Hej!
Jag hittade ett gammalt pussel hos mina föräldrar som jag hade glömt bort. Som nuvarande F1 fanatiker har jag försökt att hitta info om vilket lopp det föreställer men går tyvärr bet. "Tavlan" är målad 1972 och första bilen är en röd Lotus Ford med vad jag tycker mig se Graham Hills hjälm. Bakom är en blå nr 2 som jag tror är en Tyrell Matra med Jackie Stewart.Bilden finns här. Snälla om någon har mer info så kan ni väl posta in det.
Gammalt F1-pussel
-
Gammalt F1-pussel
Senast redigerad av Christoffer den mån jun 16, 2008 12:21, redigerad totalt 1 gång.
-
Konstnären verkar ha tagit sig vissa artistiska friheter så man får nog ta det för vad det är men Lotusen är tveklöst Gold Leaf sponsrad och är således av en tidigare upplaga eftersom Lotus körde i John Players färger 1972. Banan skulle kunna vara baksidan på klassiska Nurburgring men påminner också om Zandvoorts Hugenholzbocht. Graham Hill körde Brabham 1972 o -71, dock Lotus -70 men inte en Gold Leaf sponsrad. Som sagt, det har nog blandats o getts lite men säkert ett kul tidsfördriv
-
Det ska föreställa Denny Hulme i en McLaren M7A bakom Hills Lotus 49B, Jo Siffert i en luftburen Lotus 49B (Rob Walker/Jack Durlacher Racing) och Bruce McLaren i bil nr 5, också det en McLaren M7A.
Jackie Stewart sitter i en Matra MS80.
Jag vet inte vem föraren i bil nr 14 (som ser ut att vara en Gold Leaf Lotus, det också) ska föreställa... jag känner igen hjälmen men kan inte placera den. Reine Wisell körde med grön hjälm och han körde ju Lotus ett tag, men det ser inte ut som Reines hjälm.
Jackie Stewart sitter i en Matra MS80.
Jag vet inte vem föraren i bil nr 14 (som ser ut att vara en Gold Leaf Lotus, det också) ska föreställa... jag känner igen hjälmen men kan inte placera den. Reine Wisell körde med grön hjälm och han körde ju Lotus ett tag, men det ser inte ut som Reines hjälm.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
-
Ursäkta att jag inte släpper denna tråd helt. Men kan det finnas något värde i detta pussel? Förutom det rena affektvärde det har för mig. När jag hittade det och började titta närmare på det gick jag in i en tidsresa 30 år rakt bak i tiden. Jag kom ihåh detaljerna på varenda liten bit i det.
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister