferenstrick.
Otroligt dåligt och nog det absolut värsta egentrippande jag hört talas om.
Hamiltons arrogans har inte en chans.

En person med jävligt bra personläsning? Jag tycker nog ni ska hålla felaktiga åsikter för er själva, när Vettel för första gången står på pallen är det självklart att han är nervös och inte riktigt vet vad han ska göra.

Man ser på honom och hans beteende att han är en väldigt ödmjuk person på banan och hans framtid kommer vara otrolig. det var roligt när han parkerat bilen och skulle in o väga sig... han visste fan inte vart han skulle gå :P de andra fick nästan ropa på honom. :) och jag blev förvånad att inte stallpersonalen var framme när han parkerade och gratulerade honom.
Användarens profilbild
Grönsakskungen

Inlägg av Grönsakskungen »

Men snälla Fontler...

Ironi!

IRONI!

Slå upp det!
Användarens profilbild
Fontler

Inlägg av Fontler »

Grönsakskungen skrev:Men snälla Fontler...

Ironi!

IRONI!

Slå upp det!

Jag tror inte han är intelligent nog att veta vad Ironi är så han använder sig troligen inte av de ;)
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Nu skall du inte tala om dig själv i tredje person, Sebastian, det låter nästan ännu märkvärdigare än ditt presskonferenshostande.
Användarens profilbild
Fontler

Inlägg av Fontler »

AndersF1 skrev:Nu skall du inte tala om dig själv i tredje person, Sebastian, det låter nästan ännu märkvärdigare än ditt presskonferenshostande.

*ASG*
Användarens profilbild
Bopper

Inlägg av Bopper »

Ironi!

IRONI!

Slå upp det!
NEJ!!! Var det nödvändigt att avslöja det, så här roligt har jag ju inte haft sedan Schumi avslöjade att han skulle sluta 8)
Keep on Boppin´
kas

Inlägg av kas »

Vem F--n är Wettel? Han vinner ett lopp, och har kört bra i nåra tidigare, men glöm inte att Ferraris motor sitter i bilen, om han hostar eller inte har väl ingen betydelse när han interljuvas, han får komma till bevis att det är en trend som håller i sig...OCH jag skrev för ett år sedan Massa tar VM, det kan jag hålla en tunna på! :o
PS: kliv över kanten från sandlådan, please!!!
Användarens profilbild
Grönsakskungen

Inlägg av Grönsakskungen »

Bopper skrev:

Ironi!

IRONI!

Slå upp det!
NEJ!!! Var det nödvändigt att avslöja det, så här roligt har jag ju inte haft sedan Schumi avslöjade att han skulle sluta 8)
Det är lugnt - poletten har ju fortfarande inte trillat ner.
Kubica08

Inlägg av Kubica08 »

Skulle vara roligt att höra Peter Windsors kommentar om Vettel...

Vi vet ju alla hans åsikter om Lewis om Kimi....
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

JTarnstrom skrev:Vettel verkar utan tvekan vara den trevligaste föraren tillsammans med Kovalainen av toppförarna.
Vänta bara tills de börjar fråga efter hans autografer i tid och otid eller ställa sig på hans prylar på en näslängds avstånd....
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
CLO

VettelPettelPäronPung!

Inlägg av CLO »

Det är bara att inse att killen är en jättetalang..
Oldtimer
Utvisad
Utvisad

Re: VettelPettelPäronPung!

Inlägg av Oldtimer »

[q

uote="CLO"]Det är bara att inse att killen är en jättetalang..[/quote]

han kan den pöjken :up: