När Grönholm vinner...?

Rally, rallycross, GT, F3, Formel ford, m.m.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

När Grönholm vinner...?

Inlägg av Jari »

Behöver man inte skriva något om rally vm, då eller?
Är det bara Loebs prestationer man följer och är det i så fall för att man som svensk inte vill att den älskade fienden finland har framgångar i skogarna?
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
desricz

Inlägg av desricz »

Hur menar du?
"In the early days all I hoped was to make a living out of what I did best. But, since there's no real market for masturbation I had to fall back on my bass playing abilities." - Les Claypool
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

När Loeb vinner ett VM rally, då finns det en nyhet om detta. När någon annan, till exempel Grönholm vinner som nu i helgen. Tja, då finns inte ens resultatet här.
desricz

Inlägg av desricz »

Menar du alltså att Forza inte har någon nyhet om att Grönholm vann Akropolis?
"In the early days all I hoped was to make a living out of what I did best. But, since there's no real market for masturbation I had to fall back on my bass playing abilities." - Les Claypool
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Nej, men den är av det minimalistiska slaget och den sedvanliga fjompen efteråt uteblev helt.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Tyvärr är detta något som ligger utanför Forza Motorsports kontroll.

Det kom i mitten av förra året ett påbud från FIA och rallyorganisationen som krävde att samtlig elektronisk media som rapporterar om rally måte hålla segertexter om Grönholm till ett minimum, och alltid hylla Sebastian Loeb.

Det är oklart exakt vilka skälen bakom detta är, det var något påbudet inte förklarade. Men åtgärderna mot de som inte följer påbudet är mycket grava och får mycket stora konsekvenser. Bland annat pratas det om böter i miljonklassen vilket för en liten sajt som Forza ju självklart är förödande.

Efter att ha varit kontakt med jurister valde vi att följa påbudet tills vidare, och överväger om vi ska rapportera något mer om rally. Det är väldigt svårt för redaktionen att följa sådana här censurerade påbud, och det troliga är att vi kommer att sluta med vår rallyrapportering så länge det här påbudet föreligger.

En opinionsundersökning på förra redaktionsmötet visade att redaktionen i enhällighet vill hylla både Loeb och Grönholm som de två fantastiak rallyförare de är. Att nu bara få hylla den ena känns mycket jobbigt för redaktionen som ser detta som ett stort dråpslag.

Vi har övervägt att ändå skriva neutralt och ära den som äras bör. Men risken är alltför stor att det då sker en razzia mot Forza Motorsport, redaktionsmedlemmarnas hem och de servrar som driver Forza. Den risken vågar vi i dagsläget inte ta.

Vi ber om er förståelse i denna mycket svåra situation, som vi just nu gör allt för att lösa på ett så bra sätt som möjligt.

Tack.

/Chefredaktören.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Om man av någon konstig anledning skulle vilja hylla Solberg, går det bra, eller är det enbart Loeb som gäller i år?

Förresten fantastikt vad överlägsen han är Loeb - imponerande! :up:
desricz

Re: När Grönholm vinner...?

Inlägg av desricz »

Jari skrev:När Grönholm vinner...?Behöver man inte skriva något om rally vm, då eller? När någon annan, till exempel Grönholm vinner som nu i helgen. Tja, då finns inte ens resultatet här.

När Loeb vinner ett VM rally, då finns det en nyhet om detta.

Nej, men den är av det minimalistiska slaget och den sedvanliga fjompen efteråt uteblev helt.
Känns det bättre nu när du fått gnälla av dig lite?
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

AndersF1 skrev:Om man av någon konstig anledning skulle vilja hylla Solberg, går det bra, eller är det enbart Loeb som gäller i år?

Förresten fantastikt vad överlägsen han är Loeb - imponerande! :up:
Det finns inga påbud som direkt förbjuder hyllningar av Solberg. Tror han har en marknadspotential som gör att hyllningar inte är fel, även om det enligt FIA är mer rätt för Loeb.

