Arthur på F1.com:s live timing?

Kungaklassen av motorsport...
jAsO

Arthur på F1.com:s live timing?

Inlägg av jAsO »

Ibland får jag för mig att läsa kommenteringen på F1.com. Har sällan varit något bra men idag blev jag paff över kvaliteten.

Kovalainen gör ett förvånansvärt tidigt andra depåstopp och lägger på de mjukare däcken igen. Alla som ser racet hos mig och TV4:s kommentatorer gör direkt slutsatsen att han måste göra ett till depåstopp eftersom att reglerna kräver användning av båda gummiblandningarna. Kommenteringen på F1.com:
Kovalainen is the fastest man on track at the moment, but does he have to stop again?

His early second stop was a quick one so he may well need a splash 'n' dash in the closing stages.
När Kovalainen så gjort sitt tredje stopp kommenterar F1.com:
The question now is will the Renaults really have to make another stop each?
Jag tror att många av oss misstänker att Arthur sköter kommenteringen. Hur kan F1.com ha så fantastisk dålig kommentering med tanke på att kommentatorerna skriver två-tre meningar per varv? Det finns ju allt tid för analys och eftertanke innan kommentarerna skrivs. Dessutom har de mycket större urval av kunniga personer att välja på då personen som kommenterar inte behöver ha någon "TV-röst" så att säga. Ändå väljer de amatörer.