Coulthard wants to ban refuelling
-
- Inlägg: 19
- Blev medlem: ons mar 29, 2006 19:00
Coulthard wants to ban refuelling
"In the days when you carried your entire race fuel load on board the car, there was a much bigger role for the driver in managing the tyres and brakes,"
Vad jag ville fråga er var om någon minns dom dagarna och kan berätta hur det var, jag kollade inte på F1 då. Var det bra när man gjorde så ?
Jag tycker att det verkar vara en cool idé iaf...
Vad jag ville fråga er var om någon minns dom dagarna och kan berätta hur det var, jag kollade inte på F1 då. Var det bra när man gjorde så ?
Jag tycker att det verkar vara en cool idé iaf...
-
- Inlägg: 8027
- Blev medlem: mån apr 19, 2004 17:07
- Ort: Solna
Det var mycket som var annorlunda förr.
Det fanns en tid när man hade särskilda motorer endast avsedda för kval.
Det fanns tider då motorerna var turboladdade och man klämde ut 700-1100 hk ur en motor på 1500cc. Ett tag var bilarna 200 cm breda och hade slicks, dagens bilar är 180 cm breda och har 3/4 räfflor i däcken. Det där med reglemente ändras hela tiden, ibland till det bättre ibland till det sämmre. Man har ändrat kvalsystemet några ggr, man har ändrat poängsystemet mm mm.
Om man skall släpa med sig bränsle för hela loppet så måste man även ändra dagens kvalsystem. (topp 10 bilar får ju idag inte tanka innan start)
Har ingen särskild åsikt, men ser inte tankmomentet som ett problem. Det är relativt säkert att tanka. Minns när Jos Verstappen var på grillparty i depån en gång.
Även Maestro var eldfängd.
Det fanns en tid när man hade särskilda motorer endast avsedda för kval.
Det fanns tider då motorerna var turboladdade och man klämde ut 700-1100 hk ur en motor på 1500cc. Ett tag var bilarna 200 cm breda och hade slicks, dagens bilar är 180 cm breda och har 3/4 räfflor i däcken. Det där med reglemente ändras hela tiden, ibland till det bättre ibland till det sämmre. Man har ändrat kvalsystemet några ggr, man har ändrat poängsystemet mm mm.
Om man skall släpa med sig bränsle för hela loppet så måste man även ändra dagens kvalsystem. (topp 10 bilar får ju idag inte tanka innan start)
Har ingen särskild åsikt, men ser inte tankmomentet som ett problem. Det är relativt säkert att tanka. Minns när Jos Verstappen var på grillparty i depån en gång.
Även Maestro var eldfängd.
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
-
- Utvisad
- Inlägg: 8219
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 522
- Blev medlem: sön okt 21, 2007 10:47
Om mekanikerna kan återgå till att byta däck med kortbyxor och skjorta under loppet är jag helt med på att ta bort tankmomentet.
Men det är ju hyfsat konsekvent ändå. Sitter du i en Ferrari så får du böter, men sitter du i en McLaren så tappar du placering eller blir diskad.
Kan någon på fullt allvar verkligen påstå att Ferrari inte är gynnade av FIA? -AndersF1
Kan någon på fullt allvar verkligen påstå att Ferrari inte är gynnade av FIA? -AndersF1
-
- Mr Forza Motorsport
- Inlägg: 8551
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Fjällen
Re: Coulthard wants to ban refuelling
Jag har varit med under den tiden och det finns fördelar och nackdelar med det mesta. Minnet är knepigt och man kommer mest ihåg det som var bramahho skrev:"In the days when you carried your entire race fuel load on board the car, there was a much bigger role for the driver in managing the tyres and brakes,"
Vad jag ville fråga er var om någon minns dom dagarna och kan berätta hur det var, jag kollade inte på F1 då. Var det bra när man gjorde så ?
Jag tycker att det verkar vara en cool idé iaf...