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Nix, det är bara finnarna man skall vara lite njugg mot...
"mitt namn är Tony Rickardson..."
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Ja, tyvärr är det FIA och rallyorganisationens inställning som de nu påtvingar fristående medier. Det är inte bra, det är det inte.

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Blaablaablaa, du är antingen blind eller saknar fullständigt självinsikt.
Faktum är att finska motorsportprestationer missgynnas här numera pga den gamla hederliga svenska avundsjukan, men du ser det inte.

Inte mitt problem och jag ansvarar heller inte för Forzas trovärdighet så jag noterar bara.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Jari skrev:...jag ansvarar heller inte för Forzas trovärdighet så jag noterar bara.
Nej det ska ju gudarna veta... :D
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Dessutom F1-världens störste fegis.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Jari skrev:Blaablaablaa, du är antingen blind eller saknar fullständigt självinsikt.
Faktum är att finska motorsportprestationer missgynnas här numera pga den gamla hederliga svenska avundsjukan, men du ser det inte.

Inte mitt problem och jag ansvarar heller inte för Forzas trovärdighet så jag noterar bara.
Jag e inte bitter... :D
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Jari skrev:Blaablaablaa, du är antingen blind eller saknar fullständigt självinsikt.

Tyvärr har jag en faxkopia på ett brev från FIA framför mig som förbjuder Forza Motorsport liksom all annan elektronisk media att hylla finska motorsportframgångar.

Det är ett faktum, och vi är belagda med ytterligare munkavle i ärendet. Tyvärr har det gått så långt att det just nu görs seriösa övervägande om vi ska lägga ner Forza Motorsport eller inte, för vi kan inte acceptera den här sortens påtvingad censur.

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

EnzoF1 skrev:

Jag brukar bli såhär kinkig när vi har finska vinnare i toppserier...
Du tror inte du är lite felvänd logiskt just nu?
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

LuckyStrike1 skrev:

Tyvärr har jag en faxkopia på ett brev från FIA framför mig som förbjuder Forza Motorsport liksom all annan elektronisk media att hylla finska motorsportframgångar.

Det är ett faktum, och vi är belagda med ytterligare munkavle i ärendet. Tyvärr har det gått så långt att det just nu görs seriösa övervägande om vi ska lägga ner Forza Motorsport eller inte, för vi kan inte acceptera den här sortens påtvingad censur.
Glocalnet skyller inte sina tillkortakommanden på FIA i alla fall...
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Nej, men deet är kanske möjligt att Glocalnet inte rapporterar om motorsport och därför inte ingår i FIA:s påbud sedan i höstas om censurering av finska rallyframgångar.

Jag kan inte Glocalnets verksamhet närmare än så tyvärr att jag kan ge di ett bra svar på det.

Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Jari skrev:
EnzoF1 skrev:

Jag brukar bli såhär kinkig när vi har finska vinnare i toppserier...
Du tror inte du är lite felvänd logiskt just nu?
Fick du reda på den informationen nån annanstans då? Eller läser du bara på forza?

För i så fall förstår jag inte problemet. På vilket sätt de finska prestationerna missgynnas av forzas i ditt tycke bristande rapportering kan jag inte se.
Läs andra nyheter om det inte passar då!

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Det är en stor värld därute och nyhetsflödet är kanske större än någonsin. Synd att en i övrigt ganska bra sida som Forza blivit småaktigt bara.
Lucy, du är absolut inte rolig...
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Jag försöker inte heller vara rolig, Jari. Jag ger dig rätt i det du säger och förklarar anledningen bakom det.

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Jaja, tänk om du ville lägga ner lika mycket tid på artiklarna som det där tramset också...
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Men jag har ju inte skrivt några artiklar eller nyheter för Forza sedan början av April. Det är i alla fall kul att höra att du saknar dem, eftersom du efterlyser fler av mig.

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Inte tu tal om annat än att du skriver bra. Du kan dessutom stava rätt.
Men det var längre än så, sen den stora bredden fanns i materialet.
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

"Den stora bredden i materialet"? Är det det samma som att artiklar om Grönholm innehåller lika många ord som artiklar om Loeb gör?
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Jari skrev:Inte tu tal om annat än att du skriver bra. Du kan dessutom stava rätt.
Tack - får se om jag ändrar mig.

