champ car den enda serien värd att se
-
champ car den enda serien värd att se
borta
Senast redigerad av Rolf Tryggstad den ons nov 29, 2006 17:38, redigerad totalt 1 gång.
-
- Varnad
Konstigt att du inte fått språkpolisen på dig.
Din syn på racing verkar ha lite luckor här och där, men det är din syn, så du får ha vilka luckor du vill.
Personligen anser jag väl att det mesta är rappakalja då chumpcars körs med stenåldersteknik i jämförelse med F1 och att de är upp till 10s långsammare per varv. Trots slicks! En sort, Bridgestone.
Konstruktörsmästerskapet vinns av Lola. Varför? Det finns bara en konstruktör. Det finns en motor, Ford.
Racetaktiken går ut på att ha tur med depåstoppen så att du lyckas göra det under gulflagg.
resten är lotteri så länge ingen krockar med dig och det gör de titt som tätt.
Nä, traktorpulling är nog en mer spännande sport för dig i så fall.
Din syn på racing verkar ha lite luckor här och där, men det är din syn, så du får ha vilka luckor du vill.
Personligen anser jag väl att det mesta är rappakalja då chumpcars körs med stenåldersteknik i jämförelse med F1 och att de är upp till 10s långsammare per varv. Trots slicks! En sort, Bridgestone.
Konstruktörsmästerskapet vinns av Lola. Varför? Det finns bara en konstruktör. Det finns en motor, Ford.
Racetaktiken går ut på att ha tur med depåstoppen så att du lyckas göra det under gulflagg.
resten är lotteri så länge ingen krockar med dig och det gör de titt som tätt.
Nä, traktorpulling är nog en mer spännande sport för dig i så fall.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
rappakalja och språk polis hum bra argument
borta
Senast redigerad av Rolf Tryggstad den ons nov 29, 2006 17:38, redigerad totalt 1 gång.
-
- Varnad
Alla stall i F1 utvecklar sina bilar själv. Det gillar jag. I F1 räknar man med att göra sina depåbesök enligt en plan med depåfönster mellan vissa varv och sen ytterligare ett eller två på bestämd tid.
Vill man inte ha för avancerad racing så finns det tusen klasser under F1 man kan titta på och det är fritt valt att välja sin egen favorit bland dem.
De bästa förarna och de bästa bilarna finns dock i F1 och för många är sånt viktigt.
F1-bilarna är snabbare än champcars på banan och för mig räcker det för att utlysa en kung av motorsport.
Vill man inte ha för avancerad racing så finns det tusen klasser under F1 man kan titta på och det är fritt valt att välja sin egen favorit bland dem.
De bästa förarna och de bästa bilarna finns dock i F1 och för många är sånt viktigt.
F1-bilarna är snabbare än champcars på banan och för mig räcker det för att utlysa en kung av motorsport.
-
Racing och F1 är en sport dä föraren och bilen ska ta sig snabbast över mållinjen.
Om dom gör det i en bil utvecklad på stenåldern tycker jag spänningen försvinner, samt att många lopp går på ovalbanor höjer inte spänningen märkvärt utan minskar den.
Bara för att bilarna är i princip lika gör det inte rättvist till 100%, stallets ekonomi spelar nog en väldigt stor roll även här...
IRL, Champ och NASCAR go to
Om dom gör det i en bil utvecklad på stenåldern tycker jag spänningen försvinner, samt att många lopp går på ovalbanor höjer inte spänningen märkvärt utan minskar den.
Bara för att bilarna är i princip lika gör det inte rättvist till 100%, stallets ekonomi spelar nog en väldigt stor roll även här...
IRL, Champ och NASCAR go to
-
- Varnad
Jag har sett F1-förare åka över till Champcars och vinna serien på första försöket. Jag har sett dem köra skitbra där för att helt göra bort sig när de kommit tillbaka till F1. Det finns tre förare jag minns som kommit till F1 från CART med enda målet att bli bra i F1 och den ena av dem lyckades i en överlägsen bil efter att ha försökt nästan två år. Den andre börjar bli hygglig efter sju år, men krockar fortfarande alltför ofta.
Den siste av dem fick sparken före första säsongen var slut.
Den siste av dem fick sparken före första säsongen var slut.
-
Amerikansk racing som bygger på lämpliga gulflagg / reklamavbrott så att sponsorerna skall kunna sälja blaskit öl och dålig pizza ger jag inte mycket för. Ovalbanor, hör bara hur dumt det låter!! Metanol som drivmedel, även det tramms. Nä, riktig skitracing är vad det är. Måtte vi slippa skräpet i den civiliserade och fredliga (utan invasionsplaner på alla som har olja) delen av världen.
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
-
- Varnad
Det måste vara tillräckligt många avbrott i serien för att de skall orka uppehålla intresset och ändå hinna hämta bärs och chips i pauserna.
Deras "attentionspan" är nämligen kanske världens sämsta dvs genomsnittsamerikanen kan bara koncentrera sig tre minuter i taget.
Deras "attentionspan" är nämligen kanske världens sämsta dvs genomsnittsamerikanen kan bara koncentrera sig tre minuter i taget.
-
-
-
-