Schumacher har fått en värdig motståndare?
-
- Inlägg: 1456
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Hultsfred
Ja, vad tycker ni om vad som finns att läsa i alla de olika pressklippen här på Forza? Själv är jag av den åsikten att jag inte riktigt håller med. Nog är Monty en av de allra bästa i fältet men jag sätter nog Ralf framför Monty än så länge p.g.a. hans något mer kyliga attityd och förmåga att hålla ihop ett race på det sätt han gjorde i söndags. Att han må vara hänsynslös vid fighter märkte vi redan förra året och visste redan innan det. Dock tror jag inte Schumi är så värst mycket mer orolig nu än vad han var 2000. Förra året var ju kanske en väl enkel resa mot WDC. Nej, jag väntar bara på nästa lopp, så fort F2002 är på banan finns det ingen anledning till oro längre.
/gringo
/gringo
-
- Inlägg: 486
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Givetvis har pressen rätt!
Det är bara på tiden att fler och fler vaknar upp ur dvalan och sere vilken potential JPM besitter. Han var till och med så snäll i söndags att han bjöd sin andreförare på en seger för att denne inte skulle bryta ihop totalt och förstöra Sir Franks drömmar om ett konstruktörsmästerskap.
Det är bara på tiden att fler och fler vaknar upp ur dvalan och sere vilken potential JPM besitter. Han var till och med så snäll i söndags att han bjöd sin andreförare på en seger för att denne inte skulle bryta ihop totalt och förstöra Sir Franks drömmar om ett konstruktörsmästerskap.
-
- Utvisad
- Inlägg: 8219
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Vi kan ju ta den här diskussionen när JPM börjar vinna lite lopp... tyvärr är väl de flesta inte så intresserade av Nascar så problemet är väl närmast akademiskt.
JPM visar ju ånyo på sin totala oförmåga att vinna lopp. Visst kan han köra något enstaka snabbt varv men hans taktik, sportmanship och totala racingkompetens är så låg att det aldrig kommer att bli något stort av honom.
Sir Frank gjorde väl iofs hyfsat rätt som anställde (nåja, han uppbär ju knappt någon lön att tala om...) honom som 2:e förare.
Är det någon som framstår som titelkandidat förutom Maestro så är det ju Raffe. Statistiken talar ju för sig själv.
DC kan vi ju räkna ut och Räkan lär ju inte bli aktuell i år...
Men MArsupilami, fortsätt du med dina inlägg! Jag behöver mig ett gott skratt ibland för jobbet är ganska trist just nu...
/E
JPM visar ju ånyo på sin totala oförmåga att vinna lopp. Visst kan han köra något enstaka snabbt varv men hans taktik, sportmanship och totala racingkompetens är så låg att det aldrig kommer att bli något stort av honom.
Sir Frank gjorde väl iofs hyfsat rätt som anställde (nåja, han uppbär ju knappt någon lön att tala om...) honom som 2:e förare.
Är det någon som framstår som titelkandidat förutom Maestro så är det ju Raffe. Statistiken talar ju för sig själv.
DC kan vi ju räkna ut och Räkan lär ju inte bli aktuell i år...
Men MArsupilami, fortsätt du med dina inlägg! Jag behöver mig ett gott skratt ibland för jobbet är ganska trist just nu...
/E
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
-
- Utvisad
- Inlägg: 8219
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Jo visst är det poängen som räknas... efter 17 lopp!On 2002-03-19 10:38, LuckyStrike1 wrote:
Men är det inte antalet poäng som räknas?? Har för mig att jag har läst det här tidigare från några förvirrade Ferrari själar - och faktum är ju att Montoya har mer poäng än Raffe och alltså är bättre ... eller?
Men eftersom två lopp inte ger ett så bar statistiskt underlag så kan vi ju se till alla lopp som JPM och Raffe kört tillsammans (eller för den del alla lopp som JPM och Maestro kört tillsammans...) och JPM framstår där som den klåpare han är.
Jag förnekar som sagt inet att han kan köra ett enstaka snabbt varv... tyvärr krävs det lite mer av en riktig racer. Bl a ska man kunna köra om utan att krocka, man ska undvika att sätta bilar i barriärer men framförallt måste man lyckas bättre än sin stallkompis, annars vinner man inte.
IOFS har JPM nu 15 lopp kvar i sin F1-karriär så en akademisk chans att vinna har han ju, precis som Sato och Yoong...
Har man den minsta insikt i F1 så inser man att han inte har en chans, precis som BMW Williams, de säger ju själva att JPM inte kommer att rå på Maestro i år...
Men visst, inte kommer Maestro att klassa ut JPM med fyra gånger så många poäng i år, det blir väl nånstans dubbelt upp bara...
/E
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Ska bli kul att debattera lite med dig efter säsongens slut när Monotya både har fler segrar och mer poäng än lill-Raffe och slutar tvåa efter Schumi i den överlägsna Ferrarin
Raffe är historia i Williamsstallet - en överbetald klåpare som får kicken till förmån för Button eller Fisichella nästa år.
Raffe kan ju göra hockeyklubban sällskap i Arrowsen
Raffe är historia i Williamsstallet - en överbetald klåpare som får kicken till förmån för Button eller Fisichella nästa år.
Raffe kan ju göra hockeyklubban sällskap i Arrowsen
-
- Inlägg: 486
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
On 2002-03-19 10:44, EnzoF1 wrote:
Jo visst är det poängen som räknas... efter 17 lopp!
Men eftersom två lopp inte ger ett så bar statistiskt underlag så kan vi ju se till alla lopp som JPM och Raffe kört tillsammans (eller för den del alla lopp som JPM och Maestro kört tillsammans...) och JPM framstår där som den klåpare han är.
/E
Här har du ett bättre statistiskt underlag fördelat på deras F1-karriärer:
Etta % JPM: 5.26% Gnällspiken: 4.71%
Snabb% JPM: 15.79% Gnällspiken: 5.88%
Snitt/GP JPM: 2.26 Gnällspiken: 1.71
Montoya rockar!
I Brasilien kommer ordningen att vara återställd och vinsten ett faktum eftersom Verstappen inte får vara med och leka i år.
Nu har ju Grinolle fått sin gratisseger av Montoya så nu kanske han inte behöver bryta ihop totalt och förstöra Williams chanser i konstruktörsmästerskapet. Han har ju redan i år sett till att tömma några mille ur reparationsfonden.
-
- Inlägg: 5298
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ralf är kung hos BMW. Det är inget skitsnack utan ren fakta. Raffe måste köra fruktansvärt dåligt för att BMW ska gå med på att kicka lill-Schumi. Hur många BMW´s säljs det i Colombia förresten? Kan inte vara någon stor siffra. Däremot säljs det nog ganska många i Storbritanien. Alltså tar Button Yetins plats nästa säsong.
Och hur svårt kan det vara att glömma en liten obetydlig bricka nere i vevhuset på Yetins bil. Denna lilla bricka på 10 mm i diameter är fullt tillräckligt stor att göra sig påmind när man varvar i närheten av 20000 rpm.
Och hur svårt kan det vara att glömma en liten obetydlig bricka nere i vevhuset på Yetins bil. Denna lilla bricka på 10 mm i diameter är fullt tillräckligt stor att göra sig påmind när man varvar i närheten av 20000 rpm.
Hittills har JPM bara visat att han är en tvåa och looser i F1 sammanhang.
Ralf som även skulle vunnit Australien (nu har vi ett förhatligt om här igen) om det inte var för en sistasässongsplantageägarson, har visat vinnarpotential.
Yetin har visat riktigt bra 2é förartendenser, fullt i klass med DC.
Som Enzo säger så är det 17 lopp som skall avverkas innan Yetin får ett kvitto på ännu en misslyckad sässong.
Sen har vi broder Jari´s panikslagna pressklipp där han och några korrumperade malayiska journalister accompagnerade av en engelsk "page 3 girl" blaska samt tysklansd svar på hänt i veckan ger sina expertutlåtande om Yetins potential. Samtliga 3 ger ett högst trovärdig analys och detta halmstrå får tjäna som Jari´s livlina till denna sässongs mardrömsscenario.
(Snart är F2002 "certified for GP racing" )
Ralf som även skulle vunnit Australien (nu har vi ett förhatligt om här igen) om det inte var för en sistasässongsplantageägarson, har visat vinnarpotential.
Yetin har visat riktigt bra 2é förartendenser, fullt i klass med DC.
