Snabb HD

Allmänt om bilar och motorcyklar.
Joakim Quensel
Inlägg: 1346
Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00

Snabb HD

Inlägg av Joakim Quensel »

Jag fick provköra en riktigt häftig HD idag. Bromsad till 140 hästkrafter på bakhjulet och lät som ett reaplan!

Vet inte vad det är för modell, men motorn var den nya "twin-cam". Tror att det från början var en Dyna-glide, sänkt och lite flackare framgaffel, framflyttade fotpinnar och dragbar-styre.

Dessutom ska hojen snart säljas, fick ett enormt ha-begär. Den gick något så enormt bra. Känslan av kraft var fantastisk, mycket mer än en japansk sporthoj med lika många hästkrafter!
Gösta
Inlägg: 8027
Blev medlem: mån apr 19, 2004 17:07
Ort: Solna

Re: Snabb HD

Inlägg av Gösta »

Joakim Quensel skrev:Jag fick provköra en riktigt häftig HD idag. Bromsad till 140 hästkrafter på bakhjulet och lät som ett reaplan!

Vet inte vad det är för modell, men motorn var den nya "twin-cam". Tror att det från början var en Dyna-glide, sänkt och lite flackare framgaffel, framflyttade fotpinnar och dragbar-styre.

Dessutom ska hojen snart säljas, fick ett enormt ha-begär. Den gick något så enormt bra. Känslan av kraft var fantastisk, mycket mer än en japansk sporthoj med lika många hästkrafter!
Har du den inställningen så är H-D fel MC för dig! H-D´s ram bromsar mm mm är inte byggda för en motorkraft på 140 Hk! Köp en Hayabusa eller något annat japanskt riskokareaktigt! Stackars H-D ´n du fick köra. All den värdighet som byggts in i den underbara motorn har någon klåfingrig mekaniker förstört. Men det är klart, av alla motorer som H-D bygger så hamnar alltid någon hos fel människor.


Vill man ha en H-D men med lite mer sportkänsla så finns ju V-Rod med vassa Porschemotorer. Alternativt Buell! Där har ramen och bromsarna mer avpassade dimentioner för att svara upp mot den större kraften.

En Dyna skall köras med värdighet. Den trivs bäst mellan 60-90 km/h.

Detta är bara min åsikt!
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Joakim Quensel
Inlägg: 1346
Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00

Inlägg av Joakim Quensel »

Det handlar inte om "sportkänsla". Hojen var bara så underbart brutal, en känsla som du aldrig kan få ur någon japansk sporthoj eller original HD (inklusive V-rod)!

Jag kör ju själv en i stort sett original Roaking, och skulle ha trimmat den för länge sedan om det inte vore för kostnaden. Den här hojen hade motor-trim för ca 100 000kr (arbete ej inräknat)!
Gösta
Inlägg: 8027
Blev medlem: mån apr 19, 2004 17:07
Ort: Solna

Inlägg av Gösta »

Joakim Quensel skrev:Det handlar inte om "sportkänsla". Hojen var bara så underbart brutal, en känsla som du aldrig kan få ur någon japansk sporthoj eller original HD (inklusive V-rod)!

Jag kör ju själv en i stort sett original Roaking, och skulle ha trimmat den för länge sedan om det inte vore för kostnaden. Den här hojen hade motor-trim för ca 100 000kr (arbete ej inräknat)!
FÖR GUDS SKULL, TRIMMA INTE DIN ROAD KING!!!!!!!!!!!


INTE ENS DU KAN VARA SÅ ELAK MOT EN H-D!!!
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Joakim Quensel
Inlägg: 1346
Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00

Inlägg av Joakim Quensel »

Så du menar alltså att en slöare motor är roligare att köra än en starkare? :-?
Smaken är ju som baken...

Motortrimning är ju en del av HD:s affärskoncept. Man skulle kunna göra motorerna mycket starkare original från fabrik, men skulle då gå miste om en stor del av den lukruativa försäljningen av motortirm. Motorn är i grunden designad för att kunna uppgraders med större cylindrar, högkompressions-kolvar, större förgasare o.s.v.

Motorn jag körde var, förutom det överjävligt höga motorljudet (vilket går att åtgärda med ett avgassystem som inte är helt öppet) faktiskt snällare, och drog jämnare vid låga varvtal jämfört med min Roadking (vilken är original förutom avggassystem, luftfilter samt förgasarbestyckning).
Användarens profilbild
jajo
Inlägg: 2144
Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00

Inlägg av jajo »

Använder inte Harley-Davidsson Porsche för sina mer extravaganta motoräventyr, typ triming?
/Jana
Joakim Quensel
Inlägg: 1346
Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00

Inlägg av Joakim Quensel »

jajo skrev:Använder inte Harley-Davidsson Porsche för sina mer extravaganta motoräventyr, typ triming?
Bara utvecklingen av den (vattenkylda) motorn i V-Rod (vad jag vet i alla fall).
Användarens profilbild
Razor
Inlägg: 8384
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ort: Nära, men ändå inte

Inlägg av Razor »

Joakim Quensel skrev:Så du menar alltså att en slöare motor är roligare att köra än en starkare? :-?
Du vet väl att Gösta har kjolskydd på sin tjej-HD?
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

#88
Äntligen!
Joakim Quensel
Inlägg: 1346
Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00

Inlägg av Joakim Quensel »

Vad är det för hoj Gösta har?
Säg inte att det är en damcyckel (=Sportster alltså)! :D :D
Gösta
Inlägg: 8027
Blev medlem: mån apr 19, 2004 17:07
Ort: Solna

Inlägg av Gösta »

V-Rod, Den senaste i H-D familjen har en Porschemotor (Design och konstruktion). Den är på drygt 1100 cc och finns med lite olika trimmningsgrad! Värstingen i familjen är en SE trimmad V-Rod med "Big bore revolution" motor på 1250 cc och har mer kraft än man någonsin kommer att behöva!
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Gösta
Inlägg: 8027
Blev medlem: mån apr 19, 2004 17:07
Ort: Solna

Inlägg av Gösta »

Joakim Quensel skrev:Vad är det för hoj Gösta har?
Säg inte att det är en damcyckel (=Sportster alltså)! :D :D
Jo då, en "Damcykel"!! En Sportster 1200 cc, med lilla SE paketet! (Luftintag och ljuddämpare)

Jag behöver inte någon större, snoppen är både lång och grov! :D :D :D
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Gösta
Inlägg: 8027
Blev medlem: mån apr 19, 2004 17:07
Ort: Solna

Inlägg av Gösta »

Joakim Quensel skrev:Så du menar alltså att en slöare motor är roligare .
Motorstyrka och körglädje tycker inte jag har en absolut korrelation. Men visst, komma dragandes med 3 hk och 250 kg MC kanske inte är så där jätteskoj! Men har man kraft att hänga med i det tempo övrig trafik håller så tycker jag det räcker.


Men om du tycker att mer kraft är "roligare" så skall du kanske fundera på en Hayabusa. Där får du massor med kraft för relativt lite pengar!!!
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Joakim Quensel
Inlägg: 1346
Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00

Inlägg av Joakim Quensel »

Gösta skrev:Men om du tycker att mer kraft är "roligare" så skall du kanske fundera på en Hayabusa. Där får du massor med kraft för relativt lite pengar!!!
Jo det är klart att omdet bara är hästkrafter du är ute efter så är det smartare at köpa en Hayabusa som kostar mindre i inköp än vad det kostar att trimma en HD-motor att bli lika stark, men tycker att HD ger än annan typ av körglädje. En rå, obarkad kraft, som blir ännu häftigare om hojen dessutom är trimmad.
Gösta
Inlägg: 8027
Blev medlem: mån apr 19, 2004 17:07
Ort: Solna

Inlägg av Gösta »

Joakim Quensel skrev:
Gösta skrev:Men om du tycker att mer kraft är "roligare" så skall du kanske fundera på en Hayabusa. Där får du massor med kraft för relativt lite pengar!!!
Jo det är klart att omdet bara är hästkrafter du är ute efter så är det smartare at köpa en Hayabusa som kostar mindre i inköp än vad det kostar att trimma en HD-motor att bli lika stark, men tycker att HD ger än annan typ av körglädje. En rå, obarkad kraft, som blir ännu häftigare om hojen dessutom är trimmad.
Jag tycker inte att du skall vansinnestrimma din fina H-D!!

Det finns trimmpaket som H-D säljer. Tyvär svindyra men är jättebra och anpassade för motorn! De dyraste kostar uppemot 80.000-100.000!!!!!!!!!!!

Packa ner en termos kaffe, en filt och färskt snus (Göteborgs Rapé), på med krukan och glid ut i naturen. Njut av maklig fart, ta en fika, titta på vår vackra natur! :up:
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
LuckyStrike1
Inlägg: 13935
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ort: Storstaden

Inlägg av LuckyStrike1 »

Det borde ju vara mycket billigare att trimma HD:nsjälv, eller få någon att göra det än att ökpa de överprisade trimpaketen???

För övrigt köper man väl inte motorcykel för att göra ett förnuftigt val? Så det kan aldrig bli oförnuftigt med mycket hk i en MC - det finns inget som heter för mycket hästkrafter på en MC. Enda gången det är för mycket är när motorn levererar mer effekt än själva cykeln klarar av.

Så trimma på :up:
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Joakim Quensel
Inlägg: 1346
Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00

Inlägg av Joakim Quensel »

LuckyStrike1 skrev:det finns inget som heter för mycket hästkrafter på en MC.
AMEN!

Fast meningen med den här topicen var inte huruvida jag skulle trimma min hoj eller inte, för det anser jag mig inte ha råd med. Jag ville bara dela med mig av min underbara upplevelse att få ha kört en tok-trimmad HD.
Joakim Quensel
Inlägg: 1346
Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00

Inlägg av Joakim Quensel »

LuckyStrike1 skrev:Det borde ju vara mycket billigare att trimma HD:nsjälv, eller få någon att göra det än att ökpa de överprisade trimpaketen???
Verkar vara dyrt att trimma HD oavsett fabrikat på trimdelar...
Många seriösa dragracing-åkare trimmar med HD original-prylar så helt sopiga kan dom inte vara...
Gösta
Inlägg: 8027
Blev medlem: mån apr 19, 2004 17:07
Ort: Solna

Inlägg av Gösta »

Joakim Quensel skrev:
LuckyStrike1 skrev:Det borde ju vara mycket billigare att trimma HD:nsjälv, eller få någon att göra det än att ökpa de överprisade trimpaketen???
Verkar vara dyrt att trimma HD oavsett fabrikat på trimdelar...
Många seriösa dragracing-åkare trimmar med HD original-prylar så helt sopiga kan dom inte vara...

Skall du trimma så gör det med H-D delar.

LS1, en H-D är inte byggd att köras så fort! Bromsar, ram, viktfördelning, hjul, fjädring mm mm är inte optimerade för det! Vill man köra fort (på bana) så skall man investera i en MC som har en potent motor, bra bett i bromsarna, styv ram mm. Det är en hiskelig skillnad i ballansen och min MC och tex "Honda Fireblade". Hondan nästan "ber om att" köras fort, min börjar klaga på farten redan vid 110!!! Behöver man göra en undanmanöver eller panikbromsa då sitter jag hellre på en Fireblade. Den svänger åt det håll man tittar! Min får man tvinga in i en kurva!!!!!! Den skall inte ha fler Hk än vad den har! Ca 57!!!
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
Razor
Inlägg: 8384
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ort: Nära, men ändå inte

Inlägg av Razor »

Gösta skrev:LS1, en H-D är inte byggd att köras så fort!
Det är väl HD-åkarna som inte är byggda för att köra så fort?
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

#88
Äntligen!
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad
Inlägg: 8219
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00

Inlägg av EnzoF1 »

Varför trimmade du själv din HD då Gösta?

Eller gäller inte dina egna regler och påbud dig själv? :D

Upp till ca 100 hästar är inga problem i en vanlig HD, möjligen att man ska uppdatera frambromsen lite om man tänker köra fort, men det handlar ju om att få den riktiga kraften så att man bara behöver ligga på femman hela tiden...

Dessutom är väl RoadKing den HD som har bäst vägegenskaper ändå, så den klarar gott lite mer effekt. Men jag skulle nog inte ta HD:s egna delar som bara är föör dyra. Finns massor med S&S-delar till halva priset som ger betydligt mer. Jämför bara priset på en standard TwinCam-motor och t.ex. en 113-kubiks S&S-motor - ungefär samma pris.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Dessutom F1-världens störste fegis.
Gösta
Inlägg: 8027
Blev medlem: mån apr 19, 2004 17:07
Ort: Solna

Inlägg av Gösta »

Min H-D var trimmad när jag köpte den begagnad!

