Momentum, consistency

The American zone...
Användarens profilbild
jajo

Momentum, consistency

Inlägg av jajo »

Man skrattar arslet i bitar när IRL meddelar att de krymper serien med tre lopp.

"Momentum, consistency"
http://www.indycar.com/news/story.php?story_id=5437

/Jan
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Skadeglädjen är den enda sanna glädjen

PS En Formelbilsserie i USA NU!
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
SunnyRikard

Inlägg av SunnyRikard »

........ och Champ Car har hur många lopp? å faan 14 de också (i år iaf)

Ser inget negativt direkt i detta, klart man vill se många lopp men hellre en serie utan många långa avbrott i tävlandet. Nu blir det bara ett avbrott under Indianapolis kvalprocedur (som de gärna kunde göra om)
Meningen med livet: Att ha jävligt skôjj!!!
http://www.racedog.ws/Motorcalendar.htm
Användarens profilbild
Pepparkvarnen

Inlägg av Pepparkvarnen »

Det kommer nog mer race. Montreal är ju på G och så tror jag nog att det ordnar sig med Californien, iallafall till 2007.

14 Ovalrace och 6 Banrace är väl målet om jag inte minns helt fel.

Jag tycker bara att det är bra att dom plockar bort dom kassa racen.
Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.
Användarens profilbild
jajo

Inlägg av jajo »

Nej, Montreal är inte på "G".
Norman Legault skickade ut en dementi idag.

http://paddocktalk.com/news/html/module ... &sid=21309

14 ovalrace och 6 banrace? IRL?
- Du är ju för lustig :-)
Begriper du inte att IRL är på väg åt helvete?
/Jan
Användarens profilbild
Pepparkvarnen

jajo skrev:Nej, Montreal är inte på "G".
Norman Legault skickade ut en dementi idag.
Det är alltid dementier i den här branchen, men det betyder ingenting.
jajo skrev:Begriper du inte att IRL är på väg åt helvete?
Begriper inte du att inte det spelar nån roll. Om IRL går åt helvete så kommer IRL-teamen att ta över CCWS och se till att CCWS kör på riktiga banor med riktiga bilar. Det lär inte vara många av dom befintliga CCWS-förarna som får behålla sina styrningar när dom riktiga racerförarna tar över.
Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.
Användarens profilbild
jajo

Inlägg av jajo »

Pepparkvarnen skrev:Det är alltid dementier i den här branchen, men det betyder ingenting.
Det är tydligen inte du kapabel att bedöma. Läs dementin och försök förstå.
Pepparkvarnen skrev:Begriper inte du att inte det spelar nån roll. Om IRL går åt helvete så kommer IRL-teamen att ta över CCWS och se till att CCWS kör på riktiga banor med riktiga bilar. Det lär inte vara många av dom befintliga CCWS-förarna som får behålla sina styrningar när dom riktiga racerförarna tar över.
Och vad har du rökt för skoj nu då? IRL-teamen som vill tillbaka till CCWS får underordna sig samma omständigheter som de befintliga.
Såvida de är välkomna tillbaka det vill säga.
/Jan
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

jajo skrev: Begriper du inte att IRL är på väg åt helvete?
/Jan
Problemet är väl att det är många Champ Car fantaster som har sagt så länge.

När det i själva verket är så att ingen av serierna ser ut att ha en särskilt ljus framtid

IRL vs Champ Car debatten är minst sagt tröttsam. Det enda man kan säga är att båda serierna har olika men stora problem, och att enda vinnaren är NASCAR som går från klarhet till klarhet.

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
SLC

Inlägg av SLC »

LuckyStrike1 skrev: Det enda man kan säga är att båda serierna har olika men stora problem, och att enda vinnaren är NASCAR som går från klarhet till klarhet.
Nascar är :up: med stjärnor som Gordon, Stewart, Busch mfl och för att inte tala om riktiga legender typ Smokey Yunick :up: :up:
Moderator-polis ;-)
Användarens profilbild
jajo

Inlägg av jajo »

Visst är det så att NASCAR är de som dragit mest nytta av att Tony George i mitten på nittiotalet såg till att förstöra amerikansk formelbilsrejsing.

Men nu håller IRL på att gå åt skogen och Champ Car går numer som på räls:
http://www.theglobeandmail.com/servlet/ ... GlobeAuto/
http://macleans.auto123.com/en/info/new ... rtid=46352
http://sportsillustrated.cnn.com/2005/r ... etsmar.ap/
/Jan
Användarens profilbild
jajo

Inlägg av jajo »

"The official announcement of the 2006 Indy Racing League schedule is one of the smallest and lamest in the IRL's 11-year history. No Los Angeles. No Phoenix. No Denver. No Canada. No Long Beach. And no getting around the fact the IRL's 2006 schedule doesn't look nearly as inviting as people thought it would six months ago. It's shorter but not necessarily sweeter as only 14 races will be contested from late March to early September -- down from 17 this year. Not even the Svengali of Spin, Fred "Baghdad Bob" Nation, can make going from 17 to 14 sound like growth or anything resembling good news."

http://www.speedtv.com/commentary/19578/
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Inget att snacka om. ChampCar är på väg uppåt, IRL på väg nedåt. Man må tycka att tjafset mellan de olika falangerna är tröttsamt men jag tror att det representerar någonting. I det här fallet tror jag att det handlar om två olika traditioner som har kolliderat men det intressanta är, tror jag, att ChampCars fans i första hand finns i Europa (och även Mexico där det verkar finnas en mer europeisk tradition av racing) medan IRL:s fans främst återfinns i USA. Vad IRL har gjort fel är att de har sett ChampCar som sin främsta konkurrent när det egentligen är NASCAR som är det. ChampCar behöver inte göra mer än att behålla sin nuvarande linje. Serien kommer att återta sin forna glans. Behovet av sitsar är stort och det finns hur många förare som helst i Europa och Sydamerika som står på kö - det enda som fattas är bilar, men det kommer.

Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Användarens profilbild
Pepparkvarnen

The Indy Racing League could include events in Canada and Mexico as early as next season.

After announcing a compressed, 14-race 2006 calendar, senior IRL officials revealed they had been looking at events in both countries and want to race there in the near future.

IRL has been rumoured to have looked into holding a race at Quebec City and Montreal, current home of the Canadian Grand Prix. Currently, only one event is held outside of the US, with the race in Motegi, Japan beneficial to engine suppliers Honda and Toyota.

Ken Unger, senior vice president of business affairs for the IRL said: "We have had a number of discussions with promoters in different Canadian cities, mostly in the eastern provinces.

"We're looking intently at the North American markets, including Canada and Mexico. We hope to race both in Canada and Mexico in the near future. If that's 2006, that's fine. If it's 2007, whenever an event comes along that's right for both promoter and us, that's when we'll do it.

"As with the case with all the other events that are added year to year on the schedule, we don't comment on discussions prior to any kind of deal being made. I really can't comment on Quebec City or any other venue."

The new season starts and finishes earlier than before, and has lost dates at Phoenix, Pikes Peak, and California Motor Speedway.

Brian Barnhart, president of the Indy Racing League, admitted it was not too late to add the events back onto next season's schedule.

He said: "Last year we announced the schedule, then added St. Petersberg after that. There may be a situation where one or two races could come about in the next couple weeks along the same lines as that scenario.

"Not everything was able to get accomplished and end up where we wanted to be. Whether it's Fontana, Phoenix or Pikes Peak, if those issues could be addressed, those are markets we would certainly look to make a return to. If they could be addressed in time, we'll add them in '06. If not, then that's something we'll look to add in the longer term."
Användarens profilbild
jajo

Inlägg av jajo »

Var finns de där dumheterna att läsa?
Kan du inte skicka med en URL så vi kan värdera källan?
/Jan
Användarens profilbild
Pepparkvarnen

jajo skrev:Var finns de där dumheterna att läsa?
Kan du inte skicka med en URL så vi kan värdera källan?
/Jan
http://www.autosport-atlas.com/news.aspx?id=46973&s=18
Användarens profilbild
jajo

Inlägg av jajo »

Just det, Autosport som ägs av Haymarket som ger ut tidningen Indy Car. En ren beställningsprodukt från IRL.

/Jan
Användarens profilbild
Pepparkvarnen

jajo skrev:Just det, Autosport som ägs av Haymarket som ger ut tidningen Indy Car. En ren beställningsprodukt från IRL.

/Jan
struntprat

MODERATORÄNDRAT SPRÅKVAL,samma innebörd med andra ord
Användarens profilbild
jajo

Inlägg av jajo »

BS - Så queerteorin börjar få fäste nu?

:-)

/Jan
Användarens profilbild
Pepparkvarnen

Användarens profilbild
jajo

Inlägg av jajo »

IRL är inte på så god fot med Cali Speedway och ISC längre:

"They offered April 9, the same date as the Long Beach Grand Prix," Zucker said. "That was not an option, not as stewards of motorsports or good neighbors. They also offered several summer days, but because of the weather, that was not an option."

http://www2.sbsun.com/sports/ci_3026682

/Jan
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Pepparkvarnen:

Du måste lära dig att förstå en sak.

Allting positivt som skrivs om Champ Car är objektivt, opartiskt och sant.

Allting positivt som skrivs om IRL är propaganda, partiskt och lögn.

Det hela blir då så mycket enklare.

Användarens profilbild
jajo

Inlägg av jajo »

Okej Lucy,
Här har du en Haymarket-avlönad kille som skriver:
http://www.speedtv.com/commentary/19615/

Nöjd?

/Jan
Användarens profilbild
Pepparkvarnen

jajo skrev:Okej Lucy,
Här har du en Haymarket-avlönad kille som skriver:
http://www.speedtv.com/commentary/19615/

Nöjd?

/Jan
Om du nu tycker att IRL-serien är så värdelös, varför ägnar du så mycket tid på den då?
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Tack jajo. Intressant läsning, och jag delar hans synpunkter.

Min åsikt är att båda serierna är ofattbart dåliga, jämfört med vad de kunde göra och enda lösningen jag ser är EN serie med de bästa stallen och förarna.

En serie, med övervägande del oval och vanliga banor med ett par stadsbanor osm komplement. Och då ska det vara bra klass på stadsbanorna, inte de sorgliga exempel Champ Car bjuder på numera.

Och det ska vara säkra bilar, inte de livsfarliga maskiner IRL bjuder på.

Penske, Newman-Haas, Rahal-Letterman, Fernandez Racing, Forsythe, Andretti Racing, RuSport, Panther Racing, PKV, Ganassi o.s.v ... de ska tävla mot varandra i en väl fungerande serie. Förarna ska heta Franchitti, Wheldon, da Matta, Patrick, Hornish Jr, Kaanan, Meira, Tracy, Wilson, Glock, Allmendligner, Hunter-Reay m.fl. ... och Jimmy Vasser ska aldrig sluta köra

Det handlar inte för mig om rätt eller fel. Amerikansk formelbilsracing handlar anser jag om två stora fel. Två tragiska och stora fel.

Jag ser på eländet i båda serierna, anser att bästa racingen just nu finns i IRL (avskyr alla gulflaggor, järnvägsrälsar och P2P). Men NASCAR är den enda stora amerikanska racingbehållningen numera.

Användarens profilbild
jajo

Inlägg av jajo »

Pepparkvarnen skrev:Om du nu tycker att IRL-serien är så värdelös, varför ägnar du så mycket tid på den då?
XXXX i egen trädgård?

Byt ut IRL-serien mot feminismen och smaka på den meningen.
/Jan
Användarens profilbild
Pepparkvarnen

jajo skrev:
Pepparkvarnen skrev:Om du nu tycker att IRL-serien är så värdelös, varför ägnar du så mycket tid på den då?
XXXXX i egen trädgård?

Byt ut IRL-serien mot feminismen och smaka på den meningen.
/Jan
Feminismen är nåt som kan påverka mitt dagliga liv negativt oavsett om jag är intreserad av den eller inte. IRL och CCWS är bara underhållning på söndagskvällarna. Antingen är jag intresserad eller också så är jag inte intresserad, och är jag inte intresserad eller om det inte påverkar mitt dagliga liv så tittar jag inte eller läser om det på nätet.
Användarens profilbild
jajo

Inlägg av jajo »

Pepparkvarnen skrev:Feminismen är nåt som kan påverka mitt dagliga liv negativt oavsett om jag är intreserad av den eller inte. IRL och CCWS är bara underhållning på söndagskvällarna. Antingen är jag intresserad eller också så är jag inte intresserad, och är jag inte intresserad eller om det inte påverkar mitt dagliga liv så tittar jag inte eller läser om det på nätet.
BS

MODERATORINLÄGG.....

trevlig ton tack..... låter den här vara kvar men nästa tillfälle så raderas din kommentar och något positivt om Midget Racing läggs dit istället :wink:

//Fredrik
Användarens profilbild
jajo

Inlägg av jajo »

Den här krönikan Robin Miller spisas helst av de som är Champ Car-fans:

"And the KoolAid drinkers in this country will simply say the IRL never wanted Montreal. Just like it didn't want Long Beach. Or CART's assets. Or Cosworth. Or St. Petersburg. Or Honda. Or Toyota. Or engine leases. Or Roger Penske."

http://www.champcarworldseries.com/News ... sp?ID=9654

MODERATORborttagning av onödig kommentar....//F
/Jan
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

jajo skrev:
Pepparkvarnen skrev:Feminismen är nåt som kan påverka mitt dagliga liv negativt oavsett om jag är intreserad av den eller inte. IRL och CCWS är bara underhållning på söndagskvällarna. Antingen är jag intresserad eller också så är jag inte intresserad, och är jag inte intresserad eller om det inte påverkar mitt dagliga liv så tittar jag inte eller läser om det på nätet.
BS
BS=Bra Synpunkt?
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

jajo skrev:Den här krönikan Robin Miller spisas helst av de som är Champ Car-fans:

"And the KoolAid drinkers in this country will simply say the IRL never wanted Montreal. Just like it didn't want Long Beach. Or CART's assets. Or Cosworth. Or St. Petersburg. Or Honda. Or Toyota. Or engine leases. Or Roger Penske."

http://www.champcarworldseries.com/News ... sp?ID=9654

MODERATORborttagning av onödig kommentar....//F

/Jan
Synd med sådana avslutande kommentarer istället för vilja till en diskussion om ämnet ...

Jag är bara så trött på Champ Car-fans löjliga bashning. Det är väl en av många orsaker till kaoset i amerikansk formelbilsracing. T.o.m fansen beter sig barnsligt och prestigefullt.

Värdelöst :down:

Användarens profilbild
jajo

Inlägg av jajo »

Du är för lättprovocerad Lucy.

Om du känner dig missförstådd och egentliga bara säger sig vilja debattera så får du sopa rent framför din egen dörr innan.

Du får helt enkelt skylla dig själv om du är så lättretad.

/Jan
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Jag konstaterar bara att få igång en diskussion om hur amerikansk formelbilsracing ska bli bra igen, verkar omöjligt med fanatiska Champ Car fans. De verkar mycket hellre vilja sitta och ösa skit över IRL än att ta en sådan diskussion.

Du är inget undantag jajo, utan snarare ett exempel på det.

Jag har inga preferenser för varken Champ Car eller IRL utan vill bara se en fungerande serie, utan den typen av olika men stora problem båda serierna har idag. Det är ju något som borde ligga i allas intresse.

Användarens profilbild
jajo

Inlägg av jajo »

Jag vill också ha en amerikanska formelbilsserie - Champ Car.
IRL försvinner snart eller packar ihop till något USAC Silver Crown i bästa fall med standardblocksbaserade motorer.
/Jan
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Grejen är väl just att det är preferenserna det handlar om när diskussionen förs - vill man att det bara ska gå runt, runt, eller vill man det ska svänga höger en eller annan gång, också? Att ChampCar-fansen är sura på IRL är kanske inte så konstigt. Inte heller att de ger uttryck för det. Och anledningen är enkel: Om IRL går under så löser det en hel del problem för ChampCar, även om jag är övertygad om att ChampCar så småningom kommer att ta över statusen som den bästa formelbilsserien på egen hand.

En annan faktor som bidrar till konflikten är ju också att IRL "snodde" juvelen i kronan, Indy500. Och inte heller där finns det någon annan lösning än att IRL lägger näsan i vädret om ChampCar ska lyckas inlemma loppet i sin egen kalender igen.

Jag tror som sagt inte att IRL kommer att lyckas i långa loppet. De försöker konkurrera med Nascar och den kampen är de dömda att förlora. Och jag kommer inte att gråta över det.

Men ChampCar har potential att återupprätta sig själv som ett dugligt alternativ till F1. Det räcker om ett eller två stall från IRL väljer att komma tillbaka och tar med sig ett par av de bättre förarna. Då väger det jämnt i vågskålarna.

Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
SLC

Inlägg av SLC »

MODERATORINLÄGG:

Städat lite..... tyck gärna och mycket men med glimten i ögat istället för rena skällsord och uttryck.....

//Fredrik
Moderator-polis ;-)