Pressmedelande ZZ Racing international
-
Pressmedelande ZZ Racing international
På tisdag denna vecka (2007-01-09) är Wolfgang II klar för testkörning och "shakedown". Ett arbete jag ämnar be vår testförare Lucky Strike 1 att genomföra.
Mindre arbete återstår för att göra Wolfgang II klar för testet i Februari.
Vi har analyserat data från förra testet och kommer att komma bättre förbredda.
Målsättningen är att i 1á hand slå "Scuderia Torro Rosto" och att i 2á hand komma topp 10. En realistisk målsättning tycker vi på ZZ Racing international.
Vill tacka förare, depåpersonal och sponsorer för allt arbete de lagt ner.
Vördnadsfullt
Jean "Gösta" Todt
Mindre arbete återstår för att göra Wolfgang II klar för testet i Februari.
Vi har analyserat data från förra testet och kommer att komma bättre förbredda.
Målsättningen är att i 1á hand slå "Scuderia Torro Rosto" och att i 2á hand komma topp 10. En realistisk målsättning tycker vi på ZZ Racing international.
Vill tacka förare, depåpersonal och sponsorer för allt arbete de lagt ner.
Vördnadsfullt
Jean "Gösta" Todt
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
-
ZZ Racing International är numera anmälda till testet som sker i Ljungbyhed, Skåne. Lördagen den 24´de Feb.
Se vidare på:
http://www.slc.se/5papp
Banområdet med fasciliteter.
http://www.activus.se/start.html
Se vidare på:
http://www.slc.se/5papp
Banområdet med fasciliteter.
http://www.activus.se/start.html
-
ZZ Racing International:
Test- och försteföraren är undertecknad och just nu arbetas det på utformningen av ett testprogram för shake-down testet. Så länge inget oförutsett inträffar kommer teamet att förklara sig redo för start efter det testet.
Test- och försteföraren är undertecknad och just nu arbetas det på utformningen av ett testprogram för shake-down testet. Så länge inget oförutsett inträffar kommer teamet att förklara sig redo för start efter det testet.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
Jag är väldigt nyfiken på hur det går med Jaris satsning?
ZZ Racing har vi redan sett (och slagit) på bana så de vet vi ungefär var vi har, men Jaris Maximum Pladask (eller vad de nu heter?) vet vi just inget om... om de nu ens kommer till start. Det gick ju inte så bra sist, menar jag.
Scuderia Toro Rosto har nyligen (dagarna före jul) fått sin nya bil från fabriken och vi är väldigt nöjda med motoruppgraderingen och de nya aerodynamiska detaljerna.
Arbetsnamnet på bilen är Tora! Tora! Tora! men det slutgiltiga namnet blir antagligen PRX-07A.
Bilen är så klart röd.
ZZ Racing har vi redan sett (och slagit) på bana så de vet vi ungefär var vi har, men Jaris Maximum Pladask (eller vad de nu heter?) vet vi just inget om... om de nu ens kommer till start. Det gick ju inte så bra sist, menar jag.
Scuderia Toro Rosto har nyligen (dagarna före jul) fått sin nya bil från fabriken och vi är väldigt nöjda med motoruppgraderingen och de nya aerodynamiska detaljerna.
Arbetsnamnet på bilen är Tora! Tora! Tora! men det slutgiltiga namnet blir antagligen PRX-07A.
Bilen är så klart röd.
Senast redigerad av Razor den mån jan 08, 2007 16:20, redigerad totalt 1 gång.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
Har även den stora glädjen att medela att boendet är ordnat!!!
Vi huserar på "Chatteau Meisnér" som ligger i anslutning till banan. Fasciliteterna där blir även vårt huvudkvarter för helgen. Alla detaljer för vår vistelse där är ombesörjda och vi ser fram emot att anlända. Hushållerskorna är informerade och slottet görs nu redo för vår ankomst.
Eventuellt så bjuder vi in "Scuderia Torro Rosto" på en enklare 8 rätters supé på lördagskvällen för att samspråka med och trösta dom efter deras usla prestation.
Vi huserar på "Chatteau Meisnér" som ligger i anslutning till banan. Fasciliteterna där blir även vårt huvudkvarter för helgen. Alla detaljer för vår vistelse där är ombesörjda och vi ser fram emot att anlända. Hushållerskorna är informerade och slottet görs nu redo för vår ankomst.
Eventuellt så bjuder vi in "Scuderia Torro Rosto" på en enklare 8 rätters supé på lördagskvällen för att samspråka med och trösta dom efter deras usla prestation.
-
Vilken lördagkväll pratar vi om?Gösta skrev:Eventuellt så bjuder vi in "Scuderia Torro Rosto" på en enklare 8 rätters supé på lördagskvällen för att samspråka med och trösta dom efter deras usla prestation.
Vi ska inte delta i det skånska testet.
Jag utgår från att det är Scuderia Toro Rosto du syftar på?