Vad gäller den stora bredden i materialet. Tja, detta är en ideelt driven motorsportsite som drivs av personer som alla har andra heltidssysselsättningar och som inte tjänar ett öre på jobbet med Forza Motorsport.

Den är helt gratis för läsarna och har funnits sedan 1996 och som Forza Motorsport sedan 1999/00.

Trots det bevakas och har bevakats F1, STCC, DTM, Champ Car, IRL, WRC och MotoGP vilket i sig ju åtminstone i mina ögon är en enorm bredd. Vilken annan svensk motorsportsite har samma bredd än Forza egentligen?

Vad gäller rally specifikt som ditt gnällande (som jag först inte uppfattade som särskilt seriöst, därav mitt svar) handlar om den här gången finns det en enkel förklaring: Han som skrivit om rally för Forza de senaste åren har slutat. Det påverkar självklart vår bevakning då vi inte har en dedikerad rallyskribent utan måste sprida ut det arbetet i redaktionen. Därför blir det mer formen av korta notiser om vem som vann och om det har hänt något speciellt, annars bara en kort notis om vem som vann och vad slutresultatet blir.

Så du kan lugna ner dig för någon stor konspiration mot allt det finska finns inte i Forzas nyhetsrapportering alls. Det är helt enkelt den tråkiga vanliga förklaringen med små resurser, ont om tid och därmed en något större ojämnhet än vad vi under optimala förhållanden skulle önska.

Nu har jag gett dig ett seriöst menat svar och förklaring. Jag hoppas att du behandlar det därefter.

Gösta

Inlägg av Gösta »

Är det viktigt vem som vinner denna klocktävling?

Det är bara "BONNLÄPPAR" som tävlar ändå!

Det måste väl räcka med lite info om vem som vinner F1 och att nämna lite i förbifarten att Valentino Rossi vunnit ännu en tävling!! :up: :up: :up:

Hittar inget om traktorpulling på Forza!! SKANDAL! :D

Här har ni lite info om denna motortävling!

http://www.tractorpulling.com/Results20 ... ts2006.htm
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

LuckyStrike1 skrev:
Jari skrev:Inte tu tal om annat än att du skriver bra. Du kan dessutom stava rätt.
Tack - får se om jag ändrar mig.

Vad gäller den stora bredden i materialet. Tja, detta är en ideelt driven motorsportsite som drivs av personer som alla har andra heltidssysselsättningar och som inte tjänar ett öre på jobbet med Forza Motorsport.

Den är helt gratis för läsarna och har funnits sedan 1996 och som Forza Motorsport sedan 1999/00.

Trots det bevakas och har bevakats F1, STCC, DTM, Champ Car, IRL, WRC och MotoGP vilket i sig ju åtminstone i mina ögon är en enorm bredd. Vilken annan svensk motorsportsite har samma bredd än Forza egentligen?

Vad gäller rally specifikt som ditt gnällande (som jag först inte uppfattade som särskilt seriöst, därav mitt svar) handlar om den här gången finns det en enkel förklaring: Han som skrivit om rally för Forza de senaste åren har slutat. Det påverkar självklart vår bevakning då vi inte har en dedikerad rallyskribent utan måste sprida ut det arbetet i redaktionen. Därför blir det mer formen av korta notiser om vem som vann och om det har hänt något speciellt, annars bara en kort notis om vem som vann och vad slutresultatet blir.

Så du kan lugna ner dig för någon stor konspiration mot allt det finska finns inte i Forzas nyhetsrapportering alls. Det är helt enkelt den tråkiga vanliga förklaringen med små resurser, ont om tid och därmed en något större ojämnhet än vad vi under optimala förhållanden skulle önska.

Nu har jag gett dig ett seriöst menat svar och förklaring. Jag hoppas att du behandlar det därefter.
Tack för ett bra och uttömmande svar om hur det fungerar på Forza.
Nu har jag en helt ny förståelse för hur det fungerar...
:hack: :whistle: