Race of Champions

Rally, rallycross, GT, F3, Formel ford, m.m.
Användarens profilbild
SunnyRikard

Race of Champions

Inlägg av SunnyRikard »

Viva Team Scandinavia Tom Kristensen och Mattias Ekström sopade hem Nations Cup :up:

Och nu börjar Race of Champions där Ekström får möta Piquet. Ett annat intresant möte är Wheldon mot Bourdais = IndyCar vs Champ Car.
Meningen med livet: Att ha jävligt skôjj!!!
http://www.racedog.ws/Motorcalendar.htm
Användarens profilbild
SunnyRikard

Inlägg av SunnyRikard »

Wheldon blev klart akterseglad i blötan av Bourdais. Till Wheldons försvar måste man tillägga att detta var ändå Wheldons första lopp idag medan Bourdais tog sig till final i Natins Cup och hade betydligt mer erfarenhet på banan.

Piquet överraskade och slog ut Ekström :down:
Men Kristensen slog ut Coulthard.

Mycket överraskningar är det, Bourdais mötte senare NASCAR föraren Jeff Gordon och Bourdais fick stryk av Jeff "Blixt" Gordon.
Användarens profilbild
SunnyRikard

Inlägg av SunnyRikard »

Tom Kristensen slog ut Piquet som tidigare vann över Ekström. Kristensen fick sen möta Jeff "Blixt" Gordon. Men tyvärr kom inte Gordon iväg från startlinjen förrän Kristensen kört ett och ett halvt varv och vi fick inte se någon fight.

Förra årets vinnare Kovalainen mötte Massa och vann det mötet. I Semifinal var det Kovalainen mot Kristensen och Dansken gick vinnande ur det mötet med sex tusendelar.

Grönholm mot Loeb i nästa semi, vann där gjorde Loeb som då mötte Kristensen i final och Race of Champions 2006 blev Loeb och Fransmännen fick sin mästare.
RaMiuS

Inlägg av RaMiuS »

det va ju kul att scandinavia vann race of champions, men vilket uselt svar från media, inte nog med att varken aftonbladet eller expressen skriver något om det, inte ens Forza gör det, USELT FYFAN!!!!1
Användarens profilbild
SunnyRikard

Inlägg av SunnyRikard »

Kan bara hålla med föregående postare, en ändå rätt så stor händelse men intresset verkar litet.
Användarens profilbild
jajo

Inlägg av jajo »

Äh, ROC är ju bara ett jippo.
/Jan
RaMiuS

Inlägg av RaMiuS »

jajo skrev:Äh, ROC är ju bara ett jippo.
/Jan
Och? Det kanske inte är samma sak som om vi blev mästare i F1 men det är en en händelse som en motorsports tidninig borde ta upp, speciellt eftersom de har raporterat om det tidigare tex att Ekström skulle ställa upp iår. Det var samma sak med GP Masters. Forza Raporterade att Nigel Mansel skulle ställa upp men fick man höra nått om hur det gick i första racet, icke, tror inte ens att de raporterade att Stefan Johansson har börjat köra i det mästerskapet, det tycker jag är uselt. Om man ska vara stamgäst på en nyhetssida ska man förvänta sig att man kan läsa om alla stora händelser som sker och att man inte missar nått. Det förtroendet känner jag INTE.
Användarens profilbild
jajo

Inlägg av jajo »

Hör av dig så får du tillbaka prenumerationsavgiften.
/Jan
RaMiuS

Inlägg av RaMiuS »

jajo skrev:Hör av dig så får du tillbaka prenumerationsavgiften.
/Jan
Visst man kan tycka att det är gratis och då får man ta det för vad det är, men är det så Forza vill att de ska vara. Man kan säga så om alla nyhets sidor inkl. Aftonbladet och Expressen. Men det är väll knappast det som tidningarna vill.

Du kanske har svårt att ta emot konstruktiv kritik.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

RaMiuS:

Forza vill vara mer, ambitionerna har alltid varit högre än vad vi har nått precis som jag tycker det ska vara.

