Dakar-skandal 2008
-
Dakar-skandal 2008
Det är inget annat än en stor skandal att Dakar inte startat och inte startar förns halvägs till midsommar, vafan det SKA starta på nyårsdagen...
Annie Seel 93 och Thomas Berglund 22 att hålla reda på bland MC-förarna (Ja norrbagge Pål-Anders 4 för dom som har såna böjelser)
Tina tillsammans med Nasser AL Attayah i BMW 305, om han bara gör som Tina säger kan det kanske gå vägen för den snabbe men vilde quatararaben.
Annie Seel 93 och Thomas Berglund 22 att hålla reda på bland MC-förarna (Ja norrbagge Pål-Anders 4 för dom som har såna böjelser)
Tina tillsammans med Nasser AL Attayah i BMW 305, om han bara gör som Tina säger kan det kanske gå vägen för den snabbe men vilde quatararaben.
I was misled and that is the way it went
-
-
-
Hade det inte med säkerheten att göra?
En turistande familj hade blivit dödade i Mauretanien och dom ville lägga om bansträckningen för det är för farligt för deltagarna, risk för rån och skottlossning etc.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/m ... 1562580.ab
En turistande familj hade blivit dödade i Mauretanien och dom ville lägga om bansträckningen för det är för farligt för deltagarna, risk för rån och skottlossning etc.
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
-
Då gäller det att hålla full gas och inte stanna tillChristoffer skrev:Hade det inte med säkerheten att göra?
FIA = Ferrari International Assistance
-
Det var inte snällt, nu fick du mig att läsa en artikel i Aftonbladet igen. Dessutom en massa dynga som vanligt.Christoffer skrev:Hade det inte med säkerheten att göra?
Och nej, dom startade inte idag som det stod i Pravda utan på lördag, och dom gör det för att dom är fransmän. Ingen sträcka omdragen, än är väl bäst att tillägga.
Det är nämligen bara fransmän som gör helt planlösa irrationella saker utan mening som absolut ingen annan skulle komma på tanken att göra.
-
-
Det var väl förra året man ändrade traditionen och flyttade fram till lördagen efter nyår.
viewtopic.php?t=5071
viewtopic.php?t=5071
Keep on Boppin´
-
-
Christoffer skrev:Angående fransmän jag hittade en rolig look a like mellan Frankrikes president Sarkozy och en annan "framgångsrik" fransos!
Ser bara Frankrikes president!!!!
Det skulle finnas en bild på en annan "framgångsrik" fransos och så kommer det en bild på Alesi, han är visserligen fransos men inte framgångsrik!
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
-
-
Nu kan man ju börja snacka om skandal
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/m ... 1566304.ab
Hörde det på SVT också, så jag tror det är sant...
Edit:
http://uk.eurosport.yahoo.com/04012008/ ... icial.html
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/m ... 1566304.ab
Hörde det på SVT också, så jag tror det är sant...
Edit:
http://uk.eurosport.yahoo.com/04012008/ ... icial.html
Keep on Boppin´
-
-
-
olag skrev:
Denna faller kanske dig i smaken Gösta
En stjärna och en barnstjärna..... Vem är vem
Jag vet inte vad kopplingen till dakarrallyt skulle kunna vara????
-
-
Det är inte bara du som gått vilse...olag skrev:Trodde att jag var på klotterplanket...sorry
Gösta, jag brukar inte citera när jag avser inlägget ovanför. Min kommentar gällde alltså dig.
Men vad kan man vänta sig när det gäller mannen som aldrig gör fel? Skyll på nån annan.
Nu väntar jag bara på Cheevers kommentar... <-- (Cheever )
Keep on Boppin´
-
-
Kan man inte garantera att deltagare inte skjuts som älgar på en älgjakt, så är det nog svårt att genomföra rallyt.
Tråkigt men det känns som det är det kloka beslutet.
Tråkigt men det känns som det är det kloka beslutet.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
Min rubrik som från början var en aning åt humorhållet blev då istället helt allvarlig. För en skandal är vad det är.