Att skippa depåstoppen betyder att förarna är tvingade att köra om på banan och inte i depån. Det borde betyda att man chansar mer och eftersom förarna har olika körstilar kommer en del att slita däck mera än andra. Det borde också kunna ge fler omkörningsförsök, inte minst under loppens andra hälft.
Depåstoppen var spännande då de infördes och innbar ett ytterligare moment för taktikerna. Men personligen skulle jag inte ha något emot att testa att skippa depåstoppen och se hur det går. Det är ju racingen på banan som ska vara nummer 1, eller hur?
-
- Inlägg: 814
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Leksand
Jag kommer ihåg lopp såsom Portugal 1987 tror jag det var och Frankrike 1990 där Prost i båda loppen sparde sina däck och tog in jordens försprång på Berger Resp Capelli.
Det var nog bättre när det var så än som det är idag. Känns som om loppet är slut efter första stinten. Det händer inte så mycket!
Det var nog bättre när det var så än som det är idag. Känns som om loppet är slut efter första stinten. Det händer inte så mycket!
Lite äldre, lite långsammare
-
- Inlägg: 2564
- Blev medlem: tor aug 23, 2007 12:05
- Ort: Stockholm
Det borde vara frivilligt att göra depåstopp. Om tanken rymmer tillräckligt med bränsle och däcken höll ett helt lopp så kunde det kanske löna sig.
Vann inte Olivier Panis i Monaco tack vare att han inte gjorde något depåstopp?
Vann inte Olivier Panis i Monaco tack vare att han inte gjorde något depåstopp?
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
-
- Inlägg: 2469
- Blev medlem: fre sep 14, 2007 17:30
- Ort: Sveriges sydligaste stad
-
- Mr Forza Motorsport
- Inlägg: 8551
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Fjällen
Det var ju så under flera år innan de nuvarande däckreglerna, men alla stallen konstruerade sina bilar med små tankar som gjorde det omöjligt att köra ett normalt lopp utan depåstopp.Christoffer skrev:Det borde vara frivilligt att göra depåstopp. Om tanken rymmer tillräckligt med bränsle och däcken höll ett helt lopp så kunde det kanske löna sig.
Vann inte Olivier Panis i Monaco tack vare att han inte gjorde något depåstopp?
Panis vann i Monaco 1996, men det var Mika Salo som under samma lopp körde i mål utan att ha tankat. Salo körde en Tyrrell-Yamaha och blev femma. Endast sju stycken kom i mål, varav endast tre på samma varv. Där hände det grejor!
-
- Inlägg: 8583
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Det var faktist bara tre eller fyra som kom i mål i Monaco 96 om jag minns rätt, en krock några varv från mål gjorde att Salo aldrig tog mållinjen men blev klassificerad.
Jag minns nämligen loppet ganska väl eftersom först Hill med en rejäl ledning bröt och sen Alesi med +20 sekunders ledning blev tvungen att bryta på grund av att hjulupphängningen säckade...
Sen var det väl en V10 på Yaman, lite bränslesnålare kanske.
Jag minns nämligen loppet ganska väl eftersom först Hill med en rejäl ledning bröt och sen Alesi med +20 sekunders ledning blev tvungen att bryta på grund av att hjulupphängningen säckade...
Sen var det väl en V10 på Yaman, lite bränslesnålare kanske.
I was misled and that is the way it went
-
- Inlägg: 522
- Blev medlem: sön okt 21, 2007 10:47
Alla hade väl V10:or 1996?Cheever skrev:Det var faktist bara tre eller fyra som kom i mål i Monaco 96 om jag minns rätt, en krock några varv från mål gjorde att Salo aldrig tog mållinjen men blev klassificerad.
Jag minns nämligen loppet ganska väl eftersom först Hill med en rejäl ledning bröt och sen Alesi med +20 sekunders ledning blev tvungen att bryta på grund av att hjulupphängningen säckade...
Sen var det väl en V10 på Yaman, lite bränslesnålare kanske.