Stavningen är som man förväntar sig av en stallchef som lagar burkmat på ett gasolkök i leran.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
Razor skrev:Vilken lördagkväll pratar vi om?Gösta skrev:Eventuellt så bjuder vi in "Scuderia Torro Rosto" på en enklare 8 rätters supé på lördagskvällen för att samspråka med och trösta dom efter deras usla prestation.
Vi ska inte delta i det skånska testet.
Självfallet avser jag Lördagen den 24´Februari nådens år 2007.
FEGISAR
-
Kalla det vad du vill, men vi är ett fattigt stall som kämpar med knappa resurser så vi kan helt enkelt inte ta oss till Skåne.Gösta skrev:Självfallet avser jag Lördagen den 24´Februari nådens år 2007.
FEGISAR
Äntligen!
Äntligen!
-
Inte delta i det skånska testet? Det var fegt. En rejält begagnattest måste innehålla många delmoment för att vara ett uttömmande test. Det inkluderar även test på olika breddgrader.
-
Då erbjuder vi Er samtliga GRATIS skjuts fram och tillbaka!!!Razor skrev:Kalla det vad du vill, men vi är ett fattigt stall som kämpar med knappa resurser så vi kan helt enkelt inte ta oss till Skåne.Gösta skrev:Självfallet avser jag Lördagen den 24´Februari nådens år 2007.
FEGISAR
(Kom igen nu Raz, omvärdera ert beslut. Det kommer bli hysteriskt kul. Dessutom har jag något som du skulle uppskatta. En helt sprillans ny, oöppnad och dammig flaska 10 årig Talisker som du får "provsmaka" efter loppet)
-
-
Nej nej nej nej. Det får räcka med att de snodde champagnen sist. Jag vet av tidigare erfarenhet att deras stall förfogar över bilar med platsgrillar av tvivelaktig kvalitet, fyrhjulsdrift, högre markfrigång och dieselmotor.Gösta skrev:Då erbjuder vi Er samtliga GRATIS skjuts fram och tillbaka!!!Razor skrev:Kalla det vad du vill, men vi är ett fattigt stall som kämpar med knappa resurser så vi kan helt enkelt inte ta oss till Skåne.Gösta skrev:Självfallet avser jag Lördagen den 24´Februari nådens år 2007.
FEGISAR
(Kom igen nu Raz, omvärdera ert beslut. Det kommer bli hysteriskt kul. Dessutom har jag något som du skulle uppskatta. En helt sprillans ny, oöppnad och dammig flaska 10 årig Talisker som du får "provsmaka" efter loppet)
De får ta sig till Skåne själva, BASTA!
-
-
Uppdatering ZZ Racing International.
Idag tog teamledningen hand om Wolfgang II Der Blau Gefahrer och i teamets högkvarter Töntagong var det dags att racepreppa Wolfgang II inför shake-down testet senare denna månad.
Bilen, officiellt en VW Golf ZZRi T-Line Edition redo för operation:
I dagens racepreparation ingick bland annat att förse bilen med s.k.k dubbel Weber-förgasare av vilken teamet har goda positiva erfarenheter av sen tidigare. Först gick dubbel Webber igenom för en okulär besiktning på därvid avsett besiktningsbord:
ZZ Racing Internationals teamchefmekanikertestchefsingenjör Porr-Flavio gjorde sig redo för att av någon anledning leda det faktiska arbetet med organtransplantationen på patienten. Notera att han är iklädd stallets nya mekarkläder:
Framgångsrika racingstall svetsar och ZZ Racing International vill inte vara sämre. Mekanikerlakejen tog således efter rytande order från Porr-Flavio fram svetsen och svetsade på okänt ställe av okänd anledning. Men bra blir det säkert.
Därefter gick MonkeyHoya till överdrift och iklädde sig rollen av sabotör. I ett infall av galenskap prydde han bilen med ett kommunistiskt budskap:
Motivlackeringen kan man däremot inte klaga på det minsta, och Wolfgang II Der Blau Gefahrer kommer nu att sprida ett kommunistiskt budkspa på de kommande racingbanorna:
Slutligen en dokumentationen av dubbel Weber monterad och klar i ett s.k.k motorrum bredvid svetsningen och innanför Kommunistiska Budskapet.
Ytterligare uppdateringar kommer att komma från stallet.
Skrivet i minne av Wolfgang I, du var en sann kamrat som är saknad. Vi tänker på dig.
Idag tog teamledningen hand om Wolfgang II Der Blau Gefahrer och i teamets högkvarter Töntagong var det dags att racepreppa Wolfgang II inför shake-down testet senare denna månad.