Som Enzo säger så är det 17 lopp som skall avverkas innan Yetin får ett kvitto på ännu en misslyckad sässong.
Sen har vi broder Jari´s panikslagna pressklipp där han och några korrumperade malayiska journalister accompagnerade av en engelsk "page 3 girl" blaska samt tysklansd svar på hänt i veckan ger sina expertutlåtande om Yetins potential. Samtliga 3 ger ett högst trovärdig analys och detta halmstrå får tjäna som Jari´s livlina till denna sässongs mardrömsscenario.
(Snart är F2002 "certified for GP racing" )
-
- Inlägg: 486
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Precis! Där har vi också skälet till att han fortfarande kör för Williams. Sir Frank och co. vill säkert myckat hellre ha en brittisk förare t.ex Button vid sidan om stjärnan Montoya i stället för Gnällspiken, men det skulle inte BMW tolerera och säkerligen väger BMW´s synpunkter tungt precis som Hondas gjorde i valet av Sato hos Jordan, så precis Lemon, det är inget skitsnack utan ren fakta.On 2002-03-19 11:06, Lemon wrote:
Ralf är kung hos BMW. Det är inget skitsnack utan ren fakta.
-
- Inlägg: 5298
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Frank Williams skiter nog fullständigt i sina förares nationaliteter. Bara dom är snabba.
Här är lite mer om Ralf och hans situation hos BMW-Williams. Det är skriven av Bira (delägare, reporter, moderator) på Atlas.
Germany is today F1's most important market (read Max Mosley's comments about it last month). Likewise, the Schumacher Bros are currently the most popular drivers as far as marketing and merchandising goes. BMW needs Ralf on board - they love him, he is close to them. From every perspective looked, he is important to them. The fact that he is also a potential race winner (as proved last year) makes him indispensable. If he sucked badly, maybe. But he doesn't suck and his other added values make him safeguarded from any kind of premature contract ending.
It's of utmost importance to BMW to have a German driver on board, allthemore if he is a race winning material. And allthemore if he is the 2nd most popular (by means of marketing, brand and merchandising) driver at the moment.
Visit the paddock to see how the BMW motorhome is the unofficial motorhome of Ralf Schumacher. The dominant language in there is German; Ralf's family and friends stay in that motorhome. In contrast, Montoya hardly ever sets foot in it. In fact, this is something I told pRy to take note of when he spent time there in Italy last year - not once, ever, during the entire weekend did Montoya spend any time in the BMW motorhome. Instead, he spends his time in the other two motorhomes - the team's and Compaq's.
BMW is Ralf-domain. Absolutely.
Här är lite mer om Ralf och hans situation hos BMW-Williams. Det är skriven av Bira (delägare, reporter, moderator) på Atlas.
Germany is today F1's most important market (read Max Mosley's comments about it last month). Likewise, the Schumacher Bros are currently the most popular drivers as far as marketing and merchandising goes. BMW needs Ralf on board - they love him, he is close to them. From every perspective looked, he is important to them. The fact that he is also a potential race winner (as proved last year) makes him indispensable. If he sucked badly, maybe. But he doesn't suck and his other added values make him safeguarded from any kind of premature contract ending.
It's of utmost importance to BMW to have a German driver on board, allthemore if he is a race winning material. And allthemore if he is the 2nd most popular (by means of marketing, brand and merchandising) driver at the moment.
Visit the paddock to see how the BMW motorhome is the unofficial motorhome of Ralf Schumacher. The dominant language in there is German; Ralf's family and friends stay in that motorhome. In contrast, Montoya hardly ever sets foot in it. In fact, this is something I told pRy to take note of when he spent time there in Italy last year - not once, ever, during the entire weekend did Montoya spend any time in the BMW motorhome. Instead, he spends his time in the other two motorhomes - the team's and Compaq's.
BMW is Ralf-domain. Absolutely.
-
- Inlägg: 5539
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
-
- Inlägg: 486
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Det är exakt min poäng. BMW är Ralfs livlina och han gör allt vad han kan för att så skall vara fallet. Det är bara att hoppas på att han fortsätter att kvadda bilar a´la Melbourne och att han förblir bakom JPM i sammandraget så kanske, kanske vi kan bli av med honom... (Fast å andra sidan, vad vore F1 utan "hatobjekt"?)
