Omkörningar
-
Omkörningar
Oj vad lyckad formulan har varit hittills i år!! Fantastiskt så mycket fler omkörningar det varit, NOT!!! Om möjligt ännu tråkigare än förra året i fråga om just omkörningar. Det var i de två starterna som det hände... Följa John i år igen men lättare att acceptera för majoriteten då det inte är en tysk i italiensk bil som leder...
(De två starterna i det senaste loppet alltså)
(De två starterna i det senaste loppet alltså)
-
Omkörningar räknas inte bara om 2:an åker om 1:an. Det har varit några fina omkörningar, iaf fler än förut.
"lättare att acceptera för majoriteten ". Förut: Ferrari. Nu: Renault, McLaren, Toyota och Ferrari som kan slåss om pallplatserna. Såklart fler tycker att det är bättre, gissar på att du är ett Ferrari-fan?
"De två starterna i det senaste loppet alltså" En McLaren bil och en Renault, kan bli intressanta kamper i följande lopp. Eller vill du bara se Schumi åka runt ohotad i 2 timmar ?
Botten för tråden
"lättare att acceptera för majoriteten ". Förut: Ferrari. Nu: Renault, McLaren, Toyota och Ferrari som kan slåss om pallplatserna. Såklart fler tycker att det är bättre, gissar på att du är ett Ferrari-fan?
"De två starterna i det senaste loppet alltså" En McLaren bil och en Renault, kan bli intressanta kamper i följande lopp. Eller vill du bara se Schumi åka runt ohotad i 2 timmar ?
Botten för tråden
-
-
Re: Omkörningar
McCan70 skrev:Följa John i år igen men lättare att acceptera för majoriteten då det inte är en tysk (....) som leder...
YEPP!!
Say no more...
http://personal.inet.fi/cool/boive/00-spa.mpg
Nico Rosberg: Dad a hero, but Hakkinen is my idol.
http://personal.inet.fi/cool/boive/00-spa.mpg
Nico Rosberg: Dad a hero, but Hakkinen is my idol.
-
Skiter högaktningsfullt i Ferrari har aldrig gillat dem! Håller dock på Schumi men den bästa racingen bjuds när han får starta en bit ner i fältet så att han får kämpa!!!
Kuopio, räkna antalet "riktiga" omkörningar i år så kommer du också få fram att de är färre än förra året!!! Det är inte fler än förut, det är färre, även om du räknar dem som varit längre ner i fältet.
Jovisst, mycket roligare att fler kan vinna lopp i år sett till hur kvalen gått osv men än mer följa John än förra året, skitkul!
Kuopio, räkna antalet "riktiga" omkörningar i år så kommer du också få fram att de är färre än förra året!!! Det är inte fler än förut, det är färre, även om du räknar dem som varit längre ner i fältet.
Jovisst, mycket roligare att fler kan vinna lopp i år sett till hur kvalen gått osv men än mer följa John än förra året, skitkul!
-
Exakt!!McCan70 skrev:Kuopio, räkna antalet "riktiga" omkörningar i år så kommer du också få fram att de är färre än förra året!!! Det är inte fler än förut, det är färre, även om du räknar dem som varit längre ner i fältet.
-
Ett uttalande i Wayne och Garth´s anda. Fast de kommenterade "Babes" i första hand...McCan70 skrev:Oj vad lyckad formulan har varit hittills i år!! Fantastiskt så mycket fler omkörningar det varit, NOT!!! Om möjligt ännu tråkigare än förra året i fråga om just omkörningar.
Vi har redan haft två nagelbitare i år. Imola givetvis, men även Barcelona var högklassigt med flera scenförändringar.
Förra året var VM avgjort efter drygt halva säsongen, så jag förstår inte varför förra året skulle vara bättre.
Kör Spitfire Mk3 -69, Volvo 745 -92 samt Birel/Parilla -86
-
Därför att Schumacher då hade en överlägsen bil och kunde vinna ohotad och McCan70 är skummilover - inte svårare än så.FZ skrev: Förra året var VM avgjort efter drygt halva säsongen, så jag förstår inte varför förra året skulle vara bättre.
-
- Utvisad
Äh, bilen var inte bättre än någon annans, han vann för att han är Gud fattaruväl!AndersF1 skrev:Därför att Schumacher då hade en överlägsen bil och kunde vinna ohotad och McCan70 är skummilover - inte svårare än så.FZ skrev: Förra året var VM avgjort efter drygt halva säsongen, så jag förstår inte varför förra året skulle vara bättre.
Men objektivt sätt är ju loppen inte roligare i år. Jag tycker det är skittrist att spänningsmomentet med däckbyten försvann, jag tycker kvalen suger hästballe (12 varv på 1 timme, vad var det för fel med det?) och det är precis lika trista lopp när Alonso leder från start till mål som när [Schumacher] gör det.
Inför enhetsdäck, mer aerodynamikrestriktioner och tillåt tankningar samt det gamla kvalsystemet, det är min åsikt!
Jag håller ju iofs på Alonso, det har jag alltid gjort först och främst, men jag ser gärna lite rejsing också...
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
Dessutom F1-världens störste fegis.
-
Objektivt - yeah, right! Vilka håller du på då?EnzoF1 skrev:
Men objektivt sätt är ju loppen inte roligare i år.
Jag tycker att loppen är mycket roligare i år och innan helgen är det ytterst osäkert om det blir Renault, McLaren, Ferrari eller kanske Toyota som vinner, eller om Williams har spottat upp sig nån nivå, liksom om BAR kommit på nåt nytt snabbt "fusk". Likadant om resten av platserna bakom ledaren. Ifjol orkade jag inte ens se hälften av loppen eftersom man med 90% säkerhet kunde säga vem som skulle vinna utan ansträngning och oftast även 2:an - jättespännande.
Hittills har jag enbart sett att Ferrari/[Schumacher]-fans har klagat på årets säsong och då speciellt de som tycker att det är jättebra med vinster helt utan kamp.
-
Va!? Vettiga åsikter från Enzo! Vad har hänt? Talar Enzo i tungor?EnzoF1 skrev: Inför enhetsdäck, mer aerodynamikrestriktioner och tillåt tankningar samt det gamla kvalsystemet, det är min åsikt!
Skämt åsido, som fiskhandlarn sa, ett genomgående bra inlägg från Avguda-dyrkaren. Respekt...
Kör Spitfire Mk3 -69, Volvo 745 -92 samt Birel/Parilla -86
-
- Varnad
-
Jag tycker det är bra racing i år - klart roligare att se än ifjol.
Synd bara att kvalet är urkasst. Instämmer med de som vill ha tillbaka 12-varvskvalet. Det fungerade, och gav mycket spänning dessutom.
Nu är det helt sjukt - en tidning kan inte i sin upplaga för söndagmorgon rapportera vem som står i pole!!!!
Enhetsdäck gillar jag inte, men det har vi visst en topic om redan. Men ett däck per helg tycker jag har gett lite krydda. Nu är ett F1-lopp på riktigt ett Grand Prix igen - inte 4 stycken sprintlopp ihopsatta.
Alla pratar om att göra bilarna mindre aerodynamiskt känsliga, men ingen har bra förslag på hur det praktiskt ska gå till och kunna kontrolleras. Jag tycker inte det är så illa ställt med omkörningar i F1 - det kunde vara fler men det är inte katastrofalt få heller. T.o.m. på en bana som på Barcelona och Imola kan vi i år få se omkörningar på banan. Det är banor där det traditionellt sett har varit omöjligt att köra om - så helt illa ställt är det ju inte.
Synd bara att kvalet är urkasst. Instämmer med de som vill ha tillbaka 12-varvskvalet. Det fungerade, och gav mycket spänning dessutom.
Nu är det helt sjukt - en tidning kan inte i sin upplaga för söndagmorgon rapportera vem som står i pole!!!!
Enhetsdäck gillar jag inte, men det har vi visst en topic om redan. Men ett däck per helg tycker jag har gett lite krydda. Nu är ett F1-lopp på riktigt ett Grand Prix igen - inte 4 stycken sprintlopp ihopsatta.
Alla pratar om att göra bilarna mindre aerodynamiskt känsliga, men ingen har bra förslag på hur det praktiskt ska gå till och kunna kontrolleras. Jag tycker inte det är så illa ställt med omkörningar i F1 - det kunde vara fler men det är inte katastrofalt få heller. T.o.m. på en bana som på Barcelona och Imola kan vi i år få se omkörningar på banan. Det är banor där det traditionellt sett har varit omöjligt att köra om - så helt illa ställt är det ju inte.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
-
- Utvisad
Alonso, som jag alltid gjort så klart!AndersF1 skrev:Objektivt - yeah, right! Vilka håller du på då?EnzoF1 skrev:
Men objektivt sätt är ju loppen inte roligare i år.
Det är ett lopp som det varit kamp om segern på och det var Imola, resten var precis samma processioner som förra året. Det var det jag menade med objektivt. Alltså, om man tänker sig en "könlös" bil som leder från start till mål.
Per automatik blir det inte roligare för att Alonso vinner, ja förutom att det blir en ny segrare, men tycker du verkligen att det är kul att se en bil i ensam majestät segla iväg. Imola var det enda lopp som var spännande i år...
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
-
Kod: Markera allt
Australiens GP: 2005
---------------
Lap 17 F.Alonso (J.Villeneuve)
Lap 30 F.Alonso (J.Trulli)
Lap 40 J.Button (J.Trulli)
Lap 48 R.Schumacher (J.Villeneuve)
Lap 54 R.Schumacher (T.Sato)
Tot: 5 st
Melbourne: 2004
Lap 2 Montoya (R.Schumacher)
Lap 2 Heidfeld (Fisichella)
Lap 2 Bruni (Pantano)
Lap 4 Klien (Pantano)
Lap 5 Klien (Bruni)
Lap 24 Montoya (Trulli)
Lap 33 Fisichella (Heidfeld)
Lap 38 Montoya (Button)
Lap 51 Panis (Pantano)
Tot: 9 st
Malaysias GP: 2005
-------------
Lap 2 J.Button (K.Räikkönen)
Lap 9 T.Monteiro (C.Albers)
Lap 32 N.Heidfeld (R.Schumacher)
Lap 33 D.Coulthard (R.Barrichello)
Lap 34 C.Klien (R.Barrichello)
Lap 45 K.Räikkönen (F.Massa)
Tot: 6 st
Sepang: 2004
Lap 2 Montoya (Barrichello)
Lap 2 Räikkönen (Barrichello)
Lap 2 Button (Trulli)
Lap 2 Panis (Bruni)
Lap 3 Webber (R.Schumacher)
Lap 3 Alonso (R.Schumacher)
Lap 3 Fisichella (Bruni)
Lap 3 Fisichella (Baumgartner)
Lap 4 Alonso (Webber)
Lap 4 Fisichella (Panis)
Lap 6 Sato (Bruni)
Lap 15 Webber (Baumgartner)
Lap 22 Webber (Bruni)
Lap 53 Fisichella (Panis)
Tot: 14 st
Bahrains GP: 2005
------------
Lap 2 R.Barrichello (F.Massa)
Lap 2 R.Barrichello (J.Button)
Lap 9 R.Schumacher (N.Heidfeld)
Lap 10 P.Friesacher (T.Monteiro)
Lap 33 P.de la Rosa (J.Button)
Lap 41 P.de la Rosa (R.Barrichello)
Lap 44 J.Button (R.Barrichello)
Lap 51 F.Massa (R.Barrichello)
Lap 55 P.de la Rosa (M.Webber)
Lap 56 D.Coulthard (R.Barrichello)
Tot: 10 st
Bahrain: 2004
Lap 2 Webber (Coulthard)
Lap 8 Panis (Baumgartner)
Lap 10 da Matta (Baumgartner)
Lap 10 R.Schumacher (Baumgartner)
Lap 12 Trulli (Heidfeld)
Lap 12 Klien (Massa)
Lap 20 Alonso (Massa)
Lap 20 R.Schumacher (Massa)
Lap 28 R.Schumacher (da Matta)
Lap 31 Alonso (Webber)
Lap 33 Sato (Coulthard)
Totalt: 11 st
OBS! Inga omkörningar pga incidenter (bla Sato/Ralf, Klien, Fisi/Ralf, Sato's soloräd etc) har inkluderats - ej heller omkörningarna på Montoya i slutet av racet.