Men det är ju hyfsat konsekvent ändå. Sitter du i en Ferrari så får du böter, men sitter du i en McLaren så tappar du placering eller blir diskad.
Kan någon på fullt allvar verkligen påstå att Ferrari inte är gynnade av FIA? -AndersF1
Kan någon på fullt allvar verkligen påstå att Ferrari inte är gynnade av FIA? -AndersF1
-
- Inlägg: 5298
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 8583
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 522
- Blev medlem: sön okt 21, 2007 10:47
Några stall hade kanske V8:or, men Ferrari skotade väl sina V12:or 1995?Cheever skrev:Kan komma ihåg fel men har för mig att det var något speciellt med den där V10:an. Tror att Ferrari åtminstone körde med 12:or, men som sagt - sånt brukar jag kunna glömma året på.
Edit: alla stall utom Minardi och Footwork hade V10:or.
Men det är ju hyfsat konsekvent ändå. Sitter du i en Ferrari så får du böter, men sitter du i en McLaren så tappar du placering eller blir diskad.
Kan någon på fullt allvar verkligen påstå att Ferrari inte är gynnade av FIA? -AndersF1
Kan någon på fullt allvar verkligen påstå att Ferrari inte är gynnade av FIA? -AndersF1
-
- Mr Forza Motorsport
- Inlägg: 8551
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Fjällen
Ja, 1995 var sista året för V-12. R.I.P
När Schumacher testade för Ferrari första gången, körde han med "gamla" V-12 motorn. Hans första kommentar var ungefär så här: Wow, med den här motorn borde man vunnit VM.
Ferrari hade bedrövliga problem med vibrationer under 1996, när nya V-10 togs fram.
Lemon har rätt, det var 1997 som Salo körde ett helt lopp utan att tanka!
När Schumacher testade för Ferrari första gången, körde han med "gamla" V-12 motorn. Hans första kommentar var ungefär så här: Wow, med den här motorn borde man vunnit VM.
Ferrari hade bedrövliga problem med vibrationer under 1996, när nya V-10 togs fram.
Lemon har rätt, det var 1997 som Salo körde ett helt lopp utan att tanka!
-
- Inlägg: 522
- Blev medlem: sön okt 21, 2007 10:47
Fällde inte Prost någon kommentar åt det andra hållet 1990 när han precis flyttat från McLaren till Ferrari? Något i stil med: " att köra Ferraribilen var som ett köra en lastbil". Minns jag fel?
Men det är ju hyfsat konsekvent ändå. Sitter du i en Ferrari så får du böter, men sitter du i en McLaren så tappar du placering eller blir diskad.
Kan någon på fullt allvar verkligen påstå att Ferrari inte är gynnade av FIA? -AndersF1
Kan någon på fullt allvar verkligen påstå att Ferrari inte är gynnade av FIA? -AndersF1
-
- Inlägg: 8583
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 522
- Blev medlem: sön okt 21, 2007 10:47
Han hamnade väl i räcket efter hårnålen, precis innan svängen som leder in på rakan och tunneln.Cheever skrev:Precis, och det var väl det året som Schumacher kom två kurvor i regnet
Men det är ju hyfsat konsekvent ändå. Sitter du i en Ferrari så får du böter, men sitter du i en McLaren så tappar du placering eller blir diskad.
Kan någon på fullt allvar verkligen påstå att Ferrari inte är gynnade av FIA? -AndersF1
Kan någon på fullt allvar verkligen påstå att Ferrari inte är gynnade av FIA? -AndersF1
-
- Mr Forza Motorsport
- Inlägg: 8551
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Fjällen
-
- Inlägg: 7
- Blev medlem: tis jul 15, 2008 20:37
Även Forti körde V8 1996menthol skrev:Några stall hade kanske V8:or, men Ferrari skotade väl sina V12:or 1995?Cheever skrev:Kan komma ihåg fel men har för mig att det var något speciellt med den där V10:an. Tror att Ferrari åtminstone körde med 12:or, men som sagt - sånt brukar jag kunna glömma året på.