Samtidigt är det positivt att kraven på oss är så höga, det måste ju betyda att vi göra ett bra jobb som gör att kraven ökar. Så det är positivt.

Samtidigt är det lätt att glömma bort att detta är en ideelt driven sajt. Vi som jobbar med den, gör det på vår fritid. Vi har alla andra heltidssysselsättningar, och tjänar inga pengar på att jobba med Forza.

Samtidigt täcker vi en massa motorsporter: F1, Champ Car, IRL, WRC, DTM, STCC, WTCC, MotoGp regelbundet. Under säsongen blir det mycket arbete på semestrar, helger och kvällar. När vintern kommer är vi alla ganska slutkörda, och har ocskå en del eftersatt både hemma och på våra jobb.

Vi uppskattar all kritik, särskilt den konstruktiva. Vi är medvetna om att det finns massor mer att rapportera om som vi inte har rapporterat om. Det finns ännu mer serier att bevaka regelbundet förutom de vi redan bevakar. Vi har fantastiska ambitioner.

Men i slutändan är faktumet ändå så att Forza är en gratissajt, driven ideelt av ett gäng personer som alla jobbar gratis med detta och har andra helttidssysselsättningar som betalar räkningar m.m. Vi som jobbar med sajten fortfarande gör det för att vi fortfarande har ett brinnande motorsportintresse och tror på en svensk sajt som bevakar svensk och internationell motorsport.

Ett kvitto på att vi kanske gör ett bra arbete fortfarande är att många ser oss och ställer krav på oss som en kommersiellt driven sajt med reportrar som kan jobba heltdi 40 timmar i veckan med detta.

Men tack för dina synpunkter, om än skrivet i ett inte särskilt trevligt tonval.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

RaMiuS skrev:
jajo skrev:Hör av dig så får du tillbaka prenumerationsavgiften.
/Jan
Visst man kan tycka att det är gratis och då får man ta det för vad det är, men är det så Forza vill att de ska vara. Man kan säga så om alla nyhets sidor inkl. Aftonbladet och Expressen. Men det är väll knappast det som tidningarna vill.

Du kanske har svårt att ta emot konstruktiv kritik.
Vadå konstruktiv?
Eftersom de som skriver nyheterna jobbar ideellt och t.o.m. betalar ur egen ficka för att producera Forza så blir det förstås skrivet när de har tid, ork samt lust.
Då är ju gnällig kritik om att det skrivs för lite totalt meningslöst och knappast konstruktiv. Det skulle mest göra mig lite sur om jag var engagerad i Forza och samma beteende brukar man se i ideella föreningar där många av de som själva inte orkar engagera sig det minsta ändå är snabba på att gnälla att det görs för lite.
Om man har uppfattningar om att saker görs på fel sätt och har tips om bättre, eller att det står fel, etc., skulle jag betrakta det som konstruktiv kritik, men att bara gnälla över att det jobbas för lite är knappast konstruktivt utan enbart gnäll.
OBS, enbart min uppfattning och jag vet inte vad Forza-skribenterna själva tycker.
Jag uppskattar f.ö. verkligen det jobb som görs för att helt gratis serva mig med motorsport-nyheter. :up:
RaMiuS

Inlägg av RaMiuS »

:hmm::oops: sorry
Användarens profilbild
Bopper

Inlägg av Bopper »

Jaha, då har ett år gått igen...
GRATTIS MATTIAS!!! :up: :dance:

Kul med en ny och lite längre bana i år.
Keep on Boppin´
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Jag minns när det producerades ganska mycket på dessa sidor och efter den spurten förstår jag att ni behöver vila nån månad eller så...
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

MATTIAS EKSTRÖM!!! :D
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Bara att ta Kovalainen..och sen Loeb i hans egen bil... :D
Användarens profilbild
SunnyRikard

Inlägg av SunnyRikard »

El Scorcho skrev:..och sen Loeb i hans egen bil... :D
Mattias såg nästan lite förvånad ut själv, han kan hantera det mesta denne Ekström. Suveränt