Bilder på våra MC
-
Bilder på våra MC
Vore kul att se vilka hojar ni kör. kört på
Själv måste jag leta runt lite innan jag kan hitta lite bilder. Men fritt från minnet så har jag ägt dessa maskiner;
Honda 125 K3
Honda 125 K5
Susuki TS 125
Yamha tzr125 1984 års model. Kolvbyte varannan timme.
Suzuki GS500 surdeg
Suzuki GXR 750 Med Marchosi 4-1
Suzuki GXR 750 banbodell
Suzuki GXR 1100R fabriks 1989 fullracer.
Av dessa så skrotade jag samtliga. Ingen gick att sälja.
Jag har provat att hyra hoj lite då och då men det är inte lika roligt att köra längre, så jag har tagit det lungt med hojåkandet förutom när det gäller banåkning där jag varigt mer aktiv på sponsorbiten mm. Men i våras så köpte jag en ATV och tyckte helt plötsligt att det var kul att köra skälv. Tyvär blev den stulen två månader senare.
Men nu har jag beställt en sådan här maskin, och lovar att posta bilder så fort jag får hem den.
Ups... Det är en Renegade 800X som jag beställt.
http://www.brpscandinavia.com/web/index.php?id=3928
Själv måste jag leta runt lite innan jag kan hitta lite bilder. Men fritt från minnet så har jag ägt dessa maskiner;
Honda 125 K3
Honda 125 K5
Susuki TS 125
Yamha tzr125 1984 års model. Kolvbyte varannan timme.
Suzuki GS500 surdeg
Suzuki GXR 750 Med Marchosi 4-1
Suzuki GXR 750 banbodell
Suzuki GXR 1100R fabriks 1989 fullracer.
Av dessa så skrotade jag samtliga. Ingen gick att sälja.
Jag har provat att hyra hoj lite då och då men det är inte lika roligt att köra längre, så jag har tagit det lungt med hojåkandet förutom när det gäller banåkning där jag varigt mer aktiv på sponsorbiten mm. Men i våras så köpte jag en ATV och tyckte helt plötsligt att det var kul att köra skälv. Tyvär blev den stulen två månader senare.
Men nu har jag beställt en sådan här maskin, och lovar att posta bilder så fort jag får hem den.
Ups... Det är en Renegade 800X som jag beställt.
http://www.brpscandinavia.com/web/index.php?id=3928
-
Jag har kört massor med olika MC, men har självfallet inte varit ägare till dem.
Här är några axplock
Honda CB 125 Twin (ägare)
Kawasaki 250 (3 cyl / 2 takt) (ägare)
Honda CB400N (ägare)
Yamaha RD350 (ägare)
Kawasaki GPZ 900 (ägare)
Honda CBX (ägare)
Yamaha FJ1200 (ägare)
HD 1200 C (ägare)
Triumph Speedmaster
HD Softtail "Fat boy"
Royal Enfield
Kawasaki Vulcan
BMW Montauk
denna lista kan göras mycket längre
Här är några axplock
Honda CB 125 Twin (ägare)
Kawasaki 250 (3 cyl / 2 takt) (ägare)
Honda CB400N (ägare)
Yamaha RD350 (ägare)
Kawasaki GPZ 900 (ägare)
Honda CBX (ägare)
Yamaha FJ1200 (ägare)
HD 1200 C (ägare)
Triumph Speedmaster
HD Softtail "Fat boy"
Royal Enfield
Kawasaki Vulcan
BMW Montauk
denna lista kan göras mycket längre
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
-
-
Tävling?? Nääääää!Kim skrev:Hej Gösta, om det nu var en tävling? så vinner du..
Är du kvar i Skåne? I så fall så bjuder jag på kaffe i din gamla hembygd Ljungskogen. Fika får du ta med dig själv men kaffe och fint väder bjuder jag på.
Men jag har haft MC kort sen jag var 16, och har fyllt 27 så nog har man hunnit med några provturer på kompisarnas maskiner och hunnit avverka några egna maskiner också.
Är TYVÄR tillbax i fjollträsk. Men jag körde förbi Ljunghusen / Höllviken / Falsterbo mm (hälsade på galningen Olag i Trelleborg). Vi hade några underbara dagar i Skåne.
NOTERA FLAGGORNA PÅ VÅRA MASKINER
-
- Utvisad
Det pratades om "två stora motorcyklar" i nåt inlägg ovan. Jag ser bara en stor motorcykel på bilden, och sedan nån 125a eller liknande i bakgrunden.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
Dessutom F1-världens störste fegis.
