WTCC
-
Han ska tävla.
Det lutar mycket åt Aston Martin i FIA-GT.
Nej, inte regelbundet i alla fall. Men WTCC ska köra en deltävling på Anderstorp, det kan nog hända att några STCC-bilar dyker upp där om de får dispens av FIA att delta.
Det lutar mycket åt Aston Martin i FIA-GT.
Nej, inte regelbundet i alla fall. Men WTCC ska köra en deltävling på Anderstorp, det kan nog hända att några STCC-bilar dyker upp där om de får dispens av FIA att delta.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
Vilken chock.Jag kolla på Eurosport och dom visa WTCC.
Men var har alla bilmärke tagit vägen.SEAT och BMW slogs om placeringar och Chevrole var visst oxå med.
Var inte Volvo Audi Ford Opel med för ett par år sedan eller jag förväxla serierna
Inget kul när det inte finns olika märke för då blir det som DTM där man team kör 10 bilar
Men var har alla bilmärke tagit vägen.SEAT och BMW slogs om placeringar och Chevrole var visst oxå med.
Var inte Volvo Audi Ford Opel med för ett par år sedan eller jag förväxla serierna
Inget kul när det inte finns olika märke för då blir det som DTM där man team kör 10 bilar
FIA = Ferrari International Assistance
-
I WTCC har SEAT, BMW och Chevrolet deltagit. Alfa la ner sin verksamhet efter säsongen 2007. Honda är med i en semi-fabrikssatsning i år och kommer till start lite senare in på säsongen.
Audi har aldrig kört i WTCC eller ETCC - de enda S2000-bilar som varit Audi är de tre som har rullat i STCC fram till ifjol.
Volvo var med lite kort i ETCC för 5 år sen men aldrig i WTCC förutom de två heat Robert Dahlgren körde på Anderstorp ifjol. Ford har aldrig varit med men ett privatstall körde en Ford Focus i några fåtal race för 5-6 år sen i ETCC.
Audi har aldrig kört i WTCC eller ETCC - de enda S2000-bilar som varit Audi är de tre som har rullat i STCC fram till ifjol.
Volvo var med lite kort i ETCC för 5 år sen men aldrig i WTCC förutom de två heat Robert Dahlgren körde på Anderstorp ifjol. Ford har aldrig varit med men ett privatstall körde en Ford Focus i några fåtal race för 5-6 år sen i ETCC.
-
-
De har sänt allt utom ETCC och WTCC som har sänts i Europsport.
Nu vet jag inte vilka årtal du tänker på.
Men det har varit fler olika bilmärken inblandade i såväl STCC som BTCC än det varit i ETCC och WTCC genom åren.
Men det har rört sig om mer eller mindre privata satsningar med importstöd, och inte fabrikssatsninar som i WTCC.
Dock med reservation för BTCC underr 90-talet samt ett par av de riktigt stora satsningarna i de nationella mästerskapen.
Nu vet jag inte vilka årtal du tänker på.
Men det har varit fler olika bilmärken inblandade i såväl STCC som BTCC än det varit i ETCC och WTCC genom åren.
Men det har rört sig om mer eller mindre privata satsningar med importstöd, och inte fabrikssatsninar som i WTCC.
Dock med reservation för BTCC underr 90-talet samt ett par av de riktigt stora satsningarna i de nationella mästerskapen.
-
-
Du tänker på BTCC och 90-talet (Rydell vann BTCC 1998). Det var dessutom ett helt annat reglemente då för 10 år sen än vad det är idag. Då var det Super Touring-reglementet, nu är det S2000.
Den växande skaran fabrikssatsningar i BTCC mellan 95-99 tog till slut död på serien som den var då pga. de alltmer extrema kostnaderna.
Den växande skaran fabrikssatsningar i BTCC mellan 95-99 tog till slut död på serien som den var då pga. de alltmer extrema kostnaderna.
-
Där satt denLuckyStrike1 skrev:Du tänker på BTCC och 90-talet (Rydell vann BTCC 1998). Det var dessutom ett helt annat reglemente då för 10 år sen än vad det är idag. Då var det Super Touring-reglementet, nu är det S2000.
Tyckte att det var kul att se på då.
Visst bilsport har aldrig varit billigt men det är sjukt att fabrikstallen gör sporten så sjukt dyr att privatstallen inte klarar vara med.
FIA = Ferrari International Assistance
-
-
Btcc-sändningarna från 90-talet var kungliga. Det var väl Murray Walker som kommenterade också. Alltid bra race och förarna skällde på varandra efteråt när dom tryckt av varandra. Toca2 som bygger på BTCC -98 är fortfarande det bästa racingspelet för PC enligt min smak.
Stcc är ok att titta på idag eftersom det är så många olika märken. Btcc har helt stelnat.
Stcc är ok att titta på idag eftersom det är så många olika märken. Btcc har helt stelnat.
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
I.Kilmister
-
Jag laddade ner helgens Btcc-sändningar och måste erkänna att dom var riktigt bra. Bra race, bra sändning och många olika märken med nu. Ett + är också att dom kör på klassiska racebanor. Den förra kommentaren jag gav byggde på några år gamla kunskaper.
Brain dead, total amnesia,
I.Kilmister
I.Kilmister
-
-
-
Rätt bra underhållning från Brands. Tyvärr kunde inte Rydell vara med och slåss om tätplatserna med sina 68+ kilon.
Dahlgren blev avputtad i första heatet och kom inte till start i det andra.
Ibland undrar man om alla kommentatorer är helt blinda... (utom Janne då)... Mattias A (annars en riktigt ok kommentator) och Mr Leif L förkunnar att Zanardi blir stående på gridden och efter en stund ser man hur en vit BMW kryssar sig fram på formationsvarvet och kör om allt och alla... Det vill säga Zanardi som återtar sin position, hur svårt kan det vara?
Dahlgren blev avputtad i första heatet och kom inte till start i det andra.
Ibland undrar man om alla kommentatorer är helt blinda... (utom Janne då)... Mattias A (annars en riktigt ok kommentator) och Mr Leif L förkunnar att Zanardi blir stående på gridden och efter en stund ser man hur en vit BMW kryssar sig fram på formationsvarvet och kör om allt och alla... Det vill säga Zanardi som återtar sin position, hur svårt kan det vara?
I was misled and that is the way it went
-
Jag tror att det finns en plats ledig som förare av SC i WTCC, jäklar vilken smäll och tavla han gjorde, bland det dummaste jag sett om inte det dummaste. Inoe eller vad han hette som blev påkörd av läkarbilen var ingenting i jämförelse.
Att en saftey car skulle torpedera ledaren...
Att en saftey car skulle torpedera ledaren...
I was misled and that is the way it went
-
Jag kan bara hålla med, det värsta man sett. Nog för att han fick infon sent om att gå ut, men idioten korsar ju inte linjen lite grann, han korsar den vinkelrätt för att täcka alla omkörningsmöjligheter.!!
Han tänkte nog på hur han brukar göra när han byter fil i Paris!!
Han tänkte nog på hur han brukar göra när han byter fil i Paris!!
"Those who risk nothing, do nothing, achieve nothing, become nothing."
David Jefferies 1972 - 2003
David Jefferies 1972 - 2003
-
-
-
- Moderator
Säkerhetsbilen hade ju spåret. Han låg på insidan, bakomvarande försökte köra om där det inte fanns plats. Vad är problemet?
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
Kanada -98 visade [Schumacher] hur det skulle gå till när man lämnar depån (slutet av filmsnutten, strax innan 4 min):Cheever skrev:Haha, ja det har du rätt i, inspirerad av Schumacher i AdelaidePeppeF1 skrev:Jag tippar på att det var en tysk F1-mästare som körde SC'n, typiskt hans körstil.
http://www.youtube.com/watch?v=e4HeYbiPRyY
Saknar du inte Skummis leenden och jubel ifrån podiumet (Imola -94):
http://www.youtube.com/watch?v=Pihhu5H-X9I
Speciellt i kombination med Rubens pajaskonster, så ger det en stark längtan tillbaks till forna dagar, eller om det helt enkelt handlar om mardrömmar.
Mitt genuina ogillande av Schumacher saknar jag lite, nu spelar det inte så jättestor roll vem som vinner. Lite extra skoj när det går uselt för Kimi, men det beror mest på en del av hans rabiata fans.
-
I den första sekvensen så bröt inte Maestros vänstra hjulpar spärrzonen, dommarna dömmer och de bedömde den utgången helt i sin ordning. Att sen tönten (Frenzen tror jag det var) har mindre koll på hur han sköter sin bil än på hur han sköter sin "bitch" kan ju inte Maestro klandras för. Maestro rörde inte vid "frasse". Frasse kissade på sig, det blev blött och halt med känt resultat.AndersF1 skrev:Kanada -98 visade [Schumacher] hur det skulle gå till när man lämnar depån (slutet av filmsnutten, strax innan 4 min):Cheever skrev:Haha, ja det har du rätt i, inspirerad av Schumacher i AdelaidePeppeF1 skrev:Jag tippar på att det var en tysk F1-mästare som körde SC'n, typiskt hans körstil.
http://www.youtube.com/watch?v=e4HeYbiPRyY
Saknar du inte Skummis leenden och jubel ifrån podiumet (Imola -94):
http://www.youtube.com/watch?v=Pihhu5H-X9I
Speciellt i kombination med Rubens pajaskonster, så ger det en stark längtan tillbaks till forna dagar, eller om det helt enkelt handlar om mardrömmar.
Mitt genuina ogillande av Schumacher saknar jag lite, nu spelar det inte så jättestor roll vem som vinner. Lite extra skoj när det går uselt för Kimi, men det beror mest på en del av hans rabiata fans.
I den andra sekvensen så firade Maestro en GP seger, vem hade inte gjort det? Själv hade jag frlera anledningar än Maestros seger att fira, men jag var lite deppig för det som hände Ratzenberger dagen innan, det var en sann tragedi i F1 historien. Men att deppa på prispallen hade ju inte hjälpt Ratzenberger, dessutom tror jag Ratzenberger gladdes sig i sin himmel över Maestros seger. Ratzenberger hade liksom många med honom mer än Maestros seger att glädja sig åt.
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
-
- Mr Forza Motorsport
-
-