Fel på bilar
-
- Utvisad
Fel på bilar
http://www.aftonbladet.se/vss/bil/story ... 21,00.html
Lexus i topp som väntat, men klart oväntat faktiskt att Volvo skulle vara bästa icke-asiatiska bil.
Lexus i topp som väntat, men klart oväntat faktiskt att Volvo skulle vara bästa icke-asiatiska bil.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
Dessutom F1-världens störste fegis.
-
- Varnad
-
- Varnad
Var påstår jag att BMW skulle vara bäst i det här Aftonbladstestet?
Du har påstått att dubb är bäst på alla underlag och då gäller det självklart även barmark.
Om dubb nu vore så bra så borde även sommardäcken ha ett eller flera alternativ med dubb, för den som vill ha det där lilla extra fästet.
Stå för vad du säger i stället.
Du har påstått att dubb är bäst på alla underlag och då gäller det självklart även barmark.
Om dubb nu vore så bra så borde även sommardäcken ha ett eller flera alternativ med dubb, för den som vill ha det där lilla extra fästet.
Stå för vad du säger i stället.
Senast redigerad av Jari den mån apr 03, 2006 14:30, redigerad totalt 1 gång.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
- Utvisad
-
- Utvisad
-
- Varnad
-
- Utvisad
Test?Jari skrev:Ja, det test du hänvisar till och det test du länkar till.EnzoF1 skrev:Aftonbladstest???Jari skrev:Var påstår jag att BMW skulle vara bäst i det här Aftonbladstestet?
Säg inte att du redan trillat av?
"Det är 35 bilar och deras maskinskador som Länsförsäkringar i dag lägger fram en rapport om."
Det bevingande citatet "Läs vad jag skriver" får en ny innebörd...
Det är ingen test Jari, det är sammanställda fakta! Dvs, inga subjektiva värderingar...
Jösses, får man vara så här korkad?
Senast redigerad av EnzoF1 den mån apr 03, 2006 14:33, redigerad totalt 1 gång.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
-
-
- Varnad
-
- Utvisad
-
Jag tror nog det är bäst .... ialla fall vad gäller att köpa en asv nyare modell.jajo skrev:Man kanske ska lägga ned de där Land Rover-funderingarna...
Men en av den gamla modellen - en riktig Land Rover - är däremot inte fel.
Min fabror hade en i många år, importerad från England. Med bänkar istället för säten bak - underbar bil
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
-
Japp - aluminiumkaross. Mörkgrön med vitt tak menar jag att den hade också. Han köpte den ny i England och tog med den sig hem till Sverige som flyttgods, och jag älskade den bilen. Den bör ha varit från mitten av 70-talet. Dessutom körde han den vänsterstyrd i England ...
Att få sitta som liten pojkvasker i den, eller åka med, när han kom på besök var rena drömmen. Saken blev inte sämre av att han hade 5 små Land Rover modeller i olika varianter (bland annat en pick-up) man kunde leka med.
Fan, nu blev jag sugen på en sån bara för det. Synd att han sålde den för några år sen.
Att få sitta som liten pojkvasker i den, eller åka med, när han kom på besök var rena drömmen. Saken blev inte sämre av att han hade 5 små Land Rover modeller i olika varianter (bland annat en pick-up) man kunde leka med.
Fan, nu blev jag sugen på en sån bara för det. Synd att han sålde den för några år sen.
-
-
Här har du hela det s k "testet".Jari skrev:Ja, det test du hänvisar till och det test du länkar till.
http://static.tv4.se/images/database/Fi ... 050410.pdf
En varning dock... det är många ord, en del diagram och inte så hemskt många bilder.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
- Utvisad
Akta dig, nån kan få för sig att det där är en sammanställning av fakta och inte ett test utfört av Aftonbladet...Razor skrev:Här har du hela det s k "testet".Jari skrev:Ja, det test du hänvisar till och det test du länkar till.
En varning dock... det är många ord, en del diagram och inte så hemskt många bilder.
-
-
- Utvisad
'LuckyStrike1 skrev:Det är som jag alltid har sagt - japanska bilar är överlägsna allt annat i kvalitet.
Ja, det är vad jag också sagt, och i synnerhet Lexus. Med viss reservation för batterierna då...
-
Jag har till skillnad från Er inte alltid sagt att Japanska bilar är bäst. Vilket nu visat sig vara fallet!
Jag tycker fortfarande att japanska bilar är FULA, KARAKTÄRLÖSA, INTETSÄGANDE och TRÅKIGA, sen får dom vara hur bra som helst.
Har aldrig ägt och kommer aldrig att äga en Japansk bil, om jag så får den gratis!
Jag tycker fortfarande att japanska bilar är FULA, KARAKTÄRLÖSA, INTETSÄGANDE och TRÅKIGA, sen får dom vara hur bra som helst.
Har aldrig ägt och kommer aldrig att äga en Japansk bil, om jag så får den gratis!
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
-
-
- Varnad
Du som är så grymt läskunnig kanske kan tyda den här raden åt mig:EnzoF1 skrev:Akta dig, nån kan få för sig att det där är en sammanställning av fakta och inte ett test utfört av Aftonbladet...Razor skrev:Här har du hela det s k "testet".Jari skrev:Ja, det test du hänvisar till och det test du länkar till.
Vi gör inga anspråk på att bedöma den absoluta kvaliteten hos bilarna, då en väl fungerande garanti eller goodwill hos ett visst märke gör att skadorna inte ens kommer till vår kännedom.
Sen tar du den tolkningen och går tillbaks till listan och finner Lexus och Toyota på absoluta topplaceringarna. (Obs, bara i en del av sammanställningen)
Det jag ser är att världens kanske rikaste organisation bjuder igen lite för de miljarder bilar man sålt med lite goodwill om de skulle gå sönder. Precis som en Rolls Royce förr i tiden aldrig gick sönder, eller varför Mercedes S600 Pullman hade en egen kille med flygplan standby när deras luftfjädringar fått bilen att sloka på morgnarna.
-
- Varnad
-
Det har väl en jävla massa med saken att göra om man ska bedöma hur tråkig eller rolig en bil är, eller avgör du det genom att titta på den på håll?Jari skrev:Vad har det med saken att göra?Razor skrev:Hur många japanska bilar har du kört?
En riskokare är en riskokare och du som varit med på sjuttiotalet också borde minnas hur förvandlignen (förvanskningen) gick till.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
Du missar en hel del med den inställningen. Det finns japanska bilar som är väldigt roliga att köra med mycket karaktär och det finns japanska bilar som är helt karaktärslösa och tråkiga - precis som det finns Volvo som är trevliga att köra och så finns det den Volvo du själv kör t.ex. Det går inte att dra alla japanska bilar över en kam på det sättet förutom i ett avseende: De är alla oslagbara vad gäller kvalitet.Gösta skrev:Jag har till skillnad från Er inte alltid sagt att Japanska bilar är bäst. Vilket nu visat sig vara fallet!
Mazda och Nissan (med några få undantag) tillhörden tråkigare skalan. Dock är t.ex. en Nissan Primera anonym till utseendet men fantastiskt rolig att köra.
Honda och Subaru är två japanska bilar som har mycket karaktär och är trevliga att köra med härlig körglädje. Mitusbishi har också flera modeller med karaktär och utstrålning.
Toyota är lite av japans Volkswagen eller Volvo - fast med så mycket bättre kvalitet än dessa två. Med undantag för några av deras sportmodeller är det dock inte de roligaste bilarna att köra, men absolut inte tråkiga. Helt enkelt fungerande.
I jämförelse med normala bruksbilar som VW Passat 1,8T eller Volvo V70 2,0/2,4 finns det ingen japansk bil som är tråkigare eller karaktärslösa. Dessa två exempel är väl på något sätt typexempel på tråkiga och karaktärslösa bilar.
Objektivt finns det få, om ens något att säga emot japanska bilar.
