Myten om den "civiliserade" F1-publiken

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
ANFRAN

Myten om den "civiliserade" F1-publiken

Inlägg av ANFRAN »

Ska vi ta död på den nu?

Vi som faktiskt såg USA:s GP lade märke till vattenflaskorna som kastades in på banan, och enligt Pitpass attackerades stallpersonal av upprörda supportrar när de skulle lämna banan.

F1-publiken är inte, som vissa på detta forum vill göra gällande, mogen och ordentlig; den är av samma skrot och korn som fotbolls- och hockeypubliken.
Nigel_Mainsail

Inlägg av Nigel_Mainsail »

Tycker du att det är juste att dra alla fans över en kam?

Visst är det trisst det som hänt, men att kasta in flaskor på banan är bara dumt. Det finns idioter bland fansen i alla sporter, men ALLA fans är inte idioter.
"Faster than a bullet from a gun, he is faster than everyone"
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Nigel_Mainsail skrev:Det finns idioter bland fansen i alla sporter, men ALLA fans är inte idioter.
Bara de amerikanska...
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

det har man väl sätt länge på forumet och andra forum, att alla F1-fans inte är mogna och ordentliga.

Jag tror dock att det hade blivit värre kravaller om det varit fotbollsfans som blivit behandlade på detta löjeväckande sätt.
Användarens profilbild
Cuscino

Inlägg av Cuscino »

Jag tycker de var förvånansvärt lugna med tanke på omständigheterna. Hur kul är det att bli lurad på ett antal tusen spänn?
jarnkamin

Inlägg av jarnkamin »

Jag förstår till viss del att dom var förbannade. Vem skulle inte varit det?

Är nog många som betalat dyra pengar och som rest en bra bit för att se en tävling. Dom fick ett träningspass mer eller mindre...

Hur kul skulle det varit att flyga från Europa i tron att få se ett riktigt F1 lopp?

Fast att attackera stallpersonal är lite väl grovt... Likaså är det ju inte riktigt rätt att kasta in saker mot dom 6st som körde, dom var ju dom enda som gjorde det folk betalat för.
GMD

Inlägg av GMD »

Jag ska försöka hitta en intervju som lades ut under ITVs sändning under loppet igår med en sheriff som agerade säkerhetsvakt och som har gjort det i hundratals årpå Indianapolis. Han sade att F1-fansen förmodligen är de bästa och mest städade fansen han har att göra med under året. Betydligt mycket bättre än tillexemplel Indyfansen...
BlackhawkMTV

Det var ju väldigt insiktsfult

Inlägg av BlackhawkMTV »

Razor skrev:
Nigel_Mainsail skrev:Det finns idioter bland fansen i alla sporter, men ALLA fans är inte idioter.
Bara de amerikanska...
Om man tar fans är nog amerikaner dom mer lugna. Jag är inte pro-amerikansk men just där kan man inte hacka på amerikaner. Hur tror du ett visst svenskt fotbollslags supportrar hade agerat. Jag tänker svart-gult nu. Dom hade väl vält stället.
Användarens profilbild
FZ

Re: Myten om den "civiliserade" F1-publiken

Inlägg av FZ »

ANFRAN skrev: F1-publiken är inte, som vissa på detta forum vill göra gällande, mogen och ordentlig; den är av samma skrot och korn som fotbolls- och hockeypubliken.
Vilket skitsnack!

Det satt 120.000 pers på läktarna. Hur många slängde in flaskor på banan?

De flesta satt kvar och bevittnade spektaklet, om än inte så glada...

Och om det blivit kravaller a la Stockholms-derby i allsvenskan, så hade nog kvällspressen slagit upp det stort vid det här laget.
Kör Spitfire Mk3 -69, Volvo 745 -92 samt Birel/Parilla -86
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

FZ skrev:
ANFRAN skrev: F1-publiken är inte, som vissa på detta forum vill göra gällande, mogen och ordentlig; den är av samma skrot och korn som fotbolls- och hockeypubliken.
Ett tiotal ditresta engelska fotbollssupportrar. :D
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

FZ skrev:Vilket skitsnack!

De flesta satt kvar och bevittnade spektaklet, om än inte så glada...

Och om det blivit kravaller a la Stockholms-derby i allsvenskan, så hade nog kvällspressen slagit upp det stort vid det här laget.
Det där visar väl vilken koll du har. Vid "kravaller" i allsvenskan är det nämligen lika få som utmärker sig. Sällan ställs dock frågan "det satt 20.000 pers på läktarna – hur många var det som inte skötte sig?".
Gösta

Inlägg av Gösta »

När hade allsvenskan 120.000 på läktaren senast? :D
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)