STCC-final
-
STCC-final
Någon som vet om man kommer att köra med dubbla poäng på Mantorp sista racet?
-
-
Re: STCC-final
Hej! Jag har 2 biljetter till Stcc inkl. parkering kostar annars 50:- Säljes för 400:- värde 600:-Gesad skrev:Någon som vet om man kommer att köra med dubbla poäng på Mantorp sista racet?
Är ny på sidan, har börjat plugga så jag har inte råd att åka och titta!! Gäller antingen Mantorp 30 sep eller 1 okt eller Ring Knutstorp 9-10 sep
Eller vet du någon annan som kan va intresserad?? HAr inte annonserat om dem!!
MVH Camilla
-
Nu på söndag bär det av till Mantorp och STCC loppet där.
Hoppas på bra väder. Har med mig ungarna och läktarfika.
En högt upsatt "embedded" bekant har lovat bjuda på nystulen läsk från pressrummet.
En högt upsatt "embedded" bekant har lovat bjuda på nystulen läsk från pressrummet.
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
-
-
-
-
-
-
Ja, den linslusen borde hålla sig undan så att man slipper se hans fula tryneBopper skrev:Var det LS1 man skymtade på TV-bilderna under segerintervjun?Gösta skrev:Nu på söndag bär det av till Mantorp och STCC loppet där.
För övrigt den första STCC-tävling jag sett i nya formatet på SVT. Ingen vacker syn direkt. Jag höll på att somna när kommentatorerna pratade och jag med noll koll på STCC i år hade bättre koll än vilka två nötter det nu va som inte kommenterade.
Nu brukar jag klaga på kommentatorer som regel, men detta måste ändå ta priset i att inte veta vad som händer på banan och sitta och dravla om annat, missa däcksbyten och vem som har vilka däck osv...
I was misled and that is the way it went
-
-
-
-
-
För att inte tala om Parmesan-ost...PC: skrev:Även vitlök och ädelost stinker, men smakar ljuvligt!Gösta skrev:PC: skrev:Då kommer vi att befinna oss på samma ort min bäste antagonist...
Helt ok. Du är säkerligen jättetrevlig, fast dina åsikter stinker.
På onsdag bär det av till Göteborg.
Efter att ha sett bilder och layout på banan (med armco-räcken...) så får det mig att tro att det kommer sättas svenskt rekord i rödflagg där nere...
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
-
-
-
-
-
-
Om det anses korkat att spara in en miljon per säsong för teamen så, javisst...Pepparkvarnen skrev:Der ser man. Jag trodde inte de var så korkade, men det var de.olag skrev:Japp det är det.Pepparkvarnen skrev:Är det sant att STCC har tagit bort depåstoppen inför 2009?
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
-
- Moderator
Sparar teamen en mille på det så ska det naturligtvis väck. STCC borde göra ännu mer. Att tillåta uppgraderingar av bilarna när prestandan ändå regleras av vikter är ju bara att kasta pengarna i sjön. Frys utvecklingen. Att team lägger en kvarts miljon på ett nytt kabelpaket är rena vansinnet. Publiken ser ingen skillnad om bilen går en tiondel snabbare och i nästa tävling ligger det 20 kilo extra i viktlådan. Pengarna måste dirigeras om till där de behövs bäst - marknadsföring av sporten, lönsamhet i teamen (så att personalen kan betalas rimliga löner).
En av anledningarna till att jag har valt bort att jobba inom motorsporten beror på att branschen är så omogen i det avseendet. Stora summor läggs på skit samtidigt som det finns folk som sliter som djur till väldigt ringa ersättning. I slutänden innebär det att sporten presenterar sig som betydligt mindre professionell gentemot sponsorer och partners och det kostar på.
En av anledningarna till att jag har valt bort att jobba inom motorsporten beror på att branschen är så omogen i det avseendet. Stora summor läggs på skit samtidigt som det finns folk som sliter som djur till väldigt ringa ersättning. I slutänden innebär det att sporten presenterar sig som betydligt mindre professionell gentemot sponsorer och partners och det kostar på.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
I slutändan handlar det ju ändå om att underhålla publiken och STCC är ju inte speciellt underhållande, de skulle behöva krydda showen istället för att banta den.JTarnstrom skrev:Sparar teamen en mille på det så ska det naturligtvis väck. STCC borde göra ännu mer. Att tillåta uppgraderingar av bilarna när prestandan ändå regleras av vikter är ju bara att kasta pengarna i sjön. Frys utvecklingen. Att team lägger en kvarts miljon på ett nytt kabelpaket är rena vansinnet. Publiken ser ingen skillnad om bilen går en tiondel snabbare och i nästa tävling ligger det 20 kilo extra i viktlådan. Pengarna måste dirigeras om till där de behövs bäst - marknadsföring av sporten, lönsamhet i teamen (så att personalen kan betalas rimliga löner).
Bilarna låter ju inte ens som racerbilar.
Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.
