Ska Kenny köra Indy 500?
-
Presskonferensen är 16.30 svensk tid, vi får hålla ett öga på den. Om sant blir det riktigt kul att se Indy 500 i år.
Meningen med livet: Att ha jävligt skôjj!!!
http://www.racedog.ws/Motorcalendar.htm
-
Usch, jag tycker inte det känns bra - särskilt inte efter att ha sett hans skador och ärr på Godnatt Sverige för inte så länge sen.
En comeback, i formelbil och dessutom i IRL ....man får hoppas att det går bra=ingen krasch
En comeback, i formelbil och dessutom i IRL ....man får hoppas att det går bra=ingen krasch
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
Va fasen han är ju starkare än ren titan nu med alla skruva i kroppen. Nä skämt å sido visst kan det diskuteras, men han är en racer och vill inget hellre än tävla då ska han få göra det och förhoppningsvis vet han vad han gör. Han har ju tidigare sagt att han kommer inte tillbaka om kroppen inte kan klara "en normal krash"LuckyStrike1 skrev:Usch, jag tycker inte det känns bra - särskilt inte efter att ha sett hans skador och ärr på Godnatt Sverige för inte så länge sen.
-
Hoppas han slipper få reda på svaret.SunnyRikard skrev: Han har ju tidigare sagt att han kommer inte tillbaka om kroppen inte kan klara "en normal krash"
Lycka till Kenny.
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
-
-
-
...liten kvalskola indy 500
...ja det stämmer. Lite nya regler i år, Läs här:
http://www.indy500.com/news/story.php?story_id=3547
Ni som tycker att F1 kvalen är tillkrånglade numer, läs nedanstående
kommande lördag är det kval 3 för platser 23-33. Nytt är att man kör om platserna hela kvaltiden ut. När kvaltiden är ute är platserna 23-32 HELT KLARA.
På söndag kval 4 (bump day) får återstående förare chansen att ta den sista platsen i fältet nr 33. Men häng med nu, för det är nu det börjar bli krångligt:
Om någon av förarna i kval 4 kör snabbare än den hitills sämsta kvaltiden, "bumpas" denna ut från gridden. MÄRK VÄL att den hitills sämsta kvaltiden INTE BEHÖVER vara plats 33 från lördagen, utan KAN även vara plats 11 från kval 1 eller plats 22 från kval 2. Hängde ni med ?? Den som blir "utbumpad" har chans att kvala igen förutsatt att det finns tid kvar. Man har 3 försök per bil och dag, har man en reservbil alltså 6 chanser teoretiskt. Startordningen i kvalet lottas vad jag vet. Du kör ur depån får 2 uppvärmningsvarv, sen får du bestämma dig om du skall ta "grönflagg" eller avbryta (om ex bilen inte känns rätt, det blåser etc) Man kör ju 4 flygande varv och sammanlagd tid/snitthastighet på dessa är din kvalificiering. Vill minnas att "Lill-Lövis" ett år lyckades med en "bump"
där han i sista momangen slog ut en rätt känd förare (?) tror det var -95. Det året vann för övrigt Villenueve efter att ha varit 2 varv ner ett tag i det loppet.....
På dagens fria träning var Kenny föresten 7:a första gången ut i bilen av 29 bilar! Bra jobbat. Snabbare än teamkamraterna Danica P och Vitor M..
Kenny körde 129 varv (mest av alla) och toppade 225.774 m/h
Här lite bilder från 18/5:
http://www.indycar.com/multimedia/searc ... arch=event
mer fri träning imorgon...
http://www.indy500.com/news/story.php?story_id=3547
Ni som tycker att F1 kvalen är tillkrånglade numer, läs nedanstående
kommande lördag är det kval 3 för platser 23-33. Nytt är att man kör om platserna hela kvaltiden ut. När kvaltiden är ute är platserna 23-32 HELT KLARA.
På söndag kval 4 (bump day) får återstående förare chansen att ta den sista platsen i fältet nr 33. Men häng med nu, för det är nu det börjar bli krångligt:
Om någon av förarna i kval 4 kör snabbare än den hitills sämsta kvaltiden, "bumpas" denna ut från gridden. MÄRK VÄL att den hitills sämsta kvaltiden INTE BEHÖVER vara plats 33 från lördagen, utan KAN även vara plats 11 från kval 1 eller plats 22 från kval 2. Hängde ni med ?? Den som blir "utbumpad" har chans att kvala igen förutsatt att det finns tid kvar. Man har 3 försök per bil och dag, har man en reservbil alltså 6 chanser teoretiskt. Startordningen i kvalet lottas vad jag vet. Du kör ur depån får 2 uppvärmningsvarv, sen får du bestämma dig om du skall ta "grönflagg" eller avbryta (om ex bilen inte känns rätt, det blåser etc) Man kör ju 4 flygande varv och sammanlagd tid/snitthastighet på dessa är din kvalificiering. Vill minnas att "Lill-Lövis" ett år lyckades med en "bump"
där han i sista momangen slog ut en rätt känd förare (?) tror det var -95. Det året vann för övrigt Villenueve efter att ha varit 2 varv ner ett tag i det loppet.....
På dagens fria träning var Kenny föresten 7:a första gången ut i bilen av 29 bilar! Bra jobbat. Snabbare än teamkamraterna Danica P och Vitor M..
Kenny körde 129 varv (mest av alla) och toppade 225.774 m/h
Här lite bilder från 18/5:
http://www.indycar.com/multimedia/searc ... arch=event
mer fri träning imorgon...
"If I was forced to take one lap of F1, and only one.... with me into the grave, without ANY doubt what would be Ayrton Sennas first lap at European GP - Donington Park, 11th April 1993"
Murray Walker
Murray Walker
-
-
-
-
Varför "måste" Mika Häkkinen tävla igen?
Varför "måste" Michael Schumacher jaga en åttonde titel?
Inga av de har ngt att bevisa ... och pengar har de så det räcker både åt dem och kommande generationer.
Svaret är nog helt enkelt samma för de som för alla som sysslar med racing på proffs- eller amatörnivå: det är för jäkla roligt att hålla på med. Varför sluta med något man tycker är roligt?
Varför "måste" Michael Schumacher jaga en åttonde titel?
Inga av de har ngt att bevisa ... och pengar har de så det räcker både åt dem och kommande generationer.
Svaret är nog helt enkelt samma för de som för alla som sysslar med racing på proffs- eller amatörnivå: det är för jäkla roligt att hålla på med. Varför sluta med något man tycker är roligt?
-
-
Det är väl ändå en viss skillnad?
Senna var mer eller mindre tvingad av kontraktsskäl; Bräck blev tillfrågad och jag tror inte att någon hade krånglat om han inte ville göra come back trots att han hade två(?) år kvar på sitt kontrakt när han kraschade.
Senna var mer eller mindre tvingad av kontraktsskäl; Bräck blev tillfrågad och jag tror inte att någon hade krånglat om han inte ville göra come back trots att han hade två(?) år kvar på sitt kontrakt när han kraschade.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
Som vanligt. Motorsport är mer eller mindre förenat med faror. Känner man sig inte bekväm med rollen som racechafför är det bara att sluta. De allra flesta som sysslar med biltävling står för det mesta själva men ett fåtal får betalt. Vad driver folk att betala för att få utsätta sig för risker, du hittar folket i motorsport, bergsklättring, segling osv. Gillar man inte det man uppnår är det bara att sluta. Börja inte med snyftrepotage bara, Kenny är sugen på att köra, får nu en chans i en bra bil med resurser och visar att han fortfarande kan köra bil. Ser inte det minsta problem med styrningen.
-
Han kör för att han vill och för att han tack och lov har en jävligt bra attityd som är mer amerikansk än jantesvensk. Klart att svenska medier inte förstår ett skit av motorsport. De hakade upp sig 1978 och har aldrig kommit ifrån det. Varenda gång de visar något är det en krasch om det inte är bonnsport som speedway eller något.
Ja, det är farligt att köra bil på ovaler. Det är det. Jag kommer ha en puls som inte är riktigt hälsosam ifall jag får förmånen att kolla på loppet direkt, men jag är väldigt glad att Kenny fick den här chansen för han vill det så uppenbart och han är en grymt duktig förare som alltid har varit som allra bäst på ovaler.
Ja, det är farligt att köra bil på ovaler. Det är det. Jag kommer ha en puls som inte är riktigt hälsosam ifall jag får förmånen att kolla på loppet direkt, men jag är väldigt glad att Kenny fick den här chansen för han vill det så uppenbart och han är en grymt duktig förare som alltid har varit som allra bäst på ovaler.
9 polepositions 1973 - Ronnie Peterson
-
-
Och nu ska alla skriva om motorsport, men kollar de fakta NOPE
utdrag ur Expressen www.expressen.se/index.jsp?d=169&a=287082 ...Kenny Bräck har de senaste månaderna försökt ta sig tillbaka till Indy 500. Han var nära en uppgörelse med Mo Nunns stall. Men de valde i sista stund unga föraren Adrian Fernandez.....
Öh Adrian Fernandez ung? Ursäkta men han är född 1963 och är alltså 42 år. Kenny Bräck är född 1966 39 år. Som vanligt tar de bara nåt ur luften.
utdrag ur Expressen www.expressen.se/index.jsp?d=169&a=287082 ...Kenny Bräck har de senaste månaderna försökt ta sig tillbaka till Indy 500. Han var nära en uppgörelse med Mo Nunns stall. Men de valde i sista stund unga föraren Adrian Fernandez.....
Öh Adrian Fernandez ung? Ursäkta men han är född 1963 och är alltså 42 år. Kenny Bräck är född 1966 39 år. Som vanligt tar de bara nåt ur luften.
-
Nog kommer pulsen att vara lite hög när man serl oppet, av nervositet. Jag hoppas verkligen att det kommer att gå bra (bra fart, ingen krasch)
Och eftersom Danica Patrick också kör för Rahal-Letterman så kommer man ju att ha två bilar i det stallet att hålla på. Fan vad coolt det vore med en kvinnlig Indy500-segrare ....
Och eftersom Danica Patrick också kör för Rahal-Letterman så kommer man ju att ha två bilar i det stallet att hålla på. Fan vad coolt det vore med en kvinnlig Indy500-segrare ....
-
Jag tycker att det är kanon att expressen skriver så mycket om motorsport och oftast skriver de rätt bra också, kanske speciellt Jan-Eric Berggren. Det betyder säkert rätt mycket för motorsporten då det ju är en och annan som läser sport-expressen.
Om de sedan får till fel ålder på Fernandez skiter väl detsamma, då 99.9% av läsarna fullständigt struntar i Fernandez och hans ålder.
Motorklubben är ett annat roligt initiativ av Expressen.
Men man kan konstatera att Kenny verkligen är den klart lysande stjärnan i racingsverige.
Om de sedan får till fel ålder på Fernandez skiter väl detsamma, då 99.9% av läsarna fullständigt struntar i Fernandez och hans ålder.
Motorklubben är ett annat roligt initiativ av Expressen.
Men man kan konstatera att Kenny verkligen är den klart lysande stjärnan i racingsverige.
-
Jo Expressen brukar vara mycket bättre än Aftonblaskan. Nu var det inte Berggren som skrivit detta utan Johan T Lindwall. Visst är det kul att det skrivs om motorsport, denna gång var det nåt så trivialt som ålder det var fel på men nästa gång kanske det är något mer betytande som antal hjul Menar bara att man läser "kvällsblaskorna" men tyvärr kan man inte tro på hälften som står i dem, iof inget nytt så det är väl en diskusion vi får ta i ett annat forum.AndersF1 skrev:Jag tycker att det är kanon att expressen skriver så mycket om motorsport och oftast skriver de rätt bra också, kanske speciellt Jan-Eric Berggren. Det betyder säkert rätt mycket för motorsporten då det ju är en och annan som läser sport-expressen.
-
-
Ska Kenny köra Indy 500 är ämnet, nu börjar frågan bli ska Kenny vinna Indy 500? Ja jag vet nu börjar jag låta som svenska folket när det går bra för någon så är de helt plötsligt världsmästare.
Men va faaan efter dagens uppvisning av Kenny och ett par Whiskey måste man ju få börja drömma.
Men va faaan efter dagens uppvisning av Kenny och ett par Whiskey måste man ju få börja drömma.