Edit: alla stall utom Minardi och Footwork hade V10:or.
-
- Inlägg: 1564
- Blev medlem: ons jul 02, 2003 11:03
Re: Coulthard wants to ban refuelling
Detta har man insett här hemma då det gäller STCC. Det förhatliga, obligatoriska depåstoppet tas bort och man kör två sprintrace istället nästa år.Pastis skrev:Det är ju racingen på banan som ska vara nummer 1, eller hur?
Ett liknade koncept skulle för min del vara OK om det infördes även i F1.
Bilarna skulle då mer utpräglat kunna optimeras för att vara så snabba som det är möjligt på banan, inte för att vara ekonomiska vad gäller däck och bränsle.
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
-
- Varnad
- Inlägg: 9645
- Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
- Ort: Stockholms skärgård
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Coulthard kan väl ge tusan i att tanka då, om han nu tycker att det är så trist. Han kommer ju inte i mål i alla fall.
Skämt åsido, tankningen är ett artificiellt inslag som gärna kan skrotas. Jag ser hellre att förarna tvingas hushålla med resurserna.
Skämt åsido, tankningen är ett artificiellt inslag som gärna kan skrotas. Jag ser hellre att förarna tvingas hushålla med resurserna.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 1564
- Blev medlem: ons jul 02, 2003 11:03
Jag har inte pratat om några sandsäckar.Jari skrev:Man vill inte att de ska vara för snabba och JAG vill absolut inte ha något som närmar sig STCC med sandsäcksracing och liknande.
Mindre vingar och slicks är en bra start. Depåstoppen hör till och ger krydda.
Inga obligatoriska depåstopp och två sprintrace var det jag nämnde som ett alternativ.
Att ha mindre vinge och slicks i samband med kortare race ställer högre krav på förare och ingenjörer, omkörningar i depån skulle bli ett minne blott...
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
-
- Inlägg: 54
- Blev medlem: fre mar 07, 2008 15:06
- Ort: Stockholm
Re: Coulthard wants to ban refuelling
Det här blev fel va? ...eller förklara?PC: skrev:Bilarna skulle då mer utpräglat kunna optimeras för att vara så snabba som det är möjligt på banan, inte för att vara ekonomiska vad gäller däck och bränsle.
Jag tycker hur som också att det vore roligare. Depåstopp skulle det troligen oftast ske i alla fall för att byta däck tror jag.
FIA är ju faktiskt rätt komiska. För några år sedan fick man ju inte byta däck, nu måste man byta däck. Samma sak med sliks och mekansikt/aerodynamiskt grepp hit och dit. Tyckte då att detvar en korkad regel med massa undantag och special regler när man i alla fall fick byta.
Mitt eget förslag (tveksamt om det var ett riktigt förslag då bara min måttligt intresserade sambo fick höra det) var redan då istället att förbjuda tankning och däcksbyte i samma depåstopp. Kunde väl vara ngt för att närma sig Coultards tankar och amtidigt göra det strategiska spelet lite mer intressant än dagens lite väl förutsägbara lopp?
-
- Varnad
- Inlägg: 9645
- Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
- Ort: Stockholms skärgård
Hushålla med soppa?JTarnstrom skrev:Coulthard kan väl ge tusan i att tanka då, om han nu tycker att det är så trist. Han kommer ju inte i mål i alla fall.
Skämt åsido, tankningen är ett artificiellt inslag som gärna kan skrotas. Jag ser hellre att förarna tvingas hushålla med resurserna.
Ska de inte ha etanoldrift eller hybridmotor och en blomma i avgasröret?
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
- Inlägg: 3263
- Blev medlem: tor okt 24, 2002 02:00
- Ort: Malmö
-
- Inlägg: 1564
- Blev medlem: ons jul 02, 2003 11:03
Re: Coulthard wants to ban refuelling
Nä, det blev inte fel.Lelle skrev:Det här blev fel va? ...eller förklara?
