Red Bull vs Scuderia Toro Rosso
-
- Mr Forza Motorsport
Red Bull vs Scuderia Toro Rosso
Undrar hur Jean Todt känner sig idag, då det blir allt tydligare att Red Bull önskade att de hade Ferrarimotorer i sina bilar. Lite lustigt, med tanke på att de gjorde nästan vad som helst för att byta från Ferrari till Renault och hade stenhårda förhandlingar med Todt.
Man kan även fundera över hur Sebastians Vettel känner inför nästa års byte från Toro Rosso till Red Bull. Ett steg tillbaka om inte Renault arbetar hårt i vinter?
Man kan även fundera över hur Sebastians Vettel känner inför nästa års byte från Toro Rosso till Red Bull. Ett steg tillbaka om inte Renault arbetar hårt i vinter?
-
Re: Red Bull vs Scuderia Toro Rosso
Hur länge gäller deras motorkontrakt? Dom kanske bytar motorer igen till nästa årPastis skrev:Undrar hur Jean Todt känner sig idag, då det blir allt tydligare att Red Bull önskade att de hade Ferrarimotorer i sina bilar. Lite lustigt, med tanke på att de gjorde nästan vad som helst för att byta från Ferrari till Renault och hade stenhårda förhandlingar med Todt.
FIA = Ferrari International Assistance
-
-
-
-
- Mr Forza Motorsport
Re: Red Bull vs Scuderia Toro Rosso
Vet inte, men motorbytet skedde därför Newey ville ha en aningens lägre tyngdpunkt och mindre kylare på Red Bull-bilarna. Jag tror också hans tid tillhör det förflutna. Men hans fula hajfena verkar vara en succé bland aerodynamikerna, den kopieras vilt...olag skrev:Hur länge gäller deras motorkontrakt? Dom kanske bytar motorer igen till nästa årPastis skrev:Undrar hur Jean Todt känner sig idag, då det blir allt tydligare att Red Bull önskade att de hade Ferrarimotorer i sina bilar. Lite lustigt, med tanke på att de gjorde nästan vad som helst för att byta från Ferrari till Renault och hade stenhårda förhandlingar med Todt.
-
-
Kanske inte rätt tråd för detta men det verkar som det kommer hända en hel del i Red Bull-stallen redan denna säsongen.
Helmut Marko vill visst ha in Vettel redan denna säsongen i Red Bull och Coulthard får sluta innan de 4 sista racen.
Kanske att Bourdais får flytta på sig också och Buemi och Senna hoppar in i Toro Rosso. Alternativt Bourdais kvar och Buemi och Senna kör 2 race var för att förbereda sig för F1 nästa säsong.
Helmut Marko vill visst ha in Vettel redan denna säsongen i Red Bull och Coulthard får sluta innan de 4 sista racen.
Kanske att Bourdais får flytta på sig också och Buemi och Senna hoppar in i Toro Rosso. Alternativt Bourdais kvar och Buemi och Senna kör 2 race var för att förbereda sig för F1 nästa säsong.
-
-
-
Ja han är inte så snabb som han borde vara och hans försök till omkörningar är ju inga höjdare.Sami skrev:David Coulthard kör inte särskilt bra längre. Han kanske borde ha slutat redan efter förra säsongen.
Känns som det blir en incident varje gång han försöker.
Vet inte vad som hänt med honom.
Han är ju definitivt inte för gammal tycker jag...37 är väl ingen ålder.
När han började hos Red Bull 2005 var han ju faktiskt riktigt bra.
-
-
- Utvisad
Jag tycker båda RB-förarna borde sparkas. Även han som är bättre än sopan Massa. Man märker ju hur det går nu när klippan DC slutat utveckla bilen.Depeche skrev:Ska i alla fall bli intressant att se om Helmut Marko "sparkar" både Coulthard och Bourdais redan denna säsongen som det nu ryktas om att han vill.
Men jag vet inte om 2 rookies i Toro Rosso är så bra.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
Dessutom F1-världens störste fegis.
Dessutom F1-världens störste fegis.
-
Nja...Webber gör väl sin bästa säsong i en bil som inte är särskilt bra.EnzoF1 skrev:Jag tycker båda RB-förarna borde sparkas. Även han som är bättre än sopan Massa. Man märker ju hur det går nu när klippan DC slutat utveckla bilen.Depeche skrev:Ska i alla fall bli intressant att se om Helmut Marko "sparkar" både Coulthard och Bourdais redan denna säsongen som det nu ryktas om att han vill.
Men jag vet inte om 2 rookies i Toro Rosso är så bra.
Han har tagit lika många poäng som Alonso.
Sparka Alonso isåfall också då eftersom han varit lika dålig som Webber.
Vad jag vet så är Webber också bra på att utveckla bilen.
Han fick i alla fall väldigt bra betyg när han körde för Williams.
-
Depeche skrev:Nja...Webber gör väl sin bästa säsong i en bil som inte är särskilt bra.
Eeeh... vadå...?Depeche skrev:Vad jag vet så är Webber också bra på att utveckla bilen.
Blir lite svårt att sparka honom från Red Bull eller Toro Rosso.Depeche skrev:Sparka Alonso isåfall också då eftersom han varit lika dålig som Webber..
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
-
Det jag menar är att jag tror Webber är minst lika bra com Coulthard på att utveckla bilen. Det hänger inte på att Coulthard slutat utveckla bilen som EnzoF1 antyder.PC: skrev:Depeche skrev:Nja...Webber gör väl sin bästa säsong i en bil som inte är särskilt bra.Eeeh... vadå...?Depeche skrev:Vad jag vet så är Webber också bra på att utveckla bilen.
Blir lite svårt att sparka honom från Red Bull eller Toro Rosso.Depeche skrev:Sparka Alonso isåfall också då eftersom han varit lika dålig som Webber..
Sedan menar jag av vilken anledning skulle de sparka Webber som gjort en kanonsäsong. Ligger på samma poäng som tex Alonso.