AnFRAN, som med kvalificerade slutsatser och analyser visat vilken auktoritet han är inom F1 området får redan nu börja småäta på sin keps om du skall få i dig den innan "bäst före" datumet gått ut på den.
Om Sir frank sparkar sin mest poängbringande försteförare får han se sig om efter en ny motorleverantör. Peugeot kanske är intresserade att leverera.
Sen BMW visade lite fart så har RS 4 segrar mot Yetins 1 (turseger på Monza då ingen ville köra). Nu får ni börja klippa och klistra i tabellen om ni vill med hjälp av den visa JPM´s påstådda överlägsenhet över sin försteförare.
Med risk att jag blir lite tjatig, GP vinns inte med tarmpaket utan strategi, fart, kontiniutet, mm.
Om Sir frank sparkar sin mest poängbringande försteförare får han se sig om efter en ny motorleverantör. Peugeot kanske är intresserade att leverera.
Sen BMW visade lite fart så har RS 4 segrar mot Yetins 1 (turseger på Monza då ingen ville köra). Nu får ni börja klippa och klistra i tabellen om ni vill med hjälp av den visa JPM´s påstådda överlägsenhet över sin försteförare.
Med risk att jag blir lite tjatig, GP vinns inte med tarmpaket utan strategi, fart, kontiniutet, mm.
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Sannolikheten att Montoya ska få sparken från Williams är väl ungefär lika stor som att Schumacher får sparken från Ferrari innan Imolas GP till Luciano Burtis fördel ....
Jag menar att Williams är rätt nöjda med sina förarval och många stall är väldigt avundsjuka på Williams föraruppsättning.
Men ni Schumiälskare kan ju alltid få önskedrömma ialla fall, så ... sköna drömmar.
Jag menar att Williams är rätt nöjda med sina förarval och många stall är väldigt avundsjuka på Williams föraruppsättning.
Men ni Schumiälskare kan ju alltid få önskedrömma ialla fall, så ... sköna drömmar.
-
- Utvisad
- Inlägg: 8219
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Marsipulami:
Det är väl mer relevant att jämföra MOntoya och Raffe under deras gemensamma tid. De har då haft identiskt material och förutsättningar, eller vi du får det till att Williams prioriterat Ralf?
Ralf rockade skiten ur JPM förra året, vilket även MS, RB, MH och DC gjorde. Det är skandalöst dåligt av JPM att inte prestera bättre i den bilen.
Men som sagt, betydligt mer kompetenta människor än du och jag värderar Ralf till sex gånger högre lön än JPM.
/E
Det är väl mer relevant att jämföra MOntoya och Raffe under deras gemensamma tid. De har då haft identiskt material och förutsättningar, eller vi du får det till att Williams prioriterat Ralf?
Ralf rockade skiten ur JPM förra året, vilket även MS, RB, MH och DC gjorde. Det är skandalöst dåligt av JPM att inte prestera bättre i den bilen.
Men som sagt, betydligt mer kompetenta människor än du och jag värderar Ralf till sex gånger högre lön än JPM.
/E
-
- Inlägg: 5539
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
-
- Utvisad
- Inlägg: 8219
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 486
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
ZZ, om du vill kritisera mig för vad pressen skriver runt om i världen så har du naturligtvis all rätt. Det är jag som bestämmer sånt, eftersom jag är taxichaufför på ett av Stockholms minsta (men bästa) bolag. Men innan du gör det så vill jag först påminna om en viss krona med tillhörande attribut.
-
- Utvisad
- Inlägg: 8219
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Ja faktiskt - samma människor som med rätta anser att Schumi är en av de bästa genom tiderna anser också att Montoya är den som kommer att putta ner tysken från tronen i sinom tid. Har de rätt i det ena har det också rätt i det andra ...On 2002-03-19 15:17, EnzoF1 wrote:Samma människor som värderar Maestro som den bäste föraren???On 2002-03-19 14:21, Marsupilami wrote:
Men som sagt, betydligt mer kompetenta människor än du och jag värderar JPM till en seriösare titelkandidat än Gnällspiken.
/E
-
- Inlägg: 1261
- Blev medlem: tor feb 07, 2002 01:00
- Ort: Syd
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
-
- Inlägg: 797
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: 08 land :)
-
- Inlägg: 480
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Grebbestad, då väl?