Motorcycklar vi kör
-
Motorcycklar vi kör
Nu är det snart sommar och några av oss har plockat fram våra pärlor.
Tänkte fråga vilka här kör MC samt vad de kör.
Själv kör jag för närvarande en H-D XL1200 C "Sportster".
Längtar efter en Fat boy och Night train, det får bli till nästa sommar.
Tänkte fråga vilka här kör MC samt vad de kör.
Själv kör jag för närvarande en H-D XL1200 C "Sportster".
Längtar efter en Fat boy och Night train, det får bli till nästa sommar.
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
-
-
-
Jag kunde räknat ut med arschlet och en kritbit att ni 2 skulle titta in här och förstöra min serösa topic. Inom 10 minuter kommer Enzo in och upprepar det ni redan sagt.
-
-
På den första bilden tycker jag mig se en stenhård knutte med en riktigt hårig hoj.
(du kan bjuda på ölen sedan, Gösta )
Själv äger jag en reggad Yamaha YZ490 ca 84-85. Den är iallafall lätt...
Men varken speciellt lättkörd eller lättstartad. Hittills är det faktiskt ingen av mina stockholmsboende kamrater som har lyckats kicka igång den trots att ett halvdussin har försökt, så den verkar hyfsat stöldsäker.
Den verkar dock konstigt nog föredra norrlänningar för av ungefär lika många gamla kompisar ifrån det norrländska inlandet så har ingen misslyckats med att kicka igång den - märkligt.
Men varken speciellt lättkörd eller lättstartad. Hittills är det faktiskt ingen av mina stockholmsboende kamrater som har lyckats kicka igång den trots att ett halvdussin har försökt, så den verkar hyfsat stöldsäker.
Den verkar dock konstigt nog föredra norrlänningar för av ungefär lika många gamla kompisar ifrån det norrländska inlandet så har ingen misslyckats med att kicka igång den - märkligt.
-
Jag känner mig inte särskilt "hård" , förutom då jag ätit något olämpligt.AndersF1 skrev:På den första bilden tycker jag mig se en stenhård knutte med en riktigt hårig hoj.
Du får väl sparka liv i din Yamaha och bjuda ut på en tur????
-
- Utvisad
-
- Utvisad
-
- Utvisad
-
-
- Utvisad
Jag e inte bitter...Gösta skrev:En riskokar H-D wannebee.
Schysst.
Alla har vi ju inte din ekonomi Gösta. Jag och Tommi arbetar för våra pengar och har inte din livssituation. Men jag hoppas kunna bruntunga min väg uppåt i hierarkin så även jag blir chef och kan låta andra jobba åt mig... som det är nu är det enkla ting jag har råd med i livet. Du behöver inte sparka på dem som ligger Gösta, det har jag blivit uppfostrad till att inte göra. Men du och dina gelikar i Skandiatoppen och Wallenbergsfären har väl ingen förståelse för vanliga löneslavar som tar med sig matdosa till jobbet och värmer i mikron för att sedan komma hem till skrikande fru och barn och kall pulverminestrone... nej, du sitter där med din svällande buk full av gåslever och ankpaté och formligen skrattar åt patrasket...
Bara du sover gott om nätterna så...
/E
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
Dessutom F1-världens störste fegis.
-
EnzoF1 skrev:Jag e inte bitter...Gösta skrev:En riskokar H-D wannebee.
Schysst.
Alla har vi ju inte din ekonomi Gösta. Jag och Tommi arbetar för våra pengar och har inte din livssituation. Men jag hoppas kunna bruntunga min väg uppåt i hierarkin så även jag blir chef och kan låta andra jobba åt mig... som det är nu är det enkla ting jag har råd med i livet. Du behöver inte sparka på dem som ligger Gösta, det har jag blivit uppfostrad till att inte göra. Men du och dina gelikar i Skandiatoppen och Wallenbergsfären har väl ingen förståelse för vanliga löneslavar som tar med sig matdosa till jobbet och värmer i mikron för att sedan komma hem till skrikande fru och barn och kall pulverminestrone... nej, du sitter där med din svällande buk full av gåslever och ankpaté och formligen skrattar åt patrasket...
Bara du sover gott om nätterna så...
/E
Precis så är det! Hur skulle det annars kunna vara!
" komma hem till skrikande fru "
Ovan citterade del av en mening var det enda sanna du skrev i hela ditt inlägg.
-
Nu var det utseendet som jag pratade om, det är väl det viktiga när man åker HD?Gösta skrev: Jag känner mig inte särskilt "hård" , förutom då jag ätit något olämpligt.
Du får väl sparka liv i din Yamaha och bjuda ut på en tur????
Yamahan kan tyvärr svårligen framföras någon annanstans än i terrängen eller på riktigt usla vägar - den är inte så stabil på asfalt och motorn gillar inte jämn gas.
Om jag någon gång kommer i närheten av era inkomstnivåer så blir det nog en 3-4 år gammal Yamaha WR 426, så att man kan hänga på asfaltsåkandet till närmaste korvkiosk och får se om bakhjulsåkatakterna sitter i. Men först skall jag ramla över en 35-40 000 som ligger och skräpar, så tills dess får ni ha så roligt utan mig.
-
Min inkomstnivå har du passerat för länge sedan.AndersF1 skrev:
Om jag någon gång kommer i närheten av era inkomstnivåer
Gällande Enzo med flott villa i faschionabla Stockholmsförorten med dubbelgarage, bastu, projektor tv med sorroundljud, anlagd trädgård, egenföretagare, nolltaxerare, värsta Volvo XC 90 + någon liten sport shoppingbil till frun, lantställe i norrländska skidparadiset, scooter mm mm så lär det nog dröja för både dig och mig såvida vi inte gör något både olagligt och omoraliskt.
