Formula One racing flop

Kungaklassen av motorsport...

Kommer Jenson Button att vinna något lopp i år?

Ja
40
66%
Nej
21
34%

Antal röster: 61

Användarens profilbild
jajo

Formula One racing flop

Inlägg av jajo »

"FORMULA ONE racing flop Jenson Button is hotly tipped to finish the new season without winning a single race.

Button, 26, has yet to grab a Grand Prix victory and is 7/4 with bookies William Hill to finish the campaign emptyhanded."

Daily Mirror

- Kommentera!

/Jan
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Nej, nej.

Räcker det som kommentar?
Användarens profilbild
jajo

Inlägg av jajo »

Nej!
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

ANFRAN skrev:
Räcker det som kommentar?
Ja
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Nej - även om Hondan skulle vara en halv sekund snabbare per varv så räcker inte det. Barrichello kanske vinner ett lopp.
Användarens profilbild
Aggressor-01

Inlägg av Aggressor-01 »

Om Honda bara är snabba och tillförlitliga då komer Button säkerligen att vinna minst ett lopp i år, dessutom tror jag att även Barichello då har chansen att ta minst ett GP-seger. 8)
Användarens profilbild
SunnyRikard

Inlägg av SunnyRikard »

Ja Honda kommer att bli farliga i år med bägge förarna, tror både Button och Barrichello kommer att vinna lopp.
Meningen med livet: Att ha jävligt skôjj!!!
http://www.racedog.ws/Motorcalendar.htm
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Tror att det blir väldigt svårt för Button att vinna. Jag kan inte påminna mig att han har varit med och slagits om en toppposition på egna meriter. Det har alltid krävts att motståndarna har fallit ifrån. Detsamma gäller Barrichello med något enstaka undantag (Silverstone för något år sedan) men så satt han också i den bästa bilen genom tiderna.

Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

2004 slogs han ju om segrar i några lopp och tog en massa pallplatser på egna meriter väl?

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Faaaaaan vad skönt att se F1-bilar på bana igen...
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Kul med ett nytt stall också, även om det gick väldigt långsamt, relativt sett.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Ja, han tog pallplatser på egna meriter, men han såg, mig veterligen i alla fall, aldrig ut som en segrare. Enbart om ledaren hade fått problem hade han kunnat vinna.

Tärnström

Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

JTarnstrom skrev:Ja, han tog pallplatser på egna meriter, men han såg, mig veterligen i alla fall, aldrig ut som en segrare. Enbart om ledaren hade fått problem hade han kunnat vinna.

Tärnström
Det håller jag helt med om - men om det var pga Button eller om bilen inte räckte längre ska jag låta vara osagt däremot.

Jag misstänker att det blir ett nytt 2004 för Button även i år, men en turseger ska han nog kunna få till om Hondorna visar sig vara bra när det gäller också och inte bara i testerna.

Honda sägs ju normalt testa med 25 liter bränsle, medan stall som Renault, McLaren och Ferrari normalt kör med 50 liter bränsle under testerna eller mer.

Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Kan inte frigöra mig från tanken att Schumacher hade gjort bättre resultat med den bilen än vad Button gjorde. BUtton gör ett bra jobb och hör hemma i F1 men om han har en bit kvar om han ska kunna utmana om titeln. Säger inte att han inte kan göra det men det blir svårt. Han måste se till att vinna redan i inledningen av säsongen om han ska vara mde däruppe.

Tärnström

Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Jo, men alla förutom möjligen Button och hans pappa anser nog också att Schumacher är en betydligt bättre förare än Button.

Schumacher skulle nog göra bättre resultat i vilken F1-bil som helst jämfört med i stort sett alla av dagens aktiva F1-förare.

Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Hehe LS F1 :up:

Jag tror nog att Button och RB kan vinna lopp om bara bilen håller måttet, men det känns inte som om de kan vinna mästerskapet, men å andra sidan trodde man inte att Alonso skulle ta hem WC förra året heller...
RB visat att han inte kan vinna av egen kraft så länge inte någon annan bryter( undantag finns) i det material han haft de senaste säsongerna borde han utklassat motståndet!
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

LuckyStrike1 skrev:Jo, men alla förutom möjligen Button och hans pappa anser nog också att Schumacher är en betydligt bättre förare än Button.