Förut har det var terrorhot både hit och dit, man undrar vad det var som gjorde att man tog det drastiska beslutet att ställa in i år. Att det var länkar till kända terrorgrupper och inte små lokala grupper nordafrikaner med Kalaschnikovs?
Det är ju inte direkt en utflykt med unga örnar man ställer in. Ska bli väldigt intressant att höra mer.
Tidigare har man tagit vilodagar och flugit de tävlanden över de värsta områdena och haft alla möjliga varianter. Det har vart mer regel än undantag att det har vart trassel och man undrar som sagt vad det var som gjorde att det bedömdes som så mycket värre den här gången.
Jag tycker det är mycket tveksamt att kalla det ett klokt beslut med tanke på vad som har kommit fram redan nu, jag har följt Dakar sen jag vet inte när och hade man ställt in för varje terrorhot hade det inte körts ett enda.
Förut har det var terrorhot både hit och dit, man undrar vad det var som gjorde att man tog det drastiska beslutet att ställa in i år. Att det var länkar till kända terrorgrupper och inte små lokala grupper nordafrikaner med Kalaschnikovs?
Det är ju inte direkt en utflykt med unga örnar man ställer in. Ska bli väldigt intressant att höra mer.
Tidigare har man tagit vilodagar och flugit de tävlanden över de värsta områdena och haft alla möjliga varianter. Det har vart mer regel än undantag att det har vart trassel och man undrar som sagt vad det var som gjorde att det bedömdes som så mycket värre den här gången.
Jag tycker det är mycket tveksamt att kalla det ett klokt beslut med tanke på vad som har kommit fram redan nu, jag har följt Dakar sen jag vet inte när och hade man ställt in för varje terrorhot hade det inte körts ett enda.
-
Du gjorde tråden till ett klotterplank!olag skrev: Trodde att jag var på klotterplanket...sorry
Hörde på nyheterna att Tina Thörner tyckte att man skulle flytta dakarrallyt till något annat ställe än afrika! Varför inte!
-
Bra idé där Gösta, Skåne vore ett fint ställe, där finns både öken och savann samt en och annan beodd by.Gösta skrev:Du gjorde tråden till ett klotterplank!olag skrev: Trodde att jag var på klotterplanket...sorry
Hörde på nyheterna att Tina Thörner tyckte att man skulle flytta dakarrallyt till något annat ställe än afrika! Varför inte!
Dessutom vore det inte så långt borta för mig och min Co driver (närmare för honom än för mig iofs) när vi ska starta i Dakar 2010 som utlovat.
-
- Varnad
-
-
Om ett par år ska som gräva efter minneraler och sedan om Carl Bilts Aktie innehavsbolag får som dom vill drar dom en Pipline här nere oxå.Lokala Terrorligor härjar här oxå så kanske man får ställa in ett par sträcker med. Tycker att Skåne är ett bra alternativ.Nästan som Afrika ..Cheever skrev:
Bra idé där Gösta, Skåne vore ett fint ställe, där finns både öken och savann samt en och annan beodd by.
Dessutom vore det inte så långt borta för mig och min Co driver (närmare för honom än för mig iofs) när vi ska starta i Dakar 2010 som utlovat.
Jag kan hyra ut ett par rum när tävlingen ska passera här
FIA = Ferrari International Assistance
-
-
- Varnad
-
Tack för tipset, jag har inte kollat alls i all besvikelse.Bopper skrev:Jag kan rekommendera Eurosports sändningar trots att det inte blev nåt rally. De visar filmer från tidigare lopp från 1979 och framåt (den första starten var i december 1978).
Här är en artikel om de tidigare åren skriven av en osedvanligt symatisk person
https://f1.tauzero.se/main.php?url=arti ... KAR&id=251
-
De första åren ser det ut som de kör med vanliga standardbilarCheever skrev:Tack för tipset, jag har inte kollat alls i all besvikelse.Bopper skrev:Jag kan rekommendera Eurosports sändningar trots att det inte blev nåt rally. De visar filmer från tidigare lopp från 1979 och framåt (den första starten var i december 1978).
Här är en artikel om de tidigare åren skriven av en osedvanligt symatisk person
https://f1.tauzero.se/main.php?url=arti ... KAR&id=251
Keep on Boppin´