Rossi ger svar på tal :)

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
Mr T

Rossi ger svar på tal :)

Inlägg av Mr T »

Rossi är ju inte känd för att krusa någon. Fiat som har blivit vana med sina bleka figurer får nog ändra inställning om dom vill få Rossi till sitt stall. :D

Valentino Rossi has been making headlines throughout the season with his stunning victories for Yamaha in the MotoGP series and also for his ongoing connection with Ferrari. Speaking at Motegi at the weekend Rossi dismissed talk that he is to test every four to six weeks for Ferrari next season.

“I saw the announcement of Ross Brawn, but it is bullshit,” the Times reports Rossi as saying. "I don’t know how Ferrari knows what I’m doing next year when often I don’t know what I’m doing next week."

"I am totally committed to Yamaha next year and winning the MotoGP World Championship," Rossi continued. "That will take up a great deal of my time and I will not have time for Formula One testing. I’ve made no decisions about anything in 2007.”

Certainly this is not the picture being painted over at Ferrari who are looking at its driver options should Michael Schumacher not extend his contract beyond the end of next season. Rossi does admit that in the long-term, he will need a new challenge. It remains to be seen if Formula One is that challenge.
Say no more...
http://personal.inet.fi/cool/boive/00-spa.mpg
Nico Rosberg: Dad a hero, but Hakkinen is my idol.
Användarens profilbild
Pepparkvarnen

Inlägg av Pepparkvarnen »

Det är Yamaha som betalar Rossis lön i år och nästa år.
Yamaha har har blivit lite sura på det här snacket med Ferrari och F1 och har sagt till Rossi att lägga locket på och koncentrera sig på motorcyckelkörningen istället.
Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.
Tomas_Boden

Inlägg av Tomas_Boden »

Jag är ju ingen fan av motorcykelsporten just, men jag vet ju vem han är.. Skulle han verkligen kunna ratta en F1 bil på samma sätt som vissa säger? Jag vet inte, men det är ju 2 ganska skilda saker.. Han skulle säkert visa sig duktig, men är det inte att ta i ganska mycket när vissa säger att han blir en potentiell världsmästare?
Användarens profilbild
Macho Woman

Inlägg av Macho Woman »

Ni som inte gillar Rossi eller motorcykelsport kan ta det lugnt. Själv gillar han som bekant (t.ex. från självbiografin) rally bättre. Blir det motorsport blir det rally. (Säger jag som gammal inbiten och påläst Rossi-fan.)
<----- Danica Patrick - äkta feministiskt initiativ
Användarens profilbild
Pepparkvarnen

Inlägg av Pepparkvarnen »

Macho Woman skrev:Blir det motorsport blir det rally.
Nej, det blir F1 med Ferrari 2007, det är redan klart. Ross Brawn skulle aldrig ha gått ut med dom där testplanerna för 2006 annars.
Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.