I klassen "Roliga urklipp" (?)

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
guuben
Utvisad
Utvisad

I klassen "Roliga urklipp" (?)

Inlägg av guuben »

Radiosporten http://www.sr.se/radiosporten/nyheter/a ... el=2121839

McLarenföraren Lewis Hamilton har fått sitt straff för att han körde in i Kimi Räikkönen i Montreals grand prix på söndagen.

Hamilton, som körde in i en stillastående Kimi Räikkönen så att de båda tvingades bryta loppet, kommer att får starta tio placeringar längre bak än vad han hamnar i tidskvalet i Frankrike om två veckor.

Kraschen gjorde att Hamiltons stallkamrat Robert Kubica kunde vinna loppet och gå förbi Ferrariföraren Kimi Räikkönen i den totala ställningen.
Användarens profilbild
Patrik L

Inlägg av Patrik L »

Lite Aftonbladet klass på den va ;)
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Ja jisses, finn fem fel-varning...
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
menthol

Inlägg av menthol »

Händer detta lika ofta vad det gäller andra sporter eller är det bara i F1-bevakningen som sådana här fel begås? Eftersom jag bara följer F1 har jag ingen aning. :quest:
Men det är ju hyfsat konsekvent ändå. Sitter du i en Ferrari så får du böter, men sitter du i en McLaren så tappar du placering eller blir diskad.
Kan någon på fullt allvar verkligen påstå att Ferrari inte är gynnade av FIA?
-AndersF1
Användarens profilbild
Christoffer

Inlägg av Christoffer »

Jari skrev:Ja jisses, finn fem fel-varning...
Jag fann bara ett fel!? (Att Kubica skulle vara Hamiltons stallkamrat)
Möjligen två (Straffet är för att han missade rödljuset, inte att han tog Kimi bakifrån.)Eller det är nog en kombination eftersom han aldrig hann passera rödljuset(Whatever)
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
Användarens profilbild
Averell

Tyvärr är det...

Inlägg av Averell »

skrämmande ofta som det är fel oavsett vilken klass inom motorsport det gäller. För ett tag sedan när Sportspegeln visade ett 20 sekunders inslag från WTCC i Mexico så var det bara ett enda fakta som var rätt, Rikard Rydells resultat i andra racet. Därutöver lyckades man klämma in en fem sex faktafel....!!!
Jag brukar ta mängden fel vad gäller motorsport som ett skrämmande exempel på vad media lurar i mig när det gäller alla andra ämnen som det rapporteras om och som jag inte kan ett skit om. Det värsta är att om du pratar med folk så tror de flesta på allt, jag menar allt, som skrivs o sägs.... O så undrar folk varför det händer så mycket skit i världen..
"Those who risk nothing, do nothing, achieve nothing, become nothing."
David Jefferies 1972 - 2003
Användarens profilbild
platt

Re: Tyvärr är det...

Inlägg av platt »

Averell skrev:Det värsta är att om du pratar med folk så tror de flesta på allt, jag menar allt, som skrivs o sägs.... O så undrar folk varför det händer så mycket skit i världen..
Det ända man kan lita på som skrivs är i Aftonbladet och kanske i Expressen dom förmedlar den riktiga sanningen :D :D