Schumacher skulle nog göra bättre resultat i vilken F1-bil som helst jämfört med i stort sett alla av dagens aktiva F1-förare.
Vilket skitsnack!
Mr Over The Hill har inte en sportmössa i varken McLaren eller Renault.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Jari skrev:
LuckyStrike1 skrev:Jo, men alla förutom möjligen Button och hans pappa anser nog också att Schumacher är en betydligt bättre förare än Button.

Vilket skitsnack!
Mr Over The Hill har inte en sportmössa i varken McLaren eller Renault.
Jag ger dig rätt till 50% Jari. INGEN har en sportmössa i en McLaren. Dock smiskar Maestro upp vilken förare som helst i vilken bil som helst.

Var inte så bitter för att Kimi inte ens var med i matchen idag.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Dessutom F1-världens störste fegis.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Vad dumt!
Att Massa var så nära säger mig att Ferrari hade bästa bilen över ett varv med den mängden soppa och de däck man hade valt, men också att Schumi inte är någon mirakelman, när han bara knappt luckas spöa rookien i teamet.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Jari skrev:Vad dumt!
Att Massa var så nära säger mig att Ferrari hade bästa bilen över ett varv med den mängden soppa och de däck man hade valt, men också att Schumi inte är någon mirakelman, när han bara knappt luckas spöa rookien i teamet.
Nej, men Kimi är väl en mirakelman som lyckas få spö av hela övriga fältet då...

Du har tidigare sagt att McLaren-kärran har mest fart i sig av bilarna. Monty klarar en hedrande position i kvalet samtidigt som han skickar upp Kimi på läktaren.

Vilken mängd soppa har de valt då? Du verkar sitta inne med information om det. Kvalet säger mig att kombinationen Ferrari och Schumacher kommer att vara med och slåss om segrar och titlar i år. Kvalet säger mig också att Kimi inte kommer att vara det.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Allmän info. Kolla Forzas framsida med nyheter.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Tyvärr säger det bara hur många varv de körde i sista kvalet och hur mycket bränsle de får fylla på efter kvalet - inte hur mycket bränsle de startar loppet med. Hur mycket bränsle de inledde ista kvalet med, och därmed startar loppet med är inte allmän info.

De som körde flest varv i kvalet = de som får fylla på mest bränsle.

Så vi får nog vänta tills det första depåstoppet för att se hur topp 10-bilarna har kvalat.

Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Jari skrev:Vad dumt!
Det ligger faktiskt något i det där. Tycker personligen att Schumacher har tappat i speed dom senaste åren och han börjar nog bli lite "over the hill". Fortfarande är han ännu en av dom snabbaste på gridden och tillsammans med den erfarenhet han besitter så är det tillräckligt för att utmana om en titel.

Martin Brundle skriver för övrigt ungefär samma sak på ITV-F1's hemsida
Martin Brundle skrev: honestly believe his best is behind him and I think if Alonso and Raikkonen had cars that were exactly the same speed, then I don't think he would beat those two any more...

But then I also think that if Michael has got a slight tyre or car advantage, he will still beat them. There is very little in it.
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Jävla skit också!
Fick jag rätt nu?
Grym körning av stjärnorna, kul att se fight mellan så många team och skönt att se att McLaren hänger med. (Delar ledningen i kontruktörs-VM)
Det är också extra skönt att se att finskt blod består av en fortkörarkomponent även med ett iskallt huvud.
Imponerades av både Nicos och Kimis körning.
Väntar ivrigt på Heikkis premiärlopp i den andra Renaulten.
Gösta

Inlägg av Gösta »

Visar inte din nya fina HDTV samma bild som min fulTV???

Nico är en stolt försvarare av de Tyska färgerna!! :up:
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Jari skrev:Jävla skit också!
Fick jag rätt nu?
Grym körning av stjärnorna, kul att se fight mellan så många team och skönt att se att McLaren hänger med. (Delar ledningen i kontruktörs-VM)
Det är också extra skönt att se att finskt blod består av en fortkörarkomponent även med ett iskallt huvud.
Imponerades av både Nicos och Kimis körning.
Väntar ivrigt på Heikkis premiärlopp i den andra Renaulten.
Japp, inget fel på McLarenbilarna. Synd att de inte har förare som kan utnyttja den. Kimi var ju en halv evighet efter...

Han som enligt dig är över krönet var ju runt 20 sekunder snabbare, trots ett depåstopp mer...

Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Gösta skrev:Visar inte din nya fina HDTV samma bild som min fulTV???

Nico är en stolt försvarare av de Tyska färgerna!! :up:
Har Jari köpt ny teve igen? Var det inte alldeles nyligen han köpte sig en fin plasmateve? Vad har han nu skaffat?

Ja, jag såg också att det var en tysk flagga bredvid Nicos namn i grafiken. Kan vi kanske begrava diskussionen om Nicos nationalitet nu?

Geer

Inlägg av Geer »

Årets största flop måste vara TOYOTA.
Ofattbart att ett team med sådana resurser kan misslyckas så.
Samtidigt kan man vara lite skadeglad efter Ralfs alla osympatiska uttalanden i media om bl.a. sin bror, Ferarri och Kimi.
Användarens profilbild
GPWC

Inlägg av GPWC »

EnzoF1 skrev:Kimi var ju en halv evighet efter...
Snyggt av dig att inte visa din bitterhet genom att anklaga Kimi för att "fuska" genom att sabba bilen så han kunde förbereda sig så bra för loppet.
:D
Användarens profilbild
SunnyRikard

Inlägg av SunnyRikard »

SunnyRikard skrev:Ja Honda kommer att bli farliga i år med bägge förarna, tror både Button och Barrichello kommer att vinna lopp.
Så fick Honda och Button sin vinst :up: , nu väntar jag bara på Barrichello. :quest:
Meningen med livet: Att ha jävligt skôjj!!!
http://www.racedog.ws/Motorcalendar.htm
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Jäkla vad mosig och tagen John Button såg ut. Förmodligen hade han suttit i en husvagn och druckit campari och och kollat på old yeller under loppet.
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Grattis. Det trodde jag aldrig, men idag hade han flyt.
JG

Inlägg av JG »

Jag tror inte Button kommer vinna i år.
Användarens profilbild
JockeJ71

Inlägg av JockeJ71 »

JG skrev:Jag tror inte Button kommer vinna i år.
Godmorgon?
Användarens profilbild
PC:

Inlägg av PC: »

JockeJ71 skrev:
Godmorgon?
:D :D :D
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
Gösta

Inlägg av Gösta »

Inte jag heller. Det är väl bara FA och MS kvar som kan vinna. Alla andra har inte ens teoretiska chanser. Mn kul att han knep en delseger. :up:

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Gösta skrev: Det är väl bara FA och MS kvar som kan vinna. Alla andra har inte ens teoretiska chanser.
Rent teoretiskt så kan både Alonso och Schumacher bli diskade från hela säsongen p s s som Schumacher blev -97.
Då kan Massa, Fisi, Kimi, Button eller Barrichello stå som WDC (om inte de också blir diskade)
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
JockeJ71

Inlägg av JockeJ71 »

Gösta skrev:

Inte jag heller. Det är väl bara FA och MS kvar som kan vinna. Alla andra har inte ens teoretiska chanser. Mn kul att han knep en delseger. :up:
Vinna vaddå? På lotteri eller?

Annars är väl frågan som topicen gäller om JB kommer att vinna något lopp i år...
Användarens profilbild
JockeJ71

Inlägg av JockeJ71 »

Eller har ni på eget bevåg och utan tillåtelse ändrat frågeställningen till att gälla hela VM?
Ajabaja isåfall :wink:
Gösta

Inlägg av Gösta »

JockeJ71 skrev:
Gösta skrev:

Vinna vaddå? På lotteri eller?

Annars är väl frågan som topicen gäller om JB kommer att vinna något lopp i år...
Vilken jävla dum fråga!!!

Han har redan vunnit 1 lopp i år!!!!

Gösta

Inlägg av Gösta »

JockeJ71 skrev:Eller har ni på eget bevåg och utan tillåtelse ändrat frågeställningen till att gälla hela VM?

Topicurspårning är en äder konst! 8)

Användarens profilbild
woodi

Inlägg av woodi »

Gösta skrev:
JockeJ71 skrev:Eller har ni på eget bevåg och utan tillåtelse ändrat frågeställningen till att gälla hela VM?

Topicurspårning är en äder konst! 8)
ÄDER!? :o :roll: :o :D :o
¨°º© woodi ©º°¨
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Har du aldrig ätit äderost?

Äntligen!
Användarens profilbild
woodi

Inlägg av woodi »

Nej men byggt saker av äderträ! :D
¨°º© woodi ©º°¨