Bra platser/biljetter till Belgiens GP?

Kungaklassen av motorsport...
nygge

belgiens gp!!

Inlägg av nygge »

Hej...jag har en undran om biljetterna till spa-banan. De billigaste biljetterna är dom som gäller på General Admission bronze och green. Hur mycket kan man uppleva på dessa biljetter?...någon som vet..tacksam för svar.

mvh Åke Nygren
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Du kan uppleva mycket på dessa biljetter då det finns många bra platser i bronszonen. Nackdelen är att du har ingen sittplats och måste stå upp på dom flesta ställen för att se något. Se till att vara där i god tid på söndag annars lär du få står på något ställe med sämre utsikt. En annan fördel med sittplats är att tv-skärmarna finns framför dessa.
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Man brukar säga att man får vad man betalar för. Det är ren snålhet att inte betalat några hundra för en sittplats om man åkt 300 mil för att titta på F1 en gång för alla...
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Martin_Granberg

Inlägg av Martin_Granberg »

Normalt skulle jag hålla med i Jaris kommentar, men Spa erbjuder många bra platser i bronze. Även sittplatser, även om man då sitter på marken. Det är så sluttande där och alla tyskar framför står inte i givakt hela tiden (det är mest när det spelas marschmusik innan starten det sker).

Och är man på Spa är det nästan spöstraff på att inte gå runt hela banan och kolla från alla vinklar.

Har varit där några lopp och de senaste struntat i att köpa läktare eftersom jag ändå inte sitter där.

Men för loppet måste man givetvis fixa plats vid en skärm, det finns även sådana i bronze.
nygge

belgien gp

Inlägg av nygge »

hej igen...tack för era svar. Nu har jag bara en undran till....träning och tidskval är väl både på fredan och lördan....alltså 14-15/9. Räcker det med att man anländer till spa på lördan bara....eller är det läge att vara på spa redan på fredagen?...tacksam för svar...igen...

häls.åke
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Det räcker gott och väl att vara där på lördagen och söndagen, det är då som det händer något av intresse.
En variant på biljettfrågan är att köpa söndagsbiljett till lite bättre sittplatser och GA vid entrén på lördagen.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Razor uttrycker sig himla intelligent ibland...
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
kurvan

Inlägg av kurvan »

Silver 1 är kanonplats! Var där tidigt så får man plats längs ner stor tv skärm och ingången till Eau Rouge !

Bild
Richard

Inlägg av Richard »

men sådär kommer ju inte läktarna stå i år ju när banan är ombyggd.
snarare såhär
Bild
Richard Trange
DMS Young Gun Programme 2008