Jag får hålla tillgodo med min visserligen jättefina men än dock snikmodell.
-
- Utvisad
Den där bastun får du gärna visa var den ligger nån gång, men det är klart, jag har ju inte varit runt hela huset än, så den ligger kanske nånstans.Gösta skrev:Min inkomstnivå har du passerat för länge sedan.AndersF1 skrev:
Om jag någon gång kommer i närheten av era inkomstnivåer
Gällande Enzo med flott villa i faschionabla Stockholmsförorten med dubbelgarage, bastu, projektor tv med sorroundljud, anlagd trädgård, egenföretagare, nolltaxerare, värsta Volvo XC 90 + någon liten sport shoppingbil till frun, lantställe i norrländska skidparadiset, scooter mm mm så lär det nog dröja för både dig och mig såvida vi inte gör något både olagligt och omoraliskt.
Jag får hålla tillgodo med min visserligen jättefina men än dock snikmodell.
Nolltaxerare, jag tjänar mindre än du och betalar mer skatt så det så. Du får ge fan i att rösta på såssarna nästa gång Gösta, om inte annat för att stödja mig!
Vad gäller min Volvo så kör jag snikmodellen, dussinbilen som är Volvos mest sålda, till skillnad från dig som kör prestigemodellen med affärspaket med all möjlig utrustning. Vad gäller lantställe i Norrland så lär man inte ens kunna ge bort dem, till skillnad från din privatägda ö i skärgården.
Jag byter med dig när som helst (ja utom hojen då)...
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
-
Nog snackat om våra inkomster. Låt oss hålla oss till MC i denna tråd.
Jag blir så deprimerad varje gång jag pratar om de pengar jag önskar att jag hade och ni har.
Jag blir så deprimerad varje gång jag pratar om de pengar jag önskar att jag hade och ni har.
-
- Utvisad
Köp en riskokare så får du både fler kvinnor och mer pengar över i plånboken, för att inte tala om känslan att vara säker på att hojen alltid håller fram till målet...
Gösta skrev:Nog snackat om våra inkomster. Låt oss hålla oss till MC i denna tråd.
-
- Utvisad
Hittat på f1-sida med råd och tips till mc-köpare:
"Vill du köra HD är Sportster populär bland tjejer, lite mindre och mer lätthanterlig."
Jag vilar min väska...
"Vill du köra HD är Sportster populär bland tjejer, lite mindre och mer lätthanterlig."
Jag vilar min väska...
-
-
Här kan Tommi få hjälp med argumenten över vad som egentligen gäller:
http://soe.se/slir/grushoj.htm
Passsningen till glidaråkande fransjackor var bra:
"Du slipper klä dig i en cat-woman-dräkt med knäpuckar, eller som hämtad ur en
trailertrash-scen i en amerikansk film. Dolly Parton har redan visat hur ballt det är med
fransar, och att knalla runt och se ut som the Gimp i Pulp fiction är ju inte mitt ideal direkt. En
blind kan fatta att neonblixtar och lädervästar är ett substitut för smak"
trailertrash-scen i en amerikansk film. Dolly Parton har redan visat hur ballt det är med
fransar, och att knalla runt och se ut som the Gimp i Pulp fiction är ju inte mitt ideal direkt. En
-
Jösses. Om jag hade råd med något bättre skulle jag då sannerligen inte glida omkring på någon okörbar krompråm och leka den amerikanska drömmen, utan leverera på en sporthoj... Hade en ban-R6:a och rr-licens men pengarna räckte inte till att träna. Pengarna räcker till en GSX400E -82. Inget vidare egentligen, men bättre än ingen alls.
<----- Danica Patrick - äkta feministiskt initiativ
-
En tjejkompis hade en gång en GSX400 och den var ganska kul på små kurviga vägar, då den var lätt, liten och smidig. Kanske inte världens starkaste motor, men inte i klass med en annan kompis som hade en Kawa 250 med remdrift. Trots den klena motorn lyckades ha aldrig få remmen att sluta kugga över vid full gas.
En GSX400 kanske vore nåt för Gösta som gillar små nätta motorcyklar med moderat motorstyrka?
Vad det gäller rr så är det väl ganska långt till närmaste träningsbana om man är stockholmsbo. En som jag känner som ägnar sig åt rr tränar på Sviesta och dit är det ju 20+ mil enkel resa. Då kanske supermotard är enklare och billigare om man nu gillar att svänga på asfalt och inte vill ha allt för långt till en träningsbana?
En GSX400 kanske vore nåt för Gösta som gillar små nätta motorcyklar med moderat motorstyrka?
Vad det gäller rr så är det väl ganska långt till närmaste träningsbana om man är stockholmsbo. En som jag känner som ägnar sig åt rr tränar på Sviesta och dit är det ju 20+ mil enkel resa. Då kanske supermotard är enklare och billigare om man nu gillar att svänga på asfalt och inte vill ha allt för långt till en träningsbana?
-
- Moderator
AndersF1 skrev:Här kan Tommi få hjälp med argumenten över vad som egentligen gäller:
Haha, det är min polare Calle som ligger bakom den där sidan. Finns få som skriver roligare än den mannen. Läs deras rejsrapporter - där kan ni snacka om hårdingar. Och ändå ligger de i lä jämfört med Dakarnissarna...
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
-
-
-
-
Samma som du
Två, vad jag antar, mycket vackra motorcyklar skymd av något plåtskrälle tillverkat av arbetare uppfödda på cheeseburgare och pommes frites
Två, vad jag antar, mycket vackra motorcyklar skymd av något plåtskrälle tillverkat av arbetare uppfödda på cheeseburgare och pommes frites
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish