Ron Dennis
-
Ron Dennis
Jag började intressera mig för F1 1998, det var underbart att se titelfajterna mellan Häkkinen och Schumacher de kommande åren. Jag har alltid respekterat McLaren och deras förare och jag tycker Ron Dennis verkar vara en riktigt sympatisk person.
Men Ferrari har alltid varit det team jag hållt på ingen var gladare än jag när de vann sin första titel med Schumacher 2000 och jag njöt av de gyllene åren som följde.
När jag började läsa detta forum (för inte så länge sen) kändes det mer och mer som att många har något emot Ron Dennis. Eftersom jag inte följt F1 så länge så undrar jag om någon kan utveckla detta lite.
Vad är det som orsakar avesion mot Ron Dennis?
Om någon har andra åsikter om Ron så vill jag gärna höra dessa också. Jag tror helt ärligt (naiv) att han är en gentleman.
Men Ferrari har alltid varit det team jag hållt på ingen var gladare än jag när de vann sin första titel med Schumacher 2000 och jag njöt av de gyllene åren som följde.
När jag började läsa detta forum (för inte så länge sen) kändes det mer och mer som att många har något emot Ron Dennis. Eftersom jag inte följt F1 så länge så undrar jag om någon kan utveckla detta lite.
Vad är det som orsakar avesion mot Ron Dennis?
Om någon har andra åsikter om Ron så vill jag gärna höra dessa också. Jag tror helt ärligt (naiv) att han är en gentleman.
-
-
- Varnad
Sanningen tror jag knappast du får där och jag håller med. Ron Dennis är kanske den enskilt mest framgångsrike figuren inom F1 efter Bernie Eckelsten och har ganska ofta fått ta emot skit för att han stuckit upp och försvarat sig mot figurer som Nazir Hoosein och nästan hela Italien...
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
-
- Mr Forza Motorsport
Ron Dennis är en uppkomling. En ”vanlig” mekaniker som i och för sig byggt något stort, och det ska han ha all heder av. Men han är en person som måste ha 100 procent koll på allt, inklusive detaljer som han skulle låta andra ta hand om och som har svårt att se sina egna brister. McLaren är ett teknokratstall som är kallt och opersonligt jämfört med andra stall. Det kan flera före detta förare och anställda bekräfta. Den senaste i raden är Montoya som sade att Dennis är en trevlig person på golfbanan, men ett jävel på kontoret där han måste peta i varje detalj.
Att han då skulle varit helt ovetande om Ferraridokumenten låter i mina ögon som mycket otroligt... En vän som är psykolog och följt Formel 1 ungefär lika länge som mig, säger att Dennis kan ha en personlighet som i grunden kan vara mycket ärlig, men som inte ser sina egna brister och gör allt (till och med ljuger) då han inte kan erkänna att han gjort ett fel. Hans ”Ron Speak” uttalanden under åren är helt sanslösa ibland och förstärker enligt min vän, hans enkla personlighetsanalys av Dennis.
Att han då skulle varit helt ovetande om Ferraridokumenten låter i mina ögon som mycket otroligt... En vän som är psykolog och följt Formel 1 ungefär lika länge som mig, säger att Dennis kan ha en personlighet som i grunden kan vara mycket ärlig, men som inte ser sina egna brister och gör allt (till och med ljuger) då han inte kan erkänna att han gjort ett fel. Hans ”Ron Speak” uttalanden under åren är helt sanslösa ibland och förstärker enligt min vän, hans enkla personlighetsanalys av Dennis.
-
-
Eller den farlige Paul Stoddart... som han så elegant satte kniven i ryggen på och vred om.Jari skrev:Sanningen tror jag knappast du får där och jag håller med. Ron Dennis är kanske den enskilt mest framgångsrike figuren inom F1 efter Bernie Eckelsten och har ganska ofta fått ta emot skit för att han stuckit upp och försvarat sig mot figurer som Nazir Hoosein och nästan hela Italien...
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
När det gäller stora organisationer så brukar ju paradoxalt nog den typen av chefer som vill ha kontroll på allt ha minst kontroll, eftersom ingen vågar säga till när nåt går fel och om man vill ta någon sorts eget initiativ eller få det som man vill så måste det göras i lönndom, så det där med fullständig kontroll är det bara chefen själv som har.Pastis skrev:Ron Dennis är en uppkomling. En ”vanlig” mekaniker som i och för sig byggt något stort, och det ska han ha all heder av. Men han är en person som måste ha 100 procent koll på allt, inklusive detaljer som han skulle låta andra ta hand om och som har svårt att se sina egna brister. McLaren är ett teknokratstall som är kallt och opersonligt jämfört med andra stall. Det kan flera före detta förare och anställda bekräfta. Den senaste i raden är Montoya som sade att Dennis är en trevlig person på golfbanan, men ett jävel på kontoret där han måste peta i varje detalj.
En ytterligare baksida med Ron, förutom hans kontrollbehov som ju ger en kall strikthet åt McLaren, är hans tendens att vara en Besserwisser av värsta sort som dessutom anser sig ha en högre moral än andra. Sådana brukar inte alltid vara uppskattade, oavsett om det har rätt eller inte.
Annars är nog hans absolut största "fel", popularitetsmässigt, att han kämpat mot och ibland slagit Ferrari under så många år, samt att han troligen är F1:s framgångsrikaste stallchef, med 9 och vad som förmodligen blir 10 WDC-titlar, samt 7 WCC-titlar. Men kanske delat med Enzo Ferrari och Sir Frank?
Angående uppkomlingar så är ju nästan alla i F1 uppkomlingar, inkl. Bernie, så jag vet inte vad det skulle vara för nackdel med det? Det kanske t.o.m. behövs, eller åtminstone behövdes, för att ha tillräcklig drivkraft för att lyckas driva upp ett framgångsrikt stall? Gammal ädel adel får väl hålla till hos Ferrari International Assistance istället, där kravet endast är att bli inröstat av sina polare.
-
Re: Ron Dennis
SF-Tifoso skrev:
.
Vad fan finns det att utveckla, mannen är ett jävla svin, det är unigefär allt.
Han slänger anklagerser omkring sig kors och tvärs och är den största jävla skurken själv.
Vad har italeien anklagat Ron "the croock" Dennis för??????
Däremot har svinet profiterat i sin racing på dokument som stulits från F1 mest anrika stall. Kräk som Ron "the croock" Dennis har inget i F1 att göra. Alla hans världsmästare kan förmodas ha blivit det genom fusk.
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
-
- Varnad
Paul var en stöddig gaphals som nötte ut sitt välkommen i hela depåområdet.Razor skrev:Eller den farlige Paul Stoddart... som han så elegant satte kniven i ryggen på och vred om.Jari skrev:Sanningen tror jag knappast du får där och jag håller med. Ron Dennis är kanske den enskilt mest framgångsrike figuren inom F1 efter Bernie Eckelsten och har ganska ofta fått ta emot skit för att han stuckit upp och försvarat sig mot figurer som Nazir Hoosein och nästan hela Italien...
Att så få andra gjorde klart för honom vart skåpet skulle stå förblir för mig en gåta...
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
-
Ron var en duktig teamchef som brinner för F1 passionerat. Men tiden har troligen kommit ikapp honom. Objektivt så tror jag han känner sig aningen begränsad numera - kanske inte hänger med så bra och så vidare. Jag menar inget illa med det. Jag menar inte att han är ett "svin" och så. Det är han troligen inte alls. Folk som känner sig som om de har lite svårt att hänga med hänger ofta upp sig på att prata extra "svårt" eller ha extra mycket "kontroll".
Han vill vinna. Vad ska man i F1 att göra om man inte vill vinna? Han brinner för F1 och är en stor del av sporten men har troligen en out of date uppfattning om hur man vinner. Dessutom saknar han troligen en hel del social kompetens.
Det är för jävligt rent ut sagt att man ska sitta här och fantisera om något man inte vet ett dugg om. Men ni bad ju om det
Jag tror faktiskt han är en rätt snäll gubbe men en ganska begränsad...ja förlåt då...intelligens. För snäll mot Lewis och så havererade den säsongen...
Han vill vinna. Vad ska man i F1 att göra om man inte vill vinna? Han brinner för F1 och är en stor del av sporten men har troligen en out of date uppfattning om hur man vinner. Dessutom saknar han troligen en hel del social kompetens.
Det är för jävligt rent ut sagt att man ska sitta här och fantisera om något man inte vet ett dugg om. Men ni bad ju om det
Jag tror faktiskt han är en rätt snäll gubbe men en ganska begränsad...ja förlåt då...intelligens. För snäll mot Lewis och så havererade den säsongen...
-
Ja, för jävligt, dessutom är du helt ensam om det!!El Scorcho skrev:
Det är för jävligt rent ut sagt att man ska sitta här och fantisera om något man inte vet ett dugg om.
Alla andra vet, dom gissar inte med bergsäkert tonfall.
-
-
De människor här på forumet som springer i F1 pittlane och träffar "dessa människor" kan du räkna på ena handens tumme.SF-Tifoso skrev: Vi som inte har privilegiet att vandra runt i pit lane och träffa dessa mäniskor ...............................
Till och med Ron Dennis förlitar sig på 2á handsuppgifter, inte bara du!
-
-
SF-Tifoso skrev:Med "vi" menade jag vi som diskuterar på forumet. Men om det finns någon här som kan räknas med en tumme som frotterar sig i depån så kanske han/hon kan bidra med hur Ron och grabbarna "verkligen" är
Den som ligger närmast till hands är väl JB, han frotterar sig med noblessen i de fina salongerna på betald arbetstid. Nu vet jag inte vilken hans relation Med Ron "the croock" Dennis är, förmodligen lite ansträngd med tanke på allt Ron ställt till med sammtidigt som JB verkar vara ärligheten personifierad. Förmodar att JB skulle komma bättre överens med Todt. (går JB ner på knä så blir de unigefär lika långa)
-
- Varnad
-
- Mr Forza Motorsport
Kanske gammalt för många, men det här är så jävla kul.
http://www.pitpass.com/fes_php/pitpass_ronspeak.php
Ta några uttalanden från vem som helst och översätt till Ron Speak.
http://www.pitpass.com/fes_php/pitpass_ronspeak.php
Ta några uttalanden från vem som helst och översätt till Ron Speak.