Såg nyss GP2 på Eurosport2 och stort grattis till Carroll - ypperlig förare som kom med väldigt sent!
Ganska kul lopp att titta på, som tom innehöll omkörningar. Men annars är det fascinerande att se vad de sladdar och far mellan räckena utan att krascha - i de flesta fall åtminstone. Carroll var ganska nära att sätta bilen i räcken nån kurva innan mål.
Men depåstopp är de inget vidare på. Förutom Kovalainen, så drabbades även Bruni lite grand av depåproblem.
GP2
-
Carroll imponerar verkligen, särskilt med tanke på hur sent hans planer för året blev klara.
Rytkena säger att han är på väg till BAR nästa år, i minst en testförarroll.
Jag kan inte låta bli att tycka lite synd om hans stallkamrat Pantano. Han såg väldigt övertygande ut på Imola, men har inte fått till det efter det
Jag kan inte låta bli att tycka lite synd om hans stallkamrat Pantano. Han såg väldigt övertygande ut på Imola, men har inte fått till det efter det
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Varnad
Pantano har bra koll på grejerna nu, men räcker det mot Kovalainen som susat fram från startruta 17 eller så och upp i ledning med tre varv kvar...?
Heikki verkar helt enkelt ha en extra växel att lägga in när det hopar sig...
Där vann han också, plus att de lägger på en massa tid på sprintloppet till i morgon så han hinner ta ytterligare ett par positioner där i morgon.
Heikki verkar helt enkelt ha en extra växel att lägga in när det hopar sig...
Där vann han också, plus att de lägger på en massa tid på sprintloppet till i morgon så han hinner ta ytterligare ett par positioner där i morgon.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
Jag tror inte att Super Nova är ett av de bästa teaman i GP2. Bägge bilarna krånglar stort. (visar att de kanske inte har så bra koll på gerjerna) Dock har de 2st mycket kompetenta förare i form av Pantano & CarrolLuckyStrike1 skrev:Carroll imponerar verkligen, särskilt med tanke på hur sent hans planer för året blev klara.
ART kanske inte är det bästa teamet. Men de lär onekligen ha bäst koll på sina bilars setup. Rosberg kickar ass & Premat gör också ganska bra ifrån sig.
Kovalainen leder endast p.g.a. att Rosberg har sån förbannad otur och har tvingats bryta med tekniska fel vid inte mindre än minst 2 tillfällen då han har legat i ledning.
-
-
Hur är det egentligen? Går det att köra sönder en formelbil? Trodde dom var byggda för att prestera max??? (det har Jari sagt)Sami skrev:Rosberg har inte otur. Han kör sönder grejerna...
.
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
-
-