Bilen, officiellt en VW Golf ZZRi T-Line Edition redo för operation:
I dagens racepreparation ingick bland annat att förse bilen med s.k.k dubbel Weber-förgasare av vilken teamet har goda positiva erfarenheter av sen tidigare. Först gick dubbel Webber igenom för en okulär besiktning på därvid avsett besiktningsbord:
ZZ Racing Internationals teamchefmekanikertestchefsingenjör Porr-Flavio gjorde sig redo för att av någon anledning leda det faktiska arbetet med organtransplantationen på patienten. Notera att han är iklädd stallets nya mekarkläder:
Framgångsrika racingstall svetsar och ZZ Racing International vill inte vara sämre. Mekanikerlakejen tog således efter rytande order från Porr-Flavio fram svetsen och svetsade på okänt ställe av okänd anledning. Men bra blir det säkert.
Därefter gick MonkeyHoya till överdrift och iklädde sig rollen av sabotör. I ett infall av galenskap prydde han bilen med ett kommunistiskt budskap:
Motivlackeringen kan man däremot inte klaga på det minsta, och Wolfgang II Der Blau Gefahrer kommer nu att sprida ett kommunistiskt budkspa på de kommande racingbanorna:
Slutligen en dokumentationen av dubbel Weber monterad och klar i ett s.k.k motorrum bredvid svetsningen och innanför Kommunistiska Budskapet.
Ytterligare uppdateringar kommer att komma från stallet.
Skrivet i minne av Wolfgang I, du var en sann kamrat som är saknad. Vi tänker på dig.
-
staget som håler generatorn var vi tvugna att svetsa.
nya däck
ny förgasare, går nu som en klocka och låter som det vildjur den är.
återstår:
mindre inredningdetaljer som städning i bilen
sätta fast batteriet
sätta en ny upphängning på avgassystemet. (1 av 4 trasigt)
Sen är Die Blau Gefahr, redo för REJSING
nya däck
ny förgasare, går nu som en klocka och låter som det vildjur den är.
återstår:
mindre inredningdetaljer som städning i bilen
sätta fast batteriet
sätta en ny upphängning på avgassystemet. (1 av 4 trasigt)
Sen är Die Blau Gefahr, redo för REJSING
-
-
Razor skrev:Ja, med den lär ni klå oss både fram- och baklänges.
Med tanke på statsbudskapet på vänster framskärm så räknar jag med att i har mojitos av högsta klass i er depå?
Jag har redan kontaktat invandrarverket och bett dem bistå mig med vårt lilla "problem".
Funkar inte det så kontaktar jag amerikanska ambasaden och ber dom hjälpa mig med att rekomendera vilka sanktioner jag kan vidta.
Han lär ju inte kunna ta in på vilket hotel han vill i Sverige, bara det är ju en tröst.
-
Det har kommit till ZZ Racing Internationals kännedom att ett konkurrerande team har försökt utnyttja stallets fabrikslokaler och personal till modifieringar av den egna bilen.
Som tur var fungerade säkerhetsåtgärderna och det osportsliga och lagvidriga försöket kunde kvävas i sin linda innan övertrampet skedde.
Stalledningen har inga ytterligare kommentarer till händelsen.
Som tur var fungerade säkerhetsåtgärderna och det osportsliga och lagvidriga försöket kunde kvävas i sin linda innan övertrampet skedde.
Stalledningen har inga ytterligare kommentarer till händelsen.
-
- Varnad
Åtminstone ett försök till detta kan jag som teamchef i Team Maximum Attack erkänna. På ett område stort som Paragon och Silverstone tillsammans råkade jag fråga någonting i storleksordningen om jag fick låna toaletten. Antagligen misstänkte man att jag skulle känna igen "Tomgång" eller vad liket nu heter bland allt annat skrot och rost, så fick jag inte ens närma mig området utan avböjdes flera mil utanför de höga stängslen.
I stället fick jag "gå och kissa" bakom knuten bakom ett hus på Sofielundsplan.
Till stor lättnad kan jag meddela.
I stället fick jag "gå och kissa" bakom knuten bakom ett hus på Sofielundsplan.
Till stor lättnad kan jag meddela.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
Hoppas att du har förståelse för att vi noga bevakar vår bil. Den är ett resultat av ett långt och ytterst kostsamt utvecklinsarbete. Vindtunneltesterna var inget vi behövde simmulera, vi gjorde ett verkligt test under de gångna dagarnas vindstormar som drabbade landet.
På toaletten kan finnas kvarglömda ritningar eller specifikationer då våra medarbetare jobbar även när don gör toalettbesök. Ett pressat tidscheme gör att vi tvingas att ha en kontiniutet i arbetet, detta innebär att även toalettbesök görs effektiva då man kan läsa eller sudera ritningar när man skiter.
På toaletten kan finnas kvarglömda ritningar eller specifikationer då våra medarbetare jobbar även när don gör toalettbesök. Ett pressat tidscheme gör att vi tvingas att ha en kontiniutet i arbetet, detta innebär att även toalettbesök görs effektiva då man kan läsa eller sudera ritningar när man skiter.
-
Har ni tittat till bilen så den inte har sålts av någon missnöjd teammedlem?
http://www.blocket.se/vi/10609053.htm?ca=11_s
http://www.blocket.se/vi/10609053.htm?ca=11_s
-