San Marinos GP: 2005
---------------
Lap 2 F.Massa (T.Monteiro)
Lap 4 F.Massa (N.Karthikeyan)
Lap 22 T.Sato (M.Webber)
Lap 24 V.Liuzzi (J.Villeneuve)
Lap 25 J.Villeneuve (V.Liuzzi)
Lap 26 F.Massa (N.Karthikeyan)
Lap 36 F.Massa (D.Coulthard)
Lap 47 M.Schumacher (J.Button)
Tot: 8 st
Omkörningar Imola: 2004
Lap 11 Klien (Baumgartner)
Lap 11 Coulthard (Baumgartner)
Lap 17 Coulthard (Klien)
Lap 19 Massa (Webber)
Lap 24 Räikkönen (Fisichella)
Tot: 5 st
Alonsos omkörning av Ralf Schumacher har inte räknats med i statistiken
Spaniens GP: 2005
------------
Lap 3 J.Montoya (M.Schumacher)
Lap 13 T.Monteiro (N.Karthikeyan)
Lap 55 N.Heidfeld (M.Webber)
Lap 64 G.Fisichella (M.Webber)
Tot: 4 st
Omkörningar i Barcelona: 2004
Lap 3 Button (daMatta)
Lap 13 R.Schumacher (Panis)
Lap 13 Alonso (Massa)
Lap 14 Montoya (Massa)
Lap 31 Button (Klien)
Lap 47 R.Schumacher (Fisichella)
Tot: 6 st
Senast redigerad av Eau Rouge den tis maj 17, 2005 19:53, redigerad totalt 1 gång.
Ferrari.
-
- Utvisad
Hur många lopp tycker du egentligen det varit kamp om segern i i år???AndersF1 skrev:...och då speciellt de som tycker att det är jättebra med vinster helt utan kamp.
Du är bara bitter för att Tjack får stryk av Massa (som ju är en annan personlig favorit... )
-
Yes AndersF1, Schumi är no.1!!! Men det finns 19 till och ibland ännu fler och ibland färre!!!Jobbigt va?
Jag är inte så inskränkt att jag måste hålla på en person, jag älskar Formel 1 och vill bl.a. se både omkörningar och kamp. Som jag skrev i inledningsinlägget, det är färre omkörningar hittills i år vilket är trisst. Jag tycker också att förra säsongen suger djävligt fett när skumbergarn och bilen tillsammans var så överlägsen kombination!!! Tyvärr var ju ingen/inga andra tillräckligt bra för att kunna bjuda upp till kamp om första platsen men det var emellanåt riktigt härlig racing längre ner i fältet. För en som älskar formel 1 är det en mycket viktig ingrediens. Det finns ju en del som gillar fotboll och som säger att en fotbollsmatch som slutar 0-0 kan vara bättre än en som slutar 5-0. Det beror på vad man vill se eller hur. Vill man se mål eller kamp, eller både ock?
Topicen handlade om omkörningar och hittills i år suger det ännu fetare på den fronten än vad det gjorde förra året. (Ursäkta att jag blandade in lite fotboll)
Jag är inte så inskränkt att jag måste hålla på en person, jag älskar Formel 1 och vill bl.a. se både omkörningar och kamp. Som jag skrev i inledningsinlägget, det är färre omkörningar hittills i år vilket är trisst. Jag tycker också att förra säsongen suger djävligt fett när skumbergarn och bilen tillsammans var så överlägsen kombination!!! Tyvärr var ju ingen/inga andra tillräckligt bra för att kunna bjuda upp till kamp om första platsen men det var emellanåt riktigt härlig racing längre ner i fältet. För en som älskar formel 1 är det en mycket viktig ingrediens. Det finns ju en del som gillar fotboll och som säger att en fotbollsmatch som slutar 0-0 kan vara bättre än en som slutar 5-0. Det beror på vad man vill se eller hur. Vill man se mål eller kamp, eller både ock?
Topicen handlade om omkörningar och hittills i år suger det ännu fetare på den fronten än vad det gjorde förra året. (Ursäkta att jag blandade in lite fotboll)
-
Ovanligt mkt omkörningar för att vara Monaco ... det kan vi tacka nya reglerna för.
Du som gillar omkörningar och kamp - var det här tråkigt?
Du som gillar omkörningar och kamp - var det här tråkigt?
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
-
-
-
-
-
-
Ja, det är ju så oerhört mycket roligare att se bilar cruisa till sig segrar i år än vad det var att se samma sak förra året... jippie.
Det enda som känns mer intressant i år är VM-tabellerna; loppen har då inte varit speciellt roliga... med undantag för Imola och korta sekvenser i dagens lopp; framför allt Trullis omkörning av Fisichella och Williamsförarnas något ojämna kamp mot Alonso.