Mina det du kallar "regler" gäller självfallet mig själv!

Road King har utmärkta vägegenskaper för att vara en H-D, men inget du vill sitta på när du upptäcker att den där kurvan var visst lite snäv.
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad
Inlägg: 8219
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00

Inlägg av EnzoF1 »

Gösta skrev:Min H-D var trimmad när jag köpte den begagnad!

Mina det du kallar "regler" gäller självfallet mig själv!

Road King har utmärkta vägegenskaper för att vara en H-D, men inget du vill sitta på när du upptäcker att den där kurvan var visst lite snäv.
OK, så andra ska inte få trimma sina HD, bara du!?

Då är jag med. Som vanligt med din argumentation med andra ord.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Dessutom F1-världens störste fegis.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad
Inlägg: 8219
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00

Inlägg av EnzoF1 »

Gösta skrev:LS1, en H-D är inte byggd att köras så fort! Bromsar, ram, viktfördelning, hjul, fjädring mm mm är inte optimerade för det! Vill man köra fort (på bana) så skall man investera i en MC som har en potent motor, bra bett i bromsarna, styv ram mm.
Jag antar att det är därför du inte får fortkörningsböter på din HD!?!?
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Dessutom F1-världens störste fegis.
Gösta
Inlägg: 8027
Blev medlem: mån apr 19, 2004 17:07
Ort: Solna

Inlägg av Gösta »

EnzoF1 skrev:
Gösta skrev:Min H-D var trimmad när jag köpte den begagnad!

Mina det du kallar "regler" gäller självfallet mig själv!

Road King har utmärkta vägegenskaper för att vara en H-D, men inget du vill sitta på när du upptäcker att den där kurvan var visst lite snäv.
OK, så andra ska inte få trimma sina HD, bara du!?

Då är jag med. Som vanligt med din argumentation med andra ord.

Din läsförståelse imponerar inte!
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Gösta
Inlägg: 8027
Blev medlem: mån apr 19, 2004 17:07
Ort: Solna

Inlägg av Gösta »

EnzoF1 skrev:
Gösta skrev:LS1, en H-D är inte byggd att köras så fort! Bromsar, ram, viktfördelning, hjul, fjädring mm mm är inte optimerade för det! Vill man köra fort (på bana) så skall man investera i en MC som har en potent motor, bra bett i bromsarna, styv ram mm.
Jag antar att det är därför du inte får fortkörningsböter på din HD!?!?
Jo då, visst fick jag fortkörningsböter! 90 väg och körde i 112!!

Det går utmärkt att köra för fort med 50 hk.
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
AndersF1
Inlägg: 9131
Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Ort: Stockholm

Inlägg av AndersF1 »

Om jag av någon underlig anledning skulle vilja ha en glidare med drag, så vore t.ex. en kompressorkonverterad Yamaha XV1900 Midnight Star ett bra alternativ. Den har massa kubik och kompressorkonvertering är hyfsat billigt, eftersom man inte behöver byta eller bearbeta så mycket på motorn och dessutom behöver man inte ändra motorns karaktär utan får snarare ännu brutalare lågvarvseffekt. Den har hyfsat lågt komp original, så med en tjockare topplockspackning går det nog att komma upp i 180 hk och som sagt en våldsam lågvarvseffekt, så att man knappt behöver växellåda längre.

En kompressorkonvertering kostar kanske 25 000:- och hojen drygt 130 000:-, så för ~160 000:- har man en ny glidar-värsting, som nog även kan tänkas ha bättre bromsar och väghållning än HD:n.

Eller kanske en Suzuki Intruder M1800R, som det nog går att få 200 hk ur med kompressorkonvertering.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad
Inlägg: 8219
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00

Inlägg av EnzoF1 »

Gösta skrev:
EnzoF1 skrev:
Gösta skrev:Min H-D var trimmad när jag köpte den begagnad!

Mina det du kallar "regler" gäller självfallet mig själv!

Road King har utmärkta vägegenskaper för att vara en H-D, men inget du vill sitta på när du upptäcker att den där kurvan var visst lite snäv.
OK, så andra ska inte få trimma sina HD, bara du!?

Då är jag med. Som vanligt med din argumentation med andra ord.
Din läsförståelse imponerar inte!

"FÖR GUDS SKULL, TRIMMA INTE DIN ROAD KING!!!!!!!!!!!


INTE ENS DU KAN VARA SÅ ELAK MOT EN H-D!!!"

Precis så skrev du.

UNDERBART SJÄLVMÅL IGEN GÖSTA!!! :up: :up: :up:
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Dessutom F1-världens störste fegis.
Användarens profilbild
LuckyStrike1
Inlägg: 13935
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ort: Storstaden

Inlägg av LuckyStrike1 »

Gösta skrev: Skall du trimma så gör det med H-D delar.

LS1, en H-D är inte byggd att köras så fort! Bromsar, ram, viktfördelning, hjul, fjädring mm mm är inte optimerade för det! Vill man köra fort (på bana) så skall man investera i en MC som har en potent motor, bra bett i bromsarna, styv ram mm. Det är en hiskelig skillnad i ballansen och min MC och tex "Honda Fireblade". Hondan nästan "ber om att" köras fort, min börjar klaga på farten redan vid 110!!! Behöver man göra en undanmanöver eller panikbromsa då sitter jag hellre på en Fireblade. Den svänger åt det håll man tittar! Min får man tvinga in i en kurva!!!!!! Den skall inte ha fler Hk än vad den har! Ca 57!!!
Om jag ska trimma så ska jag göra det med H-D delar men jag ska inte göra det för den är inte byggd för det? Hur förklarar du egentligen den motsägelsen???

En H-D kan trimmas om man nu känner för det. Man kan anpassa MC:n till det ökade effektuttaget också om man vill och behöver det.

Jag har aldrig sett någon anledning till att var förnuftig när det gäller MC-köp eftersom det oavsett köp aldrig någonsin är ett förnuftigt val.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Joakim Quensel
Inlägg: 1346
Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00

Inlägg av Joakim Quensel »

Fan, ni tjattrar ju värre än kärringar! :argue:
Är det ingen som bara vill diskuera balla hojar?
Användarens profilbild
LuckyStrike1
Inlägg: 13935
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ort: Storstaden

Inlägg av LuckyStrike1 »

Jo, men vi får inte för Gösta :D
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad
Inlägg: 8219
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00

Inlägg av EnzoF1 »

Joakim Quensel skrev:Fan, ni tjattrar ju värre än kärringar! :argue:
Är det ingen som bara vill diskuera balla hojar?
OK, jag skulle mycket väl kunna tänka mig en riktigt effektstark HD. Har ju testat bl.a. Hondas VTX 1800 när den kom och den kändes inte alls övermotoriserad. Men som sagt, med tanke på vad en S&S-motor kostar så känns originaltrim som ganska bortkastade pengar.

Jag har under många år tänkt köpa ett rullande chassi med en 10-12 tums förlängd wideglidegaffel och ett ca 200 mm brett bakdäck och bygga ihop nåt, då just med en en 113-kubiks S&S. Man får väl hyfsat lätt ut runt 120 hästar ur en sådan och det räcker ju som sagt till. Det får inte blir "för" lång framgaffel då den ju måste bli hyfsat körbar. Har en kompis som hade en med 24 tums förlängd springer och där krävdes det inte alltför snäva rondeller om det skulle gå att komma runt utan omtag...
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Dessutom F1-världens störste fegis.
Gösta
Inlägg: 8027
Blev medlem: mån apr 19, 2004 17:07
Ort: Solna

Inlägg av Gösta »

EnzoF1 skrev:
Gösta skrev:
EnzoF1 skrev: OK, så andra ska inte få trimma sina HD, bara du!?

Då är jag med. Som vanligt med din argumentation med andra ord.
Din läsförståelse imponerar inte!

"FÖR GUDS SKULL, TRIMMA INTE DIN ROAD KING!!!!!!!!!!!


INTE ENS DU KAN VARA SÅ ELAK MOT EN H-D!!!"

Precis så skrev du.

UNDERBART SJÄLVMÅL IGEN GÖSTA!!! :up: :up: :up:

ÄRTHJÄRNA!!!

Det är uttryck för en åsikt!

Ett förbud implicerarar sanktioner!

