Monterey, Champ Car
-
Monterey, Champ Car
Bourdais fortsätter dominera.
Björn däremot kvalade in som 15:e man, 4 tiondelar efter stallkamraten Bremer. Det känns ju si så där.
21.45 startar loppet på Eurosport om tv-tablån stämmer
Björn däremot kvalade in som 15:e man, 4 tiondelar efter stallkamraten Bremer. Det känns ju si så där.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
-
Jo, han får nog spotta upp sig, Björn, om han skall ha chans på nån betald plats nästa år.
Nu är ju Bremer ingen usel chaffis och har dessutom fördelen att ha tävlat på banorna förut, så någon jättekatastrof är det kanske inte, men inte heller särskilt imponerande. Hur det är med mängden försäsongsträning mellan dem har jag ingen aning om, men Björns var väl i princip noll, så farten kanske kommer.
Nu är ju Bremer ingen usel chaffis och har dessutom fördelen att ha tävlat på banorna förut, så någon jättekatastrof är det kanske inte, men inte heller särskilt imponerande. Hur det är med mängden försäsongsträning mellan dem har jag ingen aning om, men Björns var väl i princip noll, så farten kanske kommer.
-
Re: Montgerey, Champ Car
LuckyStrike1 skrev:Bourdais fortsätter dominera.
Tittade på Eurosports egen TV-tablå, där står det 20.00 (live)
"If I was forced to take one lap of F1, and only one.... with me into the grave, without ANY doubt what would be Ayrton Sennas first lap at European GP - Donington Park, 11th April 1993"
Murray Walker
Murray Walker
-
Enligt vad jag kan se är det 21.45 som gäller för Champ Car och så säger digitalboxen också. Samma visa varje gång - tänk om Eurosport nån gång kunde vara tydliga vad gäller sina tider ...
-
Den svenska förstasidan säger att loppet börjar 21.45 men den svenska tablån på http://www.eurosport.com/home/pages/v4/ ... ven7.shtml säger att loppet börjar 20.00.
- Eurosport i ett nötskal!
/Jan
- Eurosport i ett nötskal!
/Jan
-
Kollade på www.cart.com och där står racestart 3:45 pm ET och jag får det till 21:45 svensk tid...
Dessutom finns en Countdown Clock och den visar just nu 4h & 42min. och det lutar väl också mot 21:45.
( www.champcarworldseries.com ska visst den rätta adressen vara, men det är ju onödigt långt.)
Dessutom finns en Countdown Clock och den visar just nu 4h & 42min. och det lutar väl också mot 21:45.
( www.champcarworldseries.com ska visst den rätta adressen vara, men det är ju onödigt långt.)
Keep on Boppin´
-
-
-
-
Äsch, vilken tråkig avslutning. Han såg ju länge ut som en vinnare, Björn. Visserligen med en hel del tur, men han hade även bra varvtider. Däremot såg det ut att gå väldigt brett på kalla däck i slutet av loppet. Yterst nära att han åkte av ett antal ggr, eller in i muren, så det var väl oundvikligt.
Men nåt vansinnigt vad många pace car-situationer det var. Hur många var det egentligen?
Hade de inte dragit igång dem igen så hade det knappt räckt till att fylla pallen med förare.
Men nåt vansinnigt vad många pace car-situationer det var. Hur många var det egentligen?
Hade de inte dragit igång dem igen så hade det knappt räckt till att fylla pallen med förare.
-
Synd på soppatorsk på sista varvet. Men han såg lite ... tveksam ... ut i racesituationer man mot man, där känndes det inte så stabilt.
Snygg insats av Ranger att som rookie greja andraplatsen.
Annars var det vansinnigt med incidenter och gulflaggor, ovanligt mycket. Det var väl inte ett enda depåstopp som gjordes under grönflagg?
Snygg insats av Ranger att som rookie greja andraplatsen.
Annars var det vansinnigt med incidenter och gulflaggor, ovanligt mycket. Det var väl inte ett enda depåstopp som gjordes under grönflagg?
-
Nja, vad tänkte du på då? Däremot låg han verkligen på gränsen efter omstarterna. Ytterst snygg räddning när han tappade ledningen - den såg hårig ut.LuckyStrike1 skrev: Men han såg lite ... tveksam ... ut i racesituationer man mot man, där känndes det inte så stabilt.
Tyckte nog att 90% av det övriga fältet var betydligt mer tveksamma i racesituationer. Körde de inte in i varandra så snurrade de. Helt otroligt vilka klantigheter och chansningar.
-
DEt var mycket klantigheter helt klart.
Men det kändes som han var lite för snäll närmast. Kanske inte så konstigt med tanke på omständigheterna men ändå. Tracy och Tagliani tycker jag fick lite väl inbjudande dörrar.
Junquieras omkörning är inte så mycket att säga om - Björn var ute och dansade en del några gånger innan det och Junquiera såg snabbare ut.
Men det är bara på det igen - det här var ju defintivt ett stort positivt steg.
Men det kändes som han var lite för snäll närmast. Kanske inte så konstigt med tanke på omständigheterna men ändå. Tracy och Tagliani tycker jag fick lite väl inbjudande dörrar.
Junquieras omkörning är inte så mycket att säga om - Björn var ute och dansade en del några gånger innan det och Junquiera såg snabbare ut.
Men det är bara på det igen - det här var ju defintivt ett stort positivt steg.
-
Fånigt lopp med, vad var det... tre varv under grönflagg och 73 bakom pace car?
Nåja, en rejäl uppryckning av Björn och det är bara att hoppas att det fortsätter så här. Trist avslutning med soppatorsk
För övrigt så stinker produktionen, eller i alla fall grafiken.
De presenterar en jävla massa siffror och statistik. De visade t o m förarnas olika sponsorer i listen högst upp men de klarade inte av att visa tidsdifferenserna mellan de olika bilarna. Man fick heller inte se några namnskyltar när de visade onboard-kameror eller hade enstaka förare i bild.
Nåja, en rejäl uppryckning av Björn och det är bara att hoppas att det fortsätter så här. Trist avslutning med soppatorsk
För övrigt så stinker produktionen, eller i alla fall grafiken.
De presenterar en jävla massa siffror och statistik. De visade t o m förarnas olika sponsorer i listen högst upp men de klarade inte av att visa tidsdifferenserna mellan de olika bilarna. Man fick heller inte se några namnskyltar när de visade onboard-kameror eller hade enstaka förare i bild.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
-
-
Han var lite dålig på omstarterna i början, tyckte jag, men i slutet verkade han satsa hårt, men då var nog däcken helt slut också, så då hjälpte det inte. Även strategiskt var det inte så bra omstarter, speciellt inte med Tracy bakom sig - han borde ha lyckats med ett bättre ryck så att han hade fått några metrar och inte som nu med Tracy 2 dm bakom. Men, men, det kommer väl, Tracy har ju ett antal lopps erfarenheter ifrån omstarter och körning på kalla däck...LuckyStrike1 skrev:
Annars var nog Andrew Ranger den som imponerade mest på mig. Han tävlade för det svenska karting-teamet Ward Racing i Formula A för 3 år sedan och då var han inte gammal, så han kan inte vara mer än 18 år nu. Han var då helt klart i nivå med sina svenska och finska teamkompisar, vilket inte är lätt om man är nordamerikan och inte van att tävla i Europa och dessutom yngre. Undrar om han inte var bästa icke-europe i FA det året? Så det var säkert den goda svenska träningen som gjort att han är så bra. (börjar låta som en finne snart )
-
Ja, tydligen hade han begränsat med däck också och i så fall var det ju en riktigt bra kanoninsats. Stämmer det att han bara hade en omgång däck i loppet (låter otroligt iofs) så var det ju riktigt bra.
-
-
Sami skrev:Huga, vad det var tråkigt att kolla på. Jag somande efter att Jimmy Vasser snurrat av och fått motorstopp för 68de gången...
Måste man verkligen dra ut säkerhetsbilen för precis allt?
Klaga nu inte. Det är säkert, tryggt, alla har lika dåliga bilar, det kommer in pengar via reklamintäkterna som alla får dela på jätterättvist, alla har lika dana däck, lika få anställda i depån och alla är lika inkompetenta.
Länge leve amerikansk racing.
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
-
-
-
Vad är det som händer?? Att säkerhetsbilen är ute mer än bilarna som tävlar är i och för sig rätt upphetsande.HASSE skrev:Jämför med ett F1lopp så händer det ju en del. Tyvärr är väl Björn ganska långt från F1 nu. GP2 verkar vara en bättre klass för de som vill till F1 men pengarna bättre i USA.
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
-