Subjektivt däremot finns det mycket att säga. Men det gör det ju vad gäller bilar - det är därför BMW kan sälja små trånga bilar för 400Tkr med minimal utrustning, Alfa Romeo lyckas sälja en bil överhuvudtaget, Harley-Davidson kan ta ut 3 ggr vad deras hojar är värda i pris o.s.v.
-
- Varnad
Man kan titta in i en japansk bil och konstatera att det mesta är billig och smäckig plast ihopskruvad med gnek och slammer som kitt.Razor skrev:Det har väl en jävla massa med saken att göra om man ska bedöma hur tråkig eller rolig en bil är, eller avgör du det genom att titta på den på håll?Jari skrev:Vad har det med saken att göra?Razor skrev:Hur många japanska bilar har du kört?
En riskokare är en riskokare och du som varit med på sjuttiotalet också borde minnas hur förvandlignen (förvanskningen) gick till.
Det räcker för att bibehålla intrycket att det fortfarande är skit.
-
När tittade du in i en japansk bil sist, 1979?
Hur kan det vara billigt och dåligt ihopskruvat skit om de år efter år ligger i topp på i olika kvalitetsbedömningar?
Dessutom så var det bilens eventuella tråkighet som jag försökte diskutera med Gösta, inte om plasten i instrumentbrädan föll dig på läppen.
Hur kan det vara billigt och dåligt ihopskruvat skit om de år efter år ligger i topp på i olika kvalitetsbedömningar?
Dessutom så var det bilens eventuella tråkighet som jag försökte diskutera med Gösta, inte om plasten i instrumentbrädan föll dig på läppen.
Äntligen!
Äntligen!
-
- Varnad
Alla japanska bilar ligger inte i topp i kvalitetsbedömningar och det faktum att Toyota gör det motiveras med lätthet av deras organisations goodwill.
Det är en förbannad myt som tyvärr florerar bland vissa kretsar.
Kvalitet i viss mån mekaniskt och tråkigt plastsmäck i samma paket kännetecknar riskokare varför helhetsintrycket bara kan bli ett. En riskokare är en riskokare är en riskokare.
Har man inte råd med en rolig bil kan man köpa en riskokare. Den lär ta dig från a till b, men det lär aldrig bli fittmagneter, varken med sitt ljud eller sina utseenden. tråkigare bildesign finns inte. Sen spelar det ingen roll alls hur mycket dekaler med 2,0 gte twin overhead camshaft turbo 4wd abs man trimmat den med.
Case closed.
Kvalitet i viss mån mekaniskt och tråkigt plastsmäck i samma paket kännetecknar riskokare varför helhetsintrycket bara kan bli ett. En riskokare är en riskokare är en riskokare.
Har man inte råd med en rolig bil kan man köpa en riskokare. Den lär ta dig från a till b, men det lär aldrig bli fittmagneter, varken med sitt ljud eller sina utseenden. tråkigare bildesign finns inte. Sen spelar det ingen roll alls hur mycket dekaler med 2,0 gte twin overhead camshaft turbo 4wd abs man trimmat den med.
Case closed.
-
-
- Varnad
Det finns fortfarande ingen riskokare som låter lika lite från inredningen, trots åren denna bil har på nacken. OBS min bil har också 34 tusen mil på mätaren.
Trots detta är min bil roligare och bättre för mina ändamål än någon riskokare.
Det går faktiskt fortfarande att ragga brudar med en E34. Speciellt om jag råkar nämna att det sitter en treliterssexa i den och varvar lite.
Trots detta är min bil roligare och bättre för mina ändamål än någon riskokare.
Det går faktiskt fortfarande att ragga brudar med en E34. Speciellt om jag råkar nämna att det sitter en treliterssexa i den och varvar lite.
-
Ja, det finns ju både blinda och döva tjejer...Jari skrev:Det går faktiskt fortfarande att ragga brudar med en E34. Speciellt om jag råkar nämna att det sitter en treliterssexa i den och varvar lite.
Äntligen!
Äntligen!
-
- Utvisad
När du visar vilket aftonbladstest jag länkade och hänvisade till ska jag hjälpa dig med läsförståelsen.Jari skrev:Du som är så grymt läskunnig kanske kan tyda den här raden åt mig:EnzoF1 skrev:Akta dig, nån kan få för sig att det där är en sammanställning av fakta och inte ett test utfört av Aftonbladet...Razor skrev: Här har du hela det s k "testet".
Vi gör inga anspråk på att bedöma den absoluta kvaliteten hos bilarna, då en väl fungerande garanti eller goodwill hos ett visst märke gör att skadorna inte ens kommer till vår kännedom.
Sen tar du den tolkningen och går tillbaks till listan och finner Lexus och Toyota på absoluta topplaceringarna. (Obs, bara i en del av sammanställningen)
Det jag ser är att världens kanske rikaste organisation bjuder igen lite för de miljarder bilar man sålt med lite goodwill om de skulle gå sönder. Precis som en Rolls Royce förr i tiden aldrig gick sönder, eller varför Mercedes S600 Pullman hade en egen kille med flygplan standby när deras luftfjädringar fått bilen att sloka på morgnarna.
-
Det har blivit några stycken.Razor skrev:Hur många japanska bilar har du kört?
Cheever har en riskokare. Förmodligen en jättebra och fin bil, dyr var den också. Inget jag trivdes i.
En före detta hästhandlare har lurat på min storasyster en riskokare av senaste årsmodell. Det var lika upphetsande att köra hennes bil som det förmodligen varit att kyssa henne. Tilläggas skall att den förra riskokaren hon hade behövde inga verkstadsbesök mellan serviceintervallerna. Såldes när den gått 17.000 mil.
Har kört något dussin till, men inget som satte fart på fantasin.
Har även kört ett gäng Alfa Romeo, dessa trivdes bättre på verkstaden än på vägen, men de efterlämnade gott intryck!
Gillar VW, Volvo, Audi, BMW, samt en och annan modell av Mercedes!
Inte förnuftigt alls, men en känslosak!
Kör en V70 med kromade (plastfilm) backspeglar, överdimentionerade däck och bord i baksätet. UNDERBAR BIL.
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
-
Hallå där, jag vill påpeka att jag har en bil byggd i England, inget annat.Gösta skrev: Cheever har en riskokare. Förmodligen en jättebra och fin bil, dyr var den också. Inget jag trivdes i.
Sen att engelsmännen behöver lite "vägledning" i byggandet må vara hänt.
I was misled and that is the way it went
-
- Utvisad
Ja fast om han mot förmodan ändå skulle få in en av dem i sin 530 så skulle de vända direkt när hon kände de hårda och nedsuttna sätena...Razor skrev:Ja, det finns ju både blinda och döva tjejer...Jari skrev:Det går faktiskt fortfarande att ragga brudar med en E34. Speciellt om jag råkar nämna att det sitter en treliterssexa i den och varvar lite.
Och för den blinda brudarna funkar ju inte neonrören under karossen i alla fall...
-
- Utvisad
Nissan Skyline - tråkig bil jämfört med vilken BMW som helst... eller kanske inte. Mazda Miata. tråkig bil... eller kanske inte.Jari skrev:Alla japanska bilar ligger inte i topp i kvalitetsbedömningar och det faktum att Toyota gör det motiveras med lätthet av deras organisations goodwill.
Case closed.
Men jag erkänner, är det en fittmagnet man är ute efter så kanske en japsare inte är så bra. Jag inser ju att E34 funkade bra för Jari i Botkyrka... men ärligt talat: är det bruden som tänder på en E34 man vill ha? Inte jag i alla fall.
Jag tror Jari aldrig testat nån annan bil än sin E34, jag tror inte han törs och ärligt talat, så illa som han kör så spelar det förmodligen ingen roll heller.
-
- Varnad
Är de sämre då, då?Razor skrev:Ja, det finns ju både blinda och döva tjejer...Jari skrev:Det går faktiskt fortfarande att ragga brudar med en E34. Speciellt om jag råkar nämna att det sitter en treliterssexa i den och varvar lite.
Du umgås för mycket med Enzo.
Du börjar bli folkfientlig.
Lyteskomik förresten, det klär dig verkligen inte.
-
-
- Varnad