Du leder igen med 1000 mot 0!
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad
Inlägg: 9645
Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
Ort: Stockholms skärgård

Inlägg av Jari »

Var det ingen som reagerade på titeln på tråden då?
En solklar trickfråga då snabb och HD knappast borde figurera i samma mening.
Gör den 200 på en vecka i nerförsbacke, den snabbaste?
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad
Inlägg: 8219
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00

Inlägg av EnzoF1 »

Gösta skrev:
EnzoF1 skrev:
Gösta skrev: Din läsförståelse imponerar inte!

"FÖR GUDS SKULL, TRIMMA INTE DIN ROAD KING!!!!!!!!!!!


INTE ENS DU KAN VARA SÅ ELAK MOT EN H-D!!!"

Precis så skrev du.

UNDERBART SJÄLVMÅL IGEN GÖSTA!!! :up: :up: :up:

ÄRTHJÄRNA!!!

Det är uttryck för en åsikt!

Ett förbud implicerarar sanktioner!

Du leder igen med 1000 mot 0!
Hur ska du ha det egentligen?

Bestäm dig för en åsikt istället för att virra fram och tillbaka!

Man kan nästan få uttrycket att du inte ens vet själv vad du vill få fram!

Men dina inlägg är underbara, fullt i stil med dina musikåsikter och däckskunskaper.

Kör hårt Gösta, du underhåller oss i alla fall! :up:
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Dessutom F1-världens störste fegis.
Joakim Quensel
Inlägg: 1346
Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00

Inlägg av Joakim Quensel »

Läste Bikes test av power-cruisers.
Suzukin skulle kunna vara en drömhoj; 1783cc, 125hkr (115 på bakhjulet enligt Bikes mätningar), 240mm bakhjul och ett lågt stuk med lagom flack framgaffel. En HD med den specen skulle dock kosta typ 300 000kr.

Bild

Problemet med Suzukin är att jag inte gillar utseendet, finns inget som slår HD på den punkten tycker jag i alla fall...
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad
Inlägg: 8219
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00

Inlägg av EnzoF1 »

Joakim Quensel skrev:Läste Bikes test av power-cruisers.
Suzukin skulle kunna vara en drömhoj; 1783cc, 125hkr (115 på bakhjulet enligt Bikes mätningar), 240mm bakhjul och ett lågt stuk med lagom flack framgaffel. En HD med den specen skulle dock kosta typ 300 000kr.

Bild

Problemet med Suzukin är att jag inte gillar utseendet, finns inget som slår HD på den punkten tycker jag i alla fall...
Tja, fast det ser ju inte sämre ut än V-Roden i alla fall...

Grejen är att man kan smälla ihop en rejält kraftfull moppe med mer klassiskt glidarstuk för ungeför de här pengarna. För de 200 bitar som en vanlig HD kostar i standardutförande får man fett bakhjul, rejäl S&S-rova och det moddade stuk man vill ha. Är man lat kan man låta Calles Chopperdelar eller Gibson eller nån annan sätta ihop delarna också. Men det är klart, då blir det ju ingen HD och det är väl det som är det viktiga för de flesta HD-åkare... :D
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Dessutom F1-världens störste fegis.
Gösta
Inlägg: 8027
Blev medlem: mån apr 19, 2004 17:07
Ort: Solna

Inlägg av Gösta »

EnzoF1 skrev: Men det är klart, då blir det ju ingen HD och det är väl det som är det viktiga för de flesta HD-åkare... :D

Ja!

Vi som köper HD gör det för att vi vill slippa skammen av att åka omkring på en riskokare eller någon HD-wannebee MC!!!!!
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
Razor
Inlägg: 8384
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ort: Nära, men ändå inte

Inlägg av Razor »

Gösta, rebell i lammullströja. :D
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

#88
Äntligen!
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad
Inlägg: 8219
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00

Inlägg av EnzoF1 »

Gösta skrev:
EnzoF1 skrev: Men det är klart, då blir det ju ingen HD och det är väl det som är det viktiga för de flesta HD-åkare... :D

Ja!

Vi som köper HD gör det för att vi vill slippa skammen av att åka omkring på en riskokare eller någon HD-wannebee MC!!!!!
Vi visste ju redan att du bara bryr dig om imagen.

Jag för min del skulle aldrig kunna ha en MC med så lågt vridmoment som din. Skammen att behöva ligga bakom såna som mig hela tiden skulle vara helt omöjlig att bära...

