Engelsmännen är (ot)roliga!

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Engelsmännen är (ot)roliga!

Inlägg av Pastis »

När BRDC (British Racing Drivers' Club) delade ut årets priser, fick Ron Dennis The Colin Chapman Trophy.

Motiveringen var: Showning 'great team spirit' during the year.

Är det någon som efter detta kan läsa engelska motorsportsnyheter utan att först tänka efter en eller ett flertal gånger ifall nyheten är färgad utav bara FAN? Visst kan jag förstå att man vill framhäva sina egna, men någonstans måste man sätta gränser! :down: :barf:
Bild
Gösta

Inlägg av Gösta »

Håller med. Men du har väl läst skittidningen "F1 racing", efter det kan väl inget förvåna längre.

(fan vad skönt att kroatien slog ut dom ur fopolls em, nu har de hamnat i samma vm kvalgrupp som kroatien, hoppas de åker ut även där. nu är detta inget som jag sett utan endast hört ryktesvägen. )
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Tycker det är att smutskasta Colin Chapman genom att ge Ron Dennis detta pris i år! :cry:
Bild
Användarens profilbild
Christoffer

Inlägg av Christoffer »

Å andra sidan är det väl inte så konstigt att engelsmän om dom skall dela ut ett inhemskt pris ger det till en engelsman.
Ferrari=Todt=fransman
BMW=Thiessen=tysk
Renault=Briatore=italienare
RedBull=Horner=tysk
Honda=Fry=engelsman(men hur bra gick det?)
Toyota=Tomita=japan
Williams=Williams=engelsman(det skulle ha varit han då)
Toro Rosso=Tost=Tysk?
Super Aguri=Suzuki=japan
Spyker=fan vet
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Christoffer skrev:RedBull=Horner=tysk
Horner = engelsman
Toro Rosso=Tost=Tysk?
Tost = österrikare
Spyker=fan vet
Force India = Colin Kolles = tysk
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
AndersF1

Re: Engelsmännen är (ot)roliga!

Inlägg av AndersF1 »

Pastis skrev:När BRDC (British Racing Drivers' Club) delade ut årets priser, fick Ron Dennis The Colin Chapman Trophy.

Är det någon som efter detta kan läsa engelska motorsportsnyheter utan att först tänka efter en eller ett flertal gånger ifall nyheten är färgad utav bara FAN? Visst kan jag förstå att man vill framhäva sina egna, men någonstans måste man sätta gränser! :down: :barf:
Vad är kopplingen mellan BRDC och nyhetsförmedling?

Måste man vara medlem i BRDC för att få priset?
Lite lustig motivering. De kanske skulle ha gett det till Coughlan, eller delat pris Coughlan/Stepney, med samma motivering? :D

Visserligen var väl Stepney-affären det bästa som kunnat hända Ferrari i år - utan den hade nog McLaren haft lite mer harmoni i stallet, så Stepney gjorde kanske en stor uppoffring för stallet?
Försökte locka över McLarens chefdesigner till Honda och mata honom med hemliga Ferrari-handlingar, som sedan avslöjades på nåt lagom mysko sätt, precis när Stepney själv lägligt nog befann sig utomlands... 8)
Användarens profilbild
Christoffer

Inlägg av Christoffer »

Tack!
jag var lite snabb där.
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Pastis skrev:När BRDC (British Racing Drivers' Club) delade ut årets priser, fick Ron Dennis The Colin Chapman Trophy.

Färgad journalistik är ju inget speciellt för just engelsmän ... eller tidningar ;)
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

AndersF1 skrev:

Vad är kopplingen mellan BRDC och nyhetsförmedling?
Ingen.

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Jag såg att Greg Mansell hade fått pris för mest trolige F3-förare att i framtiden bli F1-världsmästare.
Eh, hur var det med britterna som kom före honom i tabellen, då?
Men det är klart, med en sådan far och en bra högerkrok så kanske det stämmer?
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Engelsmännen verkar ha tappat greppet fullständigt... Man ska ju aldrig säga aldrig men jag gör det ändå - Greg Mansell kommer aldrig att ta sig till F1.

Inte på egna meriter i alla fall. Han kan kanske köpa sig en plats i Force India. Däremot lär han ju få ett F1-test då det ligger ett visst pr-värde i att stoppa ned honom i en F1:a.

Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Många tidningar är ju nationalistiska - fast inte så lätt att tänka på i Sverige när man läser svenska tidningar. Men de kan ju vara väl så illa.
Men oavsett det håller jag med om att senaste F1 Racing var ett otroligt lågvattenmärke i modern journalistik. Det var som satir på något sätt. Så jävla mycket trams var det - så ensidigt pro Hamilton var det. De får skärpa sig.
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Haha, skriften om Renaults frikännande var nog en av de ruttnare du presterat, Pastis, tala om färgad journalistik.
Med tanke på upprördeheten i den har topicen, så antar jag att du försöker slå Ron i dubbelmoral-VM?
Du är möjligen inte riktigt på topp än, men snart är nog Ron nerpetad.
Användarens profilbild
olag

Inlägg av olag »

AndersF1 skrev:Haha, skriften om Renaults frikännande var nog en av de ruttnare du presterat, Pastis, tala om färgad journalistik.
Med tanke på upprördeheten i den har topicen, så antar jag att du försöker slå Ron i dubbelmoral-VM?
:up:
FIA = Ferrari International Assistance
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

AndersF1 skrev:Haha, skriften om Renaults frikännande var nog en av de ruttnare du presterat, Pastis, tala om färgad journalistik.
Ja, det var verkligen en märklig text.

Användarens profilbild
Jacob

Inlägg av Jacob »

Klockren text
Jag tycker den var bra!
Sluta gnälla
Lite äldre, lite långsammare :smash: :zz: :zz:
Användarens profilbild
Dagon

Inlägg av Dagon »

Med tanke på att Ron the Crook blånekade att dem hade tagit del av ferrari-information och renault har varit helt öppna kring det hela så är det inte så lustigt att skenheliga McLaren fick ett hårt straff medans Renault slipper (än så länge) ett straff....