-
Det visar bara på din okunnskap om motorcyklar.EnzoF1 skrev:Det pratades om "två stora motorcyklar" i nåt inlägg ovan. Jag ser bara en stor motorcykel på bilden, och sedan nån 125a eller liknande i bakgrunden.
Det du ser är en Triumph Speedmaster 900CC i förgrunden och en HD 1200 CC Evo i bakgrunden.
-
-
- Utvisad
Ja Trajjan är en "stor motorcykel"... den där andra är det inte... Fan, den väger väl knappt 250 kg...Gösta skrev:Det visar bara på din okunnskap om motorcyklar.EnzoF1 skrev:Det pratades om "två stora motorcyklar" i nåt inlägg ovan. Jag ser bara en stor motorcykel på bilden, och sedan nån 125a eller liknande i bakgrunden.
Det du ser är en Triumph Speedmaster 900CC i förgrunden och en HD 1200 CC Evo i bakgrunden.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
-
-
Att man alltid skall behöva rätta dig!!!!!EnzoF1 skrev:Ja Trajjan är en "stor motorcykel"... den där andra är det inte... Fan, den väger väl knappt 250 kg...Gösta skrev:Det visar bara på din okunnskap om motorcyklar.EnzoF1 skrev:Det pratades om "två stora motorcyklar" i nåt inlägg ovan. Jag ser bara en stor motorcykel på bilden, och sedan nån 125a eller liknande i bakgrunden.
Den lilla Trimphen väger 229 kg medan Harleyn väger 26 Kg mer, således 255 Kg.
-
-
- Utvisad
Ja då var det inga tunga och stora grejer alls då...Gösta skrev:Att man alltid skall behöva rätta dig!!!!!EnzoF1 skrev:Ja Trajjan är en "stor motorcykel"... den där andra är det inte... Fan, den väger väl knappt 250 kg...Gösta skrev: Det visar bara på din okunnskap om motorcyklar.
Den lilla Trimphen väger 229 kg medan Harleyn väger 26 Kg mer, således 255 Kg.
Var det månne det beryktade gänget "Bambinos" som var ute och cruisade, eller kanske "Välling Angels"?
En riktig hoj väger minst 261 kg
-
Galning var namnet jahaGösta skrev: Är TYVÄR tillbax i fjollträsk. Men jag körde förbi Ljunghusen / Höllviken / Falsterbo mm (hälsade på galningen Olag i Trelleborg). Vi hade några underbara dagar i Skåne.
NOTERA FLAGGORNA PÅ VÅRA MASKINER
Snygga flaggor hölt dom ända upp till fjollträsk?
FIA = Ferrari International Assistance
-
10.00 skall jag vara på MC huset i malmö. Skriva kontrakt. Lite pirrigt att låna 120 000:-kr men det är redan fixat så bara min signatur behövs. Men sen måste jag vänta 3 veckor på leverans!
Edit: Reser tillbaka till fjolträsk om två veckor och måste stanna i minst 6 månader. Så kan du bjuda på godare kaffe en Scandic så kommer jag
Edit: Reser tillbaka till fjolträsk om två veckor och måste stanna i minst 6 månader. Så kan du bjuda på godare kaffe en Scandic så kommer jag
-
Klart de höll. Skånsk kvalité. Monterat av kompetent yrkesfolk som vet vad de gör.olag skrev: Snygga flaggor hölt dom ända upp till fjollträsk?
Fick några sura blickar när vi fikade i nyköpingsbro, men det brydde vi oss inte om. Vi behöll våra otroligt fina flaggor i topp hela vägen till Solna.
-
-
-
-
-
Du är välkommen nu till helgen om du skickar ett pm, eller har kvar mitt mobilnummer?Scorpio skrev:Frän liten sak det där Kim
Jag får se till att svänga förbi nå´n dag, kan passa på att kolla lite närmare på den då också
Nej Christoffer det är ingen ö som Gotland. Det är Näset i Skåne. Fullt med 08 och tyskar. Värst nu när Falsterbo hästskit är i fullgång.
-
-
Min hoj som den ser ut för tillfället. Nya ljuddämpare skall på i dagarna.
http://sporthoj.com/galleri/?do=visabild&id=72614
Fett nedlägg va? Imponerade? Skulle tro det!
http://sporthoj.com/galleri/?do=visabild&id=72614
Fett nedlägg va? Imponerade? Skulle tro det!
-
- Varnad
-
-