För övrigt så tror jag att du haft bra många fler riskokare än jag har. Jag har heller aldrig ägt nån motorcykel av dammodell.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Dessutom F1-världens störste fegis.
Användarens profilbild
LuckyStrike1
Inlägg: 13935
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ort: Storstaden

Inlägg av LuckyStrike1 »

Verkar vara fler än Gösta som bryr sig om imagen ...
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Gösta
Inlägg: 8027
Blev medlem: mån apr 19, 2004 17:07
Ort: Solna

Inlägg av Gösta »

Bild


Lucky Strikes MC???

VRSCSE!!!!!!!!!! (Screaming Eagle versionen av VRSC V-Rod) :up:
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
LuckyStrike1
Inlägg: 13935
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ort: Storstaden

Inlägg av LuckyStrike1 »

Otroligt läcker, men om Suzukin säljs för halva priset så skulle jag nog ändå välja den.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Gösta
Inlägg: 8027
Blev medlem: mån apr 19, 2004 17:07
Ort: Solna

Inlägg av Gösta »

Eller kanske denna Night Rod??? :up:



Bild
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
Razor
Inlägg: 8384
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ort: Nära, men ändå inte

Inlägg av Razor »

Bild
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

#88
Äntligen!
Användarens profilbild
LuckyStrike1
Inlägg: 13935
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ort: Storstaden

Inlägg av LuckyStrike1 »

Den vill jag ha!!
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad
Inlägg: 8219
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00

Inlägg av EnzoF1 »

Gösta skrev:Bild


Lucky Strikes MC???

VRSCSE!!!!!!!!!! (Screaming Eagle versionen av VRSC V-Rod) :up:
Nåt så fruktansvärt ful!

Din totala avsaknad av smak rörande motorcyklar slås bara av dina otroliga bottennapp vid val av musik.

Men jag antar att HD och Stones passar din image som stenhård biker...
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Dessutom F1-världens störste fegis.
Joakim Quensel
Inlägg: 1346
Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00

Inlägg av Joakim Quensel »

V-rod tycker jag är lika ful som japsen. Eller ful är kanske inte rätta ordet. Inte lika snygg som de luftkylda HDarna i alla fall.

Triumph rocket III är maffig!
145 hkr och 200 NM! :evil:
Men tyvärr också ful... :(
Bild

Ser fram emot nya V-max. Körde V-max nio säsonger (1988 - 1997). En underbar MC! Hoppas Yamaha inte fegar ur utan ger efterföljaren (precis som original v-max 1985 med 145 hkr) världens starkaste serieproducerade motor med typ 180+ hkr!

Nån som har någon info om nya V-max? Bilder tex???
jAsO
Inlägg: 238
Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
Ort: Uppsala

Re: Snabb HD

Inlägg av jAsO »

Joakim Quensel skrev:Jag fick provköra en riktigt häftig HD idag. Bromsad till 140 hästkrafter på bakhjulet och lät som ett reaplan!
Som chaufför av japansk sporthoj (Sucka gsxr 750) skulle det vara roligt att prova en cromsläde med mycket kubik. Var kan man provköra sådana hojar? Finns det någon handlare som har någon tillställning där de inbjuder till provkörning nu i sommar (i trakten runt Stockholm/Uppsala)? Skulle kännas fint att vara en i mängden av nyfikna provkörare :).
Gösta
Inlägg: 8027
Blev medlem: mån apr 19, 2004 17:07
Ort: Solna

Re: Snabb HD

Inlägg av Gösta »

jAsO skrev:
Joakim Quensel skrev:Jag fick provköra en riktigt häftig HD idag. Bromsad till 140 hästkrafter på bakhjulet och lät som ett reaplan!
Som chaufför av japansk sporthoj (Sucka gsxr 750) skulle det vara roligt att prova en cromsläde med mycket kubik. Var kan man provköra sådana hojar? Finns det någon handlare som har någon tillställning där de inbjuder till provkörning nu i sommar (i trakten runt Stockholm/Uppsala)? Skulle kännas fint att vara en i mängden av nyfikna provkörare :).


Prova här:
http://www.harley-davidson.se/stockholm/
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
jAsO
Inlägg: 238
Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
Ort: Uppsala

Inlägg av jAsO »

Gösta,

Tack för länken... verkar dock inte som att de anordnar någon provkörningshelg eller liknande. Borde vara mer sådant...