För att ta sig runt kurvor med högsta möjliga fart och optimalt grepp så krävs det ofta väldigt aggressiva hjulvinklar men detta måste balanseras för att innersidan av däcket inte skall överhettas när det går mera rakt fram. Med kortare race så kan man därmed få däcken att hålla för hela racet. Nu kanske någon säger att om man har depåstopp och byter däck så har man delvis löst detta, jovisst men jag vill inte ha depåstopp just för att slippa omkörningar i depå. Omkörningar skall göras på banan...
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
-
- Inlägg: 3718
- Blev medlem: fre dec 02, 2005 22:47
- Ort: Spånga
-
- Inlägg: 1564
- Blev medlem: ons jul 02, 2003 11:03
Larvig kan du vara själv. Om man skall komma framåt i en diskussion eller närhelst man skall lösa ett problem så måste man titta något utanför ramarna, Think Outside The Box som det sägs populärt.platt skrev:Förbjuda depåstopp eller däckbyte, vilket larv nästa steg blir ju att förbjuda själva loppet och bara ha kvalen kvar. Det hade ju löst många problem Tävlingen går snabbare och själva tävlingen blir billigare för stallen. Det här verkar toppen.
Vad jag menar är att det är inte så lätt att presentera färdiga patentlösningar omedelbums, men om man bara gluttar lite från ett håll så ser man inte hela spektrat av de möjliga alternativ som kan tänkas.
Jag har inte föreslagit att depåstopp skall förbjudas, jag har inte heller sagt att däcksbyte skall förbjudas men om man kör kortare race så blir det viktigare att prestera på banan istället för vara snabb på pitlane.
Kom med lite konstrutiva synpunkter istället för vara så trist reaktionär...
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
-
- Inlägg: 3718
- Blev medlem: fre dec 02, 2005 22:47
- Ort: Spånga
Jag har inte sagt att du har sagt.....osv.PC: skrev:Larvig kan du vara själv. Om man skall komma framåt i en diskussion eller närhelst man skall lösa ett problem så måste man titta något utanför ramarna, Think Outside The Box som det sägs populärt.platt skrev:Förbjuda depåstopp eller däckbyte, vilket larv nästa steg blir ju att förbjuda själva loppet och bara ha kvalen kvar. Det hade ju löst många problem Tävlingen går snabbare och själva tävlingen blir billigare för stallen. Det här verkar toppen.
Vad jag menar är att det är inte så lätt att presentera färdiga patentlösningar omedelbums, men om man bara gluttar lite från ett håll så ser man inte hela spektrat av de möjliga alternativ som kan tänkas.
Jag har inte föreslagit att depåstopp skall förbjudas, jag har inte heller sagt att däcksbyte skall förbjudas men om man kör kortare race så blir det viktigare att prestera på banan istället för vara snabb på pitlane.
Kom med lite konstrutiva synpunkter istället för vara så trist reaktionär...
Om man kortar ner loppen så missar man en betydande sak (enligt mitt tycke) i konstruktions VM, hållbarhet och tillförlitligheten för bilarna. Det finns två VM som man kör för att vinna. Så det är inget alternativ att korta ner det så som jag ser det. Annars så tycker jag det funkar ganska bra så som det ser ut och ser fram mot nästa säsong med sliks.
-
- Inlägg: 142
- Blev medlem: mån jul 07, 2008 13:21
Precis!Christoffer skrev:Det borde vara frivilligt att göra depåstopp. Om tanken rymmer tillräckligt med bränsle och däcken höll ett helt lopp så kunde det kanske löna sig.
Idag är det omöjligt att köra utan depåstopp pga de ibland töntiga regeln med att man är tvungen att köra med två olika gummiblandningar i samma lopp.
Det borde vara frivilligt att köra med den gummiblanding man tycker är lämpligt och göra så många eller så få depåstopp man vill.
