Super Aguri

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
Razor

Super Aguri

Inlägg av Razor »

Igår meddelade f d F1-föraren Aguri Suzuki att man tänker ställa upp i F1 nästa säsong och att man redan har lämnat in alla papper till FIA.

Det verkar som att man förlitar sig på att man ska få köpa BAR:s chassie från i år (var det väl?) men det borde väl betyda att alla övriga stall måste godkänna det eftersom det inte är tillåtet med köpta bilar?

Jag är lite (eller ganska rejält) skeptisk till att man verkligen lyckas få till det så att man står på gridden i Bahrain i mar, utan tror i stället att man får göra som Toyota fick göra och vänta ett år med sin debut.
Vad tror ni om det här?
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Jag tvivlar nog också på att de andra stallen godkänner att man får "köpa" BAR:s 2005-bil och modifiera den.

Men jag håller det inte för omöjligt att de "gör en Sauber" och konstruerar en bil som är till förväxling identisk med årets BAR-bil ...

Sauber lyckades ju komma undan med att köra med Ferraris fjolårsbil modifierad, och få till det så att det ändå var deras egen design.

Jag tror inte stallet blir så lyckosamt nästa år, det är för kort tid till förberedelser. Men jag tror det kommer till start med en Honda V8 och en bil som är väldigt lik årets BAR-bil.

För trots allt så lyckades ju Minardi 2001 designa och bygga klart en bil på åtta veckor, som blev klar samma vecka som säsongspremiären var.

Det här stallet verkar redan ha betydligt större resurser än vad Minardi hade då, så de bör få ihop en bil till premiären i Bahrain. De föredrar nog dock att bara ta årets BAR-bil och modifiera den till de nya reglerna, och därför tror jag de nu försöker påverka FIA och de andra stallen att godkänna det genom att säga att de har inget annat val.

Lite som Minardi i Australien ifjol, där de inte kunde köra med nya bilen. Men när beslutet kom att de inte fick köra med gamla bilen, så var den nya bilen hux flux helt plötsligt ute på banan ändå ...
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

LuckyStrike1 skrev:Men jag tror det kommer till start med en Honda V8 och en bil som är väldigt lik årets BAR-bil.
Just det ja... de har sagt att de ska köra med Hondas V8:or och Bridgestonedäck.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
rtr

Inlägg av rtr »

I vilket fall som helst är det kul att det dyker upp ännu ett stall på gridden. Och ännu bättre vore det om det anslöt sig ännu några stall, det skulle vara bra för den annars så slutna F1-cirkusen.

Kanske kanske skulle det kunna öppna upp för nya förare att lättare ta sig in och ta en racesits. Förhoppningsvis är någon svensk också... :wink:
Fp730a

Inlägg av Fp730a »

F1 behöver inte fler backmarkers..
rtr

Inlägg av rtr »

Fler stall = flera backmarkers?
Logiskt!?

:roll:
Användarens profilbild
Blomman

Inlägg av Blomman »

Super Aguri Klara!

JB
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Coolt!
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
hemin

Inlägg av hemin »

Blomman skrev:Super Aguri Klara!

JB
Tack Janne, fortsätt att vara på nätet men inte som kommentator. :D
Användarens profilbild
Eau Rouge

Inlägg av Eau Rouge »

Nä, det är väl bättre att du tar över det jobbet Hemin? :roll:
Ferrari.
Användarens profilbild
FerrariF1

Inlägg av FerrariF1 »

Vilken bil ska dom använda?
Läste att dom skulle använda Arrows bilar, stämmer det?
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Japp - Arrows 2002 bilar modifierade för årets reglemente i väntan på att deras egen bil blir klar. De fick inte köra med BAR:s fjolårsbilar som de först planerade att göra
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Arrowsbilar från 2002 - yippeh..
Användarens profilbild
Blomman

Inlägg av Blomman »

hemin skrev:
Blomman skrev:Super Aguri Klara!

JB
Tack Janne, fortsätt att vara på nätet men inte som kommentator. :D
Man kan inte få allt.....var skulle man ställa det?

JB