-
- Moderator
Håller med, men en kabelstam för 250 000 bidrar knappast till underhållningen. Inte heller depåstopp.Pepparkvarnen skrev:I slutändan handlar det ju ändå om att underhålla publiken och STCC är ju inte speciellt underhållande, de skulle behöva krydda showen istället för att banta den.JTarnstrom skrev:Sparar teamen en mille på det så ska det naturligtvis väck. STCC borde göra ännu mer. Att tillåta uppgraderingar av bilarna när prestandan ändå regleras av vikter är ju bara att kasta pengarna i sjön. Frys utvecklingen. Att team lägger en kvarts miljon på ett nytt kabelpaket är rena vansinnet. Publiken ser ingen skillnad om bilen går en tiondel snabbare och i nästa tävling ligger det 20 kilo extra i viktlådan. Pengarna måste dirigeras om till där de behövs bäst - marknadsföring av sporten, lönsamhet i teamen (så att personalen kan betalas rimliga löner).
Jag håller helt med om att bilarna i sig inte är speciellt underhållande att titta på, eller lyssna på, för den delen. Men sådant kan ju faktiskt åtgärdas utan att det behöver kosta mer. Fler hästkrafter i förhållande till grepp och vikt löser ju den saken. För 30 år sedan var racingen mycket mer underhållande, men inte fasen var den lika dyr som idag. Och inte gick det lika fort heller, men det är inte det viktiga. Det viktiga är att det SER UT att gå fort och det gör det inte idag.
-
En kabelstam för 250 000 kanske inte kryddar showen, men depåstoppen gör garanterat det.JTarnstrom skrev:Håller med, men en kabelstam för 250 000 bidrar knappast till underhållningen. Inte heller depåstopp.Pepparkvarnen skrev:I slutändan handlar det ju ändå om att underhålla publiken och STCC är ju inte speciellt underhållande, de skulle behöva krydda showen istället för att banta den.JTarnstrom skrev:Sparar teamen en mille på det så ska det naturligtvis väck. STCC borde göra ännu mer. Att tillåta uppgraderingar av bilarna när prestandan ändå regleras av vikter är ju bara att kasta pengarna i sjön. Frys utvecklingen. Att team lägger en kvarts miljon på ett nytt kabelpaket är rena vansinnet. Publiken ser ingen skillnad om bilen går en tiondel snabbare och i nästa tävling ligger det 20 kilo extra i viktlådan. Pengarna måste dirigeras om till där de behövs bäst - marknadsföring av sporten, lönsamhet i teamen (så att personalen kan betalas rimliga löner).
Jag håller helt med om att bilarna i sig inte är speciellt underhållande att titta på, eller lyssna på, för den delen. Men sådant kan ju faktiskt åtgärdas utan att det behöver kosta mer. Fler hästkrafter i förhållande till grepp och vikt löser ju den saken. För 30 år sedan var racingen mycket mer underhållande, men inte fasen var den lika dyr som idag. Och inte gick det lika fort heller, men det är inte det viktiga. Det viktiga är att det SER UT att gå fort och det gör det inte idag.
Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.
-
Jag håller med.Pepparkvarnen skrev:En kabelstam för 250 000 kanske inte kryddar showen, men depåstoppen gör garanterat det.JTarnstrom skrev:Håller med, men en kabelstam för 250 000 bidrar knappast till underhållningen. Inte heller depåstopp.Pepparkvarnen skrev: I slutändan handlar det ju ändå om att underhålla publiken och STCC är ju inte speciellt underhållande, de skulle behöva krydda showen istället för att banta den.
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
I.Kilmister
-
- Moderator
Problemet är ju att depåfönstrena har varit väldigt stora vilket har gjort att mer än halva loppen ibland har körts utan att publiken har en aning om den verkliga ställningen. För publiken på plats är det ju ännu svårare att hålla reda på vad som händer eftersom man är beroende av att höra speakern – och det är inte det lättaste med den usla kvalitet som det är på högtaleriet på vissa banor.
-
Ja det kanske är ett problem.
Men det vore dumt att göra som i DTM där dom måste in och byta däck inom fasta "fönster".
Då blir det bara fånigt. Jag tycker att depåstopp skall vara frivilliga. Kan någon köra ett helt race utan att byta däck så kan det vara en metod också. Det skall vara lite gambling. Jag gillar när resultaten är ovissa fram till sista varvet.
Men så är jag också en soffpotatis.
Jag tycker förövrigt också att det är fånigt med stängd depå under säkerhetsbil.
Men det vore dumt att göra som i DTM där dom måste in och byta däck inom fasta "fönster".
Då blir det bara fånigt. Jag tycker att depåstopp skall vara frivilliga. Kan någon köra ett helt race utan att byta däck så kan det vara en metod också. Det skall vara lite gambling. Jag gillar när resultaten är ovissa fram till sista varvet.
Men så är jag också en soffpotatis.
Jag tycker förövrigt också att det är fånigt med stängd depå under säkerhetsbil.
Brain dead, total amnesia,
I.Kilmister
I.Kilmister