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Nej, soppan ska de inte behöva hushålla med. Däremot däcken. Väldigt mycket av det som avgör en förares skicklighet handlar ju om relationen mellan förare och däck. Att hushålla med däcken tycker jag hör till en underskattad del av en förares arbete.Jari skrev:Hushålla med soppa?JTarnstrom skrev:Coulthard kan väl ge tusan i att tanka då, om han nu tycker att det är så trist. Han kommer ju inte i mål i alla fall.
Skämt åsido, tankningen är ett artificiellt inslag som gärna kan skrotas. Jag ser hellre att förarna tvingas hushålla med resurserna.
Ska de inte ha etanoldrift eller hybridmotor och en blomma i avgasröret?
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Om däcken ska hålla hela loppet kommer det att jämna ut sig mot de snabbare däcken som måste bytas två eller tre gånger under ett lopp. Att det blir billigare är ju bara en fördel.platt skrev:Förbjuda depåstopp eller däckbyte, vilket larv nästa steg blir ju att förbjuda själva loppet och bara ha kvalen kvar. Det hade ju löst många problem Tävlingen går snabbare och själva tävlingen blir billigare för stallen. Det här verkar toppen.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 421
- Blev medlem: mån maj 05, 2008 16:02
Som jag minns det,Gevalia skrev:Precis!Christoffer skrev:Det borde vara frivilligt att göra depåstopp. Om tanken rymmer tillräckligt med bränsle och däcken höll ett helt lopp så kunde det kanske löna sig.
Idag är det omöjligt att köra utan depåstopp pga de ibland töntiga regeln med att man är tvungen att köra med två olika gummiblandningar i samma lopp.
Det borde vara frivilligt att köra med den gummiblanding man tycker är lämpligt och göra så många eller så få depåstopp man vill.
tyckte jag det var mycket störande när depåstoppen infördes..
Hade ju inte mycket med racing att göra i ärlighetens namn.
Depåstoppen gick heller inte lika smidigt då, och blev ofta avgörande för racet.
Jo, jag skulle föredra att tankning under racet förbjöds, då skulle vi sannolikt slippa depåbesöken såvida inte nån får punka eller behöver ny nos el. dyl.
Han har rätt (David). det bli bättre racing helt enkelt.
Saknar de gamla mästarna...
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Problemet med depåstopp är att de går för snabbt. Obligatorisk stopp-and-go på t.ex. 70 s, eller vad som nu gör att det oftast går fortare att köra hela loppet utan att tanka eller byta däck.
Om man lyckas köra optimalt utan allt för mycket bränsleförbrukning eller däcksslitage så skall man alltså kunna vinna utan att gå i depå, men om man är hårdare på däcken så skall man iallafall ha chansen att placera sig bra och inte behöva bryta för att soppan tar slut.
Men 80-talets bränslespararrace där jag har för mig att man sänkte max bränsle-gränsen år efter år var inte heller några riktiga höjdare.
Om man lyckas köra optimalt utan allt för mycket bränsleförbrukning eller däcksslitage så skall man alltså kunna vinna utan att gå i depå, men om man är hårdare på däcken så skall man iallafall ha chansen att placera sig bra och inte behöva bryta för att soppan tar slut.
Men 80-talets bränslespararrace där jag har för mig att man sänkte max bränsle-gränsen år efter år var inte heller några riktiga höjdare.
-
- Inlägg: 1252
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Nja, nästan rätt. Kommentaren som troligtvis hjälpte till att få honom sparkad var när han liknade Ferrari 643-chassit vid en "truck" och året var 1991. Prost hävdade visserligen att han hade blivit felciterad, men det hjälpte inte..menthol skrev:Fällde inte Prost någon kommentar åt det andra hållet 1990 när han precis flyttat från McLaren till Ferrari? Något i stil med: " att köra Ferraribilen var som ett köra en lastbil". Minns jag fel?
För övrigt en av de snyggaste F1-orna någonsin enligt min mening..