Det enda som känns mer intressant i år är VM-tabellerna; loppen har då inte varit speciellt roliga... med undantag för Imola och korta sekvenser i dagens lopp; framför allt Trullis omkörning av Fisichella och Williamsförarnas något ojämna kamp mot Alonso.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
-
Få se nu, Razor, vilket stall var det som du höll på? Det var väl aldrig Ferrari, va?
Det går inte ens att jämföra med förra året, utan årets säsong är betydligt bättre. I början kändes det kanske lite avvaktande, men nu verkar de ha kommit igång rejält. Även om det inte alltid har varit hård kamp om förstaplatsen så har man åtminstone inte på förhand tvärsäkert vetat vem som skall vinna och vem som skall bli tvåa, som man kunde förra året. Eller för den delen hur det skall se ut i tabellen efter halva säsongen.
Det går inte ens att jämföra med förra året, utan årets säsong är betydligt bättre. I början kändes det kanske lite avvaktande, men nu verkar de ha kommit igång rejält. Även om det inte alltid har varit hård kamp om förstaplatsen så har man åtminstone inte på förhand tvärsäkert vetat vem som skall vinna och vem som skall bli tvåa, som man kunde förra året. Eller för den delen hur det skall se ut i tabellen efter halva säsongen.
-
Nej, men det var ju egentligen bara förra säsongen (och möjligen -02) som man på förhand "visste" vem som skulle vinna; det var ju inget vidare kul det heller.
Loppen i sig har varit sömnpiller trots att jag håller på Alonso och det var sömnpiller även när Schumacher cruisade till sig segrar och årets lopp har alla varit sega som fan fram till första depåstoppet.
Loppen i sig har varit sömnpiller trots att jag håller på Alonso och det var sömnpiller även när Schumacher cruisade till sig segrar och årets lopp har alla varit sega som fan fram till första depåstoppet.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
Väl talatRazor skrev:Nej, men det var ju egentligen bara förra säsongen (och möjligen -02) som man på förhand "visste" vem som skulle vinna; det var ju inget vidare kul det heller.
-
-
Jag var ju ironisk, som vanligt. Men tydligen gjorde Schumacher en riktig omkörning, så det var ju imponerande på riktigt. Min konspiratoriska läggning trodde ju att Rubens släppte honom.ANFRAN skrev:Apropå omkörningar måste jag säga att det var imponerande av Schumacher att köra om Barrichello på sista varvet, hur det nu än gick till!
-
- Mr Forza Motorsport
Ja, jag såg omkörningen på SVT:s sportnytt, det såg faktiskt ut som en riktig sådan.ANFRAN skrev:Jag var ju ironisk, som vanligt. Men tydligen gjorde Schumacher en riktig omkörning, så det var ju imponerande på riktigt. Min konspiratoriska läggning trodde ju att Rubens släppte honom.ANFRAN skrev:Apropå omkörningar måste jag säga att det var imponerande av Schumacher att köra om Barrichello på sista varvet, hur det nu än gick till!
-
-
PeppeF1 Tja jag läste en pressrelise och han lät inte glad på MS...MS å andra sidan sa att en eller ingen poäng var inte så noga så han kunde lika gärna chansa, men han ansåg sig så mycket snabbare än RB att han inte tyckte att det var någon stor risk...och med tanke på RB och schumis vartider så kanske han hade rätt.
15.8 mot 16.7 tror jag....
-
1.16. 9 var det tom...en sekund långsamare i samma material... men jag antar att Ferrari medvetet hade lagt på 20kg extraviketer i RB bil för att han inte skulle vara för snabb... NOT!
I år tycker jag man ser schumifaktorn lite mera...ju sämre förhållandet blir och desto svårare bilen blir att hantera desto större blir förhållandet mellan teamkompisen och MS...
De år som bilen varit "perfekt" så har ju rubens bara varit någon tiondel efter, men det verkar inte som han kan hantera situationen när det går trögare för stallet....i år går ju i stort sett allt fel...
I år tycker jag man ser schumifaktorn lite mera...ju sämre förhållandet blir och desto svårare bilen blir att hantera desto större blir förhållandet mellan teamkompisen och MS...
De år som bilen varit "perfekt" så har ju rubens bara varit någon tiondel efter, men det verkar inte som han kan hantera situationen när det går trögare för stallet....i år går ju i stort sett allt fel...
-
Att vara en sekund snabbare betyder inte ett skit i Monaco. Både Heidfelt och Webber var ca 3 sek snabbare än Alonso och fick slita j-lig hårt för att ta sig förbi under stor risk för båda ekipagen.Crazy F1 skrev:PeppeF1 Tja jag läste en pressrelise och han lät inte glad på MS...MS å andra sidan sa att en eller ingen poäng var inte så noga så han kunde lika gärna chansa, men han ansåg sig så mycket snabbare än RB att han inte tyckte att det var någon stor risk...och med tanke på RB och schumis vartider så kanske han hade rätt.
-
-
- Mr Forza Motorsport
-
-
-
Ja, Rubens släppte säkert Michael med flit, Även Ralf släppte väl av på start/målrakan så Schumi skulle kunna ta sig förbi men det misslyckades. Det är så jävla tröstlöst att så fort Schumi gör en omkörning så är teamorder och det ena med tredje. Det beror alltid på yttre omständigheter än på Schumi själv när han kör om.
Intressant att Williams teamet sa till Webber att han skulle släppa av på tempot lite innan depåstoppet så att Heidfeld skulle kunna ta sig förbi.
Intressant att Williams teamet sa till Webber att han skulle släppa av på tempot lite innan depåstoppet så att Heidfeld skulle kunna ta sig förbi.
Ferrari.
-
Jag tror inte att det var någon stallorder i heller, men rimligtvis ska inte nån kunna köra om med jämbördiga bilar på det sättet om ingen begår nåt uppenbart misstag. Jag tror helt enkelt att det var ett resultat av potträningen av Rubens, som instinktivt håller åt när han har en röd bil sidan om sig. Sen upptäcker han att radion faktiskt är tyst - då är det tyvärr för sent.
-
- Mr Forza Motorsport
Jag tyckte faktiskt att Barren fegade ut ett par gånger efter tunneln, när han halvhjärtat försökte köra om Ralf. Såg riktigt mesigt ut, precis ala Barren.
Stor-Schumi kan ibland vara vildare och det visade han under Monacos GP. När han är pressad (och det är han nu) så kan han vara farlig, både för sig själv och andra. Han har en tjurig vinnarskalle och det är precis vad man behöver för att vinna VM... Fråga Hill och Ville, de har fått smakat på det...
När han däremot leder VM, så är han oftast feg, för han tänker mera på att samla poäng än att ge sig in i dueller. Därför är det alltid kul att se honom slå från underläge.
Stor-Schumi kan ibland vara vildare och det visade han under Monacos GP. När han är pressad (och det är han nu) så kan han vara farlig, både för sig själv och andra. Han har en tjurig vinnarskalle och det är precis vad man behöver för att vinna VM... Fråga Hill och Ville, de har fått smakat på det...
När han däremot leder VM, så är han oftast feg, för han tänker mera på att samla poäng än att ge sig in i dueller. Därför är det alltid kul att se honom slå från underläge.
-
-
Om ingen har postat omkörningen på sista varvet av Rubens så finns den här en stund:
[Schumacher] vs Barrichello
I was misled and that is the way it went
-
I folkrace får man köpa konkurrenternas bilar för 4500:-, varför får man inte det i F1?Ankan skrev:Jag tycker årets lopp....första 1/3 delen är ju rena sömnpillret sen blir det lite bättre men snälla? varför får man inte byta däck i F1 när man gör det i massa andra klasser? så jävla löjligt.
I CCWS kör de på ovaler och uppåt 80 mil, varför får man inte det i F1?
Jag tycker som Ankan att alla regler som gäller i andra serier skall gälla i F1 också. Speciellt folkrace-regeln, då jag skulle trivas med en F1:a hemma.
-
Cheever skrev:Om ingen har postat omkörningen på sista varvet av Rubens så finns den här en stund:
Vad var det för fel på den omkörningen??? Skolboksexempel hur det skall gå till!!!! Vad gnäller Rubiño för??
Bättre än Webbers omkörningar av muppen som har sorg (hans frisör måste ha dött, vad finns det för annan anledning att se ut som han gör, skulle möjligtvis vara att även han lovat att inte klippa sig förän Kimi blir WDC)
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)