Heja Gösta!
Men varför är trådtiteln mest
värdiga världsmästaren?
Fattas det inte ett o?
Grattis Kimi, även om jag nog inte tycker att ha varit så jättebra i år, men med viss skicklighet och en enorm mängd tur gick det hela vägen till slut.
Utkvalad av Massa över året och hade inte Massa haft sitt oflyt i ett så kritiskt skede av säsongen där Ferrari sedan inte hade något val annat än att satsa på Kimi om det skulle bli någon WDC, så hade det nog skiljt mindre.
Men den som tror att det enbart var Kimis prestation att komma före Massa på så otroligt lämpoligt sätt under två lopp kan ju få tro det - själv lutar jag nog åt en annan möjlighet...
Det skall bli väldigt spännande att se hur det går nästa år, om Kimi fortsätter att bli allt bättre, eller om Massa ploppar tillbaks när mästerskapet börjar om ifrån noll igen och att han förbättrar sig ytterligare en säsong.
Hamiltons prestation har varit den mest häpnadsväckande den här säsongen, och absolut en av de bättre någonsin, men efter det tycker jag nog att Massa har varit den som stått för den mest oväntade förbättringen. Det var nog inte så många som trodde att han skulle kvala ut Kimi och dessutom ge honom en så hård kamp, ända fram tills Ferrari valde att satsa allt på Kimi.
Undrar vem som kommer att sitta bredvid Hamilton och hur det kommer att gå för stallet utan Alonsos erfarenhet, även om jag nog är av den uppfattningen att föraren tenderar att överskattas i sådana sammanhang.
Ron har iallafall haft en lagom bra säsong...
Det är nästan så att jag